Program izobraževanja za mednarodno poslovanje ITM 2011 - predstavitev izvoznih načrtov

petek, 17. junij 2011

V okviru programa izobraževanja za mednarodno poslovanje ITM, ki poteka pod okriljem Javne agencije Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI), je v četrtek, 16. junija 2011 potekala predstavitev izvoznih načrtov, ki so jih podjetja pripravila v okviru sklopa delavnic »8 korakov do izvoza«.


Program izobraževanje za mednarodno poslovanje ITM, ki se ga vsako leto udeležuje tudi 15 mlajših zaposlenih v izvoznih oddelkih slovenskih malih in srednjih podjetij, JAPTI v sodelovanju z ITM Worldwide Foundation in Swedish Trade Council (STC) ter svetovno priznanimi predavatelji izvaja že od leta 2006.  Program je sestavljen iz sklopa delavnic '8 korakov do izvoza', katerih končni cilj je priprava konkretnega izvoznega načrta podjetja, ter sklopa mednarodnih seminarjev, v okviru katerih udeleženci pridobijo znanja in veščine s področij raziskovanja mednarodnih trgov, mednarodnega poslovanja s poudarkom na izvoznih strategijah, medkulturnih razlikah ter načinih uvajanja sprememb v podjetja in s področja pogajanj v mednarodnem poslovanju. Mednarodni program ITM se izvaja delno v Ljubljani in delno v tujini.
 

Udeleženci so v okviru delavnic 8 korakov do izvoza ob pomoči švedskih svetovalcev za internacionalizacijo Torgnyja Soderlunda in Göste Melkersona najprej pregledali in kritično ocenili obstoječe stanje v podjetju ter razloge in motive za izvoz. V nadaljevanju so na podlagi različnih kriterijev izbrali izdelke in storitve, ki so primerni za izvoz, določili izvozne trge ter opredelili načine vstopa na posamezni tuji trg. V zadnjih korakih so opravili finančno simulacijo vstopa na tuji trg ter pripravili seznam prihodnjih aktivnosti z natančno časovnico. V četrtek, 16. junija 2011 so predstavili svoje izvozne načrte, ki so jih pripravljali že od januarja letos.
 

Po mnenju švedskega svetovalca Torgnyja Soderlunda iz STC je letošnja skupina slovenskih udeležencev ena najboljših skupin do sedaj. Ker so udeleženci svoje izvozne načrte pripravili in predstavili izjemno profesionalno, je še bolj prepričan v slovenska podjetja in njihove možnosti za uspeh na tujih trgih.
 

International Trade Management (ITM) - Izobraževanje za mednarodno poslovanje velja za enega najučinkovitejših mednarodnih izobraževalnih programov s področja mednarodne trgovine. Izobraževalni program je odlična kombinacija akademskega in praktičnega izobraževanja, njegova glavna prednost pa je v izjemno praktični usmerjenosti programa, ki podjetja prisili k razmisleku in temeljitemu načrtovanju izvoznih aktivnosti ter jim na ta način prihrani nepotrebne stroške in napake.


Mnenja letošnjih udeležencev

Andraž Štalec, Red Orbit, d. o. o.
»Že v našem prvem poslovnem načrtu smo imeli predvideno tudi poslovanje na tujih trgih, ki jo zdaj počasi odkrivamo. S programom izobraževanja sem zelo zadovoljen, ker te izkušeni strokovnjaki postopoma po korakih vodijo po poti do izvoza, in te opozorijo na pasti, na kaj je treba biti pozoren, ko se lotiš osvajanja novih trgov. Velika prednost tega izobraževanja pa je tudi to, da dobiš  nek širši pogled nekoga iz globalne ekonomije, ki morda drugače gleda na to. Izobraževanje je bilo nedvomno zelo koristno zame.«


Jurij Gašper, Gašper trženje, d. o. o.
»Med samim izobraževanjem sem začel bolj organizirano in strukturirano razmišljati o izvoznih aktivnostih našega podjetja.  Naše podjetje že zdaj polovico svojih prihodkov ustvari z izvozom, vendar pa smo se tega doslej lotevali precej intuicijsko.  V prihodnje se nameravamo na novo lotiti italijanskega trga, na trgih, na katerih smo že prisotni, pa svoj položaj še okrepiti.  Definitivno pa se bomo, kot so nam svetovali na izobraževanju, lotili zgolj tistih tujih trgov, na katere smo resnično pripravljeni in ne kar vseh po vrsti. Pri tem bomo uporabili znanja in orodja, ki smo jih dobili na tem izobraževanju, ki ga vsekakor priporočam vsem, ki šele razmišljajo ali pa so se že lotili vstopa na tuj trg.«
 

Jure Zadravec, Genelitik, d. o. o.
»Izobraževanje mi je »odprlo« oči glede samega izvoza in mi dalo sistematičen vpogled na to, kako se tega projekta sploh lotiti, saj naše podjetje doslej še ni poslovalo s tujino. Naša vizija je v naslednjih petih letih postati vodilno podjetje v Evropi na področju preventive in zdravega načina življenja s pomočjo biotehnologij. Trenutno je trg za naš izdelek še precej prost, saj nimamo prave konkurence, vseeno pa moramo delovati hitro, da nas kdo ne prehiti. Na nove trge bomo šli preko distributerjev, saj bi samostojen vstop prinesel prevelike stroške. Pri tem bodo zelo uporabna orodja, s katerimi smo se seznanili na delavnicah, na kaj se osredotočiti pri izvozu, kako se omejiti pri naboru tujih trgov in za začetek poskusno obdelati enega ali dva, potem pa nadaljevati, na kakšen način najti zanesljivega poslovnega partnerja, pa tudi na kakšen način predstaviti svoj izdelek potencialnim kupcem in še ogromno uporabnega. Res sem vesel, da sem imel možnost udeležbe na tovrstnem izobraževanju in se veliko naučiti, da se mi ne bo treba učiti na napakah.«


Utrinki s predstavitve izvoznih načrtov

   
Jure Zadravec, Genelitik d.o.o.


  
Jurij Gašper, Gašper trženje d.o.o.



Nina Kahne, Kahne kozmetika d.o.o.



Skupinska diskusija



Skupinska diskusija