Španija

Prodaja v Španijo


Kako prodajati v Španijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Španiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 
 

Gospodarska politika vlade

Prejšnja vlada pod vodstvom PSOE (2020–2023) je oblikovanje politike preusmerila v levo. Zvišala je davke za bogate, banke in energetska podjetja, ter dajala prednost socialni politiki, kjer se je osredotočila na upokojence in slabo plačane delavce.
 
Nova Sánchezova vlada bo še naprej vlagala sredstva, dodeljena Španiji iz sklada EU za okrevanje, ter izvajala reforme, potrebne za pridobitev sredstev.
 
Dohodkovna neenakost, prerazporeditev sredstev, ter socialna in zelena politika, ostajajo prednostne naloge.


Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Cena je pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi. Španski kupci običajno niso zvesti eni blagovni znamki, zelo hitro se razvijajo tudi trgovske blagovne znamke. 
 
Druga ključna dejavnika nakupne odločitve sta še plačilni sistem in učinkovita poprodajna storitev.
 
Zaradi visoke brezposelnosti med mladimi in počasne gospodarske rasti se potrošniki vedno bolj obračajo na diskontne prodajalne in poceni izdelke. Potrošniki so bolj konservativni in dajejo prednost španskim izdelkom, medtem ko so mladi novim izdelkom bolj naklonjeni. 

V Španiji se razvija odgovorna potrošnjaTrg z rabljenimi izdelki je v Španiji precejšen, razvijajo se tudi spletne platforme za sodelovalno gospodarstvo. 

 

Tržne poti, distribucija

Velika populacija v španskih mestih predstavlja velik potencial za trgovino na drobno, zlasti v Madridu in Barceloni, hitro pa se razvijajo tudi druge regionalne lokacije. Lokalni maloprodajni trgi imajo na voljo dobro logistično infrastrukturo in številne distribucijske centre po vsej državi.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2023 povečala za 6 % in dosegla 14,1 mlrd EUR.
Centros Comerciales Carrefour SA je največji konkurent v segmentu, z 49 % tržnim deležem v letu 2023.

V prihodnjih 5 letih naj bi po napovedih prodaja v hipermarketih rasla po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2028 dosegla 16,3 mlrd EUR.

Segment supermarketov je v letu 2023 beležil 9 % rast prodaje, ki je znašala 73,9 mlrd EUR.
Mercadona SA je največji konkurent v segmentu, z 41 % tržnim deležem v letu 2023.

Prodaja v supermarketih naj bi v prihodnjih 5 letih rasla po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter leta 2028 dosegla vrednost 83,5 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2023 beležili 8 % rast prodaje, ki je dosegla 12,3 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec v Španiji je Lidl Supermercados SAU, ki je imel v letu 2023 56 % tržni delež. 
Po napovedih se bo prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -0,2 %) ter v letu 2028 dosegla vrednost 13,4 mlrd EUR.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Industria de Diseño Textil SA 38.176,93
Mercadona Sa 33.738,56
El Corte Ingles Sa 12.271,17
Centros Comerciales Carrefour Sa 9.203,31
Lidl Supermercados Sau 6.487,15
Distribuidora Internacional De Alimentacion  6.197,74
Eroski SCL 5.909,18

Spletna prodaja v Španiji

Vrednost spletne maloprodaje se je v Španiji v letu 2023 povečala za 8 % na 28,6 mlrd EUR.
 
Po dinamični dvomestni medletni rasti v preteklih 5 letih, se je rast spletne prodaje leta 2023 nekoliko upočasnila, pri čemer je spletna prodaja zabavne elektronike celo zabeležila upad prodaje.
 
Visoka inflacija, naraščajoče obrestne mere in posledično višji stroški posojil so povzročili, da so ljudje v Španiji manj trošili, s poudarkom na primarnih potrebah in doseganju najboljših cen.
Eden od razlogov za počasno rast je tudi dejstvo, da mnogi Španci še vedno raje nakupujejo v fizičnih trgovinah. Španija je ena izmed evropskih držav z najvišjim odstotkom prebivalstva, ki raje kupuje osebno. Eden od razlogov je zaskrbljenost glede varnosti spletnih plačil in zasebnosti. Drugi razlog pa je želja po ogledu in dotiku izdelkov, ki jih nameravajo kupiti.

Čeprav so številni trgovci na drobno že sprejeli večkanalno prodajno strategijo, je še vedno dovolj prostora za nadaljnji razvoj spletne maloprodaje v Španiji.
 
Kljub tem izzivom je bilo leta 2023 še vedno nekaj izstopajočih segmentov. Spletna prodaja živil je na primer leta 2023 še vedno dosegla dvomestno rast.
 
Spletna maloprodaja naj bi se po napovedih v Španiji v prihodnjih 5 letih povečevala po 9 % povprečni letni stopnji, ter leta 2028 dosegla vrednost 43,6 mlrd EUR.
 
Španska vlada uvaja strožja pravila o zakonodaji o socialni varnosti, ki jih bodo morale upoštevati spletne prodajne platforme. To bi lahko močno vplivalo na njihovo prihodnje poslovanje, saj bodo nova pravila povzročila višje operativne stroške. Poleg tega vlada razmišlja tudi o uvedbi digitalnega davka, saj ima večina velikih spletnih ponudnikov, kot sta Amazon in Google, svoj sedež zunaj Španije in zato za svoje poslovanje v državi plačujejo manj davkov. 
 
 

Največji spletni ponudniki v Španiji

Amazon EU Sàrl je bil v letu 2023 vodilni spletni ponudnik v Španiji, s 33 % tržnim deležem glede na maloprodajno vrednost.
 
Drugi večji spletni ponudniki na trgu so še:
  •   El Corte Inglés SA
  •   Alibaba 
  •   Inditex, Industria de Diseño Textil SA 
  •   Mercadona SA    
  •   Pc Componentes y Multimedia

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj uveljavljena oblika plačevanja pri uvozu izdelkov v Španijo je nepreklicni dokumentarni akreditiv, a se lahko partnerja dogovorita tudi o drugih oblikah plačil, če je bilo prej že vzpostavljeno sodelovanje med izvoznikom in uvoznikom, oziroma distributerjem.

Plačilni roki so običajno 30, 60 ali 90 dnevni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci na drobno, imajo pogosto daljše plačilne roke, tudi do šest mesecev. Vlada lahko odloži številna plačila, kar je odvisno od posameznih področij. Plačila lahko odloži tudi na eno leto.

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika

Segment cestnega transporta v Španiji predstavlja več kot 90 % celotnega transportnega sektorja.

Železniški transport predstavlja le 5 % celotnega sektorja. Železniški transport je počasen in ni preveč zanesljiv, železniško omrežje pa je slabo vzdrževano. Železniški transport se uporablja predvsem za prevoz izdelkov iz železa in jekla in rudarskih proizvodov. V zadnjih letih se širi kombinirani prevoz blaga, zlasti kombinirani cestni in železniški transport.

Španija je 2. država v Evropi po obsegu pretovora po morju. Tovorni promet v španskih pristaniščih letno presega 500 mio ton. Algeciras je največje pristanišče v Španiji, 3. največje v Sredozemlju in 9. največje pristanišče v Evropi glede na obseg prepeljanega tovora. Skozenj se letno prepelje okoli 70 mio ton tovora. Pristanišče Valencia je 2. najbolj prometno pristanišče v Španiji, pristanišče Barcelona pa 3. največje pristanišče v Španiji in ima pomembno vlogo pri ladijskem prevozu tovora.

Za letalski tovorni promet sta najpomembnejši letališči v Madridu in v Barceloni.

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri:
  • Factiva
  • EIU
  • Euromonitor International


Posodobljeno julij 2024.


 
Poglejte si tudi: