Ta teden bodo v Latviji začeli voziti električni vlaki ViVi

četrtek, 14. december 2023
 

Latvija zamenjuje stare vlake z električnimi 

V Latviji bodo od petka, 15. decembra 2023, po več progah začeli voziti novi električni vlaki Vivi.

Vlake je izdelalo podjetje Škoda Vagonka iz Češke. Podjetje bo decembra latvijskemu naročniku Pasažieru vilciens predalo skupaj 15 novih električnih vlakov, ki jih bodo 15. decembra razporedili na več progah. Prvi vagoni iz podjetja Škoda Vagonka so bili v Rigo dostavljeni že junija 2022. Do sredine leta 2024 naj bi Škoda Vagonka dobavila v Latvijo vseh 32 naročenih vlakov.

Dobavitelj Škoda Vagonka zamuja z dobavo, zato so predstavniki podjetja Pasažieru vilciens napovedali, da bodo od podjetja Škoda Vagonka zahtevali plačilo globe, ker ni pravočasno dostavilo vlakov. Najvišja kazen za prekoračitev roka dostave posameznega vlaka znaša 10 % cene vlaka.

Vsak električni vlak Vivi je sestavljen iz štirih vagonov. Dolžina posameznega vlaka je 109 m. Vsak vlak ima 436 sedežev in dovolj prostora za 454 stoječih potnikov. Vsi vlaki imajo vkrcanje na isti ravni s peroni za lažji dostop.

Skupni stroški projekta znašajo 257,9 mio EUR.


 

Kakšna bo prihodnost starih vlakov ? 

Novi električni vlaki bodo v Latviji postopno zamenjali vse stare vlake.

V podjetju Pasažieru vilciens pravijo, da glede prihodnosti obstoječih starih vlakov obstaja več možnosti.

Za stare vlake bi lahko organizirali dražbo, saj je že več držav, kot sta na primer Gruzija in Kazahstan, izrazilo zanimanje zanje. Zanima se tudi Ukrajina.

Sprejete bi lahko bile politične odločitve o prodaji ali podaritvi vlakov Ukrajini.
 

O podjetju Pasažieru vilciens  

Promet podjetja Pasazieru Vilciens je v prvih 9 mesecih tega leta znašal EUR 44,256 mio EUR, kar je 19,2 % več kot v enakem obdobju lani, vendar se je dobiček zmanjšal za -21 % na 458.074 EUR.

Prihodki od prevoza potnikov so v 9 mesecih leta 2023 znašali 15,7 mio EUR, kar je 2 mio EUR oziroma 14 % več kot v prvih 9 mesecih lani.

Število prepeljanih potnikov je v prvih 9 mesecih leta 2023 še naprej raslo in doseglo 13,04 milijona. To je 11 % več kot v enakem obdobju pred letom dni, ko so prepeljali 11,71 milijona potnikov.

Faktor zasedenosti vlakov je v obdobju januar-september 2023 dosegel 53,71 %, kar je 7,7 odstotne točke več kot v enakem obdobju lani.

Točnost vlakov, merilo, koliko vlakov je na voznem redu, je v prvih 9 mesecih leta 2023 dosegla 99,01 %.

V letu 2022 je podjetje Pasazieru Vilciens ustvarilo 52,379 mio EUR prometa in zaslužilo 592.350 EUR dobička.

Podjetje Pasazieru Vilciens je bilo ustanovljeno leta 2001 z namenom ločitve domačih potniških storitev od drugih funkcij, ki jih opravlja državno železniško podjetje Latvijas Dzelzcels (Latvijska železnica). Čeprav je bilo sprva Pasazieru Vilciens hčerinsko podjetje v 100 % lasti Latvijskih železnic, se je oktobra 2008 preoblikovalo v neodvisno podjetje v državni lasti.


Viri: Factiva, Baltic News Network, Baltic Business Daily 

 
 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Gospodarstvo ter možnost vstopa na latvijski trg



 Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: