COVID-19 bo spodbudil k iskanju rešitev za zagotavljanje higiene pri souporabi vozil

ponedeljek, 11. maj 2020
 
Ekonomija delitve se v svetu post COVID-19 sooča z izzivom, kako poskrbeti za higienske ukrepe pri nudenju storitev, kot je storitev delitve prevoza, npr. Uber ali Didi Chuxing, ali v primeru souporabe vozil, kot je npr. Share Now ali Zipcar.

Tako uporabniki kot operatorji imajo sedaj še višja pričakovanja glede higiene kot pred izbruhom epidemije. Podjetja, ki bodo svoje stranke prepričala, da so poskrbeli za primerne ukrepe za zagotavljanje njihovega zdravja med uporabo njihovih storitev, bodo hitro prevzela prednost pred tekmeci. Avtomobilska industrija, zlasti dobavitelji notranjih sestavnih delov in tehnologij, že raziskujejo načine čiščenja prostorov vozil za souporabo.

Na tem področju je vodilno podjetje Yanfeng Automotive Interiors. Podjetje je leta 2017 na Slovaškem odprlo testni laboratorij za raziskovanje lastnosti materialov, skupaj z njihovo odpornostjo na bakterije. Leta 2019 je podjetje predstavilo napravo, ki je nameščena v prednjem delu avtomobila in z ultravijolično svetlobo ubija viruse in bakterije na površinah vozila, medtem ko podobna naprava v sistemu ogrevanja, prezračevanje in klimatizacije (HVAC) čisti zrak v kabini.

Tudi JLR razvija podobno tehnologijo za nevtralizacijo patogenov v svojih sistemih HVAC. Njegov sistem uporablja visoko napetost za ustvarjanje negativno nabitih delcev (ionov), na katere se vežejo molekule vode. Ti ioni dezaktivirajo patogene in tvorijo večje delce, ki so odstranijo iz zraka, ko gredo skozi filter.

Dobavitelj GHSP je na CES 2020 predstavil tudi izdelek z imenom grenlite, ki sterilizira notranji zrak in površine z uporabo ultravijolične svetlobe. Poleg tehnologij za sterilizacijo dobavitelji preučujejo tudi nove načine, kako bi zmanjšali stike s površinami v vozilu in s tem tudi možnosti za zaužitje nevarnega patogena.

Francoska družba Faurecia opozarja, da s pojavom zaslona na dotik stara mantra »več gumbov, več premium opreme« ne velja več. Napoveduje večjo vključitev gest in glasu v krmarjenje vozila, da se uporabnikom delitvene mobilnosti sploh ne bo potrebno dotikati nobene površine.
 
Vir: MarketLine Case Study
 
Več novic s področja avtomobilske industrije