Mehika je bila lani eden najhitreje rastočih trgov e-trgovine na svetu

torek, 05. marec 2024
 

Spletna prodaja je lani v Mehiki dosegla 658,3 mlrd MXN ali približno 34,31 mlrd EUR

Mehiški trg e-trgovine je v letu 2023 dosegel visoko dvomestno rast, kar Mehiko uvršča med najhitreje rastoče trge e-trgovine na svetu.

Po ocenah analitikov Emarketer je Mehika lani dosegla 16,2 % rast spletne prodaje, kar jo uvršča na 5. mesto držav z najvišjo rastjo, za Argentino, Filipini, Malezijo in Indijo.

Po podatkih mehiškega združenja spletne prodaje AMVO pa je e-trgovina v Mehiki zabeležila celo 24,6 %, vrednost spletne prodaje pa je v celotnem letu 2023 dosegla 658,3 mlrd MXN ali približno 34,31 mlrd EUR. Mehika je lani beležila dvomestno letno stopnjo rasti že 5. zaporedno leto.

Tudi globalno kaže trg e-trgovine znake stabilnosti in predvidljivosti. Po podatkih eMarketer se je globalni trg e-trgovine v letu 2023 povečal za 10 %, v letu 2024 pa naj bi po napovedih dosegel 8,8 % rast.
 

Nakupovalne preference Mehičanov

Študija AMVO je pokazala, da je v letu 2023 v Mehiki skoraj 66 mio ljudi kupilo izdelek ali storitev prek digitalnega kanala, 4 od 10 ljudi je opravljalo spletne nakupe na tedenski ravni.

Med spletnimi nakupovalci v Mehiki je bilo lani 51 % žensk, medtem ko je bila povprečna starost mehiškega kupca 38,9 let.

Poleg tega je AMVO ugotovil, da je bilo leta 2023 več spletnih nakupovalcev iz nižjih socialno-ekonomskih ravni.

Najvišjo spletno prodajo so v Mehiki beležili v Q2 2023, ko so v maloprodajnem sektorju pomembni dogodki, kot sta na primer prodajna programa Hot Sale in Buen Fin, ki sta nekaj podobnega kot pri nas črni petek in božično-novoletni prazniki.

Na državni ravni najvišjo stopnjo rasti beležile zvezne države Tlaxcala, Chiapas in Hidalgo.

Kar zadeva kategorije izdelkov, vse rastejo, najbolj viden pa je napredek na področju mode in brezalkoholnih pijač. Druge priljubljene spletne kategorije izdelkov v Mehiki so še pripravljena hrana, izdelki za lepoto in osebno nego ter elektronika in mobilni telefoni.

Pri nakupu storitev izstopa plačevanje storitev, kot so elektrika, voda, internet, ter bančnih storitev, naročnin in storitev, povezanih s telekomunikacijami in urbano mobilnostjo.

Mehiški digitalni kupci cenijo raznolikost, ekskluzivnost in praktičnost dostave izdelkov. Velik pomen pripisujejo tudi možnostim preverjanja mnenj uporabnikov.

Glavni dejavnik, zaradi katerega kupec zapusti stran, je pomanjkanje informacij in preglednosti o ponujenih izdelkih.

Med različnimi načini plačila so v mehiški e-trgovini najbolj priljubljene kreditne in debetne kartice, čeprav ima tudi gotovina še vedno pomembno vlogo.


 

Vodilni spletni ponudniki v mehiškem sektorju spletne trgovine na drobno 

Mercado Libre Inc 

Mercado Libre je ponudnik storitev spletne trgovine. Ponuja vrsto rešitev, povezanih s trgom, plačili in oglaševalskimi rešitvami po vsej regiji. 
Družba deluje v 18 državah, vključno z Argentino, Brazilijo, Mehiko, Čilom, Kolumbijo, Perujem, Urugvajem, Venezuelo, Bolivijo, Kostariko, Dominikansko republiko, Ekvadorjem, Gvatemalo, Hondurasom, Nikaragvo, Panamo, Paragvajem in El Salvadorjem.
Podjetje ponuja 6 rešitev za e-trgovino, in sicer Mercado Libre Marketplace, logistično storitev Mercado Envios, rešitev Mercado Libre Ads, platformo Mercado Pago FinTech, storitev Mercado Libre Classifieds in rešitev spletnih trgovin Mercado Shops.
Sedež družbe je v Montevideu v Urugvaju.
Mercado Libre ima na mehiškem trgu približno 20,5 % tržni delež.
 

Amazon.com, Inc.

Amazon.com je ameriški spletni ponudnik in največji globalni spletni trgovec na drobno. Prek svojih fizičnih trgovin in spletnega mesta www.amazon.com, ponuja vrsto izdelkov in storitev.
Izdelki vključujejo različno trgovsko blago, vključno s knjigami, oblačili, domačimi in vrtnimi orodji, igračami in otroškimi igrami, športnimi, avtomobilskimi in industrijskimi izdelki ter drugimi splošnimi trgovskimi izdelki.
Družba prodaja tudi elektronske naprave, kot so tablice Fire, e-bralniki Kindle, naprave Echo in televizorji Fire.
Poleg tega ponuja članski program, imenovan Amazon Prime, ki strankam zagotavlja neomejene brezplačne možnosti pošiljanja več kot 100 mio izdelkov, dostop do neomejenega pretakanja na tisoče filmov in TV epizod ter druge ugodnosti.
Družba ponuja tudi storitve oglaševanja in storitve izpolnjevanja naročil svojim potrošnikom.
Amazon svoje izdelke trži prek svoje spletne strani www.amazon.com, deluje pa tudi prek različnih mednarodnih spletnih mest. 
Sedež družbe je v Seattlu v Washingtonu, v ZDA.
Družba je v letu 2023 beležila prihodke v višini 574.785 mio USD (531.568,5 mlrd EUR), kar predstavlja 11,8 % medletno rast. 
Tržni delež Amazona na mehiškem trgu je približno 11 %.
 

Walmart Inc. 

Walmart je trgovec na drobno, ki upravlja trgovine z živili, supermarkete, hipermarkete, veleblagovnice, diskontne trgovine ter spletna mesta za e-trgovino po vsem svetu. 
Spletna platforma družbe obsega spletna mesta, ki ponujajo lastne blagovne znamke, maloprodajne partnerske kanale tretjih oseb in povezane aplikacije za mobilno trgovino.
V letu 2023 je imela družba 4.570 lastniških in 747 najetih maloprodajnih enot v ZDA ter 1.456 lastniških in 3.850 najetih maloprodajnih enot na mednarodni ravni. Družba je v tem letu oskrbovala 240 mio strank prek svojih 10.500 maloprodajnih trgovin in platform za e-trgovino v 20 državah.
Walmart ima sedež v Bentonvillu, v Arkansasu, v ZDA.
Walmart ima na mehiškem trgu približno 8,9 % tržni delež.
 

Coppel SA de CV 

CoppelCV (Coppel) je spletni ponudnik izdelkov in storitev.
V portfelju izdelkov so med drugim tudi pohištvo, kuhinjski dodatki, izdelki za zdravje in lepoto, gospodinjski aparati, bela tehnika, mobilni telefoni, kolesa, ure, igrače, oblačila in obutev, elektronski izdelki, orodja in avtomobili.
Coppel svojim strankam zagotavlja mikrokredite, denarna nakazila, zavarovalne police in druge finančne storitve. 
Družba prodaja svoje izdelke prek svojih trgovin po vsej Mehiki. 
Sedež družbe je v Culiacanu v Mehiki.
Tržni delež tega spletnega ponudnika na mehiškem trgu je približno 7,2 %.

 
Viri: Factiva, CE NoticiasFinancieras, MarketLine Industry profiles, eMarketer

 

Preberite še:


Gospodarstvo ter možnost vstopa na mehiški trg

Globalni trendi na področju IKT

Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: