Romunija
Prodaja v Romunijo
Kako prodajati v Romunijo?
Gospodarska politika vlade
Vlada se bo osredotočila na javne naložbe v izobraževanje, infrastrukturo, zdravstveno varstvo, inovacije in digitalizacijo, saj bo črpala do 28,5 mlrd EUR sredstev iz sklada EU za okrevanje in odpornost.Spremenjena različica romunskega nacionalnega načrta za oživitev in odpornost, ki ga je Evropska komisija potrdila novembra 2023, daje močnejši poudarek pospešitvi zelenega prehoda. 44 % razpoložljivih sredstev je usmerjenih v podnebne cilje.
V preteklosti je imela Romunija težave s črpanjem sredstev EU zaradi nizke državne zmogljivosti in njene birokracije, vendar se je uspešnost države na tem področju znatno izboljšala. Kljub temu obstaja tveganje občasnih zamud pri izplačilu sredstev EU, zaradi težav Romunije pri zmanjševanju proračunskega primanjkljaja in izvajanju reform.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Kupna moč potrošnikov v Romuniji je ena najnižjih v Evropi, zato so romunski potrošniki pri nakupih dokaj previdni. Ključni dejavnik pri nakupni odločitvi je ustrezno razmerje med ceno in kakovostjo.Za izdelke z višjo kakovostjo in prepoznavno blagovno znamko so romunski potrošniki pripravljeni plačati več. Pri nakupu izdelkov dajejo prednost svežim ter privlačno pakiranim izdelkom. Zanima jih tudi nova tehnologija in najnovejši modni trendi.
Koncept poprodajnih storitev se še razvija, a so romunski potrošniki pri nakupu vedno bolj pozorni tudi na kakovost poprodajnih storitev.
Tržne poti, distribucija
Ponudba maloprodajnih mest v Romuniji je podobna kot v drugih evropskih državah in vključuje specializirane trgovine, supermarkete, hipermarkete, cash and carry, veleblagovnice, bencinske črpalke, kioske, ulične prodajalne, tržnice na prostem in veleprodajne centre.Romunija je eden glavnih ciljnih trgov v vzhodni Evropi za trgovce na drobno, kot so Metro, Carrefour in Selgros, katerih lokalne trgovine velikega formata beležijo najmočnejšo rast prodaje.
Vodilne trgovske verige v romunskem maloprodajnem sektorju so Kaufland, Carrefour, Metro Cash & Carry, Auchan, Lidl in Penny Market. Vse ustvarijo več kot 1 mlrd EUR prodaje na leto.
V Romuniji je več kot 2.350 trgovin, od katerih je večina trgovin z mešanim blagom (989), sledijo pa jim supermarketi (475) in diskonti (445).
Romunski maloprodajni trg že nekaj let obvladujeta Carrefour in Cora v segmentu hipermarketov (ali Big Box), medtem ko Metro in Selgros konkurirata v cash and carry segmentu.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Lidl Discount Srl | 3.829,11 |
Profi Rom Food Srl | 2.773,86 |
Dedeman Srl | 2.286,76 |
Carrefour Romania Sa | 2.152,93 |
Mega Image Srl | 1.804,06 |
Dante International Sa | 1.656,63 |
Auchan Romania Sa | 1.556,91 |
Spletna prodaja v Romuniji
Po ocenah eCommerce DB, se bo spletna prodaja v Romuniji v letu 2024 povečala za 8,8 % in dosegla vrednost 6.343,2 mio USD ali približno 5,86 mlrd EUR.Delež e-trgovine na celotnem maloprodajnem trgu v Romuniji znaša 6,8 % in bo po ocenah do leta 2028 dosegel 8,7 %.
Po napovedih se bo spletna prodaja v Romuniji v letih 2024 -2028 povečevala za približno 7 % letno, ter v letu 2028 dosegla vrednost 8.321,2 mio USD ali približno 7,7 mlrd EUR.
Rast e-trgovine v Romuniji spodbujajo dostop do digitalizacije, naraščajoči dohodki mladega prebivalstva, pa tudi razvoj tehnologije. Tehnološke inovacije bodo še naprej oblikovale prihodnost spletne maloprodaje in ustvarjale nove priložnosti za potrošnike in podjetja. Trgovci morajo svoje strategije prilagoditi novi realnosti. Inovacije, kot so umetna inteligenca, analiza podatkov ali razvoj mobilnih tehnologij, bodo ključne za konkurenčnost trgovcev na trgu.
Največji segment spletne prodaje v Romuniji predstavljajo izdelki za zabavo in prosti čas. Ta segment predstavlja 27,2 % prihodkov romunskega e-trgovine.
Sledijo:
- elektronika (20,2 %)
- moda (16,5 %)
- pohištvo in oprema za dom (11,8 %)
- izdelki za osebno nego (9,5 %)
- DIY – naredi si sam izdelki (9 %)
- živila (5,8 %).
Največje spletne trgovine v Romuniji glede na vrednost prodaje v letu 2023
- Emag.ro (637 mio USD ali 589,1 mio EUR)
- Fashiondays.ro (252 mio USD ali 233,1 mio EUR)
- Drmax.ro (223 mio USD ali 206,2 mio EUR)
- Philips.ro (195 mio USD ali 180,3 mio EUR)
- Farmaciatei.ro (154 mio USD ali 142,4 mio EUR)
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Najmanj tvegan in najbolj razširjen način plačila je nepreklicni akreditiv. A ta metoda ni vedno najbolj konkurenčna, saj predstavlja kreditno obveznost za romunskega kupca.Plačilo na odprti račun je veliko bolj zaželena metoda za romunske kupce, a prinaša več tveganja za izvoznika.
Vsak izvoznik mora pretehtati element tveganja v transakciji glede na odnos s kupcem in stopnjo konkurence.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Infrastruktura ostaja resna ovira za razvoj tega sektorja in posledično za nacionalno gospodarstvo.V romunskem transportnem sektorju prevladuje cestni transport, ki je večinoma (več kot 90 % prevozov) usmerjen v države EU. Cestna infrastruktura v Romuniji je med najmanj razvitimi v Evropi.
Tako kot cestno omrežje tudi železniški sistem v Romuniji potrebuje obnovo in nove naložbe. Povprečna hitrost železniškega tovornega prometa v državi je 13 km/h, kar je najmanj v Evropi.
Pristanišče Constanta je eno glavnih distribucijskih centrov za Srednjo in Vzhodno Evropo. Je večnamensko pristanišče z zmogljivostjo nad 100 mio ton letno in ima 156 privezov, od tega je 140 privezov v obratovanju. Skupna dolžina pristanišča je 29,83 km, globine pa se gibljejo med 8 in 19 metri, kar je najgloblje v Črnem morju.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- all.biz/ro - poslovni imenik romunskih podjetij
- rou.bizdirlib - poslovni imenik podjetij v Romuniji
- rbe.ro/en/companies - poslovni imenik romunskih podjetij, organizacij, institucij
- catalog/companies/romania - katalog romunskih podjetij
- infocompanies - romunski poslovni imenik
Druge koristne povezave:
- Invest Romania
- DoingBusiness.ro
- Chamber of Commerce and Industry of Romania
- NBIS - National Business Information System
- E-Guvernare
- National Trade Register Office
- ANAF, Directia Generala a Vamilor
- National Bank of Romania
- National Institute of Statistics
Vrednosti RON in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- eCommerce DB
- LLoyds Bank
- The Romania Journal
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi:
- Predstavitev države
- Gospodarske panoge
- Poslovno sodelovanje s Slovenijo
- Dajatve
- Oblike družb
- Poslovni obisk
- Poslovne priložnosti
- Časopisi