Rusija
Prodaja v Rusijo
Kako prodajati v Rusijo?
Gospodarska politika vlade
Od Putinovega 3. mandata je večji poudarek na konservativnih vrednotah, nasprotovanju Zahodu in nacionalizmu velikih sil.Invazija na Ukrajino je Rusijo izolirala od Zahoda in bo ostala pod pritiskom strogih sankcij. To bo povzročilo, da bo država prevzela večjo vlogo v gospodarstvu, saj je zasebni sektor zaradi sankcij oslabljen, tuje naložbe pa bodo močno omejene.
Režim bo tudi nacionaliziral tuja podjetja v pomembnih sektorjih, da bi jim preprečil prenos svojih sredstev v tujino in zmanjšal brezposelnost.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Rusija vse bolj postaja potrošniška družba. Glavni dejavniki nakupa so blagovna znamka, kakovost in življenjska doba izdelka.Ruski potrošniki so cenovno ozaveščeni, ter iščejo kakovostne, nove in zdrave izdelke. Kriza Covid-19 in vojna v Ukrajini sta ta trend še pospešili.
Ruski potrošniki so na splošno zvesti blagovnim znamkam.
Glavni nastajajoči trend je uživanje bolj zdravih izdelkov. Večina prebivalstva je pripravljena plačati več za izdelke, ki izboljšujejo njihovo zdravje in kakovost življenja.
Trg rabljenega blaga ni tako razvit kot v Evropi in ga uporabljajo le določeni segmenti prebivalstva.
Tržne poti, distribucija
Diskontni segment je trenutno najhitreje rastoči sodobni maloprodajni kanal v Rusiji. Glavni konkurenti v tem segmentu so X5 Retail Group (Pyaterochka), Magnit in Dixy Group (maloprodajna veriga Dixy).Hipermarketi so 2. najpomembnejši sodobni živilski kanal. Največji konkurent v tem segmentu je francoski Auchan.
Segment supermarketov predstavlja najmanjši delež med velikimi trgovskimi formati, a ima največje število lokalnih in regionalnih verig. V segmentu supermarketov prevladujejo lokalna podjetja, vendar je na trgu prisotnih tudi več uspešnih tujih podjetij, med njimi so Spar (Nizozemska), Auchan Atak (Francija) in Billa (Nemčija). Največji konkurent v segmentu je lokalna veriga Perekrestok skupine X5.
Na ruskem maloprodajnem trgu so prisotne tudi cash & carry trgovine, vključno z velikimi tujimi verigami (nemška Metro in Selgros) in nacionalnimi verigami (Sankt Peterburg Lenta).
Velik del distribucije je še vedno neformalen in se odvija na stojnicah in tržnicah.
Kljub zahodnim sankcijam vrednost maloprodaje v Rusiji raste.
31. julija 2024 je ruska statistična agencija, Zvezna državna statistična služba , objavila podatke o ruski trgovini na drobno za junij 2024. Ti kažejo, da se je vrednost maloprodaje v juniju 2024 medletno povečala za 14,8 % na skupno 4,6 trln RUB (54,3 mlrd USD ali 50,2 mlrd EUR), medtem ko se je obseg prodaje medletno povečal za 6,2 %.
Vrednost maloprodaje se je v 1. polletju 2024 medletno povečala za 17 %, obseg prodaje pa za 8,9 %.
Močno rast maloprodaje v Rusiji leta 2024, je mogoče pripisati dejavnikom, kot so domača zamenjava, ukrepi državne podpore, zadržano povpraševanje, gospodarsko prilagajanje, povečano zaupanje potrošnikov, statistični osnovni učinki in neformalno gospodarstvo.
Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da bosta državna poraba in omejen trg dela v letu 2024 še naprej krepila zaupanje potrošnikov in prodajo na drobno. Kljub temu se potrošniška poraba v Rusiji sooča s tveganji zaradi nenehnih sankcij, padajočega rublja, visokih izdatkov za obrambo, težav na trgu dela, vztrajne inflacije, stroge monetarne politike in morebitne politične nestabilnosti.
Po napovedih bo skupna realna poraba gospodinjstev v letu 2024 medletno narasla za 3 %, kar je manj od 5 % medletne rasti v letu 2023. Ta upočasnitev se bo nadaljevala tudi v letu 2025, ko se bo poraba gospodinjstev medletno povečala za 2 %.
Spletna prodaja v Rusiji
Po podatkih ruskega Združenja podjetij za internetno trgovino (AKIT), se je leta 2023 vrednost spletne trgovine v Rusiji povečala za 27,5 % in je znašala 6,4 trln RUB, kar je približno 62,8 mlrd EUR. 96,9 % celotne spletne prodaje je bilo znotraj Rusije, 3,1 % pa je predstavljala čezmejna trgovina.V obdobju 2019 - 2023 se je ruski trg e-trgovine več kot potrojil.
Spletna prodaja je v Rusiji lani dosegla visoko rast, kljub odhodu številnih tujih blagovnih znamk z ruskega trga, ki so imele pred sankcijami dokaj velik tržni delež. Vendar pa sta hitra zamenjava teh blagovnih znamk in delno legaliziran vzporedni uvoz, omogočila stabilizacijo razmer in ohranitev prometa v spletni prodaji.
To je sprožilo vrsto sprememb ruske zakonodaje na področju elektronskega poslovanja, postopki so še vedno v teku. Glavni trenutni zakonodajni trendi v e-trgovini v Rusiji vključujejo vse večji državni nadzor nad internetom, povečanje bremena odgovornosti spletnih prodajnih platform in drugih informacijskih oziroma prodajnih posrednikov, ter širjenje uporabe e-podpisov, tako pri pravnih kot fizičnih osebah.
Rusi na spletu največ kupujejo elektronske in gospodinjske aparate, pohištvo in opremo za dom, oblačila in obutev, hrano ter izdelke za zdravje in lepoto.
Največji spletna ponudnika v Rusiji sta Wildberries in Ozon.
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Zaradi ruske invazije na Ukrajino, je EU sprejela več ukrepov proti ruskemu bančnemu sektorju.Uvedla je zamrznitev sredstev in prepovedi financiranja za več ruskih bank ter blokirala devizne rezerve Rusije, ki jih hrani EU, in sicer z izključitvijo ključnih ruskih bank iz sistema SWIFT, prevladujočega svetovnega sistema finančnega sporočanja.
Več na tej povezavi.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Pred rusko invazijo na Ukrajino se je najpogosteje za prevoz blaga v Rusijo uporabljal železniški transport, ki je predstavljal več kot polovico celotnega transportnega sektorja države.Cestni transport je predstavljal približno 1/3, segment letalskega transporta pa okoli 13 % celotnega sektorja.
Zahodne sankcije, uvedene proti Rusiji, so močno prizadele tudi rusko transportno in logistično industrijo.
Rusko ministrstvo za promet je pripravilo strategijo okrevanja za industrijo potniškega letalstva, ki načrtuje 627 mlrd RUB () državne podpore do leta 2030, vendar bo industrija potrebovala vsaj 10 let, da si bo ponovno opomogla.
Rusija ima 41 velikih pristanišč, od katerih je samo 11 opremljenih z infrastrukturo za uvoz-izvoz. Največje pristanišče je v Sankt Peterburgu.
Najpomembnejša letališča so:
- Sheremetyevo (Moskva)
- Pulkovo (St. Petersburg)
- Koltsovo (Yekaterinburg)
- Novosibirsk International Airport
- Vnukovo (Moskva)
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- ru.all.biz - poslovni imenik ruskih podjetij
- russianbusinessdirect - ruski poslovni imenik
- yellowpages.rin.ru - ruske rumene strani
Druge koristne povezave:
- Saint-Petersburg Chamber of Commerce and Industry
- Association of European Businesses
- Official Russia
- Federal tax service of Russia
- The Central Bank of the Russian Federation
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- LLoyds Bank
- Fitch Solutions
- Mondaq Business Briefing
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi: