Iran

Prodaja v Iran

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Povpraševanje iranskih potrošnikov po trajnih potrošnih dobrinah je zelo veliko. Tudi večina avtomobilov je v slabem stanju in jih je treba popolnoma obnoviti. Iranci raje kupujejo trajno potrošno blago, proizvedeno v tujini, ker menijo, da je boljše kakovosti. Iskanje najboljše kakovosti je ena od značilnosti iranskih potrošnikov. 

50 % iranske populacije je mlajše od 25 let in je v fazi modernizacije. Zato je veliko povpraševanje po izdelkih, ki simbolizirajo potrošniško družbo.
 

Tržne poti, distribucija

Sektor maloprodaje je v Iranu zelo razdrobljen. Maloprodajne posle, povezane z živilskimi izdelki, izvajajo predvsem tradicionalne oblike prodaje, kot so bazarji, stojnice in manjše tržnice. Sadje in zelenjava ter pekovski izdelki so najbolj razširjeni v tovrstni tradicionalni dejavnosti. V celotni državi deluje skoraj 1,8 mio prodajnih mest, kar predstavlja eno prodajno mesto na vsakih 44 Irancev.
 
Veleprodaja in maloprodaja sta v Iranu dokaj razviti. Vendar so maloprodajni posli in množična distribucija vedno bolj povezani s skupinami, ki zagotavljajo logistiko med iranskimi in tujimi podjetji ter distribucijskimi verigami.
 
Glavni konkurenti v iranskem maloprodajnem sektorju so Etka, Ofogh Koorosh, Refah in Canbo.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Etka Organization Industries Co. 185,66
Mashhad Hali 134,08
Shahed Commercial Company 110,84
Shahrvand Goods & Servicing Co 60,61
Book City 10,34
Azad Teb Darman 6,67
Farhang Moaser Publishers 1,48

   

Spletna prodaja v Iranu


Spletno nakupovanje v Iranu, še zlasti med mladimi, hitro raste. Vrednost spletne prodaje v prvih 6 mesecih tekočega iranskega koledarskega leta (20. marec 2020 -21. september 2020), se je po podatkih Razvojnega centra za trgovino v Iranu, povečala za 4 krat v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta.
 
Prav tako se je v tem obdobju medletno potrojilo število novih licenc, izdanih za spletna podjetja. Postopek izdaje dovoljenj se je v tem obdobju skrajšal s 5 delovnih dni na manj kot 1 delovni dan.
 
Število potrdil za e-podpis, ki je eden glavnih odločilnih dejavnikov za razvoj industrije spletne trgovine, se je v prvih 6 mesecih tekočega koledarskega leta podvojilo v primerjavi z enakim obdobjem lani. K takšnemu povečanju je pripomogla podpora vlade, nacionalnega štaba za nadzor korona virusa in medijev.
 
Takšna statistika kaže, da so številni Iranci spremenili način nakupovanja in se preusmerili na spletno nakupovanje. Prav tako pa so tudi števila podjetja s tradicionalnim načinom prodaje poskušala v svoje poslovanje uvesti nov prodajni kanal.
 
Digikala je vodilni spletni ponudnik na trgu s 75 % tržnim deležem. Na drugem mestu je Bamilo s 15 %, preostalih 10 % pa si delijo drugi spletni ponudniki.
 
Spletni ponudniki v Iranu: 
  • Digikala
  • Bamilo
  • Zanbil
  • Modiseh
  • Chare
  • Teherankala
  • Shixon
  • Kimia Online
  • Final
  • Albasco 
  
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Poslovanje z iranskimi podjetji je kljub povpraševanju zelo težko, predvsem zaradi pomanjkanja tujih valut. Mnoga podjetja zahtevajo prilagodljive plačilne pogoje, ki jim omogočajo, da izkoristijo svoje nove naložbe, preden plačajo.
 
Za podjetja, ki želijo poslovati v Iranu, je pomembno sodelovati z uglednim lokalnim partnerjem, ki je seznanjen z mednarodnimi plačili in ki lahko oceni tudi kreditno tveganje in zamude pri plačilu.

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Iran v prihodnjih 10 letih potrebuje več kot mlrd EUR investicij v infrastrukturo, da bo lahko izpolnil ambiciozne načrte, ki si jih je zastavila iranska vlada.

Največ transporta v Iranu poteka po cestah, saj je kakovost cestnega omrežja dobra.  

Okoli 12 % transporta v Iranu poteka preko železnice, vladni načrti pa so povečati delež na 20 % do konca leta 2021. V teku so načrti za izgradnjo 9.134 kilometrov železnic po vsej državi. Glavni železniški projekti, ki jih je treba financirati, so Qazvin-Rasht (388 km), hitra linija Teheran-Isfahan (410 km), Mianeh-Tabriz (200 km), Teheran-Hamedan-Sanandaj (430 km), Shiraz-Bushehr (250 km), Gorgan-Bojnourd-Mashhad (570 km), Mianeh-Ardabil (175 km), tako imenovani projekt Gharb (West) Rail in elektrifikacija linij Garmsar-Incheh Borun in Teheran-Mashhad.


 
Več:

 
Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Posodobljeno maj 2021.

_