Maroko - trg, ki veliko obljublja

četrtek, 04. avgust 2011

Ta "pasivnost", tudi na drugih področjih, npr. pri razvoju, inovacijah...., čeprav je zaradi krize neprostovoljna, se lahko slovenskim podjetjem močno maščuje v prihodnosti, saj tuja konkurenca ne miruje, ne na področju razvoja niti pri nastopu na "novih" trgih. Le novi konkurenčni izdelki, novi trgi, novi pristopi... zagotavljajo obstoj in razvoj na dolgi rok, vendar je to tema za kdaj drugič.

Ena izmed držav, kjer bi slovenska podjetja lahko "naredila kaj več", je tudi Maroko. Gre za državo, ki je po mnenju mnogih med arabskim in muslimanskim svetom najbližje "pojmu zahodne demokracije", gospodarstvo pa je precej liberalno. Maroku je v zadnjih letih uspel močan gospodarski preboj z močno in stabilno rastjo, predvsem na področju storitev, predelovalne industrije in kmetijstva, ki je bilo še pred desetimi leti v zatonu.

Država, ki namreč za razliko od nekaterih drugih v arabskem svetu nima večjega naravnega bogastva v obliki nafte oz. zemeljskega plina, je namreč morala sprejeti številne reforme, predvsem kot odgovor na hitro naraščanje prebivalstva. Zdaj ima Maroko približno 35 milijonov prebivalcev, bruto domači proizvod po kupni moči prebivalstva pa znaša 5000 dolarjev.

EU močno podpira prizadevanja Maroka na gospodarskem in političnem področju, predvsem v okviru sosedske politike unije s sredozemskimi državami na afriškem kontinentu. Maroko je tudi ena redkih držav, kjer se "arabska pomlad" ni tako razvnela kot npr. v Libiji, Egiptu.., saj je kralj Mohamed VI na referendumu v začetku letošnjega julija izgubil široke pristojnosti, ki jih je imel doslej.

Slovensko-maroška trgovinska menjava je zelo skromna, saj na letni ravni dosega le nekaj milijonov evrov, menjava pa je zožena le na nekaj izdelkov, avtomobile (Revoz), izdelke iz aluminija, ribe in rastlinske masti in olja. Zato je za slovenska podjetja na tem trgu, kjer je veliko konkurence iz držav EU, predvsem iz Francije in Italije, precej priložnosti.

Največje priložnosti so zagotovo na področju kmetijstva in opreme za kmetijstvo, pa tudi upravljanja z vodnimi viri, strojegradnje, farmacevtike, gradbeništva in inženirstva, opreme za proizvodnjo hrane, avtomobilske industrije oz. delov za avtomobile, in turizma.

Zagotovo prednjači področje kmetijstva, kjer je trenutno v Maroku največ povpraševanja po različni mehanizaciji, pa tudi rešitvah in opremi za proizvodnjo in predelavo pšenice, koruze, soje, pa tudi sončnic (olje).

Kot vsi trgi na severu Afrike tudi Maroko prinaša nekaj pasti in težav. Ker gre za arabski trg, je oseben stik s partnerji nujen, zato se morajo vsi managerji, ki bi radi sodelovali z maroškimi partnerji, pripraviti, da bodo v to državo veliko potovali. Številni tuji managerji svetujejo vstop preko domačega posrednika, ki lahko veliko pomaga pri premagovanju največjih ovir pri poslovanju, razvejani birokraciji in korupciji. Ena večjih tegob v Maroku pa je tudi prodaja in proizvodnja ponarejenega blaga.

Zanimiva spletna stran s številnimi povezavami:

http://www.morocco.com/business/