Nova realnost je življenje s korono, digitalizacija in konstantna pripravljenost na prilagajanje

petek, 03. julij 2020

V sredo, 1. 7. 2020, smo v SLO CRO Poslovnem klubu organizirali prvo srečanje po korona krizi, na to temo pa se je odvijal tudi pogovor, ki ga je vodil predsednik SLO CRO Poslovnega kluba z gosti, Brankom Roglićem, predsednikom nadzornega odbora in lastnikom Orbico Grupe, Davorjem Majetićem, direktorjem Hrvaškega združenja delodajalcev, in Matijem Kopićem, solastnikom in ustanoviteljem start-up podjetja Gideon Brothers.

Kljub vsesplošnem zadovoljstvu, da smo se po dolgem času srečali, smo se držali priporočil epidemiologov – in najprej vsakega napotili k sanitarni postaji, ki ga je za to priložnost pripeljalo podjetje Magles iz Celja.  Sledila je dezinfekcija rok, na voljo pa so bile  tudi obrazne maske, ki nam jih je podaril član kluba, podjetje Meditex, ki v Zaboku na Hrvaškem izdeluje medicinsko  zaščitno opremo. Člani so se na terasi dvorca Mihanović osvežili s pijačo, nato pa smo začeli s programom, ki se je odvijal v parku poleg Dvorca.

Predsednik SLO CRO Poslovnega Kluba dr. Saša Muminović je pozdravil vse navzoče ter v uvodu spomnil, da se je delo Kluba med korona krizo uspešno preselilo na splet z vsemi dogodki vred, da pa nič ne more nadomestiti osebnega srečanja, ki je bilo tokrat, glede na okoliščine, manj številčno. Koronakriza je bila glavna tema dogodka, osrednje vprašanje za vse goste pa, kako so se z njo spoprijeli in kaj za njih pomeni nova realnost.

Osrednji poudarki:
Branko Roglić je dejal, da so se v Orbico grupaciji okoliščinam hitro prilagodili ter delo vseh zaposlenih, razen vodilnih, preselili domov. Skrbeli so za dezinfekcijo prostorov in vozil, uvedli triizmensko delo. Od 6000 zaposlenih v 20 državah se je z virusom okužila samo ena oseba, ki je bila zaradi narave dela veliko v stiku z ljudmi.

Davor Majetić je dejal, da je Hrvaška država hitro reagirala ter uspešno priskočila podjetjem na pomoč, saj bi v obratnem bilo danes na cesti 200.000 nezaposlenih, kako bo v prihodnje, pa je težko reči.

Branko Roglić je dejal, da gospodarstvo še enega »lock downa« ne bo preživelo in da se bo potrebno prilagoditi razmeram ter začeti živeti z virusom, saj je vprašanje, kdaj bo odkrito cepivo.

Davor Majetić je dejal, da se sprememba dogaja ne glede na to, ali to želimo ali ne, da gre za proces evolucije, ki se mu je potrebno prilagoditi. Omenil je primer online prodaje, za katero verjame, da so jo ljudje med korona krizo sprejeli in jo bodo opravljali tudi v prihodnje. Podjetja, ki ne poslujejo na ta način, naj v tem vidijo priložnost ter poiščejo način, katero strategijo izbrati za plasiranje na online trg. Potrebno je razumeti tehnologijo in digitalizirati svoja podjetja.

Omenil je Nokio – ki ni šla s časom naprej, zato so jo prehitela druga tehnološka podjetja, tako danes mlada generacija niti ne ve za to blagovno znamko, medtem ko je bila Nokia pred dvajsetimi leti pojem za telefon. Stvari se zelo hitro spreminjajo, zato imajo danes poslovneži izjemno dinamično delo, saj se polje, po katerem stopajo, ne nenehno spreminja.

Majetič je tudi mnenja, da se mora država razmeram prilagajati in jih sprejeti. Namreč še vedno ni regulirala dela od doma in dela robotov. Nove generacije bodo delale od doma ali iz tujine, meje ne bodo več vprašanje. Podjetja bodo imela različno strukturo.

Branko Roglić je na to dodal, da nič več ni tako kot je bilo, že če pogledamo na področju znanosti. Nekoč je veljala Einsteinova verjetnostna teorija, ki je napovedovala izide, medtem ko je danes bolj verjetna Heisenbergova kvantna teorije nedoločenosti, ki je polna presenečenj in govori, da ni več najverjetnejšega izida, in da nihče ne ve, kaj bo reakcija na akcijo. Roglić je zaključil, da je prihodnost nepredvidljiva in da se zato moramo prilagoditi tudi življenju s korono.

Matija Kopić je dejal, da se je o digitalizaciji leta na veliko govorilo, da pa je bilo malo narejenega. Korona je vse skupaj zelo pospešila. Tudi digitalizacija je v povojih. Na področju logistike – s katero se ukvarjajo v Gideon Brothers, se na leto globalno proizvede 1 milijon viličarjev, od tega jih je 4000 delno avtomatizirano. Globalno gledano gre za 0,2 odstotno avtomatizacijo, ki pa se bo po predvidevanjih do 2030 povečala za  40 %, polovica od teh bo avtonomnih robotov. Gre torej za obdobje 10. let, ki je zelo kratko in Kopić verjame, da je tukaj priložnost za Hrvaško in regijo. Zato meni, da je potrebno ljudem pomagati, da tovrstno tehnologijo spoznajo in sprejmejo.

V Gideon Brothers se ukvarjajo z vprašanjem zasnove tehnologije, ki bo bazirala na vse več tovrstnih avtonomnih strojev. Na vprašanje, ali so ti roboti cenovno dostopni, je Matija Kopić dejal, da so in tudi zelo uspešno subvencionirani iz raznih razvojnih skladov.

Davor Majetić je dejal, da zaradi novih tehnologij podjetja ne vedo več, od kje prihaja konkurenca. Apple je namreč začel razvijati pametno zapestnico / uro/ program, ki bo ljudem narekoval, kaj naj naredijo za stabilen nivo sladkorja v krvi. Gre za odlično preventivo zdravja ljudi, kar pa je slaba novica za podjetja, ki proizvajajo tablete proti diabetesu. Zaključil je, da če je bilo še pred desetletjem možno napovedati družbene trende, je to danes nemogoče.

Predsednik se je govornikom zahvalil, ker so delili svoja mnenja ter ob zaključku vse povabil na kosilo in druženje ter B2B pogovore.

Zapisala:
Vesna Vukšinič Zmaić
SLO CRO Business Club
E: poslovniklub@slo-cro-klub.hr