Poljska

Prodaja na Poljsko


Kako prodajati na Poljsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Poljskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave


Gospodarska politika vlade 

Prednostna naloga vlade ob prevzemu oblasti je bila vrniti Poljsko na njeno pro-evropsko pot, ter sprostiti zamrznjena sredstva EU, kar ji je tudi uspelo. Prva tranša, sproščena sredi aprila 2024, je bila vredna 6,3 mlrd EUR. Cilj je izplačilo 23 mlrd EUR v letu 2024, kar je približno 2,7 % BDP.

Vlada namerava uveljaviti ambiciozen, podjetniški, socialno liberalni program, hkrati pa zagotoviti podporo ranljivim družbenim skupinam, ter povečati preglednost in odgovornost vlade.

Vlada je naredila nekaj korakov na področju izboljšanja neodvisnosti medijev, povišala pa je tudi plače zaposlenim v javnem sektorju in socialne prejemke za starejše.

V prihodnje načrtuje tudi krepitev kmetijske infrastrukture, poenostavitev upravnih postopkov in boljše spodbujanje tujih naložb.


Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Poljaki kupujejo vse dni v tednu. Veliko trgovin je odprtih zelo pozno ali celo 24 ur na dan. Obnašanje potrošnikov je odvisno od stopnje njihovega dohodka. Tistim z nizko kupno močjo je odločujoči faktor nakupa cena, medtem ko so bogatejšemu sloju poljskih potrošnikov pomembnejše poprodajne storitve, kakovost in blagovna znamka.

Potrošniki se bolj nagibajo k nakupu poljskih izdelkov, a se trendi počasi spreminjajo zaradi vse večje priljubljenosti mednarodne spletne prodaje. Vse bolj pomemben postaja tudi sektor ekoloških živil, saj se poljskim potrošnikom izboljšuje življenjski standard in tako bolj skrbijo za svoje zdravje in dobro počutje.

V zadnjem desetletju se je povečal poljski srednji razred, katerega dohodkovna raven je v skladu s povprečno evropsko plačo. Rast razpoložljivega dohodka je povzročila močno povečanje potrošnje, kar se bo po pričakovanjih nadaljevalo tudi v naslednjih 5 letih.
 

Tržne poti, distribucija

Poljski maloprodajni trg je v zadnjih letih doživel korenite spremembe. Čeprav se je po koncu pandemije Covid-19 potrošnja ponovno povečala, sta vojna v Ukrajini in visoka inflacija spremenili nakupovalne navade Poljakov. Zaradi naraščajoče inflacije in posledično visokih cen izdelkov, vse več Poljakov išče načine za prihranke pri potrošnji.

Poljski trg FMCG je bil leta 2023 vreden več kot 275 mlrd PLN (60,5 mlrd EUR), na vrednost pa je pretežno vplivala hrana.

Na poljskem maloprodajnem trgu deluje okoli 12 trgovskih verig, med katerimi sta vodilni Biedronka in Lidl.

Trgovske verige se z izvajanjem različnih strategij odzivajo na spreminjajočo se tržno dinamiko in vedenje potrošnikov. Na primer, Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland, Carrefour in Dino so se osredotočili na razširitev svoje spletne prisotnosti in ponudbo cenovno dostopnejših izdelkov, da bi zadovoljili vse večje število proračunsko ozaveščenih potrošnikov.

Povečuje se tudi število franšiznih prodajaln. Najbolj priljubljene franšizne verige na Poljskem so Żabka, Sklep Polski, abc, Lewiatan in Delikatesy Centrum.

Po napovedih Statista, naj bi maloprodaja na Poljskem v letu 2024 zrasla za vsaj 4 %. Rast bo poganjalo nadaljnje okrevanje gospodarstva in popuščanje inflacijskih pritiskov.


Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Jeronimo Martins Polska S A 23.944,23
Lidl Sp Z O O Spólka Komandytowa 7.551,14
Dino Polska SA 6.399,93
Terg S A 3.196,43
Euro Net Sp Z O O 2.478,83
Auchan Polska Sp Z O O 2.430,87
Castorama Polska Sp Z O O 2.144,18

Spletna prodaja na Poljskem

  • eCommerce DB ocenjuje, da se bo vrednost poljskega trga spletne prodaje leta 2024 povečala za 11,8 % in dosegla 30,15 mlrd USD ali približno 27,9 mlrd EUR.
  • Projekcije kažejo, da bodo prihodki od e-trgovine v obdobju 2024-2028 naraščali po 10,2 % povprečni letni stopnji in v letu 2028 dosegli 44,53 mlrd USD (41,2 mlrd EUR).
  • Spletna prodaja ima na poljskem maloprodajnem trgu 9,6 % delež. Po napovedih se bo delež do leta 2028 v povprečju povečeval za 4,3 % letno in leta 2028 dosegel 11,3 %.
Največji segment poljske spletne prodaje predstavlja segment izdelkov za zabavo in prosti čas, ki ustvari 32 % vseh prihodkov.

Sledijo:
 
  • elektronika (18,6 %)
  • pohištvo in izdelki za dom (13,3 %)
  • DIY – izdelki naredi si sam (12,6 %)
  • izdelki za osebno nego (10,5 %)
  • moda (8,7 %)
  • živila (4,4 %)


Največji spletni ponudniki

Največji spletni ponudnik na poljskem trgu e-trgovine je mediaexpert.pl. Ta spletna trgovina je leta 2023 ustvarila 1.550,3 mio USD prihodkov, kar je približno 1.433,7 mio EUR.

Sledijo:
  • euro.com.pl (679 mio USD ali 627,9 mio EUR)
  • zalando.pl (476 mio USD ali 440,2 mio EUR)
  • amazon.pl (337 mio USD ali 311,7 mio EUR)
  • ikea.com (323 mio USD ali 298,7 mio EUR).

 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

  • urad za javna naročila na Poljskem   

Sejmi

 

Plačevanje 

Najbolj uveljavljeni plačilni metodi na Poljskem sta dokumentarni inkaso in elektronski prenos sredstev, a najbolj varen je še vedno nepreklicni akreditiv (l/c). Ker pa večina bank na Poljskem zahteva, da uvoznik deponira sredstva pred izdajo akreditiva, se ta plačilna metoda manj uporablja. 
 
Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev ali SWIFT, saj je to najhitrejši in najcenejši način prenosa sredstev. Gotovinsko plačilo ali predplačila zagotavljajo dodaten varnostni ukrep za izvozno prodajo. 

Lizing je priljubljen način financiranja vozil, težke opreme in drugih kapitalsko intenzivnih predmetov.

 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Cestni promet je najbolj priljubljen način tovornega prometa na Poljskem, medtem ko v potniškem prometu prevladuje železnica.
 
Ena od ključnih značilnosti pri razvoju tovornega prometa na Poljskem je njena geografska lega. Poljska leži v srednji Evropi. Ima dostop do morja in je kraj, kjer se križajo najbolj kritične evropske tranzitne poti. Poljska je dolga leta vlagala ogromna finančna sredstva v razvoj cestne, železniške in zračne infrastrukture. Vsako leto se poveča število kilometrov novozgrajenih hitrih cest in avtocest. Poljska že nekaj let posodablja svoje železniške proge in se osredotoča na naložbe, povezane z gradnjo železnic za visoke hitrosti.
 
Od vstopa v EU leta 2004, se je vloga Poljske v cestnem prometu precej spremenila. Od takrat je država postala eden največjih cestnih prevoznikov v EU.
 
Eden najbolj perečih izzivov za potniški in tovorni promet na Poljskem je nujnost prehoda na podnebno nevtralnost. To bo zahtevalo usklajena prizadevanja za spodbujanje javnega prevoza in uvedbo električnih in vodikovih vozil.
 
Glavni pristanišči na Poljskem sta Gdansk in Szeczin-Swinoujscie. V zadnjih nekaj letih so se pristanišča precej posodobila, predvsem zaradi evropske integracije. Letno poljski pomorski promet prepelje več kot 50 mio ton tovora prometa.
 
V poljskem transportno-logističnem sektorju delujejo 4 vodilni konkurenti: FedEx Corp, A.P. Moller-Maersk A/S, Raben Group NV in PKP Group. 



Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • all.biz – poslovni imenik poljskih podjetij
  • pkt.pl – poljske rumene strani
  • teleadreson – poslovni imenik poljskih podjetij
  • poland-export – poslovni imenik poljskih izvoznikov

 

Druge koristne povezave:



Vrednosti USD in PLN so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
 

Viri:

  • Factiva
  • EIU
  • eCommerce DB
  • Statista



Posodobljeno julij 2024.



Poglejte si tudi: