Brazilija

Prodaja v Brazilijo


Kako prodajati v Brazilijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Braziliji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 

Gospodarska politika vlade

Brazilski predsednik Lula želi spodbuditi gospodarski razvoj z novo industrijsko politiko, katere namen je povečati javne in zasebne naložbe, ki jih delno financira brazilska razvojna banka.

Vlada bo tudi namestila zaveznike v podjetjih v državni lasti, da bi podprla svoje cilje javne politike, kar bi lahko oslabilo njihove strukture upravljanja.

Čeprav nove privatizacije niso verjetne, se bo napredek pri koncesijah za infrastrukturo nadaljeval prek Programa de Aceleração do Crescimento (državni načrt za pospeševanje gospodarske rasti).

Vlada namerava tudi okrepiti okoljsko politiko, da bi pritegnila več tujih naložb ali vsaj zmanjšala tveganje odprodaje.

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Vedno več brazilskih potrošnikov opušča drage blagovne znamke ter išče cenovno ugodnejše izdelke in akcijske ponudbe. Bolj premožni potrošniki posvečajo posebno pozornost kakovosti, poprodajnim storitvam in družbeni odgovornosti podjetja (varstvo okolja, sanitarni standardi itd.). Brazilci se običajno informirajo o izdelkih že pred nakupom, veliko jim pomenijo tudi poprodajne storitve.
 
V potrošniških navadah Brazilcev se odraža nacionalni ponos, a pri tehnološki opremi, izdelkih za osebno nego in športnih znamkah, raje izberejo tuje izdelke. Plačilni pogoji so pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi.

 

Tržne poti, distribucija

Izvoz v Brazilijo poteka preko zastopnikov, distributerjev, uvozih podjetij, trgovskih družb in podružnic tujih podjetij. Brazilski uvozniki na splošno ne vzdržujejo zalog kapitalske opreme, rezervnih delov ali surovin, predvsem zaradi visokih stroškov uvoza in skladiščenja. Šele v zadnjem času so panoge, ki se močno odvisne od uvoženih surovin in sestavnih delov, začele povečevati zaloge v skladiščih.

Segment hipermarketov je v letu 2023 beležil 13 % rast prodaje, ki je dosegla 45,8 mlrd BRL ali približno 8,5 mlrd EUR. 
Po napovedih bo vrednost prodaje v tem segmentu v prihodnjih 5 letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 70,8 mlrd BRL ali približno 13,1 mlrd EUR. 
Carrefour Comércio e Indústria Ltda je vodilni konkurent v segmentu hipermarketov. Njegov tržni delež je v letu 2023 znašal 64 %. 

Supermarketi so v letu 2023 beležili 14 % rast prodaje, ki je dosegla 105 mlrd BRL ali približno 19,4 mlrd EUR.
Grupo Mateus SA je vodilni konkurent v segmentu supermarketov, z 21 % tržnim deležem v letu 2023. 

Segment supermarketov naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 141 mlrd BRL ali približno 26,1 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2023 beležili rast prodaje v višini 3 %. Prodaja je dosegla 3,5 mlrd BRL ali približno 648 mio EUR.
Vodilni ponudnik v diskontnem segmentu je Dia Brasil Sociedade Ltda, ki je imel v letu 2023 86 % tržni delež
V naslednjih 5 letih naj bi segment diskontnih trgovcev rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma naj bi se ob predpostavki nespremenjenih cen zmanjševal po -1 %), ter v letu 2028 dosegel vrednost 3,9 mlrd BRL ali približno 722 mio EUR.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih  

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Atacadão SA 22.221,90
Sendas Distribuidora SA 13.452,00
Cia Brasileira Petroleo Ipiranga SA 12.504,67
Magazine Luiza SA 7.437,33
Grupo Casas Bahia SA 5.738,69
Grupo Mateus SA 5.415,67
Companhia Brasileira de Distribuicao 3.893,82


Spletna prodaja v Braziliji

Po ocenah eCommerce DB, naj bi spletna prodaja v Braziliji v letu 2024 narasla za 9,8 % in dosegla vrednost 40.635,8 mio USD ali približno 37,6 mlrd EUR.

Na brazilskem maloprodajnem trgu ima spletna prodaja 10,3 % tržni delež. Ta naj bi se do leta 2028 povečal na 16,6 %.
  
Po napovedih analitikov se bo spletna prodaja v Braziliji v prihodnjih 5 letih povečevala po 8,9 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028
dosegla vrednost 57.098,5 mio USD ali približno 52,8 mlrd EUR.


Segment elektronike je največji segment, ki ustvari 31,9 % prihodkov brazilske e-trgovine.

Sledijo:

  • moda (27 %)
  • Izdelki za zabavo in prosti čas (14,1 %)
  • pohištvo in izdelki za dom (10,9 %)
  • izdelki za osebno nego (6,1 %)
  • DIY – naredi si sam izdelki (5,4 %)
  • Živila (4,6 %).

 

Največje spletne trgovine v Braziliji glede na vrednost prodaje v 2023 

  • Magazineluiza.com.br (3,48 mlrd USD ali 3,2 mlrd EUR) 
  • Amazon.com.br (2,76 mlrd USD ali 2,5 mlrd EUR)
  • Shein.com (2,41 mlrd USD ali 2,2 mlrd EUR) 
  • Casabahia.com.br (2,12 mlrd USD ali 2 mlrd EUR)
  • Americanas.com.br (2,04 mlrd USD ali 1,9 mlrd EUR).


Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje 

Izvozniki v Brazilijo večinoma uporabljajo dokumentarni akreditiv (l/c), predvsem v začetku poslovnega sodelovanja, kasneje pa je običajno poslovanje na odprt račun. 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

V mednarodni trgovini se v Braziliji najpogosteje uporablja cestni prevoz. Ta predstavlja približno 60 % vsega prevoza blaga v Braziliji. V vseh glavnih mestih so asfaltirane ceste, večje države (vključno s Sao Paulom in Rio de Janeirom) pa imajo hitre ceste.
 
Železniški tranzit je drugi najpogostejši način prevoza. V Braziliji je železniški sistem dolg približno 30.000 km, a je le 7 % železniških prog elektrificiranih.
 
Kljub ogromnemu potencialu, ki ga ima rečni promet, se po rekah prepelje le 13 % tovora. Pogosto pa se uporablja prevoz po morju. Brazilska pristanišča na leto prepeljejo okoli 1.104 mlrd ton blaga. 
 
Velika mesta Brazilije imajo dobre letalske povezave, vendar letalski tovorni promet ni veliko v uporabi, predvsem zaradi visokih stroškov. Predstavlja manj kot 5 % v celotnem transportnem sektorju.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:

 
Vrednosti BRL in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.



Viri: 
  • Factiva
  • EIU
  • Euromonitor International
  • LLoyds Bank
  • eCommerce DB

Posodobljeno avgust 2024.

 
Poglejte si tudi: