Poljska 
Prodaja na Poljsko
Kako prodajati na Poljsko?
Gospodarska politika vlade
Nacionalna varnost bo v prihodnje najpomembnejša prednostna naloga poljske vlade. Cilj je razvoj sistema univerzalne obrambe, ki bo državo pripravil na spopadanje z zunanjimi in notranjimi grožnjami. To vključuje modernizacijo poljskih oboroženih sil, krepitev odvračalnih in obrambnih zmogljivosti ter integracijo nacionalne varnostne poveljniške strukture. Poljska je izrazila interes za pridobitev sredstev iz evropskega programa Security Action for Europe (SAFE), ki je del širšega načrta EU za krepitev evropskih obrambnih zmogljivosti do leta 2030 in državam udeleženkam ponuja 150 mlrd EUR posojil.Eden od strateških ciljev je krepitev mednarodnih zavezništev. Poljska je okrepila sodelovanje z baltskimi državami, podpisala pa je tudi zgodovinsko pogodbo o okrepljenem sodelovanju s Francijo. Pogodba zajema sodelovanje v obrambni industriji, gospodarstvu, kmetijstvu in znanosti. Tusk je napovedal podobno zavezo z Združenim kraljestvom.
Obenem Poljska ostaja zavezana ohranjanju najboljših možnih odnosov z ZDA.
V prihodnje poljska vlada načrtuje tudi krepitev kmetijske infrastrukture, poenostavitev upravnih postopkov in spodbujanje tujih naložb.
Posodobljeno: avgust 2025.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
V zadnjem desetletju se je povečal poljski srednji razred, katerega dohodkovna raven je v skladu s povprečno evropsko plačo. Rast razpoložljivega dohodka je povzročila močno povečanje potrošnje, kar se bo po pričakovanjih nadaljevalo tudi v prihodnje.
Poljaki, čeprav vse bolj okoljsko ozaveščeni, se pri nakupih še vedno predvsem ravnajo po ceni izdelkov, saj so le redki pripravljeni plačati več za okolju prijazne izdelke. Zaradi naraščajočih življenjskih stroškov so za poljske potrošnike akcijske ponudbe pomemben dejavnik pri nakupnih odločitvah.
Bogatejšemu sloju poljskih potrošnikov so pomembnejše poprodajne storitve, kakovost in blagovna znamka.
Potrošniki se bolj nagibajo k nakupu poljskih izdelkov, a se trendi počasi spreminjajo zaradi vse večje priljubljenosti mednarodne spletne prodaje.
Potrošniki se pri nakupih osnovnih gospodinjskih potrebščin vse bolj selijo na splet.
Poljaki kupujejo vse dni v tednu. Veliko trgovin je odprtih zelo pozno ali celo 24 ur na dan.
Tržne poti, distribucija
Neodvisne manjše trgovine so na Poljskem zelo pogoste, čeprav se soočajo z vse večjo konkurenco supermarketov, ki se širijo tudi v manjša mesta in kraje.
Na poljskem maloprodajnem trgu deluje več kot 12 trgovskih verig, med katerimi sta vodilni Biedronka in Lidl. Biedronka ima 3.700 trgovin po vsej državi, Lidl pa je imel leta 2024 930 prodajaln.
Trgovske verige se z izvajanjem različnih strategij odzivajo na spreminjajočo se tržno dinamiko in vedenje potrošnikov. Na primer, Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland, Carrefour in Dino so se osredotočili na razširitev svoje spletne prisotnosti in ponudbo cenovno dostopnejših izdelkov, da bi zadovoljili vse večje število proračunsko ozaveščenih potrošnikov.
Čeprav so bili izdelki, ki jih maloprodajne verige že vrsto let ponujajo pod lastnimi trgovskimi znamkami, pogosto ocenjeni kot cenejši in slabše kakovosti od blagovnih znamk, se vse več potrošnikov odloča za te izdelke. V letu 2024 so izdelki trgovskih znamk predstavljali 23,2 % vseh nakupov FMCG izdelkov.
Povečuje se tudi število franšiznih prodajaln. V tem segmentu prevladuje Eurocash Group, ki deluje v veleprodaji in maloprodaji. Najbolj priljubljene franšizne verige na Poljskem so Żabka, Sklep Polski, abc, Lewiatan in Delikatesy Centrum.
Maloprodaja v državi se je leta 2024 povečala za približno 3 % na letni ravni.
Po podatkih Statiste je bil poljski trg FMCG leta 2024 vreden več kot 275 mlrd PLN ali približno 67,12 mlrd EUR, na vrednost pa je pretežno vplivala hrana.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
| Podjetje | Prihodki v mio EUR (2024) |
|---|---|
| Jeronimo Martins Polska S A | 24.576,27 |
| Lidl Sp Z O O Spólka Komandytowa | 9.218,10 |
| Dino Polska SA | 6.953,58 |
| Terg S A | 4.280,60 |
| Auchan Polska Sp Z O O | 2.802,37 |
| Euro Net Sp Z O O | 2.588,06 |
| Carrefour Polska Sp Z O O | 2.360,70 |
Spletna prodaja na Poljskem
Poljska je ena najhitreje rastočih trgov e-trgovine v Evropi. Število registriranih spletnih trgovin v državi se vsako leto povečuje.Rast podpirajo razširjene mreže paketnih avtomatov, ambiciozni državni programi za digitalno izobraževanje malih in srednjih podjetij, ter širitev ponudbe potrošniških kreditov.
Po ocenah Mordor Intelligence je poljski trg e-trgovine v letu 2025 vreden 24,76 mlrd USD ali približno 22,87 mlrd EUR.
Poljaki prek spleta najraje nakupujejo oblačila in dodatke, medijske vsebine ter kozmetiko. Segment modnih izdelkov in oblačil je v letu 2024 predstavljal 28,42 % prihodkov poljske e-trgovine. Hitro raste tudi segment hrane in pijače, saj ponudniki uvajajo možnost super hitre dostave. Drugi priljubljeni izdelki so potrošniška elektronika, izdelki za dom in farmacevtski izdelki.
Več kot 1/3 Poljakov kupuje v mednarodnih spletnih trgovinah. Kupci večinoma iščejo izdelke, ki so na voljo po ugodnejših cenah ali jih ni mogoče kupiti na poljskem trgu.
Analitiki Mordor intelligence napovedujejo, da bo poljski trg e-trgovine v obdobju 2025-2030 rasel s povprečno letno stopnjo 8,59 % in v letu 2030 dosegel vrednost 37,39 mlrd USD ali približno 36,51 mlrd EUR.
Najbolj priljubljena spletna trgovina na Poljskem je Allegro, lokalna spletna platforma, podobna Amazonu, ki ponuja širok nabor izdelkov. Allegro predstavlja približno 50 % tržnega deleža poljske e-trgovine.
Drugi večji spletni ponudniki
- Media Expert
- Zoo Plus AG
- Zalando SE
- Empik S.A.
- X.Kom Sp.z.o.o.
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Postopki financiranja uvoza na Poljskem potekajo po dogovoru med prodajalcem in kupcem.Najbolj uveljavljeni plačilni metodi na Poljskem sta dokumentarni inkaso in elektronski prenos sredstev, a najbolj varen je še vedno nepreklicni akreditiv (l/c). Ker pa večina bank na Poljskem zahteva, da uvoznik deponira sredstva pred izdajo akreditiva, se ta plačilna metoda manj uporablja.
Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev ali SWIFT, saj je to najhitrejši in najcenejši način prenosa sredstev. Gotovinsko plačilo ali predplačila zagotavljajo dodaten varnostni ukrep za izvozno prodajo.
Lizing je priljubljen način financiranja vozil, težke opreme in drugih kapitalsko intenzivnih predmetov.
BLIK je poljski sistem mobilnega plačevanja, ki omogoča hitre, varne in priročne transakcije prek mobilne aplikacije banke, brez potrebe po fizični kartici ali gotovini. BLIK podpira večina večjih bank. BLIK je najbolj priljubljen poljski sistem mobilnega plačevanja z več kot 16 mio uporabnikov. BLIK načrtuje širitev v Srednjo in Vzhodno Evropo.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Sektor transporta in logistike je na Poljskem ključni del gospodarstva in podpira notranji in mednarodni pretok blaga ter potnikov. Sektor ustvari približno 7 % BDP države.Ena od ključnih značilnosti pri razvoju tovornega prometa na Poljskem je njena geografska lega. Poljska leži v srednji Evropi. Ima dostop do morja in je kraj, kjer se križajo najbolj kritične evropske tranzitne poti. Poljska je dolga leta vlagala ogromna finančna sredstva v razvoj cestne, železniške in zračne infrastrukture. Vsako leto se poveča število kilometrov novozgrajenih hitrih cest in avtocest. Poljska že nekaj let posodablja svoje železniške proge in se osredotoča na naložbe, povezane z gradnjo železnic za visoke hitrosti.
Cestni promet je najbolj priljubljen način tovornega prometa na Poljskem, medtem ko v potniškem prometu prevladuje železnica.
Od vstopa v EU leta 2004, se je vloga Poljske v cestnem prometu precej spremenila. Od takrat je država postala eden največjih cestnih prevoznikov v EU. Poljski cestni promet predstavlja približno 20 % cestnega tovora v EU. Pred vstopom v EU ja bil ta delež 5 %. Po podatkih poljskega statističnega urada je vilo v letu 2024 preko cest pretovorjenega 1,861 mlrd ton tovora.
Železniško omrežje obsega 23,420 km. V letu 2024 je skupna teža prepeljanega tovora upadla za -1,9 % na letni ravni. Po podatkih poljskega
statističnega urada je bilo v letu 2024 preko železnic pretovorjenega 222 mio ton tovora.
Eden najbolj perečih izzivov za potniški in tovorni promet na Poljskem je nujnost prehoda na podnebno nevtralnost. To bo zahtevalo usklajena prizadevanja za spodbujanje javnega prevoza in uvedbo električnih in vodikovih vozil.
Glavni pristanišči na Poljskem sta Gdansk in Szeczin-Swinoujscie. V zadnjih nekaj letih so se pristanišča precej posodobila, predvsem zaradi evropske integracije. Rečni promet pa poteka predvsem po reki Visli in drugih pomembnih vodnih poteh.
V poljskem transportno-logističnem sektorju delujejo 4 vodilni konkurenti: FedEx Corp, A.P. Moller-Maersk A/S, Raben Group NV in PKP Group.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- all.biz – poslovni imenik poljskih podjetij
- pkt.pl – poljske rumene strani
- poland-export – poslovni imenik poljskih izvoznikov
- Pl.kkompass - B2B imenik z informacijami o poljskih podjetjih in dobaviteljih
Druge koristne povezave:
- Polish Investment and Trade Agency (PAIH)
- Polish Agency for Enterprise Development (PARP)
- gov.pl
- Polish Chamber of Commerce
- Polish Economic Institute
- podatki.gov.pl (Paying tax)
- National Revenue Administration (KAS)
- Polski Komitet Normalizacyjny (PKN)
- Central Office of Measures
- Polish Financial Supervision Authority (KNF)
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2024.
Viri:
- Factiva
- EIU
- Trade.gov.pl
- Mordor Intelligence
- Statista
- Gov.pl
Posodobljeno avgust 2025.
Poglejte si tudi:
- Predstavitev države
- Gospodarske panoge
- Poslovno sodelovanje s Slovenijo
- Dajatve
- Oblike družb
- Poslovni obisk
- Poslovne priložnosti
- Časopisi
- Svetovalec v državi