Romunija

Prodaja v Romunijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Kupna moč potrošnikov v Romuniji je ena najnižjih v Evropi, zato so romunski potrošniki pri nakupih dokaj previdni. Ključni dejavnik pri nakupni odločitvi je ustrezno razmerje med ceno in kakovostjo. Za izdelke z višjo kakovostjo in prepoznavno blagovno znamko so romunski potrošniki pripravljeni plačati več. Pri nakupu izdelkov dajejo prednost svežim ter privlačno pakiranim izdelkom. Zanima jih tudi nova tehnologija in najnovejši modni trendi. Koncept poprodajnih storitev se še razvija, a so romunski potrošniki pri nakupu vedno bolj pozorni tudi na kakovost poprodajnih storitev.
 

Tržne poti, distribucija

Prodaja blaga in storitev v Romuniji je podobna kot v drugih evropskih državah. Trg sestavljajo romunski in evropski trgovci na drobno. Na njem delujejo specializirane trgovine, supermarketi, hipermarketi, veleblagovnice, kioski, ulični prodajalci, trgi na prostem in trgovci na debelo. Romunija je eden glavnih ciljnih trgov v vzhodni Evropi za velike trgovske verige, kot so Metro, Carrefour in Selgros. 
 
Segment hipermarketov je v Romuniji v letu 2020 beležil 3 % rast prodaje, ki je znašala 27,8 mlrd RON ali približno 5,65 mlrd EUR. Po napovedih se bo segment v obdobju 2020-2025 povečeval po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen). Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Kaufland Romania SCS, ki je imela v letu 2020 44 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2020 beležil 9 % rast prodaje, ki je dosegla 14,9 mlrd RON ali približno 3 mlrd EUR. Profi Rom Food SRL je največji konkurent v tem segmentu, njegov tržni delež pa je v letu 2020 znašal 37 %. Po napovedih analitikov bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 4% ob predpostavki nespremenjenih cen).

Prodaja diskontnih trgovcev se je v letu 2020 povečala za 15 % in dosegla 16,2 mlrd RON ali približno 3,3 mlrd EUR. Po napovedih bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih rasla po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen). Lidl Discount SRL je največji diskontni trgovec v Romuniji. Njegov tržni delež je v letu 2020 znašal 69 %.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Lidl Discount Srl 1.847,02
Dedeman Srl 1.554,27
Carrefour Romania Sa 1.543,51
Profi Rom Food Srl 1.374,09
Mega Image Srl 1.257,90
Auchan Romania Sa 1.036,59
Dante International Sa 862,39


 

Spletna prodaja v Romuniji

Spletna prodaja se je v Romuniji v letu 2020 povečala za 35 % in dosegla vrednost 18,3 mlrd RON, kar je približno 3,7 mlrd EUR.

Spletna trgovina je v Romuniji že pred pandemijo beležila visoko rast, zaradi močnega prodora interneta po vsej državi, razširjenosti pametnih telefonov, prenosnikov, tabličnih računalnikov in osebnih računalnikov ter vse večje vloge digitalnih medijev in naprav v vsakdanjem življenju potrošnikov.
Pandemija COVID-19 pa je razcvet spletne trgovine še pospešila. V času omejitvenih ukrepov in državnih blokad, je spletna trgovina mnogim potrošnikom zagotovila edini dostop do ne-živilskih izdelkov, hkrati pa je predstavljala tudi zmanjšano tveganje za prenos virusa prek socialnih stikov.

Po napovedih analitikov bo spletna prodaja v Romuniji v obdobju 2020-2025 rasla po 18 % povprečni letni stopnji, oziroma 15 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Dante International SA je največji konkurent v romunski spletni trgovini. V letu 2020 je njegov tržni delež znašal 18 %.
 
Spletni ponudniki v Romuniji: 
 
  • Altex Romania SRL               
  • Amazon.com Inc                   
  • Apple Inc                       
  • Arabesque SRL                   
  • Austral Trade SRL                
  • Biro-Media Trading SRL          
  • Bonami CZ as                    
  • Bonprix Handelsgesellschaft mbH 
  • Carrefour Romania SA            
  • Corsar Online Srl               
  • Dante International SA          
  • Dedeman SRL                     
  • Direct Client Services SRL      
  • Elefant Online SA               
  • Eobuwie.pl SA                   
  • Evolution Prest Systems SRL     
  • F 64 Studio SRL                 
  • Farmec SA                       
  • Flanco Retail SA                
  • Footshop Sro                    
  • Graftex Prodcom SRL             
  • H&M Hennes & Mauritz SRL        
  • Hornbach Centrala SRL           
  • Ikea Romania SRL                
  • Jysk Romania SRL                
  • Leroy Merlin Romania SRL        
  • Libris SRL                      
  • Mobexpert Group SRL             
  • Notino sro                       
  • Razadi SRL                      
  • Roumasport SRL                  
  • RTC Proffice Experience SA      
  • Sephora Cosmetics Romania SA    
  • Vivre Deco SRL                  
  • Wearco Sp zoo                   
  • Your Stuff SRL                  
  • Yves Rocher Romania SRL         
  • Zara Bucuresti SRL
  • Zooplus AG     
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajna plačilna metoda je plačilo na odprt račun, povprečen plačilni rok je 30 dni. V začetku poslovnega sodelovanja sta za zavarovanje plačila priporočljiva nepreklicni akreditiv ali bančna garancija, kar pa ni vedno najbolj konkurenčno. Priporočljivo je tudi preveriti boniteto kupca.
 
Plačilna disciplina je v Romuniji dobra. 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika

 
Infrastruktura ostaja resna ovira za razvoj tega sektorja in posledično za nacionalno gospodarstvo. Nedavne ocene kažejo, da prometna infrastruktura v Romuniji zahteva naložbe v višini več kot 70 mlrd EUR, medtem ko sredstva, ki so na voljo do leta 2030, znašajo le 36 mlrd EUR. Na srečo je EU namenila več mlrd EUR za podporo razvojnim potrebam v tem sektorju.

V romunskem transportnem sektorju prevladuje cestni transport, ki je večinoma (več kot 90 % prevozov) usmerjen v države EU. Cestna infrastruktura v Romuniji je med najmanj razvitimi v Evropi. EU je Romuniji namenila 9,5 mlrd EUR za velike infrastrukturne projekte. Med najpomembnejše projekte spadata avtocesta Sibiu-Pitesti, ki je pomemben del panevropskega koridorja IV, ter nova avtocesta Belt v Bukarešti.

Tako kot cestno omrežje tudi železniški sistem v Romuniji potrebuje obnovo in nove naložbe. Povprečna hitrost železniškega tovornega prometa v državi je 13 km/h, kar je najmanj v Evropi.

Pristanišče Constanta je eno glavnih distribucijskih centrov za Srednjo in Vzhodno Evropo. Je večnamensko pristanišče z zmogljivostjo nad 100 mio ton letno in ima 156 privezov, od tega je 140 privezov v obratovanju. Skupna dolžina pristanišča je 29,83 km, globine pa se gibljejo med 8 in 19 metri, kar je najgloblje v Črnem morju. Pristanišče trenutno načrtuje več velikih projektov, kot so razvoj umetnega otoka, ter posodobitev pomolov 3 in 4.



Več:

 

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_