Španija

Prodaja v Španijo

Gospodarska politika vlade

Kratkoročne prednostne naloge vlade so omejevanje skoka cen energije, vlaganje sredstev iz sklada EU za okrevanje in izvajanje reform, potrebnih za pridobitev sredstev.

Vlada je 28. marca 2022 napovedala niz ukrepov za ublažitev vpliva skoka cen energije na razpoložljivi dohodek. Ukrepi vključujejo 6 mlrd EUR neposredne pomoči, 10 mlrd EUR posojil, znižanje cen bencina/dizla in 2 % zgornjo mejo zvišanja najemnin do junija.

Vir: EIU; Factiva, maj 2022. 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Cena je pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi. Španski kupci običajno niso zvesti eni blagovni znamki, zelo hitro se razvijajo tudi trgovske blagovne znamke. Druga ključna dejavnika nakupne odločitve sta še plačilni sistem in učinkovita poprodajna storitev. Zaradi visoke brezposelnosti med mladimi in počasne gospodarske rasti se potrošniki vedno bolj obračajo na diskontne prodajalne in poceni izdelke. Potrošniki so bolj konservativni in dajejo prednost španskim izdelkom, medtem ko so mladi novim izdelkom bolj naklonjeni.

V Španiji se razvija odgovorna potrošnjaTrg z rabljenimi izdelki je v Španiji precejšen, razvijajo se tudi spletne platforme za sodelovalno gospodarstvo. 
 

Tržne poti, distribucija

Velika populacija v španskih mestih predstavlja velik potencial za trgovino na drobno, zlasti v Madridu in Barceloni, hitro pa se razvijajo tudi druge regionalne lokacije. Lokalni maloprodajni trgi imajo na voljo dobro logistično infrastrukturo in številne distribucijske centre po vsej državi.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2021 povečala za 2 % in dosegla 13,8 mlrd EUR. Centros Comerciales Carrefour SA je največji konkurent v segmentu, z 52 % tržnim deležem v letu 2021. V prihodnjih 5 letih naj bi po napovedih prodaja v hipermarketih rasla po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla 15,8 mlrd EUR.

Segment supermarketov je v letu 2021 beležil 2 % rast prodaje, ki je znašala 64,6 mlrd EUR. Mercadona SA je največji konkurent v segmentu, s 40 % tržnim deležem v letu 2021. Prodaja v supermarketih naj bi v prihodnjih 5 letih rasla po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter leta 2026 dosegla vrednost 72,7 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2021 beležili 4 % rast prodaje, ki je dosegla 10,2 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec v Španiji je Lidl Supermercados SAU, ki je imel v letu 2021 50 % tržni delež. Po napovedih se bo prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih 5 letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 11,9 mlrd EUR.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Industria de Diseño Textil SA 29.652,10
Mercadona Sa 28.241,00
El Corte Ingles Sa 10.535,70
Centros Comerciales Carrefour Sa 9.624,04
Distribuidora Internacional De Alimentacion  7.117,66
Eroski SCL 5.667,74
Lidl Supermercados Sau 4.565,58

Spletna prodaja v Španiji


Spletna maloprodaja se je v Španiji v letu 2021 povečala za 24 % in dosegla vrednost 24,4 mlrd EUR.

Trgovci, ki ponujajo svoje izdelke preko spletnih tržnic, imajo največji tržni delež na španskem trgu spletne prodaje. Ta je v letu 2021 znašal 30 %.


Leta 2020 se je maloprodajna vrednost spletne prodaje v Španiji povečala za več kot polovico, v letu 2021 pa je narasla za skoraj četrtino. Pandemija je pospešila premik k spletni trgovini v Španiji, čeprav se je ta hitro razvijala že v obdobju pred pandemijo. Glede na študijo, ki so jo izvedli raziskovalci na EAE Business School, so omejitveni ukrepi spomladi 2020 povečali spletno prodajo v Španiji za več kot polovico v primerjavi s prejšnjim letom.
V letu 2020 se je največ povečala spletna prodaja v segmentu zabavne elektronike, predvsem zaradi povečanega števila potrošnikov, ki so delali od doma in so kupovali opremo za domačo pisarno, kot so prenosni računalniki in tiskalniki.
Rast spletne prodaje se je nadaljevala tudi po odpravi omejitvenih ukrepov v letu 2021. Visoko stopnjo rasti so beležili predvsem segmenti kozmetike, izdelkov za osebno nego ter modnih dodatkov in očal.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Španiji v prihodnjih 5 letih rasla po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma 8 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 38,9 mlrd EUR.

Spletni ponudniki v Španiji:
  •        Amazon.com Inc
  •        El Corte Inglés SA          
  •        Inditex, Industria de Diseño Textil SA
  •        Mercadona SA             
  •        Pc Componentes y Multimedia
  •        Privalia Venta Directa SL        

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj uveljavljena oblika plačevanja pri uvozu izdelkov v Španijo je nepreklicni dokumentarni akreditiv, a se lahko partnerja dogovorita tudi o drugih oblikah plačil, če je bilo prej že vzpostavljeno sodelovanje med izvoznikom in uvoznikom, oziroma distributerjem. Plačilni roki so običajno 30, 60 ali 90 dnevni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci na drobno, imajo pogosto daljše plačilne roke, tudi do šest mesecev. Vlada lahko odloži številna plačila, kar je odvisno od posameznih področij. Plačila lahko odloži tudi na eno leto.
 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Segment cestnega transporta v Španiji predstavlja več kot 90 % celotnega transportnega sektorja.

Železniški transport predstavlja le 5 % celotnega sektorja. Železniški transport je počasen in ni preveč zanesljiv, železniško omrežje pa je slabo vzdrževano. Železniški transport se uporablja predvsem za prevoz izdelkov iz železa in jekla in rudarskih proizvodov. V zadnjih letih se širi kombinirani prevoz blaga, zlasti kombinirani cestni in železniški transport.

Španija je 2. država v Evropi po obsegu pretovora po morju. Tovorni promet v španskih pristaniščih letno presega 500 mio ton. Algeciras je največje pristanišče v Španiji, 3. največje v Sredozemlju in 9. največje pristanišče v Evropi glede na obseg prepeljanega tovora. Skozenj se letno prepelje okoli 70 mio ton tovora. Pristanišče Valencia je 2. najbolj prometno pristanišče v Španiji, pristanišče Barcelona pa 3. največje pristanišče v Španiji in ima pomembno vlogo pri ladijskem prevozu tovora.

Za letalski tovorni promet sta najpomembnejši letališči v Madridu in v Barceloni.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2022.

_