Grčija

Prodaja v Grčijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Po gospodarski krizi so grški potrošniki korenito spremenili svoje potrošniške navade in postali izjemno cenovno občutljivi. Zmanjšali so porabo in se osredotočili na najboljšo možno ceno, ugodne ponudbe in popuste. Grški potrošniki si vse bolj prizadevajo podaljšati življenjsko dobo izdelkov s popravili in ne z nakupom novih.

Vedno več Grkov se odloča za spletno nakupovanje, saj jim spletna trgovina ponuja možnosti primerjanja cen in izbiro izdelkov po nižjih stroških.
 

Tržne poti, distribucija

Pri uvozu v Grčijo imajo veliko vlogo prodajni zastopniki in distributerji. Distribucijske pogodbe običajno zagotavljajo izključne prodajne pravice za določena okrožja ali celotno državo. Distributerji poslujejo na debelo, ponekod pa tudi na drobno. Uvozniki imajo običajno sedež v Atenah, Pireju ali Solunu, ter podružnice, agente in trgovske potnike, ki pokrivajo preostalo državo. V nekaterih primerih se manjši uvozniki združijo v zadruge, a kljub temu težko konkurirajo tujim distribucijskim podjetjem, na katere ne vpliva pomanjkanje financiranja ali nadzor kapitala.

Za grško trgovino so značilna majhna, družinska podjetja, ki ponujajo ozek nabor izdelkov. Zaradi slabe likvidnosti številna manjša trgovska podjetja težko financirajo nakupe. V Grčiji deluje le peščica nakupovalnih središč. Ob nedeljah so večinoma odprte le trgovine v turističnih središčih.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Hellenic Hypermarkets Sklavenitis S.A. 2.414,34
Alfa - Beta Vassilopoulos Single Member S.A. 1.786,39
Lidl Hellas & Sia O.E. 1.423,44
Metro S.A. 1.155,43
Masoutis D. Supermarket S.A. 761,02
Quest Holdings SA 730,45
Jumbo SA 702,78


 

Spletna prodaja v Grčiji

Leta 2020 je spletna prodaja v Grčiji zrasla za 29 % in dosegla vrednost 3,5 mlrd EUR.
 
Analitiki napovedujejo, da bo spletna trgovina v Grčiji v obdobju 2020-2025 rasla po 8 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in leta 2025 dosegla vrednost 5,2 mlrd EUR.
 
V letu 2020 je pandemija COVID-19 močno pospešila rast grške spletne trgovine. Mnogi potrošniki so bili zaradi omejitvenih ukrepov prisiljeni preiti na spletno nakupovanje, pa tudi strah pred okužbami z virusom je spodbujal potrošnike k varnemu nakupovanju od doma.
Pred pandemijo je bila glavna ovira za spletno nakupovanje nezaupanje v spletno plačevanje, zaradi strahu pred prevarami in krajo. Vendar so se leta 2020 številni potrošniki vseeno odločili za spletne nakupe, k čemur je veliko prispevalo tudi večje število znanih trgovcev na drobno, ki so začeli poslovati preko spleta.
 
Največ se je v letu 2020 povečala spletna prodaja hrane in pijače. Močno rast so beležili tudi segmenti izdelkov za osebno higieno, kozmetiko ter oblačil in obutve.
 
Največji spletni ponudnik na trgu je Amazon, ki je imel v letu 2020 5 % tržni delež glede na vrednost prodaje.
 
 
Spletni ponudniki v Grčiji:

 
  • Alfa-Beta Vassilopoulos SA     
  • Amazon.com Inc                 
  • Apple Inc                       
  • ASOS Plc                       
  • Attica Department Stores SA    
  • Bershka Hellas SA              
  • Buldoza SA                     
  • Cosmos Sport SA                
  • Dell SA                        
  • Dixons South East Europe SA    
  • E-fresh SA                     
  • E-Shop GR AE                    
  • Electronet SA                  
  • Electronic Shopping Greece SA  
  • Exclusive Informatics SMPC     
  • Greek Geeks SA                 
  • H&M Hennes & Mauritz AB        
  • House Market SA                
  • Intersport Athletics SA        
  • Jumbo Hellas SA                
  • Massimo Dutti Hellas SA        
  • Metro SA                       
  • Nestlé Nespresso SA            
  • Net Spirit SA                   
  • NI Minoglou SA                 
  • Plaisio Computers SA           
  • Praktiker Hellas Trading Co SA 
  • Publicworld SA                 
  • Pull & Bear Hellas SA          
  • Quest on Line SA               
  • Retail World SA                
  • Stradivarius Hellas
  • Yoda SA                        
  • Zakcret SA                     
  • Zara Hellas SA                 
  • Zara Home Hellas SA            

Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

O rokih in načinu plačila se stranki dogovorita v medsebojni pogodbi, vse pa je odvisno od stopnje zaupanja med partnerjema. V uporabi so vsi standardni instrumenti zavarovanja plačil.
 
Večina grških podjetij pri trgovanju z B2B strankami ne uporablja e-računov, zelo pa so naklonjeni kreditnemu plačevanju. 
 
Povprečni plačilni pogoji znašajo 60 dni. Najdaljši so v tekstilni in strojni industriji, kjer znašajo 90 dni, najkrajši pa v storitvenem sektorju, kjer je povprečje 45 dni.




Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika 


Grčija ima približno 40.000 km cest, od tega je 31.000 km del regionalnega omrežja, preostalih 9.000 km pa predstavlja glavno cestno omrežje.
Grčija je začela obsežen program javnih del, ki ga sofinancira EU. Sem spadata projekt avtoceste Patras-Solun, ki je s 550 km 2. najdaljša avtocesta v državi in projekt avtoceste Egnatia od Igoumenitsa do Alexandroupolija.

Cestni prevoz se uporablja za transport blaga, ki se prevaža znotraj države, medtem ko se za večino izvoženega/uvoženega blaga uporablja pomorski promet. Glavna pristanišča so Pirej (glavno pristanišče večjega območja Aten), Patras (glavno izhodišče za destinacije ob Jadranu) in Solun (glavno pristanišče za tovorni promet na Balkan).

Grčija ima 2.500 km železnice na dveh glavnih progah: Atene-Solun in Atene-Korint-Patras-Kalamata. Državna železniška družba Hellenic Railways je v sodelovanju z EU začela s postopnim programom posodobitve in širitve obstoječe mreže. Železniški promet predstavlja 4 % potniškega in 1 % tovornega prometa.

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_