V Srbiji 250 franšiznih blagovnih znamk zaposluje 30.000 delavcev - domače franšize predstavljajo le 35 % trga

sreda, 03. december 2025


V Srbiji je registriranih 250 franšiznih blagovnih znamk s 4.500 poslovnimi enotami in približno 30.000 zaposlenimi, vendar domače blagovne znamke predstavljajo le 35 % trga, kar je precej manj v primerjavi z evropskim povprečjem, je bilo poudarjeno na Mednarodni konferenci franšiznega poslovanja „Od ideje do trga – skupaj proti novim priložnostim", ki je potekala v Gospodarski zbornici Srbije.



Kot je navedeno, franšizing predstavlja enega izmed najstabilnejših modelov rasti in razvoja podjetništva, pa tudi poslovni potencial, ki v Srbiji še vedno ni dovolj izkoriščen. Namestnik predsednika GZS Mihailo Vesović je izpostavil, da franšizing globalno predstavlja 6,3 % svetovnega BDP-ja, medtem ko se v svetu vsakih sedem minut odpre nova franšiza, registriranih pa je približno tri milijone franšiznih enot.

„Ta koncept lahko pomembno prispeva k razvoju podjetništva. Ključno je, da lastniki franšiz sodelujejo ter takšne konference izkoristijo kot priložnost za mreženje in izmenjavo znanja," je povedal Vesović.

Spomnil je, da je Srbija postala del Evropske družine franšiznih združenj, kar domačim podjetjem odpira pot k evropskim standardom in poslovnim praksam.

Generalni sekretar Svetovnega franšiznega sveta in predstavnik Britanskega franšiznega združenja Simon Bartholomew je poudaril, da je sodelovanje med dajalcem in prejemnikom franšize bistvo najuspešnejšega poslovnega modela. Po njegovih besedah so najbolj razvita franšizna tržišča ZDA (897 milijard USD), Združeno kraljestvo (19 milijard funtov) in Kanada (20 milijard dolarjev), medtem ko sta Nova Zelandija in Avstralija med najnaprednejšimi trgi v tem sektorju.

Predsednica Upravnega odbora Srbske franšizne asociacije Tatjana Petković je poudarila, da je cilj asociacije vzpostavitev stabilnega in prepoznavnega franšiznega sistema v Srbiji, ki bo ustvaril nova delovna mesta in okrepil gospodarstvo. Spomnila je, da je asociacija letos postala članica Evropske federacije za franšizing, kar predstavlja dodatno spodbudo razvoju domačega trga.

Konferenca, ki sta jo skupaj organizirala Gospodarska zbornica Srbije in Srbska franšizna asociacija, je združila predstavnike nacionalnih franšiznih organizacij, uspešnih franšiznih sistemov in strokovnjake za poslovni razvoj iz Združenega kraljestva, Hrvaške, Slovenije, Madžarske, Kanade, Belgije in drugih držav. Na konferenci so bile v okviru strokovnih panelov predstavljene študije primerov vodilnih blagovnih znamk, razprava pa je tekla tudi o regulativi, financiranju in podpori temu poslovnemu modelu.

Vir: Ekapija

Pripravil:

Slovenski poslovni klub
e-naslov: klub@spk.rs

 

Preberite tudi:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini
 

Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: