Spletna trgovina – koraki do prvega prodanega izdelka na spletu


Zadnjih nekaj let, še posebej pa v preteklem letu, je področje spletne prodaje doživelo izredno rast. Podjetja vse bolj izkoriščajo priložnosti, ki jih nudi spletno okolje, uporabniki pa so hkrati vse bolj naklonjeni udobju in varnosti nakupov preko spletnih trgovin.

V nadaljevanju bomo predstavili tri ključne sklope aktivnosti, ki so potrebni za postavitev uspešne spletne trgovine. Pred tem pa preberite tudi Kaj je spletna trgovina?
 

Domača naloga je obvezna tudi pri vzpostavitvi spletne trgovine

Zdi se naravno, da je ključni korak za uspešno postavitev e-prodaje temeljita priprava, a prevečkrat podjetja preveč lahkotno pristopijo k vzpostavitvi e-izvoza.

Proces postavitve spletne trgovine začnite s sistematično analizo trga in konkurence. Zelo pomembno je, da boste s svojo e-trgovino drugačni, unikatni in relevantni. Skupni imenovalec vseh elementov spletne trgovine naj bo dobra uporabniška izkušnja. K temu prispevajo prav vsi elementi, s katerimi je v interakciji uporabnik.

Čeprav je nakupovanje preko spleta vse bolj pogosto, so mnogi uporabniki še precej zadržani ali nevešči spletnega nakupovanja. Raziščite širše trende v lokalnem ali regijskem okolju spletne prodaje, da boste svojo trgovino pripravili skladno s pričakovanji uporabnikov. Še posebej bodite pozorni na plačilne sisteme, ki so uporabnikom domači in jim zaupajo.

V veliko pomoč pri načrtovanju in izdelavi spletne trgovine vam bodo tudi obstoječe uspešne e-trgovine na posameznem trgu. Obiščite najbolj obiskane spletne trgovine in opazujte, kaj je tisto, kar vas pritegne, kako so informacije organizirane, kakšni principi podajanja informacij so uporabljeni ter kako spletni ponudnik s kupci komunicira tudi izven spletnega mesta.

Pri analizi in raziskovanju obstoječih ponudnikov se nikakor ne omejujte zgolj na svoje neposredne konkurente. Širši vpogled v trende komuniciranja in prodaje na spletu vam bo olajšal mnoge odločitve, ki vas čakajo v nadaljevanju, hkrati pa boste morda tako našli še kakšno novo idejo, s katero se lahko diferencirate od svojih tekmecev.


 

Izvedba bo s pravimi partnerji veliko lažja

Korak načrtovanja in izvedbe bo vaš največji zalogaj, tako finančno kot časovno. Ker verjetno sami ne razpolagate z znanjem ali človeškimi viri za samostojno postavitev spletne trgovine je vaš prvi korak pridobitev podizvajalca, ki bo to izvedel za vas kakovostno in znotraj vaših zmogljivosti. Pri iskanju podizvajalcev je izredno pomembno, da najdete partnerja, ki vam bo znal tudi svetovati, ne le izvesti projekt.

Izbor spletne platforme za e-trgovino

Za vzpostavitev spletne trgovine vam je na voljo več različnih eCommerce sistemov. Vsak ima svoje prednosti in omejitve, ki jih je potrebno upoštevati pred začetkom izdelave spletne trgovine. V nadaljevanju na kratko opisujemo najbolj pogoste:
  • Magento je celovita eCommerce platforma, ki vam omogoča bogato mero prilagodljivosti. Napredne funkcije in vtičniki pa omogočajo izdelavo napredne spletne trgovine. Oblikovno boste lahko uporabili predpripravljene teme ali izdelali povsem lastno.
    Zaradi kompleksnosti in tehničnih zahtev sistema, je najbolj primeren za večja in hitro rastoča podjetja, ki potrebujejo zanesljiv in odziven sistem.
  • OpenCart je brezplačni sistem, ki se ponaša s pestrim naborom funkcionalnosti. Zagotavlja visoke hitrosti spletnih mest, dobro prilagodljivost, kakovostno opravljanje atributov optimizacije za iskalnike. Kot ena najpomembnejših prednosti sistema pa je enostavno upravljanje spletne trgovine v več jezikih in valutah, kar je izredno pomembno pri e-izvozu.
  • WordPress je eden najbolj široko uporabljenih sistemov za upravljanje vsebin. S pomočjo brezplačnega vtičnika WooCommerce pa WordPress postane tudi izjemno orodje za postavitev spletne trgovine. Omogoča zelo enostavno prilagoditev, ima preprost uporabniški vmesnik in razmeroma majhne tehnične zahteve.
    Zaradi svoje vsestranskosti je WooCommerce najboljša izbira za mikro in mala podjetja.
  • PrestaShop podobno kot ostali predstavljeni sistemi ponuja enostavno postavitev in upravljanje spletne trgovine. Omogoča tudi napredne funkcije sledenja analitičnim podatkom. Je nekoliko bolj kompleksen sistem, zato zahteva nekaj več tehnične podlage za vzpostavitev in vzdrževanje.
Slovenska podjetja se v veliki meri odločajo za sistema Magento ali OpenCart, ki skupaj predstavljata podlago za skoraj polovico vseh spletnih trgovin (46 %, vir: Shopper’s Mind analiza) Obstajajo še mnogi sistemi, ki so vam na voljo in vam ponujajo različne storitve. Med bolj pogostimi so še Wix, Shopify in Joomla.

Pri izbiri sistema za izdelavo spletne trgovine morate upoštevati specifične potrebe svojega podjetja in blaga, ki ga nudite kupcem. Hkrati pa si jasno zastavite cilje in dolgoročne načrte za e-izvoz, saj imajo sistemi različne zmogljivosti prilagajanja rasti podjetja.

Izbira domene

Prava domena je eden pomembnejših dejavnikov pri uspešnosti začetka spletne prodaje. Če vaše podjetje še nima spletnega mesta in s tem povezane domene, boste morali izbrati tudi to. Pri izbiri domene poiščite ime, ki bo jasno odražalo vašo dejavnost, bo zanimivo in predvsem zapomljivo. Tako vas bodo vaši potencialni kupci še lažje našli.

Kadar spletno mesto že imate, morate razmisliti o arhitekturi internacionalnih spletnih strani. S tem boste olajšali delo tudi iskalnikom, ki bodo lahko avtomatsko ponudili lokalnemu uporabniku zanj relevantno stran.

Oblikovanje vsebine spletne trgovine

Da boste zares uspešno prodajali preko spleta, morate svoje izdelke privlačno in zanimivo predstaviti potencialnim kupcem. Uporabnika morate prepričati s primernimi fotografijami in dobrim opisom, ki naj predvsem izpostavi unikatne prednosti vašega produkta.

Ne pozabite tudi na sekundarne vsebine, ki bodo vašo spletno trgovino oplemenitile. Članki na strani lahko občutno prispevajo k številu obiskovalcev vaše strani, ki vas morda še ne poznajo. Hkrati pa bodo kakovostne in zanimive vsebine vaši spletni trgovini dale kredibilnost.
Jasno predstavite tudi vse ostale informacije, ki so pomembne za uporabnika: način plačila, dostave in potencialnih vračil. Več informacij kot boste ponudili uporabnikom, bolj vam bodo zaupali, hkrati pa bo to pomenilo manj klicev ali e-pošte na vaš naslov za podporo uporabnikom.

Vzpostavitev zalednih sistemov za brezhibno delovanje

Da bo prodaja preko spleta dobro tekla, je potreben tudi usklajen zaledni sistem. Poskrbite, da bo izbrana platforma za e-trgovino združljiva z vašim sistemom beleženja zalog in prodaje.

Usklajeno delovanje sistema skladiščenja bo poenostavilo beleženje zalog. Uporabnikom pa boste lahko ponudili informacijo o količini, ki je še na voljo in boste tako preprečili težave zaradi pomanjkanja izdelkov.

Avtomatiziran sistem izdaje računov, ki je skladen z lokalno zakonodajo, vam bo prihranil obilo časa in zagotovil, da je vsa vaša računovodska dokumentacija ažurno urejena. Če vaš obstoječi sistem računovodstva ni združljiv z izbranim sistemom spletne trgovine, vključite v iskanje rešitve oba partnerja. Včasih so rešitve lahko zelo enostavne.

Pravo delo se začne šele ob lansiranju spletne trgovine

Da boste za res uspešno prodajali izdelke preko spleta, je potrebno redno in načrtno izvajati tudi marketinške aktivnosti. Uporabniki morajo skozi različne kanale vaše izdelke spoznati. Ker svoje podjetje in izdelke res dobro poznate, oblikovanje prave komunikacije ne bo velik izziv. A pri tem bodite pozorni na posebnosti lokalnega okolja. Tako kulturne kot ekonomske okoliščine vplivajo na način komunikacije z uporabniki, ki ni nujno enaka kot na domačem tržišču.

Redno in načrtno upravljanje pa potrebuje tudi vaša spletna trgovina. Za uspešno poslovanje spletne trgovine redno spremljajte analitične podatke, kjer boste odkrili marsikatero zanimivo informacijo o navadah svojih kupcev ter odkrili potencialne težave ali ozka grla.

Napake, ki jih boste zaznali, redno odpravljajte, da boste zagotovili dobro uporabniško izkušnjo. Prav tako pa bo optimizacija spletne strani poskrbela, da bo več obiskovalcev vaše spletne strani tudi zaključilo namero po nakupu.
 
Povezovalni element vseh opisanih korakov za vzpostavitev uspešne spletne trgovine je oblikovanje dobre uporabniške izkušnje. To zahteva usklajeno delovanje vseh sistemov spletne trgovine, primeren videz, ustrezno predstavljene informacije in dobro koordinacijo zalednih sistemov. Dobra uporabniška izkušnja pa bo poskrbela za več izvedenih nakupov in uporabnike prepričala, da se bodo redno vračali na vaše spletno mesto.


Več informacij:

- Spletna prodaja na tuje trge
- Kaj je spletna trgovina