Irska

Prodaja na Irsko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Pri irskih potrošnikih je prvi faktor nakupne odločitve kakovost, šele nato sledita cena in prodajna storitev. Recesija je spremenila nakupovalne navade Ircev, saj vedno več ljudi kupuje izdelke domačih blagovnih znamk, ter nakupuje v diskontnih trgovinah, kot sta Aldi in Lidl. Kljub okrevanju gospodarstva je povprečni irski potrošnik še vedno zadolžen, čeprav je tudi luksuzni sektor že v porastu. Irski potrošniki so odprti za nove izdelke, hkrati pa zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
 

Tržne poti, distribucija

Irski maloprodajni trg večinoma sestavljajo majhne, družinske trgovine. V zadnjih letih raste število diskontnih ter samopostrežnih prodajaln, kjer kupci sami opravijo plačila za kupljene izdelke. Tak samopostrežni način so na Irskem uvedli tudi na bencinskih črpalkah in v veleblagovnicah. 

Prodaja v hipermarketih se je na Irskem v letu 2019 povečala za 3 % in dosegla 691 mio EUR. V prihodnjih petih letih naj bi se prodaja v tem segmentu povečevala po 4 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 853 mio EUR. Tesco Ireland je edini konkurent v segmentu hipermarketov in je imel v letu 2019 100 % tržni delež.

Prodaja v diskontnih trgovinah se je na Irskem v letu 2019 povečala za 7 % in dosegla 3,1 mlrd EUR. Po napovedih analitikov se bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih petih letih povečevala po 6 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 4,2 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec na Irskem je Lidl Ireland, ki je imel v letu 2019 59 % tržni delež. Drugi večji ponudnik med diskontnimi trgovskimi verigami pa je Aldi.
 

Spletna prodaja


Spletna trgovina je na Irskem v letu 2019 zrasla za 8 % in dosegla vrednost 4 mlrd EUR. Po napovedih bo vrednost spletne trgovine rasla tudi v prihodnjih petih letih in sicer po 10 % povprečni letni stopnji. Konec leta 2024 naj bi vrednost e-trgovine na Irskem že dosegla 6,4 mlrd EUR. Največji spletni ponudnik na Irskem je Amazon, ki je imel na razdrobljenem irskem trgu v letu 2019 7 % tržni delež.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prodaja v mio EUR (2019)
Grafton Group Plc 3.046,55
Glanbia Investments (Ireland) Limited 2.052,07
Cit Aerospace International 790,97
Wilkes-Cerdac Limited 531,91
Adm Londis Limited 330,90
Itx Fashion Limited 279,39
Dawn Farms Distribution Limited 237,31


Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Standardne metode plačil za izvoznike na Irsko so na voljo prek dobro razvitega bančnega sektorja. Konkurenca je v veliki meri zahtevala uporabo liberalnega financiranja, tako da avansna plačila in akreditivi niso več toliko v uporabi. Akreditivi se običajno uporabljajo le na začetku poslovnega sodelovanja.
 
Običajni plačilni roki so 30 do 90 dni po dostavi, razlikujejo pa se glede na vrsto blaga in boniteto kupca. Na Irskem je bil povprečni plačilni rok v letu 2019 28 dni, povprečna zamuda plačil pa 20 dni.


 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika


Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Irsko na 40. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Irski transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 5,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel vrednost 3,4 mlrd EUR.
 
Največ transporta se na Irskem odvija po cestah. Segment cestnega transporta je v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 2,75 mlrd EUR, kar predstavlja 81,6 % celotne vrednosti sektorja. Segment pomorskega transporta je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 531,6 mio EUR ali 15.8 % celotne vrednosti sektorja.
 
Analitiki napovedujejo, da bo irski transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 1,6 % povprečni letni stopnji. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.


 
Tržna segmentacija za leto 2019 
 
Segment Odstotek
Cestni transport 81,6 %
Pomorski transport 15,8 %
Letalski transport 2,5 %
Železniški transport 0,1 %

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Posodobljeno oktober 2020.

_