Poljska

Prodaja na Poljsko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Poljaki kupujejo vse dni v tednu. Veliko trgovin je odprtih zelo pozno ali celo 24 ur na dan. Obnašanje potrošnikov je odvisno od stopnje njihovega dohodka. Tistim z nizko kupno močjo je odločujoči faktor nakupa cena, medtem ko so bogatejšemu sloju poljskih potrošnikov pomembnejše poprodajne storitve, kakovost in blagovna znamka.

Potrošniki se bolj nagibajo k nakupu poljskih izdelkov, a se trendi počasi spreminjajo zaradi vse večje priljubljenosti mednarodne spletne prodaje. Vse bolj pomemben postaja tudi sektor ekoloških živil, saj se poljskim potrošnikom izboljšuje življenjski standard in tako bolj skrbijo za svoje zdravje in dobro počutje.

V zadnjem desetletju se je povečal poljski srednji razred, katerega dohodkovna raven je v skladu s povprečno evropsko plačo. Rast razpoložljivega dohodka je povzročila močno povečanje potrošnje, kar se bo po pričakovanjih nadaljevalo tudi v naslednjih petih letih.

 

Tržne poti, distribucija

V zadnjih nekaj letih je večina maloprodaje in distribucije na Poljskem v zasebni lasti, število prodajnih mest pa se je znatno povečalo. Poljski maloprodajni sektor postaja vse bolj zasičen. Na podeželju in v manjših mestih prevladujejo manjši neodvisni trgovci, v velikih mestih pa sodobni trgovski centri in hipermarketi.

Segment hipermarketov je na Poljskem v letu 2020 beležil rekorden upad prodaje v višini -12%. Prodaja v tem segmentu je v 2020 znašala 24,6 mlrd PLN ali približno 5,5 mlrd EUR. V obdobju 2020-2025 naj bi vrednost prodaje v tem segmentu ostala na približno istem nivoju. Največji konkurent v tem segmentu je Auchan Polska, ki je imel v letu 2020 35 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2020 beležil 6 % rast prodaje, ki je dosegla 39,4 mlrd PLN ali približno 8,8 mlrd EUR. Po napovedih bo prodaja v segmentu supermarketov v obdobju 2020-2025 rasla po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen). Družba Dino Polska je največji konkurent v tem segmentu, s 23 % tržnim deležem v letu 2020.

Največjo rast prodaje so v letu 2020 na Poljskem beležili diskontni trgovci. Prodaja v tem segmentu je lani dosegla 88,9 mlrd PLN ali približno 19,8 mlrd EUR. V prihodnjih 5 letih se bo prodaja v tem segmentu povečevala po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen). Jeronimo Martins Polska je največji diskontni trgovec v državi, s 67 % tržnim deležem v letu 2020 glede na vrednost maloprodaje.


Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Jeronimo Martins Polska S A 11.705,66
Lidl Sp Z O O Spólka Komandytowa 4.571,00
Terg S A 3.188,46
Auchan Polska Sp Z O O 2.327,11
Dino Polska SA 2.218,28
Carrefour Polska Sp Z O O 1.747,31
Tesco (Polska) Sp Z O O 1.640,93

Spletna prodaja na Poljskem

Spletna prodaja se je na Poljskem v letu 2020 povečala za 42 % in dosegla 71,1 mlrd PLN ali približno 15,9 mlrd EUR.

Pandemija COVID-19 je spodbudila poljske potrošnike k nakupovanju po spletu. Tudi številni trgovci so se osredotočili na spletno trgovino na račun svojih stacionarnih prodajnih mest. V letu 2020 je skoraj ¾ poljskih uporabnikov interneta nakupovalo prek spleta. Zaradi povečanega zanimanja za spletno nakupovanje so se trgovci leta 2020 osredotočili na rešitve za izboljšanje storitev za stranke. Trgovci, ki niso imeli spletne trgovine, so začeli uvajati uporabo chatbotov za izboljšanje uporabniške izkušnje in hkrati uvajati še spletno prodajo. Uporabljati so začeli tudi družbene medije, oddajanje v živo pa je postalo priljubljena metoda pospeševanja prodaje. Trgovec z oblačili Quiosque je na primer sprožil prodajo v živo prek Facebooka.

Po napovedih analitikov bo spletna prodaja na Poljskem v obdobju 2020-2025 rasla po 12 % povprečni letni stopnji (oziroma 10 % ob predpostavki nespremenjenih cen).

Največji tržni delež na poljskem trgu spletne trgovine imajo neodvisni trgovci, ki svoje izdelke ponujajo preko globalnih spletnih platform. Njihov tržni delež je v letu 2020 znašal 38 %.

Spletni ponudniki na Poljskem:

  • About You GmbH                     
  • Allegro.pl Sp zoo                  
  • Amazon.com Inc                     
  • Apple Inc                          
  • ASOS Plc                           
  • Auchan Polska Sp zoo               
  • Bonprix Sp zoo                     
  • Carrefour Polska Sp zoo            
  • Castorama Polska Sp zoo            
  • CCC SA                             
  • Decathlon Sp zoo                   
  • Empik SA                           
  • Eobuwie.pl SA                      
  • Euro-net Sp zoo                    
  • Frisco SA                          
  • Galec Sp zoo                       
  • H&M Hennes & Mauritz Sp zoo        
  • Ikea Retail Sp zoo                 
  • Komex SA                           
  • Komputronik SA                     
  • LPP SA                             
  • Media-Saturn Holding Polska Sp zoo 
  • Merlin Commerce Sp zoo             
  • Morele.net Sp zoo                  
  • Neo24.pl Sp zoo                    
  • Notino sro                         
  • Rossmann SDP Sp zoo                
  • Smyk SA                            
  • Studio Moderna Polska Sp zoo       
  • Tchibo Warszawa Sp zoo             
  • Terg SA                             
  • Tesco Polska Sp zoo                
  • Yves Rocher Polska Sp zoo          
  • Zalando SE                         
  • Zara Polska Sp zoo                 
  • Zooplus Polska Sp zoo              

 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

 
Najbolj uveljavljeni plačilni metodi na Poljskem sta dokumentarni inkaso in elektronski prenos sredstev, a najbolj varen je še vedno nepreklicni akreditiv (l/c). Ker pa večina bank na Poljskem zahteva, da uvoznik deponira sredstva pred izdajo akreditiva, se ta plačilna metoda manj uporablja. Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev ali SWIFT, saj je to najhitrejši in najcenejši način prenosa sredstev. Gotovinsko plačilo ali predplačila zagotavljajo dodaten varnostni ukrep za izvozno prodajo.

 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Cestni promet, ki trenutno predstavlja več kot 50 % vseh prevoznih zmogljivosti (ton-km) v EU, bo po napovedih tudi v prihodnjih 5 letih ostal največji segment celotnega prometnega sektorja na Poljskem.
 
Poljsko železniško omrežje je po svoji infrastrukturi 3. najboljše železniško omrežje v Evropi in 2. največje po količini prepeljanega tovora. Mednarodne linije (Intercity) nudijo odlične storitve, medtem ko regionalne linije ostajajo slabe. Posodobitev je bistvenega pomena za signalizacijo in vozni park.
 
Glavni pristanišči na Poljskem sta Gdansk in Szeczin-Swinoujscie. V zadnjih nekaj letih so se pristanišča precej posodobila, predvsem zaradi evropske integracije. Letno poljski pomorski promet prepelje več kot 50 mio ton tovora prometa.
 
V poljskem transportno-logističnem sektorju delujejo 4 vodilni konkurenti: FedEx Corp, A.P. Moller-Maersk A/S, Raben Group NV in PKP Group.

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • all.biz – poslovni imenik poljskih podjetij
  • polaris – informacije o poljskih podjetjih
  • pkt.pl – poljske rumene strani
  • teleadreson – poslovni imenik poljskih podjetij
  • bizexposed – poljski poslovni imenik
  • poland-export – poslovni imenik poljskih izvoznikov

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_