Vpliv pomanjkanja čipov na avtomobilsko industrijo

torek, 30. november 2021

Evropski proizvajalci avtomobilov, kot so BMW, Renault in Volkswagen, so morali v zadnjih mesecih zapreti svoje tovarne zaradi pomanjkanja polprevodniških komponent. Prodaja novih avtomobilov je posledično padla na najnižjo raven od sredine devetdesetih let prejšnjega stoletja. To je še posebej negativno vplivalo na izvozno usmerjene države, kot so Češka, Madžarska, Nemčija in Švedska, kjer je avtomobilska industrija velik delodajalec in tudi veliko prispeva k gospodarski rasti.
 
Pomanjkanje polprevodnikov kaže na dve težavi. Ko so se leta 2021 končale nacionalne zapore in so se gospodarstva ponovno odprla s pomočjo izdatnih vladnih podpor, so proizvajalci avtomobilov zmanjšali svoje zaloge komponent in niso bili pripravljeni na nepričakovan porast povpraševanja. Zaustavitve tovarn azijskih dobaviteljev so zadevo še poslabšale, prav tako pa tudi industrija zabavne elektronike ni pripravljena, da za zagotovitev oskrbe plača več kot stroškovno ozaveščeni proizvajalci avtomobilov.

Drugo težavo predstavlja vse večja odvisnost avtomobilske industrije od polprevodnikov. Za proizvodnjo sodobnih vozil je potrebnih od nekaj 100 do nekaj 1.000 čipov, ki zagotavljajo delovanje različnih funkcij vozila, kot je na primer delovanje svetlobnih senzorjev ali pa elektronskih oken. To še posebej velja za električna vozila (EV), po katerih povpraševanje raste zaradi izdatnih državnih subvencij.

Pomanjkanje polprevodniških čipov bo po napovedih EIU še naprej negativno vplivalo na evropsko avtomobilsko proizvodnjo vse do leta 2022. To bo imelo negativne gospodarske posledice za evropsko avtomobilsko industrijo, zato so evropski voditelji vse bolj prepričani, da mora Evropa razširiti lastne proizvodne zmogljivosti polprevodnikov. Vendar bo za vzpostavitev lastne proizvodnje potrebnih več let, medtem pa bodo proizvajalci avtomobilov še naprej izgubljali v primerjavi s proizvajalci pametnih telefonov, ki so si za svojo industrijo že zagotovili ustrezne zaloge.
 

Evropski proizvajalci avtomobilov izgubljajo v hudi bitki za dobavo čipov

Št. novih registracij (% medletne spremembe)  Delež zaposlenosti v avt. Industriji (v % glede na celotno proizvodnjo)





Vir: Factiva, The Economist Intelligence Unit

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije