Bolgarija

Prodaja v Bolgarijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Povišanje plač in gospodarska rast sta v zadnjih letih preoblikovala nakupne navade bolgarskih potrošnikov. Ti so še vedno najrevnejši v EU, vendar bogatejši od večine potrošnikov v drugih državah na Balkanu.

Prebivalci v mestnih središčih kažejo naraščajoče zanimanje za zdrave in ekološke izdelke. Kljub vedno večjemu številu sodobnih nakupovalnih centrov, bolgarski potrošniki najraje kupujejo v lokalnih trgovinah v bližini kraja, kjer živijo ali delajo. Bolgarski potrošniki niso zelo mobilni, saj jih manj kot 30 % po nakupih ne gre z avtomobilom, kar omejuje izbiro trgovin. Cena je pomemben dejavnik pri razvoju tržne strategije.
 

Tržne poti, distribucija

Bolgarski maloprodajni sektor je v zadnjih treh letih doživel precejšnje spremembe. Franšizni supermarket Carrefour je šel v stečaj, lokalna trgovska veriga Piccadilly pa je zmanjšala obseg poslovanja za dve tretjini. Trend optimizacije števila trgovin se je pojavil že leta 2011, ko so morali nekateri lokalni trgovci zapreti svoje prodajalne. Nekateri veliki bolgarski hipermarketi in trgovske verige se združujejo, trgovine se ali preoblikujejo ali zapirajo, nekaterim konkurentom pa se odpirajo nove tržne priložnosti.

Segment hipermarketov je v Bolgariji v letu 2019 povečal prihodke za 6 % na 870 mio EUR.
Po napovedih bo segment v obdobju 2020-2024 rasel po 5 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Kaufland Bulgaria, ki je imel v letu 2019 v tem segmentu 94 % tržni delež.
 
Segment diskontnih trgovin je v letu 2019 beležil 11 % medletno rast in ustvaril prihodke v višini 510 mio EUR. V prihodnjih petih letih analitiki diskontnemu segmentu napovedujejo 6 % povprečno letno rast. V tem segmentu je vodilni in skoraj edini konkurent Lidl Bulgaria, ki je imel v letu 2019 99 % tržni delež. 
 

Spletna prodaja

Vrednost segmenta spletne trgovine se je v Bolgariji v letu 2019 povečala za 9 % in dosegla 360 mio EUR. Po napovedih se bo vrednost e-trgovine v prihodnjih petih letih povečevala po 11 % povprečni letni stopnji.
Dante International SA je največji konkurent na bolgarskem trgu spletne trgovine in je imel v letu 2019 18 % tržni delež. Velika mednarodna spletna ponudnika, Amazon.com in eBay, nimata večjega deleža na trgu. Amazon v zadnjih petih letih neprestano izgublja svoj delež in je v letu 2019 zdrsnil na sedmo mesto. Tako ostaja prostor za razvoj domačih in regionalnih ponudnikov, da se uveljavijo in gradijo potrošniške baze. V zadnjih petih letih so na bolgarski trg spletne prodaje vstopili številni veliki trgovci s široko paleto prodajnih kanalov, vključno z Zaro, H&M, Sopharma in House Market Bulgaria AD (IKEA).

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Billa Bulgaria Eood 378,73
Technopolis Bulgaria Ead 279,16
Maxima Bulgaria Eood 141,84
Germanos Telecom Bulgaria Single Person Joint Stock Company 125,29
Tradenet Varna Eood 117,52
Lafka Market Ad 117,32
Technomarket Bulgaria Ead 107,54
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Kot pri vseh mednarodnih transakcijah po svetu se tudi v Bolgariji način plačila določi glede na stopnjo zaupanja med partnerjema. Na začetku je priporočljivo avansno plačilo ali akreditiv, kasneje pa plačilo na odprt račun s podaljšanimi plačilnimi roki.

V letu 2019 je bil povprečni plačilni rok v Bolgariji 30 dni, povprečna zamuda pri plačilu pa 7 dni. 


 
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Bolgarijo na 68. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture. Bolgarija ima ugodno geografsko pozicijo, saj leži med Zahodno Evropo in Turčijo. Ceste in železnice v državi so slabo vzdrževane, zato je železniški transport najboljši način za prevoz blaga v državi.

Julija 2000 je bil podpisan dvostranski sporazum o cestnem prevozu blaga in spodbujanje kombiniranega prevoza med Bolgarijo in Evropsko skupnostjo. Sporazum je začel veljati leta 2001. Kljub temu je zmogljivost bolgarskega ministrstva za promet nezadostna za pripravo, upravljanje in spremljanje projektov vseevropskih omrežij.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno september 2020.

_