ZDA
Prodaja v ZDA
Kako prodajati v ZDA?
Predstavljamo vsebine: |
---|
Gospodarska politika vlade |
Gospodarska politika vlade
EIU napoveduje, da bosta pristranskost in polarizacija v kongresu omejevala politiko ZDA v celotnem napovedanem obdobju, zlasti pred volitvami leta 2024.Deregulacija bo v prihodnje eno prednostnih področij vlade. Politika se bo osredotočila na omejevanje vladnega odtisa, vključno s financiranjem agencij in regulacijo industrije.
Nedavne sodbe vrhovnega sodišča so omejile pooblastila zveznih agencij za razlago veljavnih zakonov in pisanje predpisov.
Poleg tega se bo nova administracija verjetno umaknila od izvršilnih ukrepov in predlaganih pravil v zvezi s protimonopolnim in bančnim nadzorom, nadzorom kripto valut in nadzorom onesnaževanja.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
ZDA so zelo razvita potrošniška družba. V zadnjih letih Američani postajajo vedno bolj cenovno občutljivi in se vse pogosteje odločajo za cenejše izdelke. Večina jih ostaja zvesta svojim priljubljenim blagovnim znamkam.Med potrošniškimi trendi v ZDA prevladuje naklonjenost izdelkom »Made in America«. Tudi odgovorna potrošnja vse bolj privlači potrošnike, ki si želijo trajnostnih, preglednih, čistih izdelkov.
Trg rabljenih izdelkov neprestano raste in spletna mesta za takšno trgovino se hitro množijo. Po ocenah analitikov bo trg rabljenih oblačil v ZDA leta 2023 vreden že okoli 43 mlrd EUR.
Tržne poti, distribucija
ZDA so vodilni svetovni maloprodajni trg. Od 10 največjih maloprodajnih podjetij na svetu, jih je 5 iz ZDA.Trg ZDA je odprt za vse vrste novih izdelkov in tehnologij, a na njem vlada močna konkurenca. Trg je zato zelo zahteven in za vstop zahteva precej priprav.
Ameriški maloprodajni sektor ustvari skoraj 20 % BDP in je tudi največji zaposlovalec v zasebnem sektorju v državi.
Segment hipermarketov je v letu 2023 povečal prodajo za 3 % na 491 mlrd USD, kar je približno 454,1 mlrd EUR.
Po napovedih analitikov bo segment v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo upadal po -0,4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2028 ustvaril vrednost 536 mlrd USD ali 495,7 mlrd EUR.
Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Walmart Inc., ki je imela v letu 2023 72 % tržni delež.
Segment supermarketov je v letu 2023 beležil 4 % rast prodaje in dosegel vrednost 686 mlrd USD ali približno 634,4 mlrd EUR.
V naslednjih 5 letih naj bi segment po napovedih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (ob predpostavki nespremenjenih cen pa po 1 %), ter v letu 2028 dosegel vrednost 787 mlrd USD ali 727,8 mlrd EUR.
Največji konkurent v segmentu supermarketov je družba Kroger CO, ki je imela v letu 2023 14 % tržni delež.
Segment diskontnih trgovin je v letu 2023 dosegel 5 % rast prodaje, ki je znašala 37,8 mlrd USD ali približno 34,95 mlrd EUR.
Po napovedih naj bi ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 47 mlrd USD ali 43,46 mlrd EUR.
Največji konkurent med diskontnimi trgovci je Aldi Inc., s 65 % tržnim deležem v letu 2023.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Walmart, Inc. | 636.165,10 |
Costco Wholesale Corp. | 237.819,00 |
The Home Depot, Inc. | 149.851,79 |
The Kroger Co. | 147.270,32 |
Target Corp. | 105.429,92 |
Lowes Companies, Inc. | 84.783,08 |
Albertsons Cos., Inc. | 76.216,82 |
Spletna prodaja v ZDA
ZDA so 2. največji trg spletne prodaje na svetu, takoj za Kitajsko.Spletna maloprodaja je v ZDA v letu 2023 zrasla za 9 % in dosegla vrednost 1.186 mlrd USD ali približno 1.096,82 mlrd EUR.
Leta 2022, ko je stopnja inflacije v ZDA dosegla najvišjo raven v zadnjih desetletjih, so bili potrošniki prisiljeni iskati načine za racionalizacijo svoje porabe. To je pomembno vplivalo na maloprodajni sektor, saj so ameriški potrošniki zmanjšali nakupe dragih izdelkov in drugega diskrecijskega blaga. Upadla je tudi spletna prodaja.
V letu 2023 je spletna prodaja spet dosegla rast, kar je bilo deloma posledica postopnega umirjanja inflacije, ter ponovnega dviga zaupanja potrošnikov proti koncu leta. Drug dejavnik, ki je prispeval k rasti spletne prodaje, pa je bilo močno povečanje prodaje na kitajskih spletnih prodajnih platformah, zlasti na Temu.
Po napovedih analitikov Euromonitor International, naj bi se spletna maloprodaja v ZDA v prihodnjih 5 letih povečevala po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 1.780 mlrd USD ali približno 1.646,2 mlrd EUR.
Leta 2024 naj bi se stopnja inflacije še naprej zniževala, kar bo pozitivno vplivalo na spletno prodajo. Stopnja rasti bo v letu 2024, pa tudi v preostalem obdobju napovedi, predvidoma ostala na okoli 6 %, kar je bistveno nižje od ravni v obdobju pandemije, pa vendar več, kot jo bo v prihodnjih letih beležila maloprodaja v fizičnih trgovinah. V veliki meri je to posledica zrelosti spletnega prodajnega kanala.
Amazon.com Inc je vodilni spletni ponudnik na ameriškem trgu e-trgovine. V letu 2023 je njegov tržni delež dosegel 31 % glede na maloprodajno vrednost.
Največje spletne trgovine v ZDA glede na prodajno vrednost v letu 2023
- Amazon.com (135,2 mlrd USD ali 125,03 mlrd EUR)
- Walmart.com (64,9 mlrd USD ali 60 mlrd EUR)
- Apple.com (25,9 mlrd USD ali 23,95 mlrd EUR)
- Homedepot.com (19,4 mlrd USD ali 17,94 mlrd EUR)
- Target.com (19,4 mlrd USD ali 17,94 mlrd EUR)
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
- sistem javnega naročanja v ZDA (Federal Procurement Data System)
Sejmi
Plačevanje
ZDA imajo najbolj razvit trg elektronskega poslovanja na svetu. Imajo razmeroma preprosto plačilno okolje, v katerem prevladujejo kartice in bančni čeki. Veliko kartičnih shem ima sedež v ZDA, med njimi Visa, Mastercard, American Express, Discover in Diners.Za izvoznike je najbolj primerna oblika zavarovanja plačil uporaba akreditiva (l/c) ali bančne garancije. Vsi ostali plačilni pogoji so odvisni od medsebojne pogodbe, ki mora ustrezati ameriški zakonodaji, ščititi pa interese obeh pogodbenih strank.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Pomorski promet je najpomembnejši način prevoza za mednarodno trgovino z ZDA. Več kot 40 % tovora se glede na vrednost prepelje z ladjami. Pristanišča so napredna, informatizirana in avtomatizirana za hitro distribucijo blaga, še zlasti v zabojnikih. Pristanišče Los Angeles je vodilno mednarodno pristanišče za tovorni prehod v ZDA.Največja pristanišča v ZDA:
Port of Charleston
Port of Houston
Port Authority of New York and New Jersey
Port of Los Angeles
Port of Miami
Port of Boston
American Association of Port Authorities
Port of San Francisco
Port of Seattle
Port of Tacoma
Cestni transport opravi prevoz približno 20 % blaga glede na vrednost.
Po deregulaciji v osemdesetih letih se je trg železniškega tovornega prometa hitro razširil in povečal za več kot 40 %. Regionalne pošiljke nafte po železnici so se v zadnjih 10 letih v povprečju povečale z manj kot 1 % na več kot 7 %.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- franchisedirect.com - franšizne priložnosti v ZDA
- attorneys.lawinfo.com - poslovni imenik odvetnikov ter zakonodajne informacije v ZDA
- 4wholesaleusa.com - seznam podjetij, ki se ukvarjajo z veleprodajo v ZDA
- us.all.biz - poslovni imenik v ZDA
- thomasnet - poslovni imenik ameriških proizvajalcev, distributerjev in storitvenih podjetij
Druge koristne povezave:
- American National Standards Institute (ANSI)
- U.S. Department of State
- Doing Business in the USA (World Bank)
- National Institute of Standards and Technology (NIST)
- Slovenian American Business Association
- Select USA (za investicije v ZDA)
- U.S. Customs and Border Protection
- U.S. Government Services and Information
- U.S. Small Business Administration
- U.S. Embassy in Slovenia
- Food and Drug Administration (FDA)
- Internal Revenue Services (IRS)
- U.S. Citizenship and Immigration Services
- U.S. Department of Commerce
- U.S. Department of the Treasury
- Office of the United States Trade Representative (USTR)
- Federal Trade Commission
- American Association of Advertising Agencies (4A’s)
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- Euromonitor International
- eCommerce DB
- MarketLine
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi:
- Predstavitev države
- Gospodarske panoge
- Poslovno sodelovanje s Slovenijo
- Dajatve
- Oblike družb
- Poslovni obisk
- Poslovne priložnosti
- Časopisi
- Svetovalec v državi