Kanada 
Prodaja v Kanado
Gospodarska politika vlade
Vladni program se bo v letu 2022 osredotočil na podpiranje gospodarske rasti po pandemiji korona virusa in izvajanje zavez, kot so subvencionirano varstvo otrok ter programi zobozdravstvene in lekarniške pomoči, ki jih financirajo davkoplačevalci.Vlada poskuša uravnotežiti podporo industriji fosilnih goriv prek novih naftovodov z ohranjanjem svojih zelenih pooblastil.
Zadolževanje države se je močno povečalo.
Srednjeročni izziv vlade ostaja tudi dostopnost stanovanj.
Vir: EIU; Factiva, junij 2022.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Kanadski potrošniki so pozorni na kakovost, izvor, sestavo in ceno izdelkov. Zelo so dovzetni za oglaševanje in naklonjeni nakupu trendovskih izdelkov. Kanadski kupci zahtevajo visoko kakovostne prodajne in poprodajne storitve. Vzpostavitev brezplačne telefonske številke ali spletne storitve za podporo strankam je lahko zelo koristna pri ohranjanju stika s strankami.Življenjski standard v Kanadi je eden najvišjih na svetu. Kanadčani skrbijo za svoje zdravje in radi kupujejo ekološke prehrambne izdelke. Prav tako so naklonjeni nakupu izdelkov in storitev, povezanih z dobrim počutjem in osebnim udobjem.
Tržne poti, distribucija
Večina prodaje kanadskim podjetjem poteka prek razmeroma kratkih tržnih poti, največkrat neposredno od proizvajalca do končnega uporabnika. To še posebej velja za industrijske izdelke. 90 % ali več potencialnih kupcev za industrijske izdelke je v dveh ali treh večjih mestih ali blizu njih. Kanadski trg potrošniških proizvodov pa je bolj razpršen od industrijskega trga.Prodaja v hipermarketih se je v Kanadi v letu 2021 povečala za 4 % in dosegla vrednost 30,9 mlrd CAD ali približno 20,84 mlrd EUR. Wal-Mart Canada Inc je največji konkurent v segmentu, z 72 % tržnim deležem v letu 2021. Po napovedih bo segment hipermarketov v Kanadi v prihodnjih 5 letih beležil 2 % povprečno letno rast (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadal po -1 %) ter v letu 2026 dosegel vrednost 33,4 mlrd CAD ali 22,52 mlrd EUR.
Supermarketom se je v letu 2021 prodaja povečala za 5 % na 46 mlrd CAD ali približno 31,02 mlrd EUR. Sobeys Inc je vodilni konkurent v tem segmentu, z 51 % tržnim deležem v letu 2021. V prihodnjih 5 letih naj bi ta segment beležil 2 % povprečno letno rast prodaje (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadal po -0,2 %) ter v letu 2026 dosegel vrednost 50,8 mlrd CAD ali približno 34,26 mlrd EUR.
Diskontni trgovci so v letu 2021 dosegli 5 % rast prodaje, ki je znašala 24,6 mlrd CAD ali približno 16,59 mlrd EUR. Največji konkurent med diskontnimi trgovci je Loblaw Cos Ltd, ki je imel v letu 2021 42 % tržni delež. Diskontni trgovci bodo po napovedih v prihodnjih 5 letih beležili 4 % povprečno letno rast prodaje (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ki bo v letu 2026 dosegla vrednost 29,6 mlrd CAD ali 19,96 mlrd EUR .
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) |
---|---|
Loblaws Inc | 90.698,22 |
Alimentation Couche-Tard, Inc. | 45.363,99 |
George Weston Ltd. | 39.566,53 |
Loblaw Cos. Ltd. | 39.141,04 |
Sobeys, Inc. | 21.402,31 |
Metro, Inc. | 13.413,38 |
Wal-Mart Canada Corp | 12.738,18 |
Spletna prodaja v Kanadi
Spletna maloprodaja se je v Kanadi v letu 2021 povečala za 30 % in dosegla vrednost 101 mlrd CAD ali približno 68,12 mlrd EUR.
Največji tržni delež imajo na trgu tisti trgovci, ki svoje izdelke prodajajo na spletnih tržnicah. Njihov tržni delež je v letu 2021 znašal 5 %.
Pandemija Covid-19 je tudi v Kanadi pospešila rast spletnega prodajnega kanala. Po podatkih kanadskega statističnega urada je porast prodaje e-trgovine povzročila znatno rast tako za maloprodajne trgovine kot za spletne ponudnike, saj so bili potrošniki zaradi omejitvenih ukrepov prisiljeni kupovati preko spleta. Hkrati se je povečalo tudi zaupanje potrošnikov v varnost spletnega nakupovanja.
Po izjemni rasti leta 2020 se je rast spletne prodaje nekoliko umirila, vendar je v letu 2021 še naprej beležila visoko rast. Številni potrošniki so še naprej ostajali previdni glede popolne vrnitve k normam pred pandemijo, medtem ko so številna podjetja še naprej izvajala delo od doma. Poleg tega so se številni potrošniki navadili na udobje, varnost in dobre ponudbe, ki jih ponuja e-trgovina.
Trendi, ki oblikujejo kanadski trg e-trgovine:
- Hibridni nakupi »klikni in prevzemi«: potrošniki naročajo blago prek spleta in ga prevzamejo v običajni trgovini.
- Trženje prek družbenih medijev: donosnost naložb v uporabo družbenih medijev se nenehno izboljšuje, zato trgovci na drobno vse več denarja namenjajo za oglase v družbenih medijih.
- Kibernetska varnost: spletne goljufije postajajo vse večja skrb kanadskih trgovcev na drobno. Orodja, ki podjetjem pomagajo odkrivati ??in odvračati kibernetske napade, postajajo cenovno bolj dostopna, pri čemer je integracija pogosto vgrajena v strateško načrtovanje podjetja.
- Prehod na mobilna plačila: V Kanadi se hitro povečuje uporaba tehnologij, kot so Apple Pay, Android Pay in Google Pay.
Spletni ponudniki v Kanadi:
- Amazon.com Inc
- Apple Canada Inc
- Best Buy Canada Ltd
- Hudson's Bay Co
- Wal-Mart Canada Inc
- Wayfair LLC
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Načini plačila v Kanadi so podobni tistim v razvitih državah in so odvisni od pogodbe med partnerjema in stopnje zaupanja. Izvozniki v Kanado običajno pošiljajo na odprt račun in ne zahtevajo akreditivov. Običajni plačilni roki so 30 do 90 dni z manjšim popustom za predčasno plačilo (v roku 10 dni).Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Največ tovora se v Kanadi prepelje po cestah, sledita pa pomorski in železniški transport.Kanada je med vsemi državami G7 na prvem mestu po cestnem prometu. Kanadski železniški sistem je 3. največji med državami OECD.
Vancouver je največje kanadsko pristanišče in se po količini uvoza in izvoza uvršča med prvih 5 severnoameriških pristanišč.
Največji konkurenti v kanadskem transportnem sektorju so:
- Air Canada, letalski prevoznik, ki zagotavlja neposredne tovorne storitve velikim špediterskim podjetjem, pa tudi turistične pakete za prosti čas.
- FedEx Corp, transportna in logistična družba za hitro dostavo, logistične rešitve in storitve poslovne podpore. Zagotavlja tako zemeljske kot zračne logistične storitve.
- Hapag-Lloyd AG, logistična družba, ki dobavlja stroje, kovine, tekstil, avtomobile, pohištvo, kemikalije, papir in lesne izdelke, hrano in pijače, plastiko in gumo, elektroniko in različno drugo blago.
- Mullen Group Ltd, logistična družba, ki zagotavlja prevoz in s tem povezane storitve naftni industriji in industriji zemeljskega plina.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- canadianbusinessdirectory.ca - kanadski poslovni imenik
- yellowpages.ca - kanadske rumene strani
- ca.all.biz - poslovni imenik kanadskih podjetij
- ctidirectory - kanadski poslovni imenik industrijskih podjetij
- canadaone - kanadski poslovni imenik
- thomasnet - poslovni imenik kanadskih podjetij
- scottsdirectories - kanadski poslovni imenik
Druge koristne povezave:
- Invest in Canada
- Canadian Chamber of Commerce
- EU Chamber of Commerce in Canada (EUCCAN)
- Innovation, Science and Economic Development Canada
- Canada.ca
- Global Affairs Canada
- Trade and Invest British Columbia
- Canadian Importers Database
- Doing Business in Canada
- Canada Border Services Agency
- Canada Revenue Agency
Posodobljeno junij 2022.
_