Avstralija
Prodaja v Avstralijo
Kako prodajati v Avstralijo?
Gospodarska politika vlade
Vztrajno visoka inflacija in stalna stanovanjska kriza sta glavni kratkoročni vprašanji vladne politike.
Avstralija si bo prizadevala za diverzifikacijo svoje trgovinske odvisnosti od Kitajske, čeprav se dvostranski odnosi stabilizirajo.
Avstralski pristop k omejevanju podnebnih sprememb je bil okrepljen z zakonodajo, sprejeto leta 2022.
Laburisti podpirajo močnejšo vlogo države v gospodarstvu, kot del svoje agende za izgradnjo pravičnejše in uspešnejše družbe. Nekateri od teh ciljev so relativno omejeni. Načrtovane prenove politike konkurence bodo na primer razširile pristojnosti avstralske komisije za konkurenco in potrošnike, ne da bi zmanjšale prevlado na trgu, ki jo uživa izbrano število velikih podjetij v panogah, vključno z letalsko industrijo, bančništvom in maloprodajo.
Drugi cilji politike so bolj ambiciozni. Vladna industrijska strategija Future Made in Avstralija bo ponudila vrsto subvencij za naložbe v sektorje, kjer želi gojiti primerjalne prednosti in zmanjšati odvisnost od zapletenih mednarodnih dobavnih verig, vključno s predelavo kritičnih mineralov in obnovljivo energijo.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Avstralci pogosto kupujejo preko spleta in delež e-trgovine vsako leto raste. Ker domača proizvodnja ne pokriva potrošnje države, so potrošniki navajeni kupovati tuje izdelke, predvsem iz Azije, Severne Amerike in Evrope.
Avstralci so kot potrošniki lojalni, če jih prepričajo kakovost, cena in poprodajne storitve. Avstralski potrošniki se vse bolj zavedajo pomena varovanja okolja. Potrošnja naravnih in ekoloških izdelkov se povečuje, zlasti to velja za sadje in zelenjavo. Povečuje se tudi trg rabljenih izdelkov.
Tržne poti, distribucija
V večini primerov so avstralski kanali distribucije in prodaje primerljivi s tistimi v drugih industrijsko razvitih državah. Izvozniki se običajno povežejo z lokalnimi uvozniki, distributerji, zastopniki, trgovci na debelo in zastopniki proizvajalcev. Tuja podjetja lahko tudi neposredno izvažajo končnim uporabnikom.Trgovina na drobno je v Avstraliji precej centralizirana. Večina večjih trgovskih verig ima lastno mrežo trgovin in distribucijske centre. Manjši neodvisni trgovci pa so povezani v združenja ali skupne verige, da so lahko bolj konkurenčni na trgu.
Supermarketi in trgovine z živili predstavljajo eno najbolj močnih industrij v Avstraliji. Manjše verige supermarketov se trudijo konkurirati v vedno bolj cenovno konkurenčnem sektorju.
Vrednost prodaje v segmentu supermarketov je v letu 2023 zrasla za 4 % in dosegla 107 mlrd AUD, kar je približno 65,7 mlrd EUR.
Woolworths Group Ltd je vodilni konkurent v tem segmentu. Njegov tržni delež je v letu 2023 znašal 44 %.
Po napovedih analitikov bo segment supermarketov v Avstraliji v prihodnjih 5 letih rasel po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 137 mlrd AUD ali približno 84,1 mlrd EUR.
Diskontni trgovci so v letu 2023 beležili 9 % rast prodaje, ki je dosegla 12,7 mlrd AUD ali približno 7,8 mlrd EUR.
Aldi Stores Supermarkets Pty Ltd je edini ponudnik na trgu in je imel v letu 2023 100 % tržni delež.
Analitiki napovedujejo, da bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih rasel po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 20,3 mlrd AUD ali približno 12,4 mlrd EUR.
Segment hipermarketov je v letu 2023 beležil 4 % rast prodaje, ki je dosegla 14,2 mlrd AUD ali približno 13,1 mlrd EUR.
Glavni konkurent v segmentu je Wesfarmers Ltd, ki je imel v letu 2023 72 % tržni delež.
Analitiki napovedujejo, da bo segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 18,1 mlrd AUD ali približno 11,1 mlrd EUR.
Največji trgovci na drobno
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Newmart Pty. Ltd. | 50.135,10 |
Woolworths Group Ltd. | 42.042,27 |
Wesfarmers Ltd. | 28.390,66 |
Coles Group Ltd. | 26.542,72 |
Acn 001 259 301 Pty Limited | 26.321,67 |
Qfd Pty. Limited | 26.321,67 |
Advantage Supermarkets Pty Ltd | 24.212,63 |
Spletna prodaja v Avstraliji
Spletna maloprodaja se je v Avstraliji v letu 2023 povečala za 1 % in dosegla vrednost 63,7 mlrd AUD, kar je približno 39,1 mlrd EUR.Kljub splošni upočasnitvi rasti spletne prodaje v Avstraliji leta 2023, so modeli neposrednega dostopa do potrošnika (DTC) pridobili na priljubljenosti, predvsem v modni industriji, saj so ponudniki poskušali optimizirati svoje prodajne strategije in izboljšati interakcijo s potrošniki. Levi Strauss & Co je na primer poročal o višjih prihodkih DTC v Q3 2023, zaradi močne uspešnosti prodajnih mest z lastnimi blagovnimi znamkami in spletne prodajne platforme.
Ta premik k modelu DTC so sprejele številne blagovne znamke športnih oblačil, vključno z Nike in Adidas. Adidas na primer napoveduje, da bo približno polovico celotne prodaje do leta 2025 poganjal model DTC, z nadaljnjo solidno rastjo spletnega povpraševanja.
Po napovedih analitikov naj bi se spletna prodaja v Avstraliji v prihodnjih 5 letih povečevala po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 93 mlrd AUD ali približno 86 mlrd EUR.
Kljub počasnejši rasti spletne prodaje v letu 2023, bo e-trgovina v prihodnjih letih ostala ključni strateški kanal za povezovanje blagovnih znamk s potrošniki. Spletne platforme so doživele znatno rast kot glavni vir informacij za raziskavo izdelkov. Blagovne znamke, kot je Jura, se prilagajajo temu trendu, ter so uvedle koncepte spletne trgovine, kjer imajo potrošniki na voljo virtualni pult, ki posnema fizični pult. Ta pristop strankam ponuja virtualno izkušnjo brskanja po asortimanu izdelkov. Na podoben način trgovci na drobno aktivno izboljšujejo svoje spletne storitve, da bi izboljšali uporabniško izkušnjo in spodbudili spletno nakupovanje. Na primer, partnerstvo JB Hi-Fi z Uberjem za uvedbo storitve dostave na zahtevo, je pomemben korak v tej smeri. Ta storitev je pokazala impresivno začetno uporabo s povprečnim časom dostave le 37 minut, kar je zadovoljilo naraščajoče zahteve potrošnikov po udobju.
Woolworths Group Ltd je bil v letu 2023 vodilni spletni ponudnik v Avstraliji. Njegov tržni delež je znašal 12 % glede na maloprodajno vrednost.
Največje spletne trgovine v Avstraliji glede na prihodke v letu 2023
- Woolworths.com.au (3.530 mio USD ali 3,3 mlrd EUR)
- Coles.com.au (1.914 mio USD ali 1,8 mlrd EUR)
- Shein.com (1.454 mio USD ali 1,3 mlrd EUR)
- Apple.com (1.279 mio USD ali 1,2 mlrd EUR)
- Amazon.com.au (1.070 mio USD ali 989,5 mio EUR)
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Avstralija ima na voljo široko paleto možnosti financiranja izvoza, med katerimi so najpogostejše:- plačilo vnaprej
- akreditivi
- komercialne menice
Akreditiv je zelo varen način plačila in se pogosto uporablja za nove ali neznane stranke, kjer obstaja večje tveganje neplačila.
Pri menicah obstaja za izvoznika večje tveganje kot pri akreditivih, ker lahko uvoznik zavrne plačilo. Plačila z menico so postala ena najpogosteje uporabljenih oblik financiranja zunanje trgovine v Avstraliji.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Logistična industrija je zelo pomembna za nacionalno gospodarstvo, saj predstavlja približno 8,6 % BDP.
Zaradi geografske lege je pomorski promet pomemben za mednarodno trgovino Avstralije. V povprečju vsako leto iz avstralskih pristanišč prepeljejo 350 mio ton blaga.
Zračni prevoz se uporablja predvsem za pokvarljivo ali krhko blago.
Cestno omrežje povezuje prestolnico in številna regionalna središča. Medtem ko cestni promet predstavlja več kot 70 % trgovine z blagom, predstavlja avstralsko železniško omrežje donosno in konkurenčno alternativo.
Glede na ustvarjene prihodke, je cestni promet največji segment avstralskega transportnega sektorja, saj ustvari približno 45 % celotne vrednosti.
Pomorski transport predstavlja nadaljnjih 39 %, železniški transport 15 %, letalski transport pa le 1 %.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- Aglinks – avstralski poslovni imenik za kmetijstvo
- Auswholesalers – avstralski poslovni imenik za sektor veleprodaje
- All.biz - Australia – poslovni imenik avstralskih podjetij
- Australian Exporters Directory – poslovni imenik avstralskih izvoznikov
- Australian Planet – spletni iskalnik avstralskih podjetij
- Australian Suppliers Directory – avstralski poslovni portal
- Industry Search – poslovni imenik ponudnikov industrijske opreme v Avstraliji
- Nationwide – avstralski poslovni imenik
- Yellow pages – avstralske rumene strani
- Purelocal – avstralski poslovni imenik
Druge koristne povezave:
- Australian Trade and Investment Commission (Austrade)
- Australian Securities and Investments Commission (ASIC)
- Australia.gov.au
- Business.gov.au
- Department of Foreign Affairs and Trade
- Department of Home Affairs
- Department of Industry, Science, Energy and Resources
- Australian Chamber of Commerce and Industry
- Slovenian Australian Chamber of Commerce
- Australian Border Force
- Australian Taxation Office
Vrednosti AUD in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- Euromonitor International
- eCommerce DB
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi: