Alžirija

Prodaja v Alžirijo

 

Gospodarska politika vlade

Vlada bo še naprej uporabljala javne naložbe za doseganje ciljev ustvarjanja delovnih mest, izboljšanja stanovanjske in komunalne ponudbe ter razvoja industrije in storitev brez ogljikovodikov. Kapitalska poraba se je v zadnjem desetletju močno povečala, vendar je njena učinkovitost vprašljiva. Ker so prihranki zaradi naftnega razcveta v letih 2011–2014 izčrpani, je bila vlada prisiljena zaostriti fiskalno politiko in omejiti uvoz. Trgu prijazne reforme za izboljšanje poslovne klime za tuje vlagatelje so preprečili pritiski poslovnih elit in nezadovoljstvo javnosti.

Glede na močne inflacijske pritiske se bo oblikovanje politik v letu 2022 osredotočilo na preprečevanje družbene in politične nestabilnosti. Glede na napovedane cene nafte (v povprečju 116,3 USD/sodček v letu 2022) in rast prihodkov od nafte, bo Alžirija po napovedih EIU umaknila načrte fiskalne konsolidacije, ki so bili določeni v proračunu za leto 2022. Vlada je februarja napovedala opustitev načrtovanih povišanj davkov in uvoznih dajatev na več potrošniških dobrin, da bi zajezila hitro inflacijo. To se bo verjetno ohranilo, dokler bodo prihodki od ogljikovodikov ostali visoki, verjetno večino leta 2022 in leta 2023.


Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Kljub izrazitemu izboljšanju kupne moči Alžircev je država še vedno precej daleč od potrošniške družbe. Večina Alžircev je previdna pri upravljanju svojih prihodkov, cena pa je bistveni element pri njihovi nakupni odločitvi. Za nakup izdelka z blagovno znamko se odločijo le, če je cena razumna. Precejšen del gospodinjskega proračuna Alžirci namenijo za stroške stanovanja in hrane.
 

Tržne poti, distribucija

Alžirski maloprodajni sektor je zelo razdrobljen. Na njem prevladuje množica majhnih, zasebnih trgovin in težko nadzorovanih neuradnih prodajalcev. Distribucijski sistem je razdeljen med javna in zasebna podjetja. Državna podjetja prodajajo večinoma uvožena živila, farmacevtske izdelke in industrijski material, čeprav so v teh sektorjih dejavna tudi nekatera zasebna podjetja. V trgovini na drobno je večina distributerjev zasebnih podjetij, ki so neuradni trgovci v majhnih trgovinah.

Neodvisni mali trgovci z živili imajo svoje lokacije po vsej Alžiriji. Številna prodajna mesta so v bližini avtobusnih postajališč, zlasti v večjih mestih. Takšne trgovine so najbolj obremenjene zvečer in ponoči in so mesta za impulzne nakupe, kot so čokolada, prigrizki, energijske pijače in cigarete. Vendar se neodvisni mali trgovci soočajo z veliko konkurenco zunanjih trgov, znanih kot bazarji. Ti se običajno nahajajo drug ob drugem v mestnih središčih.

V letu 2021 se je prodaja v modernih trgovskih centrih in verigah povečala za 5 % na 517 mlrd DZD (približno 3,22 mlrd EUR). Največji konkurent v segmentu je Numidis SpA, ki je imel v letu 2021 5 % tržni delež glede na vrednost prodaje.
Analitiki napovedujejo, da se bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih povečevala po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 819 mlrd DZD ali približno 5,11 mlrd EUR.

Prodaja v tradicionalnih trgovinah se je v letu 2021 povečala za 6 % in dosegla vrednost 4.500 mlrd DZD ali približno 28,10 mlrd EUR.
Blank je največji konkurent v tem segmentu.
Analitiki napovedujejo, da bodo tradicionalni trgovci v Alžiriji v prihodnjih 5 letih beležili 8 % povprečno letno rast prodaje (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ki bo v letu 2026 predvidoma dosegla 6.500 mlrd DZD ali približno 40,59 mlrd EUR. 


Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Biopharm Distribution 273,60
Somepharm 103,22
Def Med 70,80
Bahia Pharm Nepenthes Algerie 68,74
Mbia Abarour Et Frere Informatique 63,18
Spa Cepro Cellulose Processing 56,07
Difex 45,21


 
 

Spletna prodaja v Alžiriji

Spletna maloprodaja se je v Alžiriji v letu 2021 povečala za 38 % in dosegla vrednost 164 mlrd DZD ali približno 1,02 mlrd EUR.

Jumia Algérie je vodilni spletni ponudnik na trgu, z 18 % tržnim deležem v letu 2021.

Spletna prodaja je že v letu 2020 zabeležila velik porast, saj so se potrošniki odločili za spletno nakupovanje, da bi se izognili izpostavljenosti okužbe s COVID-19. Vrednost prodaje je bila v tem letu še vedno razmeroma nizka, kljub temu, da se je povečala za več kot polovico. Leta 2021 je spletna prodaja še naprej rasla, čeprav počasneje kot leta 2020, saj so se nekateri potrošniki vrnili k nakupovanju v fizične trgovine. Po napovedih naj bi spletna prodaja v Alžiriji rasla tudi v prihodnjih letih, saj v državi hitro raste tudi število uporabnikov interneta.
Pred pandemijo je večina Alžircev nakupovala v fizičnih trgovinah, tako da so lahko pred nakupom preverili kakovost izdelkov. Vendar se je po letu 2020 to drastično spremenilo. Zaradi zaprtja trgovin z ne-nujnimi izdelki, potrošniki niso imeli druge izbire, kot da nakupujejo prek spleta. Ker so odkrili priročnost in enostavnost tega prodajnega kanala, bodo številni potrošniki prek spleta nakupovali tudi v prihodnje.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Alžiriji v prihodnjih 5 letih rasla po 33 % povprečni letni stopnji (oziroma 25 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 690 mlrd DZD, kar je približno 4,30 mlrd EUR.
 
Spletni ponudniki v Alžiriji: 
 
  • Amazon.com Inc      
  • Arcofina Holding    
  • Algérie Cyber Market SARL        
  • Guiddini        
  • Echrily.net          
  • Jumia Algérie       
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Zaradi ukrepa alžirske vlade iz leta 2009, morajo alžirska podjetja, ki letno uvozijo več kot 40.000 USD, plačati tujim dobaviteljem z akreditivom. Leta 2010 je alžirska vlada omejila tudi pogoje za akreditive na 60 dni ali manj. Sicer se uporabljajo vse plačilne metode, razen avansnega plačila. Uporaba kreditnih kartic je zelo omejena.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Alžirsko cestno omrežje se razteza na več kot 100.000 km, od tega je približno 26.000 km sekundarnih cest in avtocest. Cestni promet ovirajo gorski tereni, številni zastoji, prometne nesreče in varnostne kontrolne točke.
 
Alžirija ima za civilni letalski promet odprtih 37 letališč, od tega 16 mednarodnih in 20 domačih. Novo letališče v Oranu je bilo odprto leta 2021. Nacionalni prevoznik Air Algérie je povezan s 37 destinacijami v Evropi, Afriki, na Bližnjem vzhodu, v Aziji in Severni Ameriki. Pomembnejši letalski prevoznik je tudi Tassili Airlines, ki je v lasti nacionalne naftne družbe Sonatrach.
 
V Alžiriji deluje 6 mednarodnih ponudnikov hitre dostave. To so UPS, FedEx, TNT, DHL, CourierExpress in Chronopost.
 
Alžirija ima 13 večnamenskih pristanišč, od tega so največja Algiers, Oran, Annaba, Bejaïa, Bettioua, Mostaganem in Ténès, ter 2 pristanišči za nafto in plin, v mestih Arzew in Skikda.
 
Železniško omrežje pokriva predvsem severna in obalna mesta in vključuje 4.200 km tirov.


 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2022. 

_