Češka

Prodaja na Češko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Češki potrošniki so cenovno občutljivi, vendar postaja kakovost vedno bolj pomemben dejavnik nakupne odločitve. Vedno več Čehov se namesto za cenejše izdelke raje odloči za prepoznavne blagovne znamke. Z naraščanjem kupne moči potrošnikov narašča povpraševanje po ekoloških izdelkih, ter izdelkih povezanih z zdravjem in dobrim počutjem. Češko prebivalstvo se stara. Storitve, namenjene starejšim, imajo vedno večji potencial rasti.
 

Tržne poti, distribucija

Češka ima enega največjih deležev supermarketov in hipermarketov na prebivalca v Evropi. Največ trgovskih centrov je skoncentriranih okoli Prage in drugih večjih mest.

Na območju Prage se širi koncept manjših specializiranih trgovinic, kot so pekarne, trgovine z vinom, kavo in podobno. Čehi niso več osredotočeni na kupovanje poceni izdelkov in iščejo bolj kakovostne izdelke. Številni trgovci z živili, kot so Lidl in Penny Market, so prepoznali ta trend in vlagajo v spremembo koncepta trgovin, da bi se znebili svoje poceni podobe.

Prodaja v hipermarketih se je v letu 2020 povečala za 2 % in dosegla vrednost 141,8 mlrd CZK ali približno 5,57 mlrd EUR. Po napovedih bo prodaja v tem segmentu v obdobju 2020-2025 ostajala na približno istem nivoju. Največji konkurent v segmentu je Kaufland Češka, ki je imel v letu 2020 35 % tržni delež.

Segment supermarketov se je v letu 2020 povečal za 8 % in dosegel vrednost 71,6 mlrd CZK ali približno 2,8 mlrd EUR. Billa spol sro je največji konkurent v tem segmentu, s 45 % tržnim deležem v letu 2020. V prihodnjih 5 letih naj bi segment supermarketov po napovedih rasel po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 85,3 mlrd CZK ali 3,35 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili 13 % rast prodaje, ki je znašala 115,6 mlrd CZK ali približno 4,5 mlrd EUR. Lidl Česka je največji diskontni trgovec na Češkem, s 60 % tržnim deležem v letu 2020. Rast prodaje diskontnih trgovcev se bo po napovedih v prihodnjih 5 letih povečevala po 6 % povprečni letni stopnji, oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen. Vrednost prodaje v diskontnih trgovinah naj bi v letu 2025 dosegla 151,2 mlrd CZK ali 5,9 mlrd EUR.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Albert Ceská Republika S.R.O. 1.959,98
Tesco Stores Cr A.S. 1.532,62
Penny Market S.R.O. 1.372,61
Billa Spol. S R. O. 1.056,89
Globus Cr V.O.S. 841,31
Hp Tronic Zlín Spol. S R.O. 489,05
Silmet Príbram A.S. 435,07

 

Spletna prodaja na Češkem

Spletna prodaja se je na Češkem v letu 2020 povečala za 27 % in dosegla 156,8 mlrd CZK, kar je približno 6,15 mlrd EUR.

Spletna prodaja je na Češkem v letu 2020 beležila znatno rast, saj so potrošniki med omejitvenimi ukrepi več časa preživeli doma in se izogibali obiskom fizičnih trgovin. Segment potrošne elektronike ima v češki spletni prodaji največji tržni delež, medtem ko je bila v letu 2020 največja rast spletne prodaje zabeležena v segmentu hrane in pijače, sledi pa mu segment gospodinjskih aparatov. Številni kupci so prešli na spletno nakupovanje živil, da bi se izognili tveganju okužbe. Ker so kupci dlje časa ostajali doma, se je povečala tudi prodaja gospodinjskih aparatov. Dinamično rast je v času pandemije dosegel tudi segment izdelkov za zdravje, saj je bilo več ljudi pripravljenih zapraviti denar za vitamine in dodatke, da bi okrepili svojo imunost.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja na Češkem v obdobju 2020-2025 rasla po 12 % povprečni letni stopnji (oziroma 10 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 273,1 mlrd CZK ali približno 10,7 mlrd EUR.

Alza.cz je največji spletni ponudnik na Češkem, s 16 % tržnim deležem v letu 2020.


Spletni ponudniki na Češkem:

  • A3 SPORT sro                   
  • About You GmbH                 
  • Alfa Computer as               
  • Alza.cz as                        
  • BENU Ceska republika as        
  • Bohemia Factory sro            
  • Bonami CZ as                   
  • Bonprix Sp zoo                 
  • Bontonland as                  
  • Ceska Lekarna Holding as       
  • CZC cz sro                     
  • DECASPORT sro                  
  • Electro World sro               
  • Euronics CR as                 
  • ExaSoft Holding as             
  • Expert CR sro                  
  • Fast CR as                     
  • Great United Trading sro       
  • H&M Hennes & Mauritz CZ sro    
  • Hudy Sport as                  
  • Ikea Ceska Republika spol sro  
  • Internet Mall as               
  • Intersport CR)
  • JRC CZECH as                   
  • Jysk sro                       
  • Lidl Ceska republika vos       
  • Maternia sro                   
  • Mironet Technology sro         
  • Mountfield as                   
  • Notino sro                     
  • OBI Ceska Republika sro        
  • Okay sro                       
  • Online nákupy as               
  • PackWay sro                    
  • Pilulka Distribuce sro         
  • Sconto Nabytek sro             
  • Seven Sport sro                 
  • Siko Koupelny as               
  • SmartShop sro                  
  • SpokojenyPes.cz sro            
  • Sportisimo sro                 
  • SportObchod.cz sro             
  • Studio Moderna sro             
  • Tarsago Ceska Republika sro    
  • Tchibo Praha spol sro          
  • Velkoobchod Orion spol sro     
  • Vivantis as                    
  • XLMX Obchodni sro              
  • XXXLutz CZ

 

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi


Plačevanje

Običajna plačilna metoda v začetku poslovanja je delno predplačilo in 30 dnevni plačilni rok za preostanek, saj večina čeških podjetij raje ne uporablja akreditiva zaradi visokih stroškov. V nadaljevanju poslovnega sodelovanja so običajna nakazila preko SWIFT s 30 dnevnim plačilnim rokom. Za manjše zneske (do 2000 EUR) se lahko opravijo plačila s kreditno kartico.

 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Češka nima dostopa do morja in le omejeno uporablja rečni prevoz.
 
Cestni in železniški transport se v mednarodni trgovini najpogosteje uporabljata. Cestno in železniško omrežje je dobro razvito. Cestna infrastruktura povezuje glavna gospodarska območja v državi in ??zagotavlja neposredne povezave s sosednjimi državami.
 
Na Češkem je 5 glavnih mednarodnih letališč, ki običajno služijo kot prometna povezava za manjše izdelke. To so Václav Havel Airport Prague, Brno Airport, Ostrava Airport, Karlovy Vary International Airport in Pardubice Airport.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Posodobljeno maj 2021.

_