Rusija

Prodaja v Rusijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Ruski potrošniki pogosto kupujejo impulzivno. Velik pomen pripisujejo blagovnim znamkam, kakovosti izdelka ter njegovi življenjski dobi. Rusi so zelo zvesti blagovnim znamkam in pogosto vedo, kaj bodo kupili, še preden vstopijo v prodajalno. Družina ima v Rusiji pomembno vlogo in vpliva na nakupovalne navade. Večina ruskih potrošnikov kupuje za vso družino, le malo jih kupuje samo zase.

Ruski potrošniki cenijo zahodni način življenja, se radi izobražujejo in imajo sofisticiran okus. Oglaševanje prek televizije in spletnih socialnih medijev je pri prodoru izdelka na trg še posebej učinkovito.
 
 

Tržne poti, distribucija

Ruski maloprodajni sektor se v zadnjih letih hitro razvija. Razvile so se dobro organizirane distribucijske poti, zlasti v večjih mestih, v Moskvi in St. Peterburgu. Pomembna sprememba na ruskem maloprodajnem trgu se je zgodila leta 2016, ko so v Rusiji z novo zakonodajo prepovedali tradicionalno prodajo na ulici. Sem so spadali tudi kioski, ki so bili prej na voljo na vseh vogalih v velikih mestih. Novo nastalo situacijo je izkoristil Metro Cash in Carry in uvedel prodajalne s prodajnimi površinami od 50 do 200 m2 na prometnih lokacijah in v stanovanjskih naseljih. Prav tako je podjetje Fasol ponudilo prodajo kompletnih obrokov, prigrizkov in pijač za s seboj. Fasol je uporabil franšizni model, ki je zagotavljal sodoben dizajn, konkurenčno ponudbo, močno informacijsko podporo in razmeroma nizek prag za začetne naložbe. Kot rezultat dobro organiziranega franšiznega modela se je podjetje v zadnjih letih bistveno povečalo in doseglo v letu 2019 največjo rast v tem segmentu.

Prodaja v manjših neodvisnih trgovinah je v letu 2019 zrasla za 13 % in dosegla 21 mlrd EUR. V prihodnjih petih letih naj bi prodaja v tem segmentu rasla po 10 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent je Magnit PAO, ki je imel v letu 2019 56 % tržni delež.

Prodaja v hipermarketih počasi stagnira, saj se ruski potrošniki raje odločajo za manjše formate trgovin, predvsem zato, da bi prihranili čas. Prodaja v segmentu hipermarketov se je v letu 2019 v Rusiji povečala za 2 % in dosegla 23 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih petih letih rasla po 3 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v segmentu je Lenta OOO, kije imel v letu 2019 24 % tržni delež, na drugem mestu pa je trgovska veriga Auchan OOO.

Spletna prodaja se je v Rusiji v letu 2019 povečala za 25 % in dosegla 20 mlrd EUR. Po napovedih se bo spletna prodaja v Rusiji v prihodnjih petih letih povečevala po 18 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 45 mlrd EUR. Največji spletni ponudnik na ruskem trgu je Alibaba Group Holding, ki je imel v letu 2019 12 % tržni delež. Dinamično rast dosegajo tudi lokalni spletni ponudniki, kot so Wildberries, Ozon ter Beru.ru, ki je skupno podjetje Sberbank in Yandexa.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
TANDER AO 38.163,33
Trading House PEREKRESTOK AO 27.388,78
AGROTORG OOO 24.618,74
X5 Retail Group NV 22.820,00
Magnit PJSC 18.775,22
LENTA OOO 14.187,94
Torgovy Dom Perekrestok Ao 12.087,45
 

Javna naročila

 

Sejmi

  

Plačevanje

Pri novih kupcih je priporočljivo zahtevati predplačilo kot previdnostni ukrep, vse dokler stranki ne vzpostavita medsebojnega zaupanja. Šele nato se postopno vzpostavi delno plačevanje na odprt račun. 30/70 je običajno uporabljena struktura plačil za mednarodne transakcije v Rusiji, kar pomeni 30 % ob naročilu in 70 % ob dobavi. Pri velikih transakcijah financiranje lahko zagotovi banka. Izvozniki lahko zmanjšajo tveganje z bančno ali zavarovalno garancijo ruske banke.
 
Za obe strani postaja vse bolj privlačen tudi leasing, ki je v primerjavi s financiranjem bank ekonomsko bolj učinkovit, prožen in dostopen. Večina velikih ruskih bank ima leasing programe, ki jih ponujajo svojim strankam, narašča pa tudi število leasing podjetij, ki poslujejo v Rusiji in ki ruskim strankam ponujajo pogoje leasinga za uvoženo opremo. Oprema za letalstvo, energetiko, rudarstvo, gradbeništvo, transport in farmacevtsko industrijo, ki je običajno predraga za ruske kupce, je pogosto predmet leasing pogodb.


Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Rusijo na 49. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Ruski transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 5,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 ustvaril vrednost 30,2 mlrd EUR. Rast sektorja so spodbudile številne naložbe v infrastrukturo, kot so izgradnja železniške proge za visoke hitrosti med Moskvo in Kazanom, osrednja obvoznica okoli Moskve ter nadgradnja Trans-Sibirske in Baikal-Amur železnice.

Največ transporta se v Rusiji odvija po železnici. Segment železniškega transporta je v Rusiji v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 16,2 mlrd EUR, kar predstavlja 53,7 % celotne vrednosti sektorja. Segment cestnega transporta je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 9,5 mlrd EUR ali 31,6 % celotne vrednosti sektorja.

Analitiki napovedujejo, da bo ruski transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 3,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 ustvaril vrednost 33,2 mlrd EUR. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.

 

Tržna segmentacija za leto 2019
 
Segment Odstotek
Železniški transport 53,7 %
Cestni transport 31,6 %
Letalski transport 13,7 %
Pomorski transport 1,0 %
 
 
Več:

 

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno oktober 2020.

_