Kanada

Prodaja v Kanado

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Kanadski potrošniki so pozorni na kakovost, izvor, sestavo in ceno izdelkov. Zelo so dovzetni za oglaševanje in naklonjeni nakupu trendovskih izdelkov. Kanadski kupci zahtevajo visoko kakovostne prodajne in poprodajne storitve. Vzpostavitev brezplačne telefonske številke ali spletne storitve za podporo strankam je lahko zelo koristna pri ohranjanju stika s strankami.

Življenjski standard v Kanadi je eden najvišjih na svetu. Kanadčani skrbijo za svoje zdravje in radi kupujejo ekološke prehrambne izdelke. Prav tako so naklonjeni nakupu izdelkov in storitev, povezanih z dobrim počutjem in osebnim udobjem.
 

Tržne poti, distribucija

Večina prodaje kanadskim podjetjem poteka prek razmeroma kratkih tržnih poti, največkrat neposredno od proizvajalca do končnega uporabnika. To še posebej velja za industrijske izdelke. 90 % ali več potencialnih kupcev za industrijske izdelke je v dveh ali treh večjih mestih ali blizu njih. Kanadski trg potrošniških proizvodov pa je bolj razpršen od industrijskega trga.

Prodaja v hipermarketih se je v Kanadi v letu 2020 povečala za 7 % in dosegla vrednost 33,3 mlrd CAD ali približno 22,6 mlrd EUR. Wal-Mart Canada Inc je največji konkurent v segmentu, s 74 % tržnim deležem v letu 2020. Po napovedih bo segment hipermarketov v Kanadi v obdobju 2020-2025 beležil 2 % povprečno letno rast.

Supermarketom se je v letu 2020 prodaja povečala za 5 % na 43,3 mlrd CAD ali približno 29,4 mlrd EUR. Sobeys Inc je vodilni konkurent v tem segmentu, z 52 % tržnim deležem v letu 2020. V prihodnjih 5 letih naj bi ta segment beležil negativno, -2 % povprečno letno rast prodaje.

Diskontni trgovci so v letu 2020 dosegli 7 % rast prodaje, ki je znašala 23,3 mlrd CAD ali približno 15,8 mlrd EUR. Največji konkurent med diskontnimi trgovci je Loblaw Cos Ltd, ki je imel v letu 2020 42 % tržni delež. Diskontni trgovci bodo po napovedih v prihodnjih 5 letih beležili 3 % povprečno letno rast prodaje. 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Loblaws Inc 79.713,26
Alimentation Couche-Tard, Inc. 42.422,45
George Weston Ltd. 35.126,80
Loblaw Cos. Ltd. 33.848,35
Sobeys, Inc. 15.593,59
Wal-Mart Canada Corp 11.195,39
Metro, Inc. 11.048,09

Spletna prodaja v Kanadi

Spletna prodaja v Kanadi se je v letu 2020 povečala za 32 % in dosegla vrednost 58,8 mlrd CAD, kar je približno 39,9 mlrd EUR.

Spletna prodaja se je v Kanadi leta 2020 povečala predvsem zaradi pandemije korona virusa. Rast prodaje je bila v tem letu za več kot 10 % višja v primerjavi s prejšnjim letom. Spletna prodaja je maja 2020 dosegla rekordnih 3,9 mlrd CAD (2,65 mlrd EUR), kar je 2,3 % več kot aprila in 99,3 % več kot februarja.
Med vsemi trgovci na drobno samo trgovine z živili med omejitvenimi ukrepi niso beležile padca prodaje. Porast prodaje hrane in pijače je sovpadal z zaprtjem restavracij in kavarn, kar je lani privedlo do trimestne rasti vrednosti tega segmenta.

V obdobju 2020-2025 naj bi spletna prodaja v Kanadi po napovedih beležila 10 % povprečno letno rast, oziroma 8 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Neodvisni trgovci, ki svoje izdelke prodajajo na globalnih spletnih platformah, imajo v Kanadi največji tržni delež. Ta je v letu 2020 znašal 7 %.
 
Spletni ponudniki v Kanadi: 
 
  • Amazon.com Inc                  
  • Apple Canada Inc                
  • Aritzia LP                      
  • Best Buy Canada Ltd             
  • Canada Goose Holdings Inc       
  • Costco Wholesale Canada Ltd     
  • Gap Inc                  
  • Goodfood Market Corp            
  • Grocery Gateway Inc             
  • Hudson's Bay Co                 
  • Ikea Canada Ltd Partnership     
  • Indigo Books & Music Inc        
  • lululemon athletica inc         
  • Mountain Equipment Co-Operative 
  • Staples Business Depot          
  • Toys "R" Us (Canada) Ltd        
  • Wal-Mart Canada Inc             
  • Wayfair LLC                     
  • Well.ca Inc
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi.   
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Načini plačila v Kanadi so podobni tistim v razvitih državah in so odvisni od pogodbe med partnerjema in stopnje zaupanja. Izvozniki v Kanado običajno pošiljajo na odprt račun in ne zahtevajo akreditivov. Običajni plačilni roki so 30 do 90 dni z manjšim popustom za predčasno plačilo (v roku 10 dni). 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Največ tovora se v Kanadi prepelje po cestah, sledita pa pomorski in železniški transport.

Kanada je med vsemi državami G7 na prvem mestu po cestnem prometu. Kanadski železniški sistem je 3. največji med državami OECD.
Vancouver je največje kanadsko pristanišče in se po količini uvoza in izvoza uvršča med prvih 5 severnoameriških pristanišč.

Največji konkurenti v kanadskem transportnem sektorju so: 
 
  • Air Canada, letalski prevoznik, ki zagotavlja neposredne tovorne storitve velikim špediterskim podjetjem, pa tudi turistične pakete za prosti čas. 
  • FedEx Corp, transportna in logistična družba za hitro dostavo, logistične rešitve in storitve poslovne podpore. Zagotavlja tako zemeljske kot zračne logistične storitve. 
  • Hapag-Lloyd AG, logistična družba, ki dobavlja stroje, kovine, tekstil, avtomobile, pohištvo, kemikalije, papir in lesne izdelke, hrano in pijače, plastiko in gumo, elektroniko in različno drugo blago. 
  • Mullen Group Ltd, logistična družba, ki zagotavlja prevoz in s tem povezane storitve naftni industriji in industriji zemeljskega plina.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_