Bolgarija

Prodaja v Bolgarijo


Kako prodajati v Bolgarijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Bolgariji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade

Glavne prednostne naloge bolgarske vladne politike v letu 2023:
 
  • obvladovanje gospodarskih posledic vojne v Ukrajini
  • priprava zakonodajnih reform, potrebnih za pristop k Schengenu in euro-območju sprostitev sredstev v okviru EU programa za okrevanje in odpornost.
 
Preudarna fiskalna politika ostaja ključnega pomena za makroekonomsko stabilnost. Potrebna je nadaljnja reforma pravosodja ter okrepljena prizadevanja za boj proti korupciji in organiziranemu kriminalu.
Bolgarija se sooča z upadanjem delovno sposobnega prebivalstva, naraščajoče pomanjkanje delovne sile pa mora država obravnavati z nadgradnjami izobraževalnega sistema in politik trga dela.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

V zadnjih letih so se nakupne navade bolgarskih potrošnikov preoblikovale.
 
Prebivalci v mestnih središčih kažejo naraščajoče zanimanje za zdrave in ekološke izdelke. 
 
Kljub vedno večjemu številu sodobnih nakupovalnih centrov, bolgarski potrošniki najraje kupujejo v lokalnih trgovinah v bližini kraja, kjer živijo ali delajo.
 
Cena je pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi.

 

Tržne poti, distribucija

Bolgarski maloprodajni sektor je v zadnjih treh letih doživel precejšnje spremembe. Nekateri veliki bolgarski hipermarketi in trgovske verige se združujejo, trgovine se ali preoblikujejo ali zapirajo, nekaterim konkurentom pa se odpirajo nove tržne priložnosti.

Segment hipermarketov je v letu 2022 beležil 9 % rast in dosegel vrednost 2,2 mlrd BGN ali približno 1,12 mio EUR. 
Analitiki v prihodnjih 5 letih napovedujejo segmentu hipermarketov 6 % povprečno letno rast (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen), vrednost prodaje pa naj bi leta 2027 dosegla 2,9 mlrd BGN ali 1,48 mlrd EUR. 
Kaufland Bulgaria & Co je največji ponudnik v tem segmentu, ki je imel v letu 2022 94 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2022 dosegel 6 % rast, vrednost prodaje pa je dosegla 3,1 mlrd BGN ali približno 1,58 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo segment v prihodnjih 5 letih rasel po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 3,9 mlrd BGN ali 2 mlrd EUR. 
Billa Bulgaria je v tem segmentu največji konkurent, s 25 % tržnim deležem v letu 2022.

Diskontne trgovine so v letu 2022 beležile 8 % rast prodaje, ki je znašala 1,7 mlrd BGN ali približno 870 mio EUR. 
Ta segment naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 2,4 mlrd BGN ali 1,2 mlrd EUR. 
Lidl Bulgaria je največji diskontni ponudnik na trgu, ki je v letu 2022 dosegel 98 % tržni delež.


Največji trgovci na drobno po prihodkih 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Billa Bulgaria Eood 475,88
Maxima Bulgaria Eood 212,14
Evropa - Vn Ood 130,82
Neomi Ltd Ood 90,88
Sva Jsc Ead 85,20
Vinterco - Bg Ood 73,18
Avanti 777 Eood 61,41
 

Spletna prodaja v Bolgariji

Spletna maloprodaja se je v Bolgariji leta 2022 povečala za 26 % in dosegla vrednost 2,3 mlrd BGN, kar je približno 1,2 mlrd EUR.
 
Bolgarija ima najnižji delež spletnega nakupovanja v EU, v nasprotju s sosednjimi državami, ki so tudi članice EU, kot so Romunija, Madžarska in baltske države, kjer e-trgovina raste veliko hitreje. 
Kljub temu je na bolgarskem trgu prišlo do močne rasti e-trgovine v času pandemije Covid-19, ki se je nadaljevala tudi z vrnitvijo normalnejše družbene in gospodarske dejavnosti ter oživitvijo običajnega potrošniškega življenjskega sloga. Pandemija je imela pomembno vlogo pri premagovanju zadržanosti številnih lokalnih potrošnikov (predvsem starejših) do spletnega nakupovanja.
 
Oblačila in obutev, ter zabavna elektronika, sta najpomembnejša segmenta e-trgovine in sta leta 2022 dosegla dvomestno rast vrednosti.
 
Pet glavnih kategorij bolgarske e-trgovine, glede na % prihodkov e-trgovine 
 
  • moda (32 %)
  • elektronika in mediji (31 %)
  • igrače in DIY izdelki (16 %)
  • pohištvo in naprave (13 %)
  • hrana in osebna nega (8 %)

Po napovedih analitikov naj bi spletna maloprodaja v Bolgariji v prihodnjih 5 letih rasla po 16 % povprečni letni stopnji (oziroma 13 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter leta 2027 dosegla vrednost 4,8 mlrd BGN ali približno 2,45 mlrd EUR.
 
Videolux OOD je vodilni spletni ponudnik na bolgarskem trgu. V letu 2022 je imel 11 b% tržni delež glede na maloprodajno vrednost.


Vodilni spletni ponudniki v Bolgariji 

  • Videolux OOD     
  • Dante International SA
  • Alibaba Group Holding ltd  
  • Alphabet Inc     
  • Technomarket Bulgaria
  • Remix Global AD    
  • Apple Gmbh     
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

   

Sejmi

 

Plačevanje  

Kot pri vseh mednarodnih transakcijah po svetu se tudi v Bolgariji način plačila določi glede na stopnjo zaupanja med partnerjema. Na začetku je priporočljivo avansno plačilo ali akreditiv, kasneje pa plačilo na odprt račun s podaljšanimi plačilnimi roki.

 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Bolgarija ima ugodno geografsko pozicijo, saj leži med Zahodno Evropo in Turčijo. Ceste v državi so slabo vzdrževane, zato je železniški transport najboljši način za prevoz blaga v državi.

Načrti bolgarske vlade za izboljšanje železniške prometne infrastrukture s sredstvi EU, napovedujejo rast železniškega tovornega prometa v prihodnjih 5 letih.

Povečala naj bi se tudi zmogljivost zračnega tovora, predvsem zaradi širitvenih del na letališču Varna.

Rastoča gospodarska dejavnost v Bolgariji in širši regiji jugovzhodne Evrope pa napoveduje rast pomorskega transporta tudi v pristanišču Varna.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International

Posodobljeno julij 2023.
 
Poglejte si tudi: