Romunski maloprodajni trg se širi kljub gospodarski upočasnitvi

četrtek, 20. februar 2025
 

Romunski maloprodajni trg je v fazi širitve

V nasprotju s trendi gospodarske upočasnitve je zaradi naraščajoče potrošnje in vstopa novih mednarodnih konkurentov sodobni maloprodajni trg v Romuniji v fazi širitve.

Kljub skromni rasti romunskega gospodarstva v letu 2024, ki je ocenjena na manj kot 1 % BDP, se je glede na analizo svetovalnega podjetja Colliers prodaja neživilskih izdelkov v Romuniji leta 2024 povečala za 14 % na rekordno vrednost.

Dejanska individualna potrošnja Romunije je lani presegla Poljsko in Češko ter dosegla 89 % povprečja EU.

Segment oblačil in obutve je glavno gonilo širitve sodobne maloprodaje, kar odraža tako spremembe v vedenju potrošnikov kot privlačnost lokalnega trga za vlagatelje.

V zadnjih 15 letih se je poraba na prebivalca v Romuniji znatno povečala s 16,6 % na 80 % ravni porabe Nemčije, kar odraža stalno izboljšanje kupne moči gospodinjstev.

Romunija velik del blaga, ki ga kupi prebivalstvo, uvozi, a za razliko od prejšnjih let rasti potrošnje ne spodbujajo več pretežno potrošniški krediti, kar odraža bolj uravnoteženo gospodarstvo in konsolidirano kupno moč.

Na romunski maloprodajni trg vstopajo nove blagovne znamke:
  • Froo, v lasti poljske skupine Żabka Group, je v zadnjih 6 mesecih odprl več kot 50 trgovin v Romuniji.
  • V kozmetičnem sektorju sta se pojavila Rituals Cosmetics in Kiko Milano, medtem ko se je trg mode in dodatkov razširil z Budmilom in Bognerjem.
  • Poleg tega se je gostinski sektor povečal z vstopom Happy Restaurants in Hesburger.
Obiskanost nakupovalnih centrov je visoka, trg pa hitro sprejema novosti, zlasti nakupovalne centre v manjših mestih.


 

Obseg maloprodajnih površin zaostaja za povpraševanjem

Čeprav je povpraševanje veliko, pa je sodobnih maloprodajnih površin še vedno premalo.

Leta 2025 naj bi v Romuniji odprli številne nove maloprodajne enote, katerih skupna površina bo več kot 200.000 m2.
Nekateri najpomembnejši projekti vključujejo širitev nakupovalnega centra Mall of Moldova v mestu Iasi ter ponovno odprtje nakupovalnega centra Agora Mall v Aradu.

S projekti, ki so v teku, postaja Romunija vse bolj privlačna za maloprodajne naložbe in si kljub makroekonomskim izzivom in negotovemu poslovnemu okolju utrjuje svoj položaj na regionalnem trgu.

V letu 2024 je bilo zgrajenih kar 167.000 m2 novih sodobnih prodajnih površin, v letu 2023 pa 221.000 m2.
Maloprodajni trg v Romuniji je tudi v letu 2024 ostal dinamičen in presegel letno povprečje zadnjega desetletja, ki je ocenjeno na 140.000 m2.
Za primerjavo, v letih pandemije (2021, 2022) je število novih prodajnih površin zaradi gospodarske negotovosti upadlo pod 100.000 m2.

Največ novih maloprodajnih površin so v Romuniji v letu 2024 odprli v mestu Pitesti. Med najpomembnejše projekte, dokončane leta 2024 v Pitestiju, sodijo 51.000 m2 obsežen nakupovalni center Arges Mall, ki ga je postavil Prime Kapital/MAS REI, ter 24.000 m2 obsežen Pitesti Park, ki ga je razvil M Core.
Skoraj polovica novih sodobnih maloprodajnih površin je bila lani odprta v tem mestu s 140.000 prebivalci, kar kaže na povečano zanimanje za ta regionalni trg.

V prihodnjih letih se bo dinamika romunskega maloprodajnega trga spremenila, saj se bodo investitorji usmerili predvsem na velika mesta, kjer se že pripravljajo obsežne maloprodajne sheme. Tudi glavno mesto Bukarešta je pritegnilo pozornost velikih investitorjev, saj se obetata 2 velika projekta v bližnji prihodnosti ter razširitev obstoječih maloprodajnih centrov.
 
Zaradi naraščajoče potrošnje ima romunski maloprodajni sektor dolgoročno velik potencial za širitev. Pa tudi obseg maloprodajnih površin še vedno zaostaja za povpraševanjem in je pod ravnjo zahodnoevropskih držav.

Viri:
  • Factiva
  • AGERPRES
  • bne IntelliNews
  • Foto: iStock
 

Preberite še:

Poslovno okolje Romunije


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: