Brazilija

Prodaja v Brazilijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Vedno več brazilskih potrošnikov opušča drage blagovne znamke ter išče cenovno ugodnejše izdelke in akcijske ponudbe. Bolj premožni potrošniki posvečajo posebno pozornost kakovosti, poprodajnim storitvam in družbeni odgovornosti podjetja (varstvo okolja, sanitarni standardi itd.). V potrošniških navadah Brazilcev se odraža nacionalni ponos, a pri tehnološki opremi, izdelkih za osebno nego in športnih znamkah, raje izberejo tuje izdelke. Plačilni pogoji so pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi.
 

Tržne poti, distribucija

Brazilski maloprodajni trg je precej razdrobljen. Po podatkih brazilskega združenja maloprodajnih trgovin (ABRAS) deluje v državi okoli 89.000 trgovin, od tega 37.700 supermarketov in 51.300 tradicionalnih trgovin. Prvih 10 maloprodajnih trgovcev po prihodkih predstavlja okoli 35 % celotnega trga, medtem ko jih prvih 50 predstavlja okoli 47 %.

Največje tri trgovske verige na brazilskem moloprodajnem trgu so:

  • GPA: (Pão de Açucar, Minuto Pão de Açucar, Extra, Mini Mercado, Assai)
  • Carrefour: (Carrefour Mercado, Carrefour Bairro, Carrefour Express, Supeco, Atacadão)
  • WalMart: (WalMart, Hipermercado Big, Hiper Bompreço, Bompreço, Mercadorama, Nacional, TodoDia, Maxxi Atacado, Sam's Club)
Brazilija predstavlja približno 42 % vsega e-poslovanja v Latinski Ameriki. Spletna maloprodaja v Braziliji je v zadnjih petih letih rasla po 20,2 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 ustvarila prihodke v višini 16 mlrd EUR. V letu 2017 je v državi na spletu nakupovalo 52,8 mio ljudi, kar predstavlja 11 % povečanje v primerjavi z letom 2016.

Naraščajoče število pametnih telefonov in mobilnega interneta v Braziliji je privedlo do povečanega spletnega nakupovanja. Z več kot 200 mio prebivalcev je Brazilija eden od ključnih trgov spletnega giganta Amazon, ki je na brazilski trg vstopil leta 2012. Drugi večji spletni ponudniki na trgu so še AliExpress, Magizine Luiza, eBay, DealExtreme in Apple Store.

Brazilci na spletu največ kupujejo električne in elektronske potrošne izdelke. Ta segment je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 6,5 mlrd EUR, kar predstavlja 40,9 % celotne vrednosti spletne maloprodaje. Segment oblačil in modnih dodatkov k celotni vrednosti prispeva okoli 29,6 %. Analitiki napovedujejo, da bo brazilska spletna maloprodaja v prihodnjih petih letih rasla po 14,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 ustvarila vrednost 285 mlrd EUR.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Atacadão SA 11.550,94
Companhia Brasileira de Distribuicao 10.253,87
Via Varejo SA 5.901,82
Lojas Americanas SA 3.915,72
Raia Drogasil SA 3.035,34
Magazine Luiza SA 2.753,17
Lojas Renner SA 1.710,20
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Izvozniki v Brazilijo večinoma uporabljajo dokumentarni akreditiv (l/c), predvsem v začetku poslovnega sodelovanja, kasneje pa je običajno poslovanje na odprt račun. Običajni plačilni rok je 30 dni. Povprečna zamuda pri tujih plačilih je v letu 2018 znašala 34 dni, povprečen rok izplačila je bil 63 dni.
 
V Braziliji je običajna praksa, da se izdelki in storitve plačujejo z več obroki. Zaradi nizkih limitov kreditnih kartic in visokih obrestnih mer je plačilo na obroke splošno priznano plačilno sredstvo po vsej državi. 
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Brazilijo na 84. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev. Brazilski transportni sektor je v zadnjih petih letih upadal po -0,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 ustvaril vrednost 82,9 mlrd EUR.
 
Najpogostejši način prevoza tovora je prevoz v tovornih vozilih po cestah, predvsem zaradi omejenega železniškega omrežja. Kljub obstoju več rek se vodne poti redko uporabljajo, razen v regiji Amazonke, kjer so reke običajno edini način za dostop do številnih osamljenih točk. Železnic je malo in so zelo nekonkurenčne. Uporaba vlakov za prevoz potnikov na dolge razdalje je omejena na nekaj mestnih turističnih poti, prevoz tovora pa je večinoma omejen na surovine in razsute kmetijske izdelke.
 
V letu 2916 so v Braziliji začeli izvajali program investicijskih partnerstev (The Investment Partnerships Program - PPI), katerega namen je usklajevanje in nadzor nekaterih večjih infrastrukturnih projektov v državi, ki vključujejo gradnjo in širitev cest, pristaniških terminalov, železnic in daljnovodov.
 
Največ prihodkov v brazilskem transportnem sektorju je v letu ustvaril cestni transport. K celotni vrednosti sektorja je prispeval 71,9 mlrd EUR ali 86,8 %. V okviru trgovinskega sporazuma MERCOSUR ima Brazilija sporazume o prosti trgovini z Argentino, Paragvajem in Urugvajem. Posledično ima Brazilija največ mednarodne trgovine s sosednjimi državami.
 
Analitiki napovedujejo, da bo brazilski transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 1,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 ustvaril vrednost 81,5 mlrd EUR.

Tržna segmentacija za leto 2017
 
Segment Odstotek
Cestni transport 86,8 %
Pomorski transport 9,2 %
Železniški transport 2,8 %
Letalski transport  1,2 %
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno februar 2019.