Združeno kraljestvo

Prodaja v Združenem kraljestvu

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Združeno kraljestvo je množična potrošniška družba, čeprav narašča ekološka in odgovorna potrošnja. Glavni dejavniki, ki vplivajo na nakup, so cena, kakovost, design, blagovna znamka, okoljske koristi in poprodajna storitev. Na nakupno odločitev vse bolj vplivajo tudi družbena omrežja.
 
Potrošnike vedno bolj zanimajo etične prakse podjetij, od katerih kupujejo izdelke. Večina potrošnikov v Združenem kraljestvu je pripravljena plačati več za blagovno znamko, ki podpira etično poslovanje in je okolju prijazna.

 

Tržne poti, distribucija

Združeno kraljestvo ima dobro razvite prodajne in distribucijske poti, od podružnic tujih proizvajalcev v popolni lasti do neodvisnih trgovskih družb, ki kupujejo in prodajajo za svoj račun. Med tema dvema skrajnostma so neodvisni preprodajalci, prodajni agenti in distributerji zalog, ki imajo pogodbene odnose s svojimi dobavitelji.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2019 v Združenem kraljestvu povečala za 1 % in dosegla vrednost 75,4 mlrd EUR. Po napovedih se bo v prihodnjih petih letih prodaja v tem segmentu prav tako povečevala po 1 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 80,6 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Tesco, ki je imel v letu 2019 37 % tržni delež. Lani sta se poskušala združiti dva trgovca v tem segmentu, J. Sainsbury Plc. in Asda, ki bi z združitvijo lahko imela največjo verigo hipermarketov v Združenem kraljestvu. Združitev je blokiral nacionalni organ za konkurenco in trge – CMA, saj je imel pomisleke glede povečanja cen, zmanjšanja kakovosti, zmanjševanja tržne konkurence in daljših čakalnih vrst. Regulator je prav tako določil desetletno časovno obdobje, v katerem oba trgovca ne smeta več poskušati z združitvijo.
 
Prodaja v diskontnih trgovinah se je v letu 2019 povečala za 8 % in dosegla vrednost 21,4 mlrd EUR. V prihodnjih petih letih naj bi se po napovedih prodaja v segmentu diskontnih trgovin povečevala po 7 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 29,3 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec na trgu je Aldi, ki je imel v letu 2019 62 % tržni delež, sledita pa mu Lidl in Tesco. Lidl načrtuje uvedbo spletne platforme, zato raziskuje možnost partnerstva z iForce, ponudnikom logistične in dobavne verige s strokovnim znanjem za spletne kanale. Prav tako namerava širiti svoje fizične trgovine, ki naj bi jih do leta 2023 povečal na 1.000. Aldi se želi razširiti na trg z novimi prodajalnami "Aldi Local". Poleg trgovin standardne velikosti tako dodaja še nove, manjše lokalne prodajalne na frekventnih točkah, predvsem v Londonu. Medtem ko prihodki Aldija še naprej rastejo, se je dobiček zmanjšal zaradi nenehnih naložb v širitev mreže trgovin. Ta naj bi do leta 2025 dosegla 1.200 prodajnih mest.

Spletna prodaja se je v Združenem kraljestvu v letu 2019 povečala za 10 % in dosegla 80,9 mlrd EUR. Po napovedih se bo spletna prodaja v prihodnjih petih letih povečevala po 7 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 112,9 mlrd EUR: Največji spletni ponudnik na trgu je Amazon.com, ki je imel v letu 2019 23 % tržni delež. Na trgu hitro rastejo tudi spletni ponudniki luksuzne mode, kot sta Yoox Net-A-Porter in Farfetch.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Tesco Plc 70.659,30
J Sainsbury Plc 31.634,11
Amazon Eu Sarl Uk Branch 27.181,37
Asda Group Limited 25.060,56
Wm Morrison Supermarkets Plc 19.712,70
Kingfisher plc 12.942,08
Aldi Stores Limited 12.394,87
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Plačilni pogoji se določijo v medsebojnem dogovoru med poslovnima partnerjema. Dokler se ne vzpostavi medsebojno zaupanje, se lahko uporabi akreditiv, v uporabi pa so tudi odprt račun, avans, dokumentarni inkaso, plačevanje s kreditnimi karticami za manjše zneske ali plačilo preko BACS. To je elektronski sistem za plačevanje neposredno z enega bančnega računa na drugega. Uporablja se predvsem za neposredne bremenitve in neposredne kredite organizacijam.

BACS je najpreprostejši način, da podjetja dobijo plačilo za redna ali občasna plačila od svojih strank iz Združenega kraljestva, tako poslovnih kot potrošniških. Običajni plačilni rok je 30 dni.
 
V letu 2019 je bil v Združenem kraljestvu povprečni plačilni rok 20 dni, povprečna zamuda plačila pa 25 dni.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Združeno kraljestvo na 11. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Združeno kraljestvo se ponaša z moderno, učinkovito in široko razvejano transportno infrastrukturo. 

Transportni sektor Združenega kraljestva je v obdobju 2015-2019 rasel po 4,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 ustvaril vrednost 60,7 mlrd EUR.

Največ transporta se v Združenem kraljestvu odvija po cestah. Segment cestnega transporta je v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 50,4 mlrd EUR, kar predstavlja 83 % celotne vrednosti sektorja. Segment pomorskega transporta je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 5 mlrd EUR ali 8,2 % celotne vrednosti sektorja.

Analitiki napovedujejo, da bo transporti sektor v Združenem kraljestvu v obdobju 2020-2024 rasel po 1,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 ustvaril vrednost 60,9 mlrd EUR. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.


 
Tržna segmentacija za leto 2019
 
Segment Odstotek
Cestni transport 83,0 %
Pomorski transport 8,2 %
Letalski transport 6,3 %
Železniški transport 2,5 %
 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno oktober 2020.