Švedska

Prodaja na Švedsko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Odločilni dejavnik pri nakupu je pri švedskih potrošnikih cena. Velikokrat si potrošniki pridobijo informacije že pred nakupom, zlasti pri nakupu trajnega potrošnega blaga. Drugi pomembni dejavniki pri nakupni odločitvi so ustrezno razmerje med kakovostjo in ceno, znanje in izkušnje prodajalca ter poprodajne storitve. Švedski potrošniki so vedno manj zvesti blagovnim znamkam in trgovinam. V povprečju imajo višji življenjski standard in višjo kupno moč kot večina drugih evropskih potrošnikov in imajo pri nakupu zelo visoka pričakovanja. Švedski potrošniki porabljajo vedno več.
 
Švedski potrošniki povprašujejo po svežih in okolju ter zdravju prijaznih izdelkih. Poraba ekoloških izdelkov hitro narašča. Trg rabljene opreme raste, tako na spletu kot tudi v trgovinah, saj potrošnike vse bolj privlači krožno gospodarstvo in koristi za okolje.

 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg na Švedskem je zelo konsolidiran. V njem prevladuje nekaj velikih trgovskih verig, obstaja pa tudi veliko število specializiranih trgovcev, ki ponujajo različne vrhunske izdelke.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2020 povečala za 6 % in dosegla 81,5 mlrd SEK ali približno 8,1 mlrd EUR. ICA Sverige AB je glavni konkurent v segmentu, s 50 % tržnim deležem v letu 2020. Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v letih 2020-2025 povečevala po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 100,8 mlrd SEK ali 10 mlrd EUR.

Supermarketi so v letu 2020 beležili 7 % rast prodaje, ki je dosegla 136,1 mlrd SEK ali približno 13,48 mlrd EUR. ICA Sverige AB je največji konkurent tudi v tem segmentu, njegov tržni delež pa je v letu 2020 znašal 51 %. Po napovedih bo prodaja v supermarketih v prihodnjih 5 letih rasla po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla 168,9 mlrd SEK ali 16,73 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili -20 % upad prodaje, ki je dosegla 11,5 mlrd SEK ali 1,14 mlrd EUR. Ker je diskontni trgovec Netto odšel s švedskega trga, je Lidl postal glavni konkurent na trgu, s 96 % tržnim deležem v letu 2020. V prihodnjih 5 letih naj bi prodaja v diskontnih trgovinah rasla po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla 14 mlrd SEK ali 1,39 mlrd EUR.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Hennes & Mauritz AB 17.870,99
ICA Gruppen AB 12.586,79
Axfood AB 5.351,95
Coop Butiker & Stormarknader Ab 1.486,65
Elgiganten Ab 1.258,81
Dustin Group AB 1.251,12
City Gross Sverige Ab 894,75

Spletna prodaja na Švedskem


Spletna prodaja se je na Švedskem v letu 2020 povečala za 33 % in dosegla 94,7 mlrd SEK ali približno 9,38 mlrd EUR.

Spletna prodaja je že pred izbruhom COVID-19 beležila dinamično rast. Kljub temu je pandemija rast še pospešila, saj se je veliko število potrošnikov preusmerilo na spletno nakupovanje. Večina večjih trgovcev z živili je sprejela več-kanalni poslovni model, ki je vključeval storitve, kot so dostava na dom, brezplačna vračila in podobno. Potrošniki so da zaradi COVID-19 več časa preživeli doma, kar je pospešilo spletno nakupovanje, ki je za nekatere potrošnike postalo tudi vir zabave.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja na Švedskem v obdobju 2020-2025 rasla po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 134,1 mlrd SEK ali 13,28 mlrd EUR.

Netonnet AB je največji spletni ponudnik na švedskem trgu, s 5 % tržnim deležem v letu 2020. 

Spletni ponudniki na Švedskem:
  •        Alibaba Group Holding Ltd
  •        Adlibris AB              
  •        Amazon.com Inc              
  •        Apotea AB               
  •        Apple Distribution International Ltd   
  •        Axfood AB               
  •        Bauhaus & Co KB            
  •        Bokus AB                 
  •        Bonprix Handelsgesellschaft mbH    
  •        Boozt Fashion
  •        Bygghemma Sverige AB           
  •        Carolinas Matkasse AB         
  •        Cdon AB                
  •        Cellbes AB                
  •        Clas Ohlson AB              
  •        Coolstuff AB               
  •        CyberPhoto AB             
  •        Digital Inn AB              
  •        Discshop Svenska Näthandel AB     
  •        Dustin Group AB             
  •        Electrolux Home AB            
  •        Elgiganten AB             
  •        Ellos AB                 
  •        Footway Group AB             
  •        Ginza AB                 
  •        H&M Hennes & Mauritz Sverige AB    
  •        Health & Sports Nutrition Group HSNG AB
  •        ICA Sverige AB              
  •        Ikea Svenska Försäljnings AB       
  •        Inet
  •        InkClub AB                
  •        Jula AB                
  •        Jysk Holding A/S             
  •        KF Näthandel AB            
  •        Kicks Kosmetikkedjan AB        
  •        Komplett Services Sweden AB      
  •        Lekmer
  •        LensWay BV                
  •        Lindex Sverige AB           
  •        Louis Vuitton
  •        MatHem i Sverige AB          
  •        Media-Saturn Shared Services Sweden AB  
  •        Mio AB                  
  •        Netonnet (Waldir AB)
  •        NLY Scandinavia AB            
  •        Oriola-KD Corp              
  •        Pixmania SAS               
  •        Royal Design Group AB         
  •        RUM21 AB                 
  •        Scandinavian Photo AB         
  •        Skånska Byggvaror AB           
  •        Stadium Sweden AB           
  •        Teknikmagasinet Sweden AB       
  •        Tretti AB               
  •        Webhallen Sverige AB           
  •        Yves Rocher Suède AB           
  •        Zalando SE                
  •        Zara Sverige AB            

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Švedski plačilni in bančni sistem je visoko avtomatiziran in zelo napreden. Običajni plačilni pogoji so 30-90 dni po dostavi. Najpogostejši način mednarodnega plačila je elektronsko bančno nakazilo. Druge običajne plačilne metode so še dokumentarni inkaso, akreditiv in plačilno jamstvo.
 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Cestni tovorni promet na Švedskem predstavlja približno 70 % celotnega kopenskega prevoza, železniški tovorni promet pa 31 %.
 
Pomorski promet je za Švedsko, ki ima 2.700 km obale in številne otoke, ključnega pomena.

Najpomembnejša švedska pristanišča so: 
   

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Posodobljeno junij 2021.

_