Alžirija

Prodaja v Alžirijo

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Kljub izrazitemu izboljšanju kupne moči Alžircev je država še vedno precej daleč od potrošniške družbe. Večina Alžircev je previdna pri upravljanju svojih prihodkov, cena pa je bistveni element pri njihovi nakupni odločitvi. Za nakup izdelka z blagovno znamko se odločijo le, če je cena razumna. Precejšen del gospodinjskega proračuna Alžirci namenijo za stroške stanovanja in hrane.

Povprečni potrošnik v Alžiriji je mlajši kot v zahodni Evropi, vendar starejši kot v preostali Afriki. V letu 2019 je bila povprečna starost 28,1 let. V zadnjih letih so Alžirci veliko kupovali televizorje in tudi več bele tehnike, a je nakup pralnih in pomivalnih strojev oviran, saj ima manj kot četrtina prebivalcev v mestih dostop do vode 24 ur na dan.
 

Tržne poti, distribucija 

Alžirski maloprodajni sektor je zelo razdrobljen. Na njem prevladuje množica majhnih, zasebnih trgovin in težko nadzorovanih neuradnih prodajalcev. Distribucijski sistem je razdeljen med javna in zasebna podjetja. Državna podjetja prodajajo večinoma uvožena živila, farmacevtske izdelke in industrijski material, čeprav so v teh sektorjih dejavna tudi nekatera zasebna podjetja. V trgovini na drobno je večina distributerjev zasebnih podjetij, ki so neuradni trgovci v majhnih trgovinah.
 
Trgovske prodajne verige z živili so v Alžiriji v letu 2019 beležile 11 % rast prodaje, ki je znašala 3,34 mlrd EUR. Največjo rast prodaje je lani beležila trgovska veriga Forecourt, ki se ji je prodaja povišala za 33 %. V letu 2019 je v Alžiriji delovalo 13 hipermarketov, a njihovo število naj bi se v prihodnjih petih letih precej povečalo. Alžirska vlada namreč namerava vlagateljem na tem področju dati več spodbud, s čimer bo povečala široko razpoložljivost hipermarketov v državi in ??razširila razvoj sodobnih trgovcev na drobno. Po napovedih analitikov bo prodaja v trgovskih verigah z živili v Alžiriji v prihodnjih petih letih rasla po 12 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 5,8 mlrd EUR.
 
Največji konkurent na alžirskem maloprodajnem trgu je trgovsko podjetje Numidis SpA, ki je imelo v letu 2019 5 % tržni delež v prodaji. Numidis SpA je poznan po svojih dveh blagovnih znamkah, Uno (veriga hipermarketov) in UNO City (veriga supermarketov). Je hčerinsko podjetje skupine Cevital, specializirano za množično distribucijo.

Alžirska spletna maloprodaja raste, vendar še vedno zaostaja za drugimi trgi v severni Afriki, zlasti v Maroku in Egiptu. 
V letu 2019 je vrednost alžirske spletne trgovine zrasla za 46 % in dosegla 540 mio EUR. Visoka stopnja rasti je bila posledica povečane uporabe mobilnih telefonov in izboljšanega dostopa potrošnikov do interneta. Analitiki ocenjujejo, da bo spletna trgovina v Alžiriji v prihodnjih petih letih rasla po 45 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 3,5 mlrd EUR.
 
Največji konkurent na alžirskem e-trgu je spletni ponudnik Amazon, ki je imel v letu 2019 5 % tržni delež. Amazon ima s svojo široko ponudbo in ugledom med potrošniki veliko konkurenčno prednost pred drugimi ponudniki na trgu. Drugi večji konkurent na trgu je podjetje Arcofina Holding, ki ima poleg široke ponudbe tudi dobro razvit distribucijski in logistični sistem.
 

  
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prodaja v mio EUR (2019)
Numidis 115,14
Taharacht Pneus 113,77
Sarl Petroser 63,33
Mbia Abarour Et Frere Informatique 61,34
El Hadj Larbi Pneumatiques 59,97
Snc Marfouaa Noureddine Et Fils Services 48,12
Scipp Ouest 36,35
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

  

Plačevanje 

Zaradi ukrepa alžirske vlade iz leta 2009, morajo alžirska podjetja, ki letno uvozijo več kot 40.000 USD, plačati tujim dobaviteljem z akreditivom. Leta 2010 je alžirska vlada omejila tudi pogoje za akreditive na 60 dni ali manj. Sicer se uporabljajo vse plačilne metode, razen avansnega plačila. Uporaba kreditnih kartic je zelo omejena.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Alžirijo na 94. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.

Alžirsko cestno omrežje se razteza na več kot 100.000 km, od tega je približno 26.000 km sekundarnih cest in avtocest. Cestni promet ovirajo gorski tereni, številni zastoji, prometne nesreče in varnostne kontrolne točke.
 
Alžirija ima za civilni letalski promet odprtih 36 letališč, od tega 16 mednarodnih in 20 domačih. Novo letališče v Oranu bo odprto leta 2021, še pred sredozemskimi športnimi igrami. Nacionalni prevoznik Air Algérie je povezan s 37 destinacijami v Evropi, Afriki, na Bližnjem vzhodu, v Aziji in Severni Ameriki. Pomembnejši letalski prevoznik je tudi Tassili Airlines, ki je v lasti nacionalne naftne družbe Sonatrach.
 
V Alžiriji deluje šest mednarodnih ponudnikov hitre dostave. To so UPS, FedEx, TNT, DHL, CourierExpress in Chronopost.
 
Alžirija ima 13 večnamenskih pristanišč, od tega so največja Algiers, Oran, Annaba, Bejaïa, Bettioua, Mostaganem in Ténès, ter 2 pristanišči za nafto in plin, v mestih Arzew in Skikda.
 
Železniško omrežje pokriva predvsem severna in obalna mesta in vključuje 4.200 km tirov.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:


 
Posodobljeno marec 2020 

_