Švedska

Prodaja na Švedsko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Odločilni dejavnik pri nakupu je pri švedskih potrošnikih cena. Velikokrat si potrošniki pridobijo informacije že pred nakupom, zlasti pri nakupu trajnega potrošnega blaga. Drugi pomembni dejavniki pri nakupni odločitvi so ustrezno razmerje med kakovostjo in ceno, znanje in izkušnje prodajalca ter poprodajne storitve. Švedski potrošniki so vedno manj zvesti blagovnim znamkam in trgovinam. V povprečju imajo višji življenjski standard in višjo kupno moč kot večina drugih evropskih potrošnikov in imajo pri nakupu zelo visoka pričakovanja. Švedski potrošniki porabljajo vedno več.
 
Švedski potrošniki povprašujejo po svežih in okolju ter zdravju prijaznih izdelkih. Poraba ekoloških izdelkov hitro narašča. Trg rabljene opreme raste, tako na spletu kot tudi v trgovinah, saj potrošnike vse bolj privlači krožno gospodarstvo in koristi za okolje.

 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg na Švedskem je zelo konsolidiran. V njem prevladuje nekaj velikih trgovskih verig, obstaja pa tudi veliko število specializiranih trgovcev, ki ponujajo različne vrhunske izdelke.
 
Prodaja v hipermarketih se je na Švedskem v letu 2019 povečala za 3 % in dosegla vrednost 6,9 mlrd EUR. Po napovedih se bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih petih letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 8,1 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je trgovska veriga ICA Sverige, ki je imela v letu 2019 49 % tržni delež.
 
Prodaja v diskontnih trgovinah se je na Švedskem v letu 2019 povečala za 3 % in dosegla vrednost 1,4 mlrd EUR. Po napovedih se bo prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih petih letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 1,6 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec na trgu je Lidl Sverige, ki je imel v letu 2019 68 % tržni delež. Z odhodom danske trgovske verige Netto Marknad, se mu bo v prihodnje tržni delež gotovo še povečal. Netto je imel finančne težave, zato se je umaknil s trga. Trgovska veriga Coop je kupila vse njegove trgovine na Švedskem, tako da bo sedaj imel Coop na trgu okoli 160 supermarketov.

Spletna prodaja se je na Švedskem v letu 2019 povečala za 16 % in dosegla vrednost 6,7 mlrd EUR. V prihodnjih petih letih naj bi spletna prodaja na Švedskem rasla po 15 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 13,6 mlrd EUR. Največji spletni ponudnik na švedskem trgu je Netonnet, ki je imel v letu 2019 5 % tržni delež. Potrošna elektronika je eden največjih segmentov v švedski spletni trgovini, spletna ponudnika Elgiganten in Webhallen pa sta poleg Netonneta še dva pomembna konkurenta v tej kategoriji. Vidnejša spletna ponudnika na trgu sta še ContextLogic s spletno platformo wish.com in nemški Zalando.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Hennes & Mauritz AB 22.425,08
ICA Gruppen AB 11.751,19
Axfood AB 4.998,16
Willy:s Ab 2.706,48
Coop Butiker & Stormarknader Ab 1.682,96
Elgiganten Ab 1.271,65
City Gross Sverige Ab 949,71
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Švedski plačilni in bančni sistem je visoko avtomatiziran in zelo napreden. Običajni plačilni pogoji so 30-90 dni po dostavi. Najpogostejši način mednarodnega plačila je elektronsko bančno nakazilo. Druge običajne plačilne metode so še dokumentarni inkaso, akreditiv in plačilno jamstvo.
 
Povprečni rok plačila je na Švedskem v letu 2019 znašal 28 dni, povprečna zamuda pri plačilu pa 15 dni.

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika


Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Švedsko na 23. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Švedski transportni sektor je v obdobju 2014-2018 upadal po -1 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 ustvaril vrednost 16,8 mlrd EUR. Švedska vlada je v okviru svoje nacionalne strategije tovornega prometa izvedla več infrastrukturnih projektov za učinkovite, velike zmogljivosti in trajnostni tovorni promet. To je spodbudilo rast transportnega sektorja.
 
Največ transporta na Švedskem poteka po cestah, saj Švedska največ trguje s sosednjimi in bližnjimi državami. Segment cestnega transporta je na Švedskem v letu 2018 ustvaril prihodke v višini 12,4 mlrd EUR, kar predstavlja 73,9 % celotne vrednosti sektorja. Pomorski transport je v tem obdobju ustvaril vrednost 3,1 mlrd EUR ali 18,5 % sektorske vrednosti.
 
Analitiki napovedujejo, da bo švedski transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 2,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 ustvaril vrednost 18,7 mlrd EUR.

 
Tržna segmentacija za leto 2018
 
Segment Odstotek
Cestni transport 73,9 %
Pomorski transport 18,5 %
Železniški transport 6,1 %
Letalski transport 1,5 %
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno april 2020.

_