ZDA 
Prodaja v ZDA
Gospodarska politika vlade
Joe Biden in njegova administracija bosta do leta 2024 poskušala korenito spremeniti politiko. Biden želi ponovno vzpostaviti sodelovanje z zaveznicami ZDA, zlasti v Evropi, ter z institucijami, kot je Nato.Na domačem področju bo prednostna naloga politike izravnavanje gospodarskih in socialnih učinkov pandemije z višjo vladno porabo in širitev javnega zdravstvenega sistema. Biden si bo prizadeval tudi za zmanjšanje domače družbene neenakosti, krepitev varstva okolja in vlaganje v nizko-ogljične industrije, kot je obnovljiva energija.
Strateško rivalstvo ZDA in Kitajske se bo poglobilo in prešlo na področja tehnologije in financ.
Vir: EIU; Factiva, junij 2022.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
ZDA so zelo razvita potrošniška družba. V zadnjih letih Američani postajajo vedno bolj cenovno občutljivi in se vse pogosteje odločajo za cenejše izdelke. Večina jih ostaja zvesta svojim priljubljenim blagovnim znamkam.Med potrošniškimi trendi v ZDA prevladuje naklonjenost izdelkom »Made in America«. Tudi odgovorna potrošnja vse bolj privlači potrošnike, ki si želijo trajnostnih, preglednih, čistih izdelkov.
Trg rabljenih izdelkov neprestano raste in spletna mesta za takšno trgovino se hitro množijo. Po ocenah analitikov bo trg rabljenih oblačil v ZDA do leta 2023 vreden že okoli 43 mlrd EUR.
Tržne poti, distribucija
ZDA so vodilni svetovni maloprodajni trg. Od 10 največjih maloprodajnih podjetij na svetu jih je 5 iz ZDA. Trg ZDA je odprt za vse vrste novih izdelkov in tehnologij, a na njem vlada močna konkurenca. Trg je zato zelo zahteven in za vstop zahteva precej priprav.Ameriški maloprodajni sektor ustvari skoraj 20 % BDP in je tudi največji zaposlovalec v zasebnem sektorju v državi.
Segment hipermarketov je v letu 2021 povečal prodajo za 3 % na 354 mlrd USD kar je približno 299,31 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2026 ustvaril vrednost 415 mlrd USD ali 350,89 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Walmart Inc., ki je imela v letu 2021 84 % tržni delež.
Segment supermarketov je v letu 2021 beležil -2 % upad prodaje in dosegel vrednost 585 mlrd USD ali približno 494,63 mlrd EUR. V naslednjih 5 letih naj bi segment po napovedih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (ob predpostavki nespremenjenih cen pa po 1 %) ter v letu 2026 dosegel vrednost 683 mlrd USD ali 577,49 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu supermarketov je družba Kroger CO, ki je imela v letu 2021 14 % tržni delež.
Segment diskontnih trgovin je v letu 2021 beležil 5 % rast prodaje, ki je dosegla 33,3 mlrd USD ali približno 28,15 mlrd EUR. Po napovedih naj bi ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 42,7 mlrd USD ali 36,10 mlrd EUR. Največji konkurent med diskontnimi trgovci je Aldi Inc., s 63 % tržnim deležem v letu 2021.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) |
---|---|
Walmart, Inc. | 532.943,15 |
Amazon.com, Inc. | 437.165,72 |
Costco Wholesale Corp. | 182.310,41 |
The Home Depot, Inc. | 140.650,41 |
The Kroger Co. | 128.303,71 |
Target Corp. | 98.636,83 |
Best Buy Co., Inc. | 48.163,21 |
Spletna prodaja v ZDA
Spletna maloprodaja se je v ZDA v letu 2021 povečala za 19 % in dosegla vrednost 788 mlrd USD, kar je približno 666,27 mlrd EUR.Trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko spletnih tržnic, imajo na trgu največji tržni delež. Ta je v letu 2021 znašal 30 %.
Leta 2020, ko je pandemija Covid-19 zajela ves svet, se je spletna prodaja tudi v ZDA močno povečala.
Leta 2021 se je zaradi umiritve pandemije veliko število potrošnikov ponovno vrnilo k nakupovanju v fizičnih trgovinah. Posledično se je medletna rast spletne prodaje v tem letu precej upočasnila. Kljub temu je bila rast spletne prodaje v letu 2021 še vedno zelo močna in višja kot v letih pred pandemijo. Stopnja rasti digitalne prodaje je tudi v letu 2021 prehitela stopnjo prodaje v fizičnih trgovinah.
Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v ZDA v prihodnjih 5 letih rasla po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 1.255 mlrd USD, kar je približno 1.061 mlrd EUR.
Spletni ponudniki v ZDA:
- Amazon.com Inc
- Apple Inc
- Best Buy Co Inc
- Home Depot Inc,
- Target Corp
- Walmart Inc
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
- sistem javnega naročanja v ZDA (Federal Procurement Data System)
Sejmi
Plačevanje
ZDA imajo najbolj razvit trg elektronskega poslovanja na svetu. Imajo razmeroma preprosto plačilno okolje, v katerem prevladujejo kartice in bančni čeki. Veliko kartičnih shem ima sedež v ZDA, med njimi Visa, Mastercard, American Express, Discover in Diners.Za izvoznike je najbolj primerna oblika zavarovanja plačil uporaba akreditiva (l/c) ali bančne garancije. Vsi ostali plačilni pogoji so odvisni od medsebojne pogodbe, ki mora ustrezati ameriški zakonodaji, ščititi pa interese obeh pogodbenih strank.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Pomorski promet je najpomembnejši način prevoza za mednarodno trgovino z ZDA. Več kot 40 % tovora se glede na vrednost prepelje z ladjami. Pristanišča so napredna, informatizirana in avtomatizirana za hitro distribucijo blaga, še zlasti v zabojnikih. Pristanišče Los Angeles je vodilno mednarodno pristanišče za tovorni prehod v ZDA.Največja pristanišča v ZDA:
Port of Charleston
Port of Houston
Port Authority of New York and New Jersey
Port of Los Angeles
Port of Miami
Port of Boston
American Association of Port Authorities
Port of San Francisco
Port of Seattle
Port of Tacoma
Cestni transport opravi prevoz približno 20 % blaga glede na vrednost.
Po deregulaciji v osemdesetih letih se je trg železniškega tovornega prometa hitro razširil in povečal za več kot 40 %. Regionalne pošiljke nafte po železnici so se v zadnjih 10 letih v povprečju povečale z manj kot 1 % na več kot 7 %.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- franchisedirect.com - franšizne priložnosti v ZDA
- iqsdirectory.com - poslovni imenik proizvodnih podjetij v ZDA
- attorneys.lawinfo.com - poslovni imenik odvetnikov ter zakonodajne informacije v ZDA
- 4wholesaleusa.com - seznam podjetij, ki se ukvarjajo z veleprodajo v ZDA
- us.all.biz - poslovni imenik v ZDA
- thomasnet - poslovni imenik ameriških proizvajalcev, distributerjev in storitvenih podjetij
Druge koristne povezave:
- American National Standards Institute (ANSI)
- U.S. Department of State
- Doing Business in the USA (World Bank)
- National Institute of Standards and Technology (NIST)
- Slovenian American Business Association
- Select USA (za investicije v ZDA)
- U.S. Customs and Border Protection
- U.S. Government Services and Information
- U.S. Small Business Administration
- U.S. Embassy in Slovenia
- Food and Drug Administration (FDA)
- Internal Revenue Services (IRS)
- U.S. Citizenship and Immigration Services
- U.S. Department of Commerce
- U.S. Department of the Treasury
- Office of the United States Trade Representative (USTR)
- Federal Trade Commission
- American Association of Advertising Agencies (4A’s)
Posodobljeno junij 2022.