Latvija

Prodaja v Latvijo

Gospodarska politika vlade

Vlada je februarja 2021 potrdila nacionalne smernice industrijske politike za obdobje 2021–2027, ki jih je pripravilo ministrstvo za gospodarstvo. Smernice zajemajo vse nacionalne gospodarske sektorje in navajajo cilje in usmeritve gospodarske rasti v prihodnjih sedmih letih. Cilj je povečati obseg izvoza na 22 mlrd EUR leta 2023 in na 27 mlrd EUR leta 2027. Za dosego tega ambicioznega cilja mora Latvija povečati naložbe v razvoj novih izdelkov, ciljno podpirati kulturo inovacij kot proces ustvarjanja ter sprejeti ukrepe za uvedbo digitalne preobrazbe. Za izvajanje smernic in doseganje teh ciljev bodo uporabili državne proračunske vire, strukturne sklade EU, Sklad za oživitev in odpornost EU ter druge tuje finančne instrumente.
 
Vir: EIU; Factiva, junij 2022.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Za latvijske potrošnike je cena najpomembnejši dejavnik nakupne odločitve. Premožnejši potrošniki so pripravljeni plačati višjo ceno za nakup izdelkov svoje najljubše blagovne znamke.

Latvijski potrošniki porabijo velik del svojih prihodkov za hrano. Ta delež se v skupnih izdatkih v zadnjih letih zmanjšuje, povečujejo pa se izdatki za rekreacijo, potovanja in restavracije. Potrošniki postopoma sprejemajo navade zahodne potrošniške družbe in postajajo zahtevnejši glede kakovosti ter prodajne in poprodajne storitve.
 

Tržne poti, distribucija

Glavni distribucijski center v Latviji je Riga. Uvoz živilskih izdelkov, veleprodajo in maloprodajo hrane izvajajo zasebni trgovci na debelo, specializirani za predelavo živil. Ta podjetja imajo lastno mrežo majhnih trgovin z živili, hkrati pa so tudi dobavitelji za številne male prodajalne, tipične za latvijski maloprodajni trg. Sezonski kmetijski in živilsko-predelovalni izdelki se pogosto prodajajo na kmetijskih tržnicah, ki se nahajajo v velikih mestih.
 
Prodaja v sodobnih trgovskih verigah z živili se je v Latviji v letu 2021 povečala za 9 % in dosegla vrednost 3,3 mlrd EUR. Maxima Latvia SIA je glavni konkurent na trgu, z 31 % tržnim deležem v letu 2021. Analitiki temu segmentu napovedujejo 5 % povprečno letno rast v prihodnjih 5 letih (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen). Vrednost prodaje naj bi v tem segmentu v letu 2026 dosegla 4,1 mlrd EUR.

Tradicionalni trgovci so v letu 2021 beležili 1 % rast prodaje, ki je znašala 262 mio EUR. V tem segmentu je največji konkurent Riga Spirits & Wine Outlet, s 6 % tržnim deležem v letu 2021. V prihodnjih 5 letih bodo tradicionalni trgovci z živili predvidoma dosegali 1 % povprečno letno rast prodaje, oziroma -1 % upad ob predpostavki nespremenjenih cen. Vrednost prodaje naj bi v tem segmentu v letu 2026 dosegla 280 mio EUR.

Največji trgovci na drobno po prihodkih: 
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Rimi Latvia Sia 1.041,56
Maxima Latvija Sia 966,25
Depo Diy Sia 292,80
Lenoka Sia 194,07
Firma Madara 89 Sia 180,46
Viada Baltija As 173,14
As Kesko 149,11


Spletna prodaja v Latviji

Spletna maloprodaja se je v Latviji v letu 2021 povečala za 22 % in dosegla vrednost 595 mio EUR.

Mobilukss SIA je vodilni konkurent na trgu, njegov tržni delež je v letu 2021 znašal 16 %.

Spletna trgovina v Latviji je v letu 2021 še naprej rasla in že 5. leto zapored ustvarila močno dvomestno rast. Pandemija je bila ključna pri rasti spletne prodaje v letih 2020 in 2021. Številni trgovci na drobno v Latviji so pospešili svoje načrte za digitalizacijo, da bi sledili novim potrošniškim trendom in hitremu razvoju spletnega prodajnega kanala.
Pretočno predvajanje v živo je nov trend tudi v Latviji. Večina trgovcev uporablja Facebook ali Instagram kot platformo za pretakanje. Ta trend trenutno še ni močno reguliran.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Latviji v prihodnjih 5 letih rasla po 19 % povprečni letni stopnji (oziroma 17 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 1,4 mlrd EUR.

Spletni ponudniki v Latviji: 
  • Douglas Latvia SIA  
  • Mobilukss SIA      
  • Neo AS        
  • Patrika SIA       
  • Pigu Latvia SIA     
  • Studio Moderna SIA  
 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Podobno kot v drugih evropskih državah so tudi v Latviji na voljo različni načini plačila za izvoznike. Ti so odvisni od stopnje zaupanja in poslovnega odnosa med kupcem in prodajalcem. Največkrat se uporabljajo plačila na odprt račun, avansna plačila ali akreditivi.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Zaradi skromne baze naravnih virov v Latviji in njene strateške lege med EU in velikimi trgi na vzhodu, je transportni sektor eden najpomembnejših v državi. Geografski položaj Latvije, njena infrastruktura, bližina Rusije in tesne vezi z drugimi nekdanjimi sovjetskimi državami, predstavljajo prednosti tega sektorja. Transportni sektor prispeva k BDP države več kot celotna predelovalna industrija.

Latvija ima 3 glavna pristanišča; Riga, Ventspils in Liepaja. 

Glavno letališče Latvije je v glavnem mestu Riga in je pravo prometno vozlišče.

Latvija ima dobre železniške povezave, ki potekajo večinoma od vzhoda proti zahodu, do nekdanjih držav Sovjetske zveze. Latvija je del projekta železniške infrastrukture za železniški promet Rail Baltica, ki bo povezal Latvijo, Litvo in Estonijo z evropskim železniškim omrežjem. Projekt naj bi bil zaključen do konca leta 2026.

Več:

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • 1188.lv - latvijski poslovni imenik
  • exim.lv - latvijski poslovni imenik izvoznikov in uvoznikov v Latviji
  • viss.lv - latvijski poslovni imenik
  • expat - poslovni imenik latvijskih podjetij
  • kontakti.lv - poslovni imenik latvijskih podjetij
  • searchyellowdirectory - latvijske rumene strani
 

Druge koristne povezave:


Posodobljeno junij 2022.

_