Zaradi visokih letalskih pristojbin Ryanair ukinja lete po Evropi
Ryanair ukinja lete na številne priljubljene počitniške kraje
Zadnjih nekaj mesecev nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair opušča nekatere letalske poti po Evropi, kot odgovor na odločitve posameznih vlad o zvišanju letalskih davkov in pristojbin.Michael O'Leary, izvršni direktor Ryanaira, je izrazil svoje razočaranje nad naraščajočimi davki na letalstvo. Napovedal je, da namerava letalska družba v letu 2025 zmanjšati število letov na različne priljubljene počitniške kraje, nekatere prilagoditve pa so se že zgodile.
Letalska družba ocenjuje, da bi bil ob odpravi nekaterih politik zračni promet v Evropi učinkovitejši, turizem in promet pa bi se v nekaterih regijah povečala.
Ryanair poziva vlade, naj zmanjšajo letalske davke, znižajo pristojbine za kontrolo zračnega prometa (ATC), poskušajo ATC zagotoviti polno zmogljivost v prvem valu jutranjih odhodov ter odpravijo prometne omejitve. S tem bi po mnenju družbe Ryanair lahko dosegli, da bi bilo leto 2025 leto konkurenčnosti in rasti po vsej Evropi.
Preveč evropskih gospodarstev, kot so Francija, Nemčija in Združeno kraljestvo, namreč stagnira zaradi neustrezne zakonodaje, visokih davkov in slabega upravljanja vlade.

Pregled ukinjenih letov po posameznih evropskih državah
Danska
Konec januarja 2025 je Ryanir objavil, da bo zaprl svojo bazo z dvema letaloma na letališču Billund, kar bi po njegovih besedah pomenilo izgubo v višini 158 mio GBP (186,6 mio EUR). Do konca marca bodo ukinjene vse letalske poti v in iz Aalborga, mesta na severu Danske.Te odločitve so posledica novega letalskega davka v višini do 50 DKK (6,7 EUR) na odhajajočega potnika, ki ga je januarja 2025 uvedla danska vlada, pa tudi Billundovega neuspeha pri dogovoru o konkurenčnem dolgoročnem sporazumu.
Ryanair je izrazil razočaranje, da bo konec marca zaprl bazo v Billundu z dvema letaloma in vse letalske operacije v Aalborgu, vendar kot pravi ni imel druge izbire po odločitvi danske vlade, da z januarjem 2025 uvede davek, ki negativno vpliva na letalsko industrijo.
Danska bo zaradi uvedenega davka nekonkurenčna v primerjavi z drugimi državami EU, kot so Švedska, Madžarska in določen del Italije, kjer že ukinjajo davke na letalstvo, da bi spodbudile okrevanje in rast prometa.
Posledično bodo danska povezljivost, promet, delovna mesta, gospodarsko okrevanje in rast utrpeli nepopravljivo škodo, zlasti na regionalnih letališčih, kjer so odvisni od učinkovitih in poceni letalskih prevozov. Zdaj je namreč ta zmogljivost (1,7 mio sedežev, 32 linij in 2 letali) prerazporejena na druga cenejša letališča.
Italija
Ryanair je januarja tudi napovedal, da namerava odstraniti eno od svojih letal na mednarodnem letališču Leonardo da Vinci v Rimu.Tudi to je posledica povečanja letaliških stroškov in odločitve vlade, da s 1. aprilom 2025 zviša občinsko dodatno pristojbino na večjih italijanskih letališčih.
Izvršni direktor Ryanaira Eddie Wilson poziva vlado, naj odstrani prekomerno omejitev letov v Ciampinu s 65 na 130 dnevnih letov, ter razveljavi svojo odločitev o zvišanju potniških davkov na glavnih italijanskih letališčih leta 2025.
Nemčija
Oktobra 2024 je Ryanair najavil, da namerava poleti 2025 zmanjšati ponudbo letov v Nemčiji za nadaljnjih -12 %.Kot razlog navaja neuspeh nemške vlade pri znižanju letalskih davkov, pristojbin za varnost in kontrolo zračnega prometa.
Ryanair bo zaprl baze v Dortmundu, Dresdnu in Leipzigu ter zmanjšal storitve v Hamburgu za -60 %, s čimer bo poleti odpravil skupno 22 letalskih prog.
Španija
Ryanair namerava to poletje zmanjšati svoje lete v Španiji za približno 800.000 sedežev in ukiniti 12 prog, razlog pa so previsoke pristojbine španskega letališkega operaterja Aena in pomanjkanje spodbud za rast.Medtem ko se je španska vlada med pandemijo Covid-19 odločila zamrzniti letališke pristojbine za 5 let, pa je Aena vsako leto poskušal zvišati pristojbine, zlasti na španskih regionalnih letališčih.
Ryanair bo prenehal z operacijami na letališčih Jerez in Valladolid ter odstranil 1 letalo s sedežem v Santiagu. Prav tako načrtuje tudi zmanjšanje prometa do poletja 2025 na 5 regionalnih letališčih: Vigo za -61 %, Santiago za -28 %, Zaragoza za -20 %, Asturias za -11 % in Santander za -5 %.
Madžarska
Ryanair aprila 2025 ukinja lete iz Bournemoutha v Budimpešto.Francija
Čeprav trenutno še ni bila ukinjena nobena francoska linija, pa Ryanair že napoveduje, da bodo prisiljeni zmanjšati svoj obseg storitev, če bo Francija nadaljevala z zviševanjem davkov.Dajatve za lete v ekonomskem razredu na kratke razdalje naj bi Francija namreč povišala z 2,63 EUR na 7,40 EUR za odhode znotraj Francije ali Evrope.
Avstrija
Tudi Avstrija se sooča s težavami zaradi pristojbine za letalski promet v višini 12 EUR. Ryanair je spremenil svojo strategijo v Avstriji in dal prednost letališčem s cenejšimi pristojbinami, kot sta Linz in Salzburg, saj so pristojbine na letališču na Dunaju previsoke.O družbi Ryanair
Ryanair Holdings plc je nizkocenovni potniški letalski prevoznik.
Marca 2024 je Ryanairovo letalsko floto sestavljalo 557 letal Boeing 737 in 27 letal Airbus A320.
V poslovnem letu 2024 je družba poročala o povprečnem faktorju zasedenosti potnikov v višini približno 94 % v primerjavi s 93 % v poslovnem letu 2023.
V poslovnem letu 2024 je družba ustvarila 13.43,80 mio EUR prihodkov, kar je 24,77 % več kot leta 2023.
Leta 2024 je bila družba poslovno prisotna v 37 državah na več kot 235 letališč in je opravila več kot 3.600 dnevnih letov.
Družba je bila ustanovljena leta 1996 in ima sedež v mestu Swords na Irskem.
Viri:
- Factiva
- The Independent
- The Standard
- MarketLine
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Pomanjkanje letal lahko letos dvigne cene letalskih vozovnic
Poslovno okolje Irske
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.