Španija

Prodaja v Španijo

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Cena je pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi. Španski kupci običajno niso zvesti eni blagovni znamki, zelo hitro se razvijajo tudi trgovske blagovne znamke. Druga ključna dejavnika nakupne odločitve sta še plačilni sistem in učinkovita poprodajna storitev. Zaradi visoke brezposelnosti med mladimi in počasne gospodarske rasti se potrošniki vedno bolj obračajo na diskontne prodajalne in poceni izdelke. Potrošniki so bolj konservativni in dajejo prednost španskim izdelkom, medtem ko so mladi novim izdelkom bolj naklonjeni.

V Španiji se razvija odgovorna potrošnjaTrg z rabljenimi izdelki je v Španiji precejšen, razvijajo se tudi spletne platforme za sodelovalno gospodarstvo. 

 

Tržne poti, distribucija

Velika populacija v španskih mestih predstavlja velik potencial za trgovino na drobno, zlasti v Madridu in Barceloni, hitro pa se razvijajo tudi druge regionalne lokacije. Lokalni maloprodajni trgi imajo na voljo dobro logistično infrastrukturo in številne distribucijske centre po vsej državi.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2020 povečala za 1 % in dosegla 13,6 mlrd EUR. Centros Comerciales Carrefour SA je največji konkurent v segmentu, z 52 % tržnim deležem v letu 2020. V obdobju 2020-2025 naj bi po napovedih prodaja v hipermarketih ostala na približno enakem nivoju kot leta 2020.

Segment supermarketov je v letu 2020 beležil 3 % rast prodaje, ki je znašala 61,8 mlrd EUR. Mercadona SA je največji konkurent v segmentu, z 39 % tržnim deležem v letu 2020. Tudi prodaja v supermarketih naj bi v obdobju 2020-2025 ostala na približno enakem nivoju kot leta 2020.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili 2 % rast prodaje, ki je dosegla 9,2 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec v Španiji je Lidl Supermercados SAU, ki je imel v letu 2020 48 % tržni delež. Po napovedih se bo prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji, oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Mercadona Sa 21.562,42
Industria de Diseño Textil SA 20.308,31
El Corte Ingles Sa 10.718,83
Centros Comerciales Carrefour Sa 7.527,70
Distribuidora Internacional De Alimentacion SA 6.894,79
Eroski SCL 4.937,08
Lidl Supermercados Sa 3.777,58

Spletna prodaja v Španiji


Spletna prodaja se je v Španiji v letu 2020 povečala za rekordnih 41 % in dosegla 17,8 mlrd EUR.

Spletna trgovina je doživela veliko rast v letu 2020, zlasti v obdobju blokade, ki je trajala od marca do maja. Pandemija je pospešila prehod na spletno prodajo, ki se je že močno razvijala pred pandemijo. Glede na študijo, ki jo je izvedla EAE Business School, ena vodilnih poslovnih univerz v Španiji, so ukrepi za omejevanje gibanja, ki so bili uvedeni zaradi COVID-19 v prvih tednih zapore leta 2020, povečali spletno prodajo v Španiji za več kot polovico na medletni ravni. Znatno povečanje prodaje so beležili segmenti igrač, hrane in pijače ter športni izdelki. Povečala se je tudi spletna prodaja potrošne elektronike, kozmetike ter izdelkov za osebno nego.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Španiji v obdobju 2020-2025 rasla po 6 % povprečni letni stopnji, oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Na fragmentiranem trgu španske spletne trgovine prevladujejo neodvisni trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko globalnih spletnih platform, kot je na primer Amazon.

Spletni ponudniki v Španiji:

 
  •        Alibaba Group Holding Ltd          
  •        Amazon.com Inc
  •        Apple Marketing Iberia SA        
  •        ASOS Plc               
  •        Auchan Retail España SA         
  •        Centros Comerciales Carrefour SA   
  •        Cristian Lay
  •        Decathlon España SA           
  •        Dell SA Pty Ltd             
  •        El Corte Inglés SA          
  •        Eroski Grupo
  •        Gap Inc,
  •        Groupon Spain SLU            
  •        Inditex, Industria de Diseño Textil SA
  •        Leroy Merlin
  •        Lola Digital SL             
  •        Media Saturn Multichannel SA     
  •        Mercadona SA             
  •        Nespresso España           
  •        Ofertix SL              
  •        Pc Componentes y Multimedia
  •        Privalia Venta Directa SL        
  •        Punto Fa SL (Mango)           
  •        REDCATS España SAU          
  •        Toys "R" Us Iberia SA          
  •        Ulabox SL                
  •        Vente-privee.com SAS         
  •        Vertbaudet España SLU          
  •        Zalando SE              
  •        Zara Home España SA           
  •        Zooplus AG       

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj uveljavljena oblika plačevanja pri uvozu izdelkov v Španijo je nepreklicni dokumentarni akreditiv, a se lahko partnerja dogovorita tudi o drugih oblikah plačil, če je bilo prej že vzpostavljeno sodelovanje med izvoznikom in uvoznikom, oziroma distributerjem. Plačilni roki so običajno 30, 60 ali 90 dnevni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci na drobno, imajo pogosto daljše plačilne roke, tudi do šest mesecev. Vlada lahko odloži številna plačila, kar je odvisno od posameznih področij. Plačila lahko odloži tudi na eno leto.
 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Segment cestnega transporta v Španiji predstavlja več kot 90 % celotnega transportnega sektorja.

Železniški transport predstavlja le 5 % celotnega sektorja. Železniški transport je počasen in ni preveč zanesljiv, železniško omrežje pa je slabo vzdrževano. Železniški transport se uporablja predvsem za prevoz izdelkov iz železa in jekla in rudarskih proizvodov. V zadnjih letih se širi kombinirani prevoz blaga, zlasti kombinirani cestni in železniški transport.

Španija je 2. država v Evropi po obsegu pretovora po morju. Tovorni promet v španskih pristaniščih letno presega 500 mio ton. Algeciras je največje pristanišče v Španiji, 3. največje v Sredozemlju in 9. največje pristanišče v Evropi glede na obseg prepeljanega tovora. Skozenj se letno prepelje okoli 70 mio ton tovora. Pristanišče Valencia je 2. najbolj prometno pristanišče v Španiji, pristanišče Barcelona pa 3. največje pristanišče v Španiji in ima pomembno vlogo pri ladijskem prevozu tovora.

Za letalski tovorni promet sta najpomembnejši letališči v Madridu in v Barceloni.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno junij 2021.

_