ZDA

Prodaja v ZDA

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

ZDA so zelo razvita potrošniška družba. V zadnjih letih Američani postajajo vedno bolj cenovno občutljivi in se vse pogosteje odločajo za cenejše izdelke. Večina jih ostaja zvesta svojim priljubljenim blagovnim znamkam.

Med potrošniškimi trendi v ZDA prevladuje naklonjenost izdelkom »Made in America«. Približno 70 % Američanov meni, da je pomembno kupovati ameriške izdelke. Tudi odgovorna potrošnja vse bolj privlači potrošnike, ki si želijo trajnostnih, preglednih, čistih izdelkov.
Trg rabljenih izdelkov neprestano raste in spletna mesta za takšno trgovino se hitro množijo. Po poročanju ThredUpa se bo trg rabljenih oblačil v ZDA do leta 2023 skoraj podvojil na 51 mlrd USD.


Tržne poti, distribucija

ZDA so vodilni svetovni maloprodajni trg. Od 10 največjih maloprodajnih podjetij na svetu jih je 5 iz ZDA. Trg ZDA je odprt za vse vrste novih izdelkov in tehnologij, a na njem vlada močna konkurenca. Trg je zato zelo zahteven in za vstop zahteva precej priprav. 
Ameriški maloprodajni sektor ustvari skoraj 20 % BDP in je tudi največji zaposlovalec v zasebnem sektorju v državi.
 
Segment hipermarketov je v letu 2020 povečal prodajo za 5 % na 350,9 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 ustvaril vrednost 394,6 mlrd USD. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Walmart Inc., ki je imela v letu 2020 84 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2020 beležil rekordno 9 % rast in dosegel vrednost 587,9 mlrd USD. V naslednjih 5 letih naj bi segment po napovedih rasel po 1 % povprečni letni stopnji, ob predpostavki nespremenjenih cen pa celo upadel za -1 % in v letu 2025 dosegel vrednost 620,5 mlrd USD. Največji konkurent v segmentu supermarketov je družba Kroger CO, ki je imela v letu 2020 16 % tržni delež.

Tudi segment diskontnih trgovin je v letu 2020 beležil 9 % rast prodaje, ki je dosegla 32,2 mlrd USD. Po napovedih naj bi ta segment v napovedanem obdobju 2020-2025 rasel po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 42 mlrd USD. Največji konkurent med diskontnimi trgovci je Aldi Inc., z 62 % tržnim deležem v letu 2020.


Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Walmart, Inc. 463.487,23
Costco Wholesale Corp. 138.230,27
The Kroger Co. 109.829,24
The Home Depot, Inc. 109.507,63
Target Corp. 77.553,88
Lowes Cos., Inc. 74.268,07
Albertsons Cos., Inc. 57.767,24



 

Spletna prodaja v ZDA

Spletna prodaja v ZDA se je v letu 2020 povečala za rekordnih 31 % in dosegla vrednost 671,8 mlrd USD.

Marca 2020, ko se je v ZDA začela pandemija korona virusa, se je začel hitro in korenito spreminjati tudi maloprodajni sektor v državi. Čeprav so bile trgovine z živili in drugimi izdelki lahko odprte, je večina ameriških zveznih držav in številnih občin določila, da mora večina specializiranih trgovcev na drobno, ki poslujejo znotraj njihovih meja, začasno zapreti svoje trgovine, da bi omejili širjenje korona virusa. Tudi potem, ko so se trgovine ponovno odprle, so se potrošniki bali okužb in se zato raje izogibali fizičnim trgovinam. Zaradi teh dejavnikov so se ameriški potrošniki leta 2020 v veliki meri raje odločili za spletne nakupe, saj so storitve dostave na dom in prevzema potrošnikom ponudile dobro alternativo vsem, ki so se želeli izogniti tveganju okužbe.
Posledično so se številni potrošniki, ki v preteklosti nikoli niso nakupovali prek spleta, začeli obračati na spletno trgovino za večino svojih maloprodajnih potreb, medtem ko so številni tisti, ki so že bili navdušeni spletni nakupovalci, še razširili svoje spletne nakupe. V letu 2020 je spletna prodaja zato zabeležila rekordne vrednosti in dobiček.
 
Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v ZDA v obdobju 2020-2025 rasla po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegla vrednost 1.120,2 mlrd USD.

Največji spletni ponudnik na trgu je Amazon.com, ki je imel v letu 2020 34 % tržni delež glede na vrednost prodaje.
 
Spletni ponudniki v ZDA: 
  • 1-800-Flowers.Com Inc                  
  • Abercrombie & Fitch Co                  
  • Ahold USA Inc                          
  • Albertsons Cos Inc                     
  • Amazon.com Inc                         
  • American Eagle Outfitters Inc          
  • Apple Inc                              
  • Barnes & Noble Inc                     
  • Bed Bath & Beyond Inc                  
  • Best Buy Co Inc                         
  • BJ's Wholesale Club Inc                
  • Blue Apron Holdings Inc                
  • Cabela's Inc                           
  • Chewy Inc                              
  • Costco Wholesale Corp                  
  • Crate & Barrel Holdings Inc            
  • CVS Health Corp                        
  • Dell Inc                                
  • Dick's Sporting Goods Inc              
  • Express Inc                            
  • Foot Locker Inc                        
  • GameStop Corp                          
  • Gap Inc, The                           
  • Grocery Delivery E-Services USA Inc    
  • Groupon Inc                             
  • H&M Hennes & Mauritz (USA)             
  • Hewlett-Packard Co                     
  • Home Depot Inc,
  • HSN Inc                                
  • Ikea Holdings US Inc                   
  • J Crew Group Inc                       
  • JC Penney Corp Inc                     
  • Kohl's Corp                            
  • Kroger Co                              
  • L Brands Inc                           
  • Lands' End Inc                         
  • LL Bean Inc                            
  • Lowe's Cos Inc                         
  • lululemon athletica
  • Macys Inc                              
  • Michaels Stores Inc                    
  • Neiman Marcus Group Inc, The           
  • Newegg.com Inc                         
  • Nordstrom Inc                          
  • Office Depot Inc                       
  • Overstock.com Inc                      
  • PetCo Animal Supplies Inc              
  • QVC Inc                                
  • RealReal Inc, The                      
  • Restoration Hardware Holdings Inc      
  • Saks Inc                               
  • Sephora USA LLC                        
  • Staples Inc                            
  • Sterling Jewellers Inc                 
  • Stitch Fix Inc                         
  • Target Corp                            
  • Transform Holdco LLC                   
  • Ulta, Salon, Cosmetics & Fragrance Inc 
  • Urban Outfitters Inc                    
  • Valve Corp                              
  • Walgreen Co                            
  • Walmart Inc                            
  • Wayfair LLC                            
  • Williams-Sonoma Inc                    
  • Zulily LLC                             
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

ZDA imajo najbolj razvit trg elektronskega poslovanja na svetu. Imajo razmeroma preprosto plačilno okolje, v katerem prevladujejo kartice in bančni čeki. Veliko kartičnih shem ima sedež v ZDA, med njimi Visa, Mastercard, American Express, Discover in Diners.

Za izvoznike je najbolj primerna oblika zavarovanja plačil uporaba akreditiva (l/c) ali bančne garancije. Vsi ostali plačilni pogoji so odvisni od medsebojne pogodbe, ki mora ustrezati ameriški zakonodaji, ščititi pa interese obeh pogodbenih strank.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Pomorski promet je najpomembnejši način prevoza za mednarodno trgovino z ZDA. Več kot 40 % tovora se glede na vrednost prepelje z ladjami. Pristanišča so napredna, informatizirana in avtomatizirana za hitro distribucijo blaga, še zlasti  v zabojnikih. Pristanišče Los Angeles je vodilno mednarodno pristanišče za tovorni  prehod v ZDA.
 
Največja pristanišča v ZDA:

Port of Charleston
Port of Houston
Port Authority of New York and New Jersey
Port of Los Angeles
Port of Miami
Port of Boston
American Association of Port Authorities
Port of San Francisco
Port of Seattle
Port of Tacoma
 
Cestni transport opravi prevoz približno 20 % blaga glede na vrednost.
 
Po deregulaciji v osemdesetih letih se je trg železniškega tovornega prometa hitro razširil in povečal za več kot 40 %. Regionalne pošiljke nafte po železnici so se v zadnjih 10 letih v povprečju povečale z manj kot 1 % na več kot 7 %.


Več:


Poslovni imeniki in koristne povezave:

  

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.