Alžirija

Prodaja v Alžirijo

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč


Kljub izrazitemu izboljšanju kupne moči Alžircev je država še vedno precej daleč od potrošniške družbe. Večina Alžircev je previdna pri upravljanju svojih prihodkov, cena pa je bistveni element pri njihovi nakupni odločitvi. Za nakup izdelka z blagovno znamko se odločijo le, če je cena razumna. Precejšen del gospodinjskega proračuna Alžirci namenijo za stroške stanovanja in hrane.

Povprečni potrošnik v Alžiriji je mlajši kot v zahodni Evropi, vendar starejši kot v preostali Afriki. V letu 2017 je bila povprečna starost 27,8 let. V zadnjih letih so Alžirci veliko kupovali televizorje in tudi več bele tehnike, a je nakup pralnih in pomivalnih strojev oviran, saj ima manj kot četrtina prebivalcev v mestih dostop do vode 24 ur na dan.
 

Tržne poti, distribucija

 
Na alžirskem maloprodajnem trgu prevladujejo zasebne trgovine z živili in manjši supermarketi. Ta segment predstavlja 95 % maloprodajnega trga, sodobni maloprodajni centri pa predstavljajo le 5 %. V letih 2009 in 2010 je Alžirija sprejela več zakonov, ki zahtevajo vsaj 51 % alžirsko lastništvo pri tujih naložbah. To je spremenilo načrte francoski trgovski verigi Carrefour, ki je hotela postaviti 18 prodajnih mest. Kljub temu je leta 2015 Carrefour odprl hipermarket v nakupovalnem centru „City Center“ v Mohamadi.

Alžirski maloprodajni sektor je zelo razdrobljen. Na njem prevladuje množica majhnih, zasebnih trgovin in težko nadzorovanih neformalnih prodajalcev. Distribucijski sistem je razdeljen med javna in zasebna podjetja. Državna podjetja prodajajo večinoma uvožena živila, farmacevtske izdelke in industrijski material, čeprav so v teh sektorjih dejavna tudi nekatera zasebna podjetja. V trgovini na drobno je večina distributerjev zasebnih podjetij, ki so neformalni trgovci v majhnih trgovinah. Največji konkurent na trgu je Numidis, ki je v Alžiriji poznan pod blagovno znamko UNO in je hčerinska družba alžirske skupine Cevital. V Alžiriji je 23 UNO trgovin.

Alžirska spletna maloprodaja raste, vendar še vedno zaostaja za drugimi trgi v severni Afriki, zlasti v Maroku in Egiptu. Uradnih podatkov o spletni maloprodaji v Alžiriji ni, a je vrednost po mnenju Alžirske nacionalne trgovske in obrtniške zveze ocenjena na 4,5 mlrd EUR. Da bi pospešila spletno maloprodajo v državi, si vlada prizadeva povečati stopnjo internetne penetracije. Spletna prodaja se je v Alžiriji začela leta 2014 s prihodom afriške Jumije, ki je največji spletni trgovec v državi.

Alžirski parlament je februarja 2018 sprejel zakon, ki je določil prvo uredbo o e-poslovanju v državi. Spletne trgovine se morajo uvrstiti v komercialni register države. Zakon prepoveduje vsakršno spletno nakupovanje tobaka,alkoholnih pijač, farmacevtskih izdelkov, stav in iger na srečo. Poleg tega alžirski zakon ne omogoča državljanom, da kupujejo blago izven države. Globalni konkurenti, kot sta Amazon in AliExpress tako niso prisotni na trgu, a številna posredniška podjetja ponujajo storitve posredovanja naročil s teh spletnih strani. Število uporabnikov e-trgovine v Alžiriji je v letu 2017 doseglo 2,4 mio, kar predstavlja okoli 6 % prebivalstva države. Alžirci preko spleta največ kupujejo elektronske in električne potrošne izdelke, čistila ter oblačila.
 
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Sarl Kacimi Importation De Tout Produits Skip 1.625,09
Hodna Steel Imort Export 743,25
Sarl El Hadj Tahar Steel Import Export 484,95
Sarl Mizou World Trading Invest 387,03
Sarl Ste Distribution Toutes Boissons Toto H 380,14
Famili Hyper Marche 312,23
Sarl Orsima 162,53
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

  

Plačevanje

 
Zaradi ukrepa alžirske vlade iz leta 2009, morajo alžirska podjetja, ki letno uvozijo več kot 40.000 USD, plačati tujim dobaviteljem z akreditivom. Leta 2010 je alžirska vlada omejila tudi pogoje za akreditive na 60 dni ali manj. Sicer se uporabljajo vse plačilne metode, razen avansnega plačila. Uporaba kreditnih kartic je zelo omejena.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Alžirijo na 95. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev.
Največ mednarodnega transporta v Alžiriji poteka po morju. Glavno pristanišče v državi je Alžir. Druga pomembna pristanišča so še Oran, Annaba in Djendjen. Vsa štiri pristanišča skupaj presegajo 75 % pomorskega transporta v državi, saj vsako leto prepeljejo več kot 150 mio ton blaga.
Letalski transport v Alžiriji je v letu 2017 beležil 2 % rast. Največji letalski prevoznik v državi, Air Algérie, ki vsako leto prepelje več kot 13 mio ton blaga. Alžirija ima 36 letališč, od tega 16 mednarodnih in 20 domačih.
Razdalje za kopenski transport so dolge. Avtocestno omrežje je še vedno zelo omejeno, čeprav nedavni vladni investicijski program posodablja obstoječe koridorje in širi mrežo.
 
Železniško omrežje pokriva predvsem severna in obalna mesta. Državno železniško podjetje SNTF vsako leto prepelje povprečno 5 mio ton blaga.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:


 
Posodobljeno februar 2019