V Italiji so v letu 2020 prodali 239.400 motociklov

četrtek, 05. avgust 2021
Italijanski trg motociklov je v letih 2016-2020 rasel po 3,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel vrednost 1,4 mlrd EUR.

Trg motociklov v tej analizi sestavljajo vsi razredi cestnih in terenskih motornih koles, vključno s skuterji in mopedi. Vrednost prodaje je izračunana na podlagi cenikov proizvajalcev.

Povprečna cena motorja, ki je bil v letu 2020 prodan v Italiji je znašala 6.037 EUR, kar je 0,1 % več glede na leto 2019 in 4,7 % več glede na leto 2016.

Obseg prodaje je v obdobju 2016-2020 rasel po 2,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel 239.400 enot. Po napovedih analitikov se bo obseg trga v prihodnjih 5 letih povečeval po 2,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel 272.900 enot.
Zmanjšani dohodki italijanskih potrošnikov so vplivali na možnost izbire motociklov pred avtomobili. Poleg tega so tudi za italijanski trg, tako kot za večino evropskih trgov, značilni periodični premiki povpraševanja, povezani z uvedbo strožjih emisijskih standardov. Prodaja je v letu 2016 na primer narasla zaradi uvedbe standardov Euro 4 za vse motocikle v naslednjem letu, pri čemer so proizvajalci in prodajalci ponujali popuste na starejše modele. Prodajo je v zadnjih 2 letih spodbudila tudi prihajajoča uvedba standardov Euro, saj so potrošniki želeli zamenjati svoja stara vozila.

Največji segment na italijanskem trgu motociklov je segment motorjev in skuterjev. Teh so v letu 2020 v Italiji prodali 218.000, kar predstavlja 91,1 % celotnega obsega trga. Segment mopedov predstavlja 8,9 % celotnega obsega trga. V letu 2020 so v Italiji prodali skupno 21.400 mopedov. Segment motorjev s skuterji predstavlja nekaj več kot polovico količine na tem trgu, saj so za Italijane priljubljen način prevoza, predvsem zaradi njihove cenovne dostopnosti in enostavnosti vožnje v času zastojev, ki so v državi precej pogosti.

Analitiki napovedujejo, da bo italijanski trg motociklov v obdobju 2021-2026 rasel po 3,3 % povprečni letni stopnji in v letu 205 dosegel vrednost 2 mlrd USD. Trg naj bi od leta 2021 spet okreval, saj bo po napovedih okrevala tudi zasebna potrošnja. Postopno zmanjševanje omejitvenih ukrepov in precepljenost prebivalstva bosta omogočila okrevanje gospodarske dejavnosti, kar bo spodbudilo tudi povpraševanje po prevoznih sredstvih. Povečana cenovna občutljivost potrošnikov bo koristila trgu motornih koles v primerjavi z avtomobilskim trgom.


Glavni konkurenti na trgu

  • Honda Motors Co Ltd je največji konkurent na italijanskem trgu s 19,1 % tržnim deležem v letu 2020. Podjetje ima sedež v Tokiu na Japonskem. V poslovnem letu, ki se je končalo marca 2020, je Honda prodala 19.340.000 motornih koles po vsem svetu, kar je za -4,4 % manj na medletnem nivoju. 330.000 motorjev je družba prodala v Severni Ameriki, 205.000 enot na Japonskem, 17.262.000 v Aziji (brez Japonske), 239.000 v Evropi, preostalih 1.257.000 pa v drugih regijah. V letu 2020 je Hondin segment motociklizma ustvaril prihodke v višini 2.059,3 mlrd JPY (približno 15,9 mlrd EUR), kar je za 1,2 % več kot v letu 2019. Ta segment je v letu 2020 predstavljal 13,8 % celotnih prihodkov družbe. 
  • Piaggio & C. S.p.A. je 2. največji konkurent na italijanskem trgu motociklov. V letu 2020 je tržni delež družbe na trgu znašal 12,8 %. Podjetje ima sedež v Pontederi v Italiji. Piaggio svoja vozila trži pod blagovnimi znamkami Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia, Ape, Porter, Quargo, Moto Guzzi, Derbi in Scarabeo. Vozila distribuira prek lastne prodajne mreže in uvoznikov. Piaggio ima proizvodne obrate v Indiji, Italiji in Vietnamu. Prihodki družbe so v letu 2020 znašali 1,313 mlrd EUR. 
  • Yamaha Motor Co Ltd je 3. največji konkurent na italijanskem trgu, z 10,2 % tržnim deležem v letu 2020. Podjetje ima sedež v Iwati na Japonskem. V poslovnem letu 2020 je Yamaha ustvarila 1,471 trln JPY prihodkov, kar je približno 11,4 mlrd EUR. 
  • Kymco Motors je 4. največji konkurent na italijanskem trgu, s 7 % tržnim deležem v letu 2020. Podjetje ima sedež v Kaohsiungu na Tajvanu in ponuja električna vozila, skuterje, avtomobile, težke stroje, motocikle in sorodne dele.
 

 
Viri: Factiva, Marketline Industry Profiles

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije