Ali bo največjemu evropskemu proizvajalcu baterij zmanjkalo moči?

torek, 08. oktober 2024
 

Švedsko podjetje Northvolt je bilo veliko upanje Evrope za neodvisnost baterij

Leta 2015 so nekdanji direktorji Tesle ustanovili 1. evropsko giga tovarno baterij Northvolt na severu Švedske, z namenom proizvodnje najsodobnejših baterij za električna vozila (EV) z uporabo čiste energije.

Nortvolt je bil vodilni projekt za švedsko zeleno industrijsko revolucijo ter je hkrati predstavljal veliko upanje Evrope proti odvisnosti od nafte in uvoženih baterij iz Kitajske.

Od ustanovitve dalje je Northvolt pritegnil več mlrd USD naložb največjih svetovnih proizvajalcev avtomobilov, bank in vlad ter številna naročila največjih svetovnih avtomobilskih podjetij, vključno z Volkswagen, BMW in Volvo.

Proizvajalec avtomobilov Volkswagen ima v lasti 23 % podjetja Northvolt, v podjetje pa sta investirala tudi velikan Goldman Sachs z Wall Streeta in avtomobilski proizvajalec BMW. 
Volvo Cars je s svojim švedskim rojakom ustanovil skupno podjetje za sodelovanje pri raziskavah in oblikovanju celic ter proizvodnji.
Northvolt je podpisal pogodbe za prihodnjo dobavo svojih baterij z mnogimi evropskimi proizvajalci avtomobilov, kar mu je omogočilo prihodnji tok prihodkov.
 

Negotova prihodnost projekta Nortvolt

A podjetje, ki je bilo veliko upanje Evrope za neodvisnost baterij, se danes bori za preživetje in vse bolj se zdi, da je njegova prihodnost črna.

Težave pri Northvoltu odražajo poslabšanje stanja na evropskem trgu baterij.

Zaradi upočasnjenega povpraševanja, visokih stroškov, tehničnih težav ter izjemne širitve kitajske proizvodnje v zadnjih letih se je dobičkonosna in obsežna proizvodnja baterij doslej izkazala za nepremostljiv izziv za zahodna podjetja.
 

  • Northvolt se spopada s tehničnimi težavami. Podjetju je sicer uspelo izdelati na tisoče baterij, vendar niso bile v skladu s standardi proizvajalcev avtomobilov ali niso bile izdelave v ustreznih količinah.
  • Junija 2024 je BMW odpovedal 2,5 mlrd USD vredno pogodbo s Northvoltom.
  • 23. septembra 2024, sredi naraščajoče krize denarnega toka, je proizvajalec baterij objavil, da bo odpustil 1.600 delavcev in prekinil širitev svoje tovarne Northvolt Ett v Skellefteåju.

V podjetju za takšno stanje krivijo neugodne razmere na avtomobilskem trgu in širše industrijsko ozračje.

Proizvajalci avtomobilov, vključno z največjim vlagateljem Northvolta, Volkswagnom, se spopadajo z ekonomičnostjo električnih vozil (EV), pri čemer nekateri objavljajo izgube svojih električnih oddelkov.

Povpraševanje po EV se je upočasnilo, kar je zmanjšalo povpraševanje po baterijskih celicah.

Nedavno poročilo Bloomberg NEF je pokazalo, da je trg baterij za EV presežen v smislu proizvodnih zmogljivosti. BNEF ocenjuje, da bo do leta 2025 globalna zmogljivost dosegla 7,9 teravatnih ur v primerjavi s predvidenim povpraševanjem 1,6 TWh. Leta 2023 je povpraševanje znašalo 950 gigavatnih ur, kar bi lahko v celoti pokrili s kitajsko proizvodnjo baterij.

Celo veliki proizvajalci baterij, kot sta južnokorejski SK On in LG Energy Solution, se soočajo z nižjimi maržami.

Northvolt je lani izgubil 1,2 mlrd USD, kar je štirikrat več kot leta 2022.

Švedska vlada je izključila možnost reševanja za Northvolt, vendar opozarja, da bo usoda podjetja lahko politični problem tako za Švedsko kot za EU.

Vprašanje je, ali bo Northvolt preživel, saj denarja hitro zmanjkuje.
Northvolt ima več kot 60 mlrd SEK (5,22 mlrd EUR) dolgov, ustvarja ogromne izgube in ne more povečati svoje proizvodnje, zato nekateri ekonomisti opozarjajo, da je zrelo za stečaj.
 


Viri:
  • Factiva
  • The Wall Street Journal
  • Dow Jones
  • The Guardian
  • The Economist
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije

Gospodarstvo ter možnost vstopa na švedski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: