Brazilija

Prodaja v Brazilijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Vedno več brazilskih potrošnikov opušča drage blagovne znamke ter išče cenovno ugodnejše izdelke in akcijske ponudbe. Bolj premožni potrošniki posvečajo posebno pozornost kakovosti, poprodajnim storitvam in družbeni odgovornosti podjetja (varstvo okolja, sanitarni standardi itd.). Brazilci se običajno informirajo o izdelkih že pred nakupom, veliko jim pomenijo tudi poprodajne storitve.
 
V potrošniških navadah Brazilcev se odraža nacionalni ponos, a pri tehnološki opremi, izdelkih za osebno nego in športnih znamkah, raje izberejo tuje izdelke. Plačilni pogoji so pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi.

 

Tržne poti, distribucija

Izvoz v Brazilijo poteka preko zastopnikov, distributerjev, uvozih podjetij, trgovskih družb in podružnic tujih podjetij. Brazilski uvozniki na splošno ne vzdržujejo zalog kapitalske opreme, rezervnih delov ali surovin, predvsem zaradi visokih stroškov uvoza in skladiščenja. Šele v zadnjem času so panoge, ki se močno odvisne od uvoženih surovin in sestavnih delov, začele povečevati zaloge v skladiščih.

Segment hipermarketov je v letu 2020 beležil 3 % rast prodaje, ki je dosegla 55,39 mlrd BRL ali približno 8,57 mlrd EUR. Po napovedih bo vrednost prodaje v tem segmentu v obdobju 2020-2025 rasla po 5 % povprečni letni stopnji, oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen. Carrefour Comércio e Indústria Ltda je vodilni konkurent v segmentu hipermarketov. Njegov tržni delež je v letu 2020 znašal 34 %. Takoj za njim sta Cia Brasileira de Distribuição SA in WMB Supermercados do Brasil Ltda, vsak s 25 % tržnim deležem.

Supermarketi so v letu 2020 beležili 2 % rast prodaje, ki je dosegla 82,1mlrd BRL ali približno 12,7 mlrd EUR. Cia Brasileira de Distribuição SA in Supermercados BH Comércio de Alimentos Ltda, sta vodilna konkurenta v segmentu supermarketov, s 13 %, oziroma 8 % tržnim deležem. Segment supermarketov naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 5 % povprečni letni stopnji, oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili upad prodaje v višini -18 %. Prodaja je lani znašala 4,6 mio BRL ali približno 710.000 EUR. Edina ponudnika v diskontnem segmentu sta Dia Brasil Sociedade Ltda in WMB Supermercados do Brasil Ltda, ki sta imela v letu 2020 86 % in 14 % tržni delež. V naslednjih 5 letih naj bi segment diskontnih trgovcev rasel po 7 % povprečni letni stopnji, oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Cia Brasileira SA 10.418,51
Companhia Brasileira de Distribuicao 8.070,09
Sendas Distribuidora SA 5.675,19
Via Varejo SA 4.550,64
Grupo Mateus SA 1.951,99
Dia Brasil Sociedade Ltda 1.450,24
Carrefour Comercio E Industria Ltda 1.247,15

 

Spletna prodaja v Braziliji

Spletna prodaja je v Braziliji v letu 2020 beležila impresivno rast, saj se je povečala za 66 % in dosegla vrednost 134,69 mlrd BRL, kar je približno 20,8 mlrd EUR.

Najpopularnejši tuji spletni platformi v Braziliji sta MercadoLibre in Americanas, s 27 %, oziroma 10 % tržnim deležem.
Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Braziliji v obdobju 2020-2025 rasla po 13 % povprečni letni stopnji, oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Največ spletnih ponudnikov na trgu je neodvisnih trgovcev. To je predvsem zato, ker je malo vodilnih trgovcev na drobno v državi prisotnih na spletu prek lastnih blagovnih znamk. Mnogi med njimi so se zato odločili, da se pridružijo večjim spletnim platformam in so začeli prodajati blago po spletu, saj je pandemija COVID-19 ustvarila ovire za prodajo v fizičnih trgovinah.

Spletni ponudnik Magazin Luiza SA je leta 2020 ostal vodilni konkurent v Braziliji, ki ima svojo lastno spletno platformo. S svojim programom Parceiro Magalu (partner Magalu) si prizadeva spodbuditi manjše ponudnike, da se registrirajo na njegovi platformi in začnejo prodajati prek spleta. To mu je omogočilo, da se je pozicioniral kot družbeno odgovorno podjetje, ki si prizadeva malim podjetnikom omogočiti, da ostanejo aktivni v času pandemije.

Spletni ponudniki v Braziliji:

  • Amazon Serviços de Varejo do Brasil Ltda Amazon
  • Arezzo Indústria & Comércio SA     
  • B2W Cia Global Do Varejo SA        
  • C&A Modas SA              
  • Cia Hering SA               
  • Comércio Digital BF Ltda        
  • Dotcom Group Comercio de Presentes Ltda  
  • Fast Shop SA              
  • Grupo SBF SA              
  • Livraria Cultura SA            
  • Lojas Renner SA
  • Magazine Luiza SA             
  • Marisa SA                 
  • NS2.COM Internet SA            
  • Pet Center Comércio e Participações SA 
  • Polimport Comércio & Exportação Ltda  
  • Privalia Serviços de Informação Ltda  
  • Ricardo Eletro Divinópolis Ltda      
  • Saraiva e Siciliano SA         
  • Ultrafarma Saúde Ltda           
  • Via Varejo SA               
  • Vivara Participações SA          


Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Izvozniki v Brazilijo večinoma uporabljajo dokumentarni akreditiv (l/c), predvsem v začetku poslovnega sodelovanja, kasneje pa je običajno poslovanje na odprt račun. 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

V mednarodni trgovini se v Braziliji najpogosteje uporablja cestni prevoz. Ta predstavlja približno 60 % vsega prevoza blaga v Braziliji. V vseh glavnih mestih so asfaltirane ceste, večje države (vključno s Sao Paulom in Rio de Janeirom) pa imajo hitre ceste.
 
Železniški tranzit je drugi najpogostejši način prevoza. V Braziliji je železniški sistem dolg približno 30.000 km, a je le 7 % železniških prog elektrificiranih.
 
Kljub ogromnemu potencialu, ki ga ima rečni promet, se po rekah prepelje le 13 % tovora. Pogosto pa se uporablja prevoz po morju. Brazilska pristanišča na leto prepeljejo okoli 1.104 mlrd ton blaga.
 
Velika mesta Brazilije imajo dobre letalske povezave, vendar letalski tovorni promet ni veliko v uporabi, predvsem zaradi visokih stroškov. Predstavlja manj kot 5 % v celotnem transportnem sektorju.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_