Renault nadaljuje s proizvodnjo v Rusiji

petek, 25. marec 2022

Medtem ko se veliko tujih skupin umika iz ruskega trga (VW, BMW, Toyota), se je Renault odločil zadržati aktivnosti v Rusiji. Sicer je Renault za nekaj časa po ruski invaziji zaustavil proizvodnjo (po besedah tiskovnega predstavnika Renaulta - zaradi "sprememb obstoječih logističnih poti"), ta teden pa predvsem tuji mediji poročajo o odločitvi Renaulta za ponovni zagon proizvodnje. Ob ponovnem zagonu proizvodnje je tiskovni predstavnik vlade Attal previdno dejal le, da "Renault ostaja in bo ostal v skladu z ukrepi EU." Niti besede več. 

Renult je na ruski trg vstopil leta 2007, v času, ko je tamkajšnji avtomobilski trg cvetel. Od leta 2016 ima Renault obvladujoč dvotretjinski delež v Avtovazu, zaradi česar je na ruskem trgu bolj izpostavljen kot njegovi tekmeci. Trenutno dela za Renault v Rusiji več kot 36.000 ljudi. Renault je največji tuji proizvajalec avtomobilov v Rusiji in je na ruski trg vložil za več kot 2 mlrd EUR - sanacija Avtovaza (Lada), ki obvladuje več tretjino ruskega trga.

Ruski trg je v letu 2021 predstavljal več kot 50 % dobička skupine Renault

Renault je jasen, da ne želi zapustiti trga tako zaradi strahu pred izgubo svojih proizvodnih zmogljivosti in bojaznijo, da se ne bo mogel več vrniti na ruski trg, ki v letu 2021 predstavlja več kot 50 % dobička skupine. Renault se še vedno tako zaradi posledic pandemije kot pomanjkanja polprevodnikov nahaja v veliki krizi. Izguba ruskega trga in investicij bi bila zelo težek udarec za skupino, saj je nova strategija Renaulta  grajena v veliki meri tudi na ruskem trgu. S prihodom treh novih modelov Avtovaza/Renault naj bi Renault začel novo fazo svoje strategije. Renault je izgubil skoraj 30 % svoje tržne vrednosti zaradi ruske invazije na Ukrajino in posledičnih gospodarskih sankcij. Rusija je drugi največji trg Renaulta. 

Za časa Luca de Mea, ki vodi Renault od julija 2020, se je Rusija premaknila s statusa trga z velikim obsegom na trg z visokim dobičkom. Čeprav je Rusija je s 500.000 avtomobili na leto drugi Renaultov trg, je bila po dobičku daleč zadaj (250 milijonov leta 2021). S prihodom Luca de Meo in novo strategijo bi naj ruski trg postal trg visokega dobička. Ruski trg je 2021 pomenil približno 5 mlrd evrov Renaultovih prihodkov. Delnice Renaulta nadalje padajo, prejšnji teden za kar 7,5 % in so v petek, 18. marca, padle na najnižjo vrednost od novembra 2020. Umik iz ruskega trga in Avtovaza bi tudi negativno vplivala na prizadevanja za uresničevanje nove strategije Renaulta, ki jo je predstavil Luca de Mea.

V spletni izdaji časopisa Les Echos Investir je bilo 22. marca objavljeno, da je moskovska tovarna Renault ponovno začela proizvajati vozila, medtem ko je lokalno hčerinsko podjetje Avtovaz zaradi pomanjkanja sestavnih delov napovedalo nadaljnjo delno ustavitev proizvodnje v Rusiji (koriščenje skupinskega letnega dopusta naj bi se iz avgusta pomaknilo na marec/april). 

Avtovaz, največji ruski proizvajalec avtomobilov je ta mesec zaradi neredne dobave delov že večkrat prekinil delovanje. Renault v Iževsku poleg modelov Lada za ruski trg proizvaja dva modela - Logan in Sandero. 

Prodaja družbe Avtovaz se je v l. 2021 povečala za 10,4 % na 2.850 mio EUR, predvsem zaradi močne rasti cen in 18,4 odstotne točke učinka mešanice produktov, kar je več kot odtehtalo negativni učinek menjalnih tečajev (-6,8 odstotne točke). Blagovna znamka LADA ohranja vodilni položaj na ruskem trgu s skoraj 21-odstotnim tržnim deležem. LADA Vesta in LADA Granta zasedata 1. oziroma 2. mesto na ruski prodajni lestvici. 

Poslovni rezultati skupine Renault v l. 2021 so objavljeni tukaj.
 

Čeprav je njegov največji delničar francoska država, Renault ostaja v Rusiji

Tudi sicer v Rusiji še naprej obratuje kar nekaj francoskih podjetij –  najbolj vidni Auchan, Societe General, Leroy Merlin, Total. V skopih novicah francoski mediji sicer izpostavljajo, da to ni v nasprotju z EU politiko omejevalnih ukrepov, PR Macron pa v svojih predvolilnih  nastopih poudarja, da ne gre za sankcije proti ruskemu ljudstvu. Kot poudarjajo tuji analitiki je vsaj nenavadno, da Renault ne ravna kot drugi, čeprav je njegov največji delničar francoska država, katere predsednik v pogovorih s PR Putinom obljublja vrsto gospodarskih sankcij.

Total (Total Energies) je 22. marca sicer naznanil, da bo prenehal dobavo ruske nafte tj. da ne bo obnavljal obstoječih pogodb, ki se iztečejo konec 2022 (op. MI ne pa tudi plina). V protestih v Franciji proti ruski agresiji so protestniki pred HQ Totala v Parizu zahtevali umik Totala iz Rusije.

Na francoskem BFTM je 22. marca gostoval ukrajinski poslanec in pozval Renault in druga francoska podjetja, da ne financirajo ruske agresije na Ukrajino in se umaknejo iz ruskega trga, podobno kot so se druga številna evropska in svetovna podjetja. Opozoril je, da so Rusi v bombnem napadu na Ukrajino uničili poslovni objekt Leroy Merlin, hkrati pa Leroy Merlin nadaljuje s poslovanjem v Rusiji.

Pripravila:
mag. Breda Korošec
Veleposlaništvo Republike Slovenije v Parizu

 

Preberite tudi:


Vpliv pomanjkanja čipov na avtomobilsko industrijo

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije