Nizozemska

Prodaja na Nizozemsko


Kako prodajati na Nizozemsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Nizozemskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave


Gospodarska politika vlade 

Nova vlada, ki jo od julija 2024 vodi Dick Schoof, se bo spopadala z enakimi političnimi vprašanji, kot prejšnja vlada pod vodstvom Marka Rutteja. Ta vključujejo okolje in kmetijstvo.
 
Ena od prioritet bo zmanjšanje emisij CO2, kar je specifična težava za Nizozemsko, saj gre za majhno, urbanizirano državo z velikim kmetijskim sektorjem. Vendar pa bo težko doseči soglasje znotraj koalicije, ter s sindikati kmetov in EU, saj bi izpolnjevanje ciljev glede emisij vključevalo zaprtje nekaterih kmetij.
 
Poleg kmetijstva se bo nova vlada ukvarjala tudi s stanovanjsko reformo in reformo trga dela.
 
Večina glavnih strank se zavzema tudi za dvig minimalne plače, povečanje izdatkov za zdravstvo in socialno varnost, ter znižanje davkov.

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Nizozemski potrošniki imajo visoko kupno moč. Kljub temu so zelo občutljivi na cene in akcijske ponudbe. Kakovost je prav tako pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi in potrošniki so za višjo kakovost pripravljeni plačati tudi višjo ceno. 

Dobre oglasne kampanje so pri prodaji na Nizozemskem zelo učinkovite. Nizozemski potrošniki imajo radi praktične, zdrave, okolju prijazne in trajnostne izdelke. Povečuje se tudi prodaja ekoloških izdelkov.
 
Potrošniki so odprti tako za domače kot za tuje izdelke. Raje imajo izdelke, ki jih že poznajo, kot pa nove izdelke in so bolj zvesti blagovnim znamkam. Programi zvestobe so zato lahko uspešno prodajno orodje.


Tržne poti, distribucija

Nizozemski maloprodajni trg je močno konsolidiran. Na njem delujejo številni hipermarketi, diskontne prodajalne in supermarketi.

Segment hipermarketov se je v letu 2023 povečal za 9 % in dosegel vrednost 2,8 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 11 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2028 dosegel vrednost 4,7 mlrd EUR. 
V segmentu hipermarketov je največji konkurent družba Albert Heijn BV, ki je imela v letu 2023 80 % tržni delež.

Segment supermarketov se je v letu 2023 povečal za 4 % in dosegel vrednost 34,8 mlrd EUR. 
Segment supermarketov naj bi po ocenah analitikov v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2028 dosegel vrednost 40,8 mlrd EUR. 
Tudi v segmentu hipermarketov ima največji, 40 % tržni delež, družba Albert Heijn BV.

Vrednost prodaje diskontnih trgovin se je na Nizozemskem v letu 2023 povečala za 0,1 % in dosegla 8,1 mlrd EUR. 
V tem segmentu je v prihodnjih 5 letih napovedana 5 % povprečna letna rast (oziroma 3 % rast ob predpostavki nespremenjenih cen), vrednost segmenta pa naj bi leta 2028 dosegla 10,3 mlrd EUR.
Glavni konkurent med diskontnimi ponudniki je Lidl Nederland GmbH, ki je imel v letu 2023 61 % tržni delež.


Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Koninklijke Ahold Delhaize NV 96.045,12
Bol.Com B.V. 90.671,68
Inter Ikea Systems B.V. 31.432,35
Action Nederland B.V. 12.081,72
Bike Mobility Services B.V. 10.765,82
Jumbo Supermarkten B.V. 9.284,76
Carrefour Nederland B.V. 5.008,07

 

Spletna prodaja na Nizozemskem


Spletna maloprodaja se je na Nizozemskem v letu 2023 povečala za 4 % na 25,2 mlrd EUR.

Nizozemski potrošniki vse pogosteje kupujejo živila prek spleta. Rast spletne prodaje živil so beležili tako specializirani spletni ponudniki, kot tudi radicionalni trgovci z živili v trgovinah, ki so leta 2023 začeli poslovati tudi preko spletnega kanala (npr. Albert Heijn, Jumbo). Vendar so se trgovci soočali tudi z visokimi stroški in nizkimi maržami, zato je bilo lani ohranjanje dobičkonosnosti velik izziv.
 
Nizozemski potrošniki se raje izognejo plačilu stroškov dostave, zato je brezplačna dostava zelo pogosta, prav tako pa tudi model naroči in prevzemi.
 
Po napovedih Euromonitor International, naj bi spletna maloprodaja na Nizozemskem v prihodnjih 5 letih rasla po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 33,2 mlrd EUR.
 
Trg spletne maloprodaje postaja vse bolj nasičen, zato poleg uveljavljenih mednarodnih ponudnikov, spletne maloprodajne platforme uvajajo tudi tradicionalni trgovci na drobno, kot so Kruidvat, Media Markt in Praxis.
 
bol.com BV je vodilni konkurent na trgu spletne maloprodaje na Nizozemskem, Njegov tržni delež je v letu 2023 znašal 18 % glede na maloprodajno vrednost.

Največje spletne trgonine na Nizozemskem glede na prodajo v 2023  

  • Bol.com (2.245,7 mio USD ali 2,1 mlrd EUR)
  • Coolblue.nl (1.635,2 mio USD ali 1,5 mlrd EUR)
  • Ah.nl (1.135,3 mio USD ali 1 mlrd EUR)
  • Amazon.nl (825 mio USD ali 763 mio EUR)
  • Jumbo.com (801,9 mio USD ali 741,6 mio EUR)
  • Zalando.nl (641,1 mio USD ali 592,9 mio EUR)
  • Medismarkt.nl (523,9 mio USD ali 484,5 mio EUR)
  • Apple.com (470,4 mio USD ali 435 mio EUR)
  • Wehkamp.nl (436,9 mio USD ali 404 mio EUR)
  • Ikea.com (383,3 mio USD ali 354,5 mio EUR)


Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

 

Sejmi

 
 

Plačevanje

Najpogostejši načini plačila za trgovsko in projektno financiranje so naslednji:
 
  • Odprti račun: izvoznik uvozniku pošlje račun in mu zaupa, da bo plačal po navodilih. To je najpogostejši način plačila na Nizozemskem 
  • Plačilo v roku 30, 60 ali 90 dni od datuma računa 
  • Dokumentarni inkaso 
  • Akreditiv  
  • Bančna garancija 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Nizozemsko zaradi njene osrednje geografske lege, ter visoko razvitega logističnega in distribucijskega sektorja, pogosto imenujejo vrata v Evropo.
 
Prometna infrastruktura na Nizozemskem velja za eno najboljših na svetu. 
  • Nizozemska je največja država pomorskega tovornega prometa v Evropi. Rotterdam, največje pristanišče v Evropi, pretovori več ton tovora kot 2. (Antwerpen) in 3. (Hamburg) največje pristanišče v Evropi skupaj. Pristanišče Amsterdam je 4. največje pristanišče v Evropi in je osredotočeno na razsuti tovor. Ladijski tovorni promet prepelje približno 30 % blaga, prepeljanega po celotni državi. Dolgoročni cilj nizozemske vlade je spodbujati ladijski promet po celinskih plovnih poteh in s tem zmanjšati promet na cestah. 
  • Nizozemska ima tudi moderno in obsežno cestno omrežje. Po Nizozemski poteka 139.124 km cest, od tega 3.654 km predstavljajo avtoceste.
  • Železniški tovorni promet je druga alternativa cestnemu prometu. Več kot 7.000 km tirnic povezuje mesta po vsej državi, pa tudi Belgijo in Nemčijo ter naprej s preostalo Evropo.
  • Glavno letališče na Nizozemskem, amsterdamsko letališče Schiphol, je 3. največje evropsko letališče po potniškem prometu in 4. največje po tovornem prometu. Ponuja dnevne direktne lete v destinacije po vsem svetu.
  • Na Nizozemskem so marca 2024 odprli najdaljši predor v Evropi za preizkušanje tehnologije Hyperloop. 420-metrska bela jeklena cev, ki teče ob železniški progi blizu mesta Veendam na severu Nizozemske, bi lahko začela novo dobo v prevozu ljudi in tovora.
  

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • colist - poslovni imenik podjetij na Nizozemskem in v nekaterih drugih evropskih državah
  • Expat - poslovni imenik nizozemskih podjetij
  • yellowpages - nizozemske rumene strani
  • holland.areaconnect - nizozemske rumene strani
 

Druge koristne povezave:



Viri: 
  • Factiva
  • EIU
  • Euromonitor International
  • eCommerce DB
  • Agence France Presse



Posodobljeno julij 2024.

Poglejte si tudi: