Poljska

Prodaja na Poljsko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Poljaki kupujejo vse dni v tednu. Veliko trgovin je odprtih zelo pozno ali celo 24 ur na dan. Obnašanje potrošnikov je odvisno od stopnje njihovega dohodka. Tistim z nizko kupno močjo je odločujoči faktor nakupa cena, medtem ko so bogatejšemu sloju poljskih potrošnikov pomembnejše poprodajne storitve, kakovost in blagovna znamka.

Potrošniki se bolj nagibajo k nakupu poljskih izdelkov, a se trendi počasi spreminjajo zaradi vse večje priljubljenosti mednarodne spletne prodaje. Vse bolj pomemben postaja tudi sektor ekoloških živil, saj se poljskim potrošnikom izboljšuje življenjski standard in tako bolj skrbijo za svoje zdravje in dobro počutje.

V zadnjem desetletju se je povečal poljski srednji razred, katerega dohodkovna raven je v skladu s povprečno evropsko plačo. Rast razpoložljivega dohodka je povzročila močno povečanje potrošnje, kar se bo po pričakovanjih nadaljevalo tudi v naslednjih petih letih.

 

Tržne poti, distribucija

V zadnjih nekaj letih je večina maloprodaje in distribucije na Poljskem v zasebni lasti, število prodajnih mest pa se je znatno povečalo. Poljski maloprodajni sektor postaja vse bolj zasičen. Na podeželju in v manjših mestih prevladujejo manjši neodvisni trgovci, v velikih mestih pa sodobni trgovski centri in hipermarketi.

Prodaja v hipermarketih se je na Poljskem v letu 2019 povečala za 2 % in dosegla 6 mlrd EUR. Po napovedih se bo prodaja v segmentu hipermarketov v prihodnjih petih letih povečevala po skromni, 1 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v tem segmentu je Auchan Polska, ki je imel v letu 2019 35 % tržni delež. Tesco Polska je v letu 2019 zaprl več hipermarketov, zmanjšal trgovine na manjši format (med 2.500 in 4.500 m2), hkrati pa zmanjšal ponudbo izdelkov, ki so na voljo v teh prodajnih mestih. Družba se osredotoča na manjše prodajalne, ki so bolj dobičkonosne. 5 njihovih lokacij namerava prevzeti Kaufland Polska Markety.

Prodaja v diskontnih trgovinah se je na Poljskem v letu 2019 povečala za 8 % in dosegla 1,9 mlrd EUR. Po napovedih bo prodaja v diskontnih trgovinah na Poljskem v prihodnjih petih letih rasla po 7 % povprečni letni stopnji. Največja diskontna trgovska veriga na Poljskem je Jeronimo Martins Polska, ki je imela v letu 2019 68 % tržni delež.

Vrednost spletne prodaje se je na Poljskem v letu 2019 povečala za 22 % in dosegla 8,2 mlrd EUR. Po napovedih analitikov po prodaja preko spleta v prihodnjih petih letih rasla po 17 % povprečni letni stopnji. Trg spletne trgovine je na Poljskem zelo razdrobljen. V letu 2019 je na njem delovalo okoli 31.000 spletnih ponudnikov. Številni trgovci na drobno so lani odprli spletne trgovine, hkrati pa zaprli fizične prodajalne. V letu 2019 so na novo vstopili na trg Lidl Polska Sklepy Spozywcze, specializirani prodajalec obutve CCC in farmacevtska veriga Hebe. Eden največjih spletnih ponudnikov na Poljskem pa je skupina Allegro.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Jeronimo Martins Polska S A 12.186,01
Lidl Sp Z O O Spólka Komandytowa 4.142,74
Auchan Polska Sp Z O O 2.410,40
Tesco (Polska) Sp Z O O 2.375,87
Carrefour Polska Sp Z O O 1.785,70
Dino Polska SA 1.716,21
Euro Net Sp Z O O 1.648,48
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

 
Najbolj uveljavljeni plačilni metodi na Poljskem sta dokumentarni inkaso in elektronski prenos sredstev, a najbolj varen je še vedno nepreklicni akreditiv (l/c). Ker pa večina bank na Poljskem zahteva, da uvoznik deponira sredstva pred izdajo akreditiva, se ta plačilna metoda manj uporablja. Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev ali SWIFT, saj je to najhitrejši in najcenejši način prenosa sredstev. Gotovinsko plačilo ali predplačila zagotavljajo dodaten varnostni ukrep za izvozno prodajo.

Povprečni plačilni rok na Poljskem je bil v letu 2019 38 dni, povprečna zamuda plačil pa 17 dni.


 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Poljsko na 25. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Poljski transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 9,2 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel vrednost 42,1 mlrd EUR.

Največ transporta na Poljskem se odvija po cestah. Segment cestnega transporta je v letu 2019 na Poljskem ustvaril prihodke v višini 39 mlrd EUR, kar predstavlja 92,5 % celotne vrednosti sektorja. Segment železniškega transporta je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 1,5 mlrd EUR ali 3,6 % celotne vrednosti sektorja.

Analitiki napovedujejo, da bo poljski transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 2,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 ustvaril vrednost 44,9 mlrd EUR. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.

 
Tržna segmentacija za leto 2019 
 
Segment Odstotek
Cestni transport 92,5 %
Pomorski transport 3,6 %
Železniški transport 3,3 %
Letalski transport 0,6%


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • all.biz – poslovni imenik poljskih podjetij
  • polaris – informacije o poljskih podjetjih
  • pkt.pl – poljske rumene strani
  • teleadreson – poslovni imenik poljskih podjetij
  • bizexposed – poljski poslovni imenik
  • poland-export – poslovni imenik poljskih izvoznikov

 
Posodobljeno oktober 2020.

_