Latvija

Prodaja v Latvijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Za latvijske potrošnike je cena najpomembnejši dejavnik nakupne odločitve. Premožnejši potrošniki so pripravljeni plačati višjo ceno za nakup izdelkov svoje najljubše blagovne znamke.

Latvijski potrošniki porabijo velik del svojih prihodkov za hrano. Ta delež se v skupnih izdatkih v zadnjih letih zmanjšuje, povečujejo pa se izdatki za rekreacijo, potovanja in restavracije. Potrošniki postopoma sprejemajo navade zahodne potrošniške družbe in postajajo zahtevnejši glede kakovosti ter prodajne in poprodajne storitve.
 

Tržne poti, distribucija

Glavni distribucijski center v Latviji je Riga. Uvoz živilskih izdelkov, veleprodajo in maloprodajo hrane izvajajo zasebni trgovci na debelo, specializirani za predelavo živil. Med največjimi so Interpego, Prodimex, Imanta, Mono trading house, Interskonto, Laval in Hanzas Uznemums. Ta podjetja imajo lastno mrežo majhnih trgovin z živili, hkrati pa so tudi dobavitelji za številne male prodajalne, tipične za latvijski maloprodajni trg. Sezonski kmetijski in živilsko-predelovalni izdelki se pogosto prodajajo na kmetijskih tržnicah, ki se nahajajo v velikih mestih.

Na latvijskem maloprodajnem trgu prevladujejo supermarketi in hipermarketi, ki imajo skupaj 45 % tržni delež. Največja konkurenta v tem segmentu sta Rimi Latvija in Maxima Latvia. Tržnice in lokalne trgovine pa imajo 30 %, oziroma 25 % tržni delež.
 
Spletna maloprodaja je v Latviji v letu 2017 ustvarila skupni letni prihodek v višini 247,8 mio EUR. Prihodek naj bi se po ocenah analitikov do leta 2021 povečal na 345,5 mio EUR. Največja segmenta latvijske spletne maloprodaje sta segment elektronskih in električnih potrošnih izdelkov, ki je v letu 2017 ustvaril 87,6 mio EUR prihodkov, ter segment oblačil in modnih dodatkov, ki je ustvaril 69,9 mio EUR prihodkov. Spletna maloprodaja v Latviji zaostaja za sosednjimi državami. V letu 2017 je v Latviji 44 % prebivalstva nakupovalo preko spleta. V Latviji je trenutno 890.000 spletnih nakupovalcev, do leta 2022 naj bi jih bilo že 930.000.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih: 
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Rimi Latvia Sia 906,24
Maxima Latvija Sia 752,81
Depo Diy Sia 228,12
Lenoka Sia 156,57
Drogas As 77,00
Vita Markets Sia 75,65
Aris Baltija Sia 71,73
 

Javna naročila

 

Sejmi

  

Plačevanje

Podobno kot v drugih evropskih državah so tudi v Latviji na voljo različni načini plačila za izvoznike. Ti so odvisni od stopnje zaupanja in poslovnega odnosa med kupcem in prodajalcem. Največkrat se uporabljajo plačila na odprt račun, avansna plačila ali akreditivi.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Latvijo na 53. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev.
 
Zaradi skromne baze naravnih virov v Latviji in njene strateške lege med EU in velikimi trgi na vzhodu, je transportni sektor eden najpomembnejših v državi. Prevozne storitve v Latviji so v zadnjih letih doživele visoko rast dodane vrednosti. Geografski položaj Latvije, njena infrastruktura, bližina Rusije in tesne vezi z drugimi nekdanjimi sovjetskimi državami, predstavljajo prednosti tega sektorja. Transportni sektor prispeva več k BDP države kot celotna predelovalna industrija.

Latvija ima tri glavna pristanišča; Riga, Ventspils in Liepaja, ter glavno letališče v glavnem mestu Riga, ki je pravo prometno vozlišče. Latvija ima dobre železniške povezave, ki potekajo večinoma od vzhoda proti zahodu, do nekdanjih držav Sovjetske zveze. Projekt Rail Baltica (železniški koridor sever-jug), ki bo povezoval Estonijo, Latvijo in Litvo z ostalo Evropo, je v fazi načrtovanja in se bo predvidoma končal leta 2025.

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • 1188.lv - latvijski poslovni imenik
  • exim.lv - latvijski poslovni imenik izvoznikov in uvoznikov v Latviji
  • viss.lv - latvijski poslovni imenik
  • expat - poslovni imenik latvijskih podjetij
  • latviaseek - poslovni imenik latvijskih podjetij
  • kontakti.lv - latvijske rumene strani
 
 
Posodobljeno februar 2019.