Bolgarija

Prodaja v Bolgarijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Povišanje plač in gospodarska rast sta v zadnjih letih preoblikovala nakupne navade bolgarskih potrošnikov. Ti so še vedno najrevnejši v EU, vendar bogatejši od večine potrošnikov v drugih državah na Balkanu.

Prebivalci v mestnih središčih kažejo naraščajoče zanimanje za zdrave in ekološke izdelke. Kljub vedno večjemu številu sodobnih nakupovalnih centrov, bolgarski potrošniki najraje kupujejo v lokalnih trgovinah v bližini kraja, kjer živijo ali delajo. Bolgarski potrošniki niso zelo mobilni, saj jih manj kot 30 % po nakupih ne gre z avtomobilom, kar omejuje izbiro trgovin. Cena je pomemben dejavnik pri razvoju tržne strategije.
 

Tržne poti, distribucija

Bolgarski maloprodajni sektor je v zadnjih treh letih doživel precejšnje spremembe. Franšizni supermarket Carrefour je šel v stečaj, lokalna trgovska veriga Piccadilly pa je zmanjšala obseg poslovanja za dve tretjini. Trend optimizacije števila trgovin se je pojavil že leta 2011, ko so morali nekateri lokalni trgovci zapreti svoje prodajalne. Nekateri veliki bolgarski hipermarketi in trgovske verige se združujejo, trgovine se ali preoblikujejo ali zapirajo, nekaterim konkurentom pa se odpirajo nove tržne priložnosti.

Segment hipermarketov je v letu 2020 beležil 4 % rast in dosegel vrednost 1,8 mlrd BGN ali približno 920 mio EUR. Analitiki v prihodnjih 5 letih napovedujejo segmentu hipermarketov 6 % povprečno letno rast (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen), vrednost prodaje pa naj bi leta 2025 dosegla 2,4 mlrd BGN ali 1,2 mlrd EUR. Kaufland Bulgaria & Co je največji ponudnik v tem segmentu, ki je imel v letu 2020 94 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2020 dosegel 2 % rast, vrednost prodaje pa je dosegla 2,7 mlrd BGN ali približno 1,4 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment v obdobju 2020-2025 rasel po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 3,4 mlrd BGN ali 1,7 mlrd EUR. Billa Bulgaria je v tem segmentu največji konkurent, s 27 % tržnim deležem v letu 2020.

Diskontne trgovine so v letu 2020 beležile 7 % rast prodaje, ki je znašala 1,3 mlrd BGN ali približno 670 mio EUR. Ta segment naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 1,8 mlrd BGN ali 920 mio EUR. Lidl Bulgaria je največji diskontni ponudnik na trgu, ki je v letu 2020 dosegel 99 % tržni delež.


Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Billa Bulgaria Eood 382,93
Technopolis Bulgaria Ead 272,11
Konstantin Petrov - Kosta Et 183,22
Maxima Bulgaria Eood 152,70
Technomarket Bulgaria Ead 123,75
Mt Real Properties Ad 123,31
Tradenet Varna Eood 113,53

Spletna prodaja v Bolgariji

Spletna prodaja se je v letu 2020 v Bolgariji povečala za rekordnih 44 % in dosegla 1,2 mlrd BGN, kar je približno 610 mio EUR.

Leta 2020 je spletna prodaja v Bolgariji zaradi pandemije COVID-19 hitro narasla. Zaradi daljšega obdobja omejitvenih ukrepov so se potrošniki morali zanašati na spletno trgovino, da so lahko kupili živila in ostale izdelke. Učinki pandemije, vključno s samo-izolacijo, delom od doma, višjo stopnjo brezposelnosti in skrbjo, da bi se v prenatrpanih prostorih okužili z virusom, so v veliki meri spremenili način nakupovanja.

Spletna trgovina z živili je leta 2020 dosegla tromestno rast, saj so potrošniki povečali spletno nakupovanje najnujnejših stvari.
Uradni organi so bili zaradi velikega povpraševanja po spletnem nakupovanju prisiljeni pripraviti številne predpise, da bi zagotovili pošteno in zakonito prodajo izdelkov. V začetku pandemije je bilo več primerov lažnih oglasov, povezanih s COVID-19, ki so poskušali nezakonito prodajati zdravila po spletu. Pri zatiranju in pregonu takšnih primerov so sodelovale vladne agencije.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Bolgariji v obdobju 2020-2025 rasla po 16 % povprečni letni stopnji (oziroma 13 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 2,6 mlrd BGN ali približno 1,3 mlrd EUR.

Dante International je največji spletni ponudnik v Bolgariji. Njegov tržni delež je v letu 2020 znašal 17 %.

Spletni ponudniki v Bolgariji: 
 
  • A1 Bulgaria EAD                     
  • Aiko Multi-Concept EOOD            
  • Alphabet Inc                       
  • Alta Mar OOD                       
  • Amazon.com Inc                     
  • Apple GmbH                         
  • Apteki Remedium EOOD               
  • ASOS Plc                           
  • Bauhaus Bulgaria EOOD              
  • bauMax Bulgaria EOOD               
  • Benetton Group Srl                 
  • Bershka Bulgaria
  • Booktrading EOOD                   
  • Bulgarian Telecom Co EAD           
  • CCC SA                             
  • Comsed AD                          
  • Convenience OOD                    
  • Dante International SA             
  • Decathlon Bulgaria EOOD             
  • Deichmann Targovia s Obuvki EOOD   
  • Domko
  • Enikom M EOOD                      
  • Espo Group OOD                     
  • Gastronomes Beryozka Chain Holding 
  • H&M Hennes & Mauritz EOOD          
  • Helikon AD                         
  • House Market Bulgaria AD (IKEA)    
  • Hyppoland OOD                      
  • Inter Property Management EOOD     
  • Interservice Uzunov AD             
  • Jysk Bul EOOD                      
  • Kartex-P OOD                       
  • Kaufland Bulgaria EOOD & Co Kd      
  • Laptop.bg OOD                      
  • LC Waikiki Retail BG EOOD          
  • Magnum
  • Mango Bulgaria EOOD                
  • Marash Finansova Grupa OOD         
  • Massimo Dutti Bulgaria EOOD        
  • Maxima Bulgaria EOOD                
  • Mega Optic OOD                     
  • Megadom OOD                        
  • Mömax Bulgaria OOD                 
  • Oysho Bulgaria EOOD                 
  • Panda COOP                         
  • Praktiker Retail EOOD              
  • Pull & Bear Bulgaria EOOD          
  • Pulsar EOOD                        
  • Remix Global AD                    
  • Sopharma AD                        
  • Sport Depot OOD                    
  • STA EOOD                            
  • Star Alliance EOOD                 
  • Store EOOD                         
  • Studio Moderna Bulgaria EOOD       
  • Technomarket Bulgaria
  • Ted Bed EAD                        
  • Teddy SpA                          
  • Telenor Bulgaria EAD               
  • Van Holding EOOD                   
  • Videnov Group OOD                  
  • Videolux OOD                       
  • Zara Bulgaria EOOD                 
  • Zooplus AG                         
  • Zora AD                            
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

   

Sejmi

 

Plačevanje

Kot pri vseh mednarodnih transakcijah po svetu se tudi v Bolgariji način plačila določi glede na stopnjo zaupanja med partnerjema. Na začetku je priporočljivo avansno plačilo ali akreditiv, kasneje pa plačilo na odprt račun s podaljšanimi plačilnimi roki.

 
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Bolgarija ima ugodno geografsko pozicijo, saj leži med Zahodno Evropo in Turčijo. Ceste in železnice v državi so slabo vzdrževane, zato je železniški transport najboljši način za prevoz blaga v državi.

Julija 2000 je bil podpisan dvostranski sporazum o cestnem prevozu blaga in spodbujanje kombiniranega prevoza med Bolgarijo in Evropsko skupnostjo. Sporazum je začel veljati leta 2001. Kljub temu je zmogljivost bolgarskega ministrstva za promet nezadostna za pripravo, upravljanje in spremljanje projektov vseevropskih omrežij.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_