Nizozemska

Prodaja na Nizozemsko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nizozemski potrošniki imajo visoko kupno moč. Kljub temu so zelo občutljivi na cene in akcijske ponudbe. Kakovost je prav tako pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi in potrošniki so za višjo kakovost pripravljeni plačati tudi višjo ceno. 

Dobre oglasne kampanje so pri prodaji na Nizozemskem zelo učinkovite. Nizozemski potrošniki imajo radi praktične, zdrave, okolju prijazne in trajnostne izdelke. Povečuje se tudi prodaja ekoloških izdelkov.
 
Potrošniki so odprti tako za domače kot za tuje izdelke. Raje imajo izdelke, ki jih že poznajo, kot pa nove izdelke in so bolj zvesti blagovnim znamkam. Programi zvestobe so zato lahko uspešno prodajno orodje.

 

Tržne poti, distribucija

Nizozemski maloprodajni trg je močno konsolidiran. Na njem delujejo številni hipermarketi, diskontne prodajalne in supermarketi.

Segment hipermarketov se je v letu 2020 povečal za 6 % in dosegel vrednost 2,2 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo ta segment v obdobju 2020-2025 rasel po 2 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma ničelni stopnji ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegel vrednost 2,4 mlrd EUR. V segmentu hipermarketov je največji konkurent družba Albert Heijn, ki je imela v letu 2020 81 % tržni delež.

Segment supermarketov se je v letu 2020 povečal za 7 % in dosegel vrednost 30,9 mlrd EUR. Segment supermarketov naj bi po ocenah analitikov v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma ničelni stopnji ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegel vrednost 33,6 mlrd EUR. Tudi v segmentu hipermarketov ima največji, 36 % tržni delež, družba Albert Heijn.

Vrednost prodaje diskontnih trgovin se je na Nizozemskem v letu 2020 povečala za 6 % in dosegla 6,8 mlrd EUR. Tudi v tem segmentu je v prihodnjih 5 letih pričakovana minimalna, 1 % rast, oziroma ničelna rast ob predpostavki nespremenjenih cen. Glavni konkurent med diskontnimi ponudniki je Lidl Nederland, ki je imel v letu 2020 60 % tržni delež.


Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Koninklijke Ahold Delhaize NV (Albert Heijn) 75.677,63
V.F. (J) Netherlands Services B.V. 8.678,89
Carrefour Nederland B.V. 1.980,43
Cefetra B.V. 1.883,84
Ikea Nederland B.V. 1.365,39
Coop Nederland U.A. 1.203,76
Shop Apotheke Europe NV
 
980,26


 

Spletna prodaja na Nizozemskem

Spletna prodaja se je v letu 2020 na Nizozemskem povečala za 31 % in dosegla vrednost 19,7 mlrd EUR.

Po napovedih analitikov bo spletna prodaja v obdobju 2020-2025 rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegla vrednost 30 mlrd EUR.

Največji tržni delež v nizozemski spletni trgovini imajo neodvisni spletni trgovci, ki prodajajo svoje izdelke preko globalnih spletnih platform. Njihov tržni delež je v letu 2020 znašal 17 %. 

Nizozemski potrošniki so bili že pred pandemijo navajeni spletnega nakupovanja, ki pa se je leta 2020 še povečalo, saj niso mogli ali želeli nakupovati v fizičnih prodajalnah. Zaradi zmanjšanja obiska barov in restavracij ter preklica številnih potovalnih načrtov, so imeli potrošniki tudi dodaten razpoložljivi dohodek, ki ga je večina porabila za nakupovanje prek spleta.

Največji segment spletne trgovine leta 2020 je bil segment hrane in pijače. Nizozemci so živila lani večinoma kupovali prek spleta, da jim ni bilo potrebno obiskovati fizičnih trgovin in pri tem tvegati okužbo s korona virusom. Poleg tega so potrošniki več časa preživeli doma in s tem povečali porabo hrane in pijače, kar je še dodatno povečalo prodajo prek spletne trgovine.


Spletni ponudniki na Nizozemskem: 
  • Alternate Computerversand Nederland CV
  • Amazon.com Inc            
  • Apple Computer Benelux BV        
  • AS Watson (Health & Beauty Europe)  
  • ASOS Plc               
  • BCC Elektro-speciaalzaken BV     
  • Blokker Nederland BV          
  • bol.com BV              
  • Bonprix BV              
  • Christine le Duc BV           
  • Coolblue BV               
  • De Bijenkorf BV             
  • Dell Inc               
  • Digital Revolution BV          
  • Euretco BV              
  • Fonq.nl BV              
  • Gsmweb.nl Nederland BV        
  • HelloFresh Benelux BV          
  • Hema BV                 
  • Hennes & Mauritz (H&M) Nederlands BV 
  • Ikea BV                 
  • Inditex, Industria de Diseño Textil SA
  • Intergamma BV              
  • Jumbo Supermarkten BV          
  • MacIntosh Retail Group NV        
  • Maxeda BV                
  • Nespresso Nederland BV        
  • Otto BV                 
  • Paradigit Retail BV           
  • Phone House Netherlands BV, The     
  • Picnic BV                
  • Relevant Holdings BV         
  • Robert Klingel Europe GmbH      
  • Rocket Internet AG          
  • Royal Ahold NV            
  • Saturn Holding Nederland BV       
  • Scheer en Foppen Online BV      
  • WE International BV           
  • Wehkamp BV              
  • Zooplus AG              


Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

 

Javna naročila

 

Sejmi

 
 

Plačevanje

Plačilni pogoji se določijo v medsebojnem dogovoru med poslovnima partnerjema. Dokler se ne vzpostavi medsebojno zaupanje, se lahko uporabi akreditiv. Običajen način plačevanja je plačevanje na odprt račun. 
 
 
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Nizozemska je največja država pomorskega tovornega prometa v Evropi, pristanišče Rotterdam pa največje evropsko pristanišče tako po bruto masi pretovorjenega blaga, kot tudi po količini kontejnerjev. Hkrati je tudi eno najpomembnejših pristanišč na svetu. Drugo pomembno pristanišče je Amsterdam, ki je dostopno preko kanala. Ladijski tovorni promet prepelje približno 30 % blaga, prepeljanega po celotni državi. Dolgoročni cilj nizozemske vlade je spodbujati ladijski promet po celinskih plovnih poteh in s tem zmanjšati promet na cestah.
 

Nizozemska ima tudi moderno in obsežno cestno omrežje. Po Nizozemski poteka 139.124 km cest, od tega 3.654 km predstavljajo avtoceste.
 
Domača letalska družba KLM ima široko mrežo povezav, vendar je zelo draga in ni okolju prijazna.
 
Železniški tovorni promet je druga alternativa cestnemu prometu. Več kot 7.000 km tirnic povezuje mesta v državi in ??širše.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • maceuro - poslovni imenik podjetij na Nizozemskem in v nekaterih drugih evropskih državah
  • colist - poslovni imenik podjetij na Nizozemskem in v nekaterih drugih evropskih državah
  • kyckr - poslovni imenik nizozemskih podjetij
  • yellowpages.com/holland-mi - nizozemske rumene strani
  • holland.areaconnect - nizozemske rumene strani
 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_