Kanada
Prodaja v Kanado
Kako prodajati v Kanado?
Gospodarska politika vlade
Pred zveznimi volitvami, ki bodo oktobra 2025, se bo liberalna vlada osredotočala na povečanje ponudbe cenovno dostopnih stanovanj, krepitev socialne države in zaščito pravic staroselcev.Da bi izboljšala konkurenčnost Kanade, se bo vlada osredotočala tudi na izkoriščanje obstoječih trgovinskih sporazumov z zavezniki v Aziji, Evropi in Severni Ameriki.
Zvezna vlada daje prednost večji avtonomiji pri proizvodnji strateških virov, zlasti kritičnih mineralov, da bi omejila odvisnost od Kitajske.
Vladna politika si bo prizadevala tudi na zmanjšanje emisij toplogrednih plinov ter spodbujala naložbe v čiste vire energije, ter novo, čezmejno naftno in plinsko infrastrukturo.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Kanadski potrošniki so pozorni na kakovost, izvor, sestavo in ceno izdelkov. Zelo so dovzetni za oglaševanje in naklonjeni nakupu trendovskih izdelkov. Kanadski kupci zahtevajo visoko kakovostne prodajne in poprodajne storitve. Vzpostavitev brezplačne telefonske številke ali spletne storitve za podporo strankam je lahko zelo koristna pri ohranjanju stika s strankami.Življenjski standard v Kanadi je eden najvišjih na svetu. Kanadčani skrbijo za svoje zdravje in radi kupujejo ekološke prehrambne izdelke. Prav tako so naklonjeni nakupu izdelkov in storitev, povezanih z dobrim počutjem in osebnim udobjem.
Tržne poti, distribucija
Večina prodaje kanadskim podjetjem poteka prek razmeroma kratkih tržnih poti, največkrat neposredno od proizvajalca do končnega uporabnika. To še posebej velja za industrijske izdelke. 90 % ali več potencialnih kupcev za industrijske izdelke je v dveh ali treh večjih mestih ali blizu njih. Kanadski trg potrošniških proizvodov pa je bolj razpršen od industrijskega trga.Prodaja v hipermarketih se je v Kanadi v letu 2023 povečala za 3 % in dosegla vrednost 36,7 mlrd CAD ali približno 25,1 mlrd EUR.
Wal-Mart Canada Inc je največji konkurent v segmentu, z 71 % tržnim deležem v letu 2023.
Po napovedih bo segment hipermarketov v Kanadi v prihodnjih 5 letih beležil 3 % povprečno letno rast (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 42,7 mlrd CAD ali 29,3 mlrd EUR.
Supermarketom se je v letu 2023 prodaja povečala za 5 % na 50,5 mlrd CAD ali približno 34.6 mlrd EUR.
Sobeys Inc je vodilni konkurent v tem segmentu, z 52 % tržnim deležem v letu 2023.
V prihodnjih 5 letih naj bi ta segment beležil 3 % povprečno letno rast prodaje (oziroma 0,4 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 57,1 mlrd CAD ali približno 39,1 mlrd EUR.
Diskontni trgovci so v letu 2023 dosegli 7 % rast prodaje, ki je znašala 27,1 mlrd CAD ali približno 18,6 mlrd EUR.
Največji konkurent med diskontnimi trgovci je Loblaw Cos Ltd, ki je imel v letu 2023 42 % tržni delež.
Diskontni trgovci bodo po napovedih v prihodnjih 5 letih beležili 3 % povprečno letno rast prodaje (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ki bo v letu 2028 dosegla vrednost 31,2 mlrd CAD ali 21,3 mlrd EUR.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Alimentation Couche-Tard, Inc. | 69.230,96 |
George Weston Ltd. | 44.549,35 |
Loblaw Cos. Ltd. | 44.108,48 |
Sobeys, Inc. | 22.082,89 |
Metro, Inc. | 14.981,71 |
Wal-Mart Canada Corp | 13.437,10 |
Hudsons Bay Company Ulc | 9.704,57 |
Spletna prodaja v Kanadi
Spletna maloprodaje se je v Kanadi v letu 2023 povečala za 6 % in dosegla vrednost 74,3 mlrd CAD, kar je približno 50,9 mlrd EUR.
Rast spletne maloprodaje se je v Kanadi v letu 2023 upočasnila, predvsem zaradi zrelosti trga in proračunske zavesti potrošnikov.
Leta 2023 je Amazon uvedel program popustov za zdravila na recept, s čimer je prispeval k rasti tega spletnega segmenta. Storitev strankam omogoča, da na spletu naročijo zdravila na recept, Amazon pa jih dostavi na dom. RxPass je posebna naročniška storitev, ki članom proti plačilu mesečne naročnine omogoča, da s seznama približno 50 generičnih zdravil naročijo toliko receptov, kot jih potrebujejo.
Amazon.com Inc je tudi vodilni spletni ponudnik na kanadskem trgu, s 46 % tržnim deležem v letu 2023 glede na vrednost maloprodaje.
Po napovedih Euromonitor International, naj bi spletna maloprodaja v Kanadi v prihodnjih 5 letih rasla po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 98,5 mlrd CAD ali približno 67,5 mlrd EUR.
V prihodnjih letih se bodo v e-trgovino vse bolj vključevali družbeni mediji. Predvsem bo v ospredju trženje preko vplivnežev, največ v segmentih lepote, mode ter osebne nege. Izboljšane tehnološke zmogljivosti bodo medtem pritegnile nove spletne nakupovalce.
Največje spletne trgovine v Kanadi glede na vrednost prodaje v letu 2023
- Amazon.ca (12.509 mio USD ali 11,6 mlrd EUR)
- Walmart.ca (5.218 mio USD ali 4,8 mlrd EUR)
- Costco.ca (2.304 mio USD ali 2,1 mlrd EUR)
- Homedepot.ca (2.261 mio USD ali 2,1 mlrd EUR)
- Apple.com (1.860 mio USD ali 1,7 mlrd EUR)
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Načini plačila v Kanadi so podobni tistim v razvitih državah in so odvisni od pogodbe med partnerjema in stopnje zaupanja.Izvozniki v Kanado običajno pošiljajo na odprt račun in ne zahtevajo akreditivov. Običajni plačilni roki so 30 do 90 dni z manjšim popustom za predčasno plačilo (v roku 10 dni).
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Največ tovora se v Kanadi prepelje po cestah, sledita pa pomorski in železniški transport. Cestni transport ustvari približno 53 % celotnih prihodkov kanadskega transportnega sektorja, pomorski transport 24 %, železniški pa 20 %.Kanada je med vsemi državami G7 na prvem mestu po cestnem prometu.
Kanadski železniški sistem je s 73.000 km 3. največji med državami OECD.
Kanada ima najdaljšo celinsko plovno pot na svetu, odprto za čezoceanski ladijski promet.
Sodobni kontejnerski objekti v večjih pristaniščih se povezujejo s celinskimi kontejnerskimi vlaki, da se zagotovi hiter pretok blaga po vsej Severni Ameriki.
Kanadski sistem zračnega prometa vključuje 10 večjih mednarodnih letališč in več kot 300 manjših. Letališče Pearson v Torontu je najbolj obremenjeno letališče v državi, saj opravi skoraj eno tretjino vsega prometa.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- canadianbusinessdirectory.ca - kanadski poslovni imenik
- yellowpages.ca - kanadske rumene strani
- ca.all.biz - poslovni imenik kanadskih podjetij
- ctidirectory - kanadski poslovni imenik industrijskih podjetij
- canadaone - kanadski poslovni imenik
- thomasnet - poslovni imenik kanadskih podjetij
- scottsdirectories - kanadski poslovni imenik
Druge koristne povezave:
- Invest in Canada
- Canadian Chamber of Commerce
- Innovation, Science and Economic Development Canada
- Canada.ca
- Global Affairs Canada
- Trade and Invest British Columbia
- Canadian Importers Database
- Doing Business in Canada
- Canada Border Services Agency
- Canada Revenue Agency
Vrednosti CAD in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- Euromonitor International
- eCommerce DB
- MarketLine Industry Profiles
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi:
- Predstavitev države
- Gospodarske panoge
- Poslovno sodelovanje s Slovenijo
- Dajatve
- Oblike družb
- Poslovni obisk
- Poslovne priložnosti
- Časopisi
- Svetovalec v državi