Nizozemska

Prodaja na Nizozemsko

Gospodarska politika vlade 

Prejšnja vlada se je osredotočila na fiskalno konsolidacijo, vključno z zvišanjem davkov in zmanjšanjem porabe. Ob bolj stabilnih javnih financah je sedanja koalicija napovedala razmeroma ambiciozen reformni program, predvsem na področju obdavčitve (z načrtovano poenostavitvijo davčnega sistema) in zelenega gospodarstva.

Vlada se osredotoča na gospodarske posledice rusko-ukrajinskega konflikta, zlasti skoka svetovnih cen surovin, ki zvišujejo že tako visoko inflacijo. Vlada je pod vse večjim pritiskom, da ublaži vpliv visokih cen na potrošnike. Vlada verjetno ne bo ovedla večjih energetskih subvencij za gospodinjstva, kot so jih uvedle nekatere države, kot je Francija. A predvidena je podpora za gospodinjstva z nizkimi dohodki.

Vir: EIU; Factiva, junij 2022.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nizozemski potrošniki imajo visoko kupno moč. Kljub temu so zelo občutljivi na cene in akcijske ponudbe. Kakovost je prav tako pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi in potrošniki so za višjo kakovost pripravljeni plačati tudi višjo ceno. 

Dobre oglasne kampanje so pri prodaji na Nizozemskem zelo učinkovite. Nizozemski potrošniki imajo radi praktične, zdrave, okolju prijazne in trajnostne izdelke. Povečuje se tudi prodaja ekoloških izdelkov.
 
Potrošniki so odprti tako za domače kot za tuje izdelke. Raje imajo izdelke, ki jih že poznajo, kot pa nove izdelke in so bolj zvesti blagovnim znamkam. Programi zvestobe so zato lahko uspešno prodajno orodje.

Tržne poti, distribucija

Nizozemski maloprodajni trg je močno konsolidiran. Na njem delujejo številni hipermarketi, diskontne prodajalne in supermarketi.

Segment hipermarketov se je v letu 2021 povečal za 2 % in dosegel vrednost 2,4 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2026 dosegel vrednost 2,8 mlrd EUR. V segmentu hipermarketov je največji konkurent družba Albert Heijn BV, ki je imela v letu 2021 80 % tržni delež.

Segment supermarketov se je v letu 2021 povečal za 2 % in dosegel vrednost 33,3 mlrd EUR. Segment supermarketov naj bi po ocenah analitikov v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2026 dosegel vrednost 38,9 mlrd EUR. Tudi v segmentu hipermarketov ima največji, 38 % tržni delež, družba Albert Heijn BV.


Vrednost prodaje diskontnih trgovin se je na Nizozemskem v letu 2021 povečala za 3 % in dosegla 7,1 mlrd EUR. V tem segmentu je v prihodnjih 5 letih napovedana 2 % povprečna letna rast (oziroma ničelna rast ob predpostavki nespremenjenih cen). Glavni konkurent med diskontnimi ponudniki je Lidl Nederland GmbH, ki je imel v letu 2021 60 % tržni delež.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR
Koninklijke Ahold Delhaize NV 82.817,39
Steinhoff International Holdings NV 10.250,26
Inter Ikea Systems B.V. 2.673,10
Cnova NV 2.372,86
Super de Boer NV 2.255,52
Intergamma B.V. 1.261,36
Rlg Europe B.V. 1.238,01

 

Spletna prodaja na Nizozemskem

Spletna maloprodaja se je na Nizozemskem v letu 2021 povečala za 16 % in dosegla vrednost 25,3 mlrd EUR.

Trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko spletnih tržnic, imajo največji tržni delež. Ta je v letu 2021 znašal 19 %.

Visoka rast spletne prodaje je v veliki meri posledica vladnih smernic in omejitev ter spreminjanja vedenja potrošnikov med pandemijo Covid-19.
Največjo rast prodaje je v letu 2021 beležil segment hrane in pijače. Povečala pa se je tudi spletna prodaja potrošne elektronike, tudi zaradi vse večjega števila potrošnikov, ki delajo ali se učijo od doma.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja na Nizozemskem v prihodnjih 5 letih rasla po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 36,5 mlrd EUR.

Spletni ponudniki na Nizozemskem: 
 
  • Apple Computer Benelux BV 
  • bol.com BV    
  • Coolblue BV   
  • Rocket Internet AG   
  • Royal Ahold NV  
  • Wehkamp BV    


Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

 

Javna naročila

 

Sejmi

 
 

Plačevanje

Plačilni pogoji se določijo v medsebojnem dogovoru med poslovnima partnerjema. Dokler se ne vzpostavi medsebojno zaupanje, se lahko uporabi akreditiv. Običajen način plačevanja je plačevanje na odprt račun. 
 
 
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Nizozemska je največja država pomorskega tovornega prometa v Evropi, pristanišče Rotterdam pa največje evropsko pristanišče tako po bruto masi pretovorjenega blaga, kot tudi po količini kontejnerjev. Hkrati je tudi eno najpomembnejših pristanišč na svetu. Drugo pomembno pristanišče je Amsterdam, ki je dostopno preko kanala. Ladijski tovorni promet prepelje približno 30 % blaga, prepeljanega po celotni državi. Dolgoročni cilj nizozemske vlade je spodbujati ladijski promet po celinskih plovnih poteh in s tem zmanjšati promet na cestah.
 

Nizozemska ima tudi moderno in obsežno cestno omrežje. Po Nizozemski poteka 139.124 km cest, od tega 3.654 km predstavljajo avtoceste.
 
Domača letalska družba KLM ima široko mrežo povezav, vendar je zelo draga in ni okolju prijazna.
 
Železniški tovorni promet je druga alternativa cestnemu prometu. Več kot 7.000 km tirnic povezuje mesta v državi in ??širše.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • colist - poslovni imenik podjetij na Nizozemskem in v nekaterih drugih evropskih državah
  • Expat – poslovni imenik nizozemskih podjetij
  • yellowpages - nizozemske rumene strani
  • holland.areaconnect - nizozemske rumene strani

Druge koristne povezave:



Posodobljeno junij 2022.

_