Enajsto rekordno leto za avtodome in prikolice

torek, 25. januar 2022

Nemški proizvajalci avtodomov in počitniških prikolic v času korona krize dosegajo rekorde. Kljub močnemu padcu proizvodnje v drugi polovici leta so v letu 2021 dobavili več rekreacijskih vozil kot kdaj koli prej. Po podatkih nemškega panožnega združenja Caravaning Industrie Verband (CIVD) je bilo od 130.666 proizvedenih enot skoraj 55.000 izvoženih. 
 
Če ne bi bilo težav v oskrbovalnih verigah, pa bi zaradi visokega povpraševanja lahko dosegli še več kot 12,8 % medletno povečanje proizvodnje. Od sredine lanskega leta so se proizvajalci soočali s težavami v oskrbovalnih verigah in višjimi cenami materialov. Ker je manjkalo nekaj delov, so morali skoraj dokončani avtodomi v začasno skladišče. Kar nekaj vozil zaradi pomanjkanja podvozja sploh ni bilo izdelanih, so poročali CIVD.
 
Na celotnem evropskem trgu je bilo lani prodanih okoli 260.000 novih rekreacijskih vozil, pri tem pa je Nemčija daleč najpomembnejši enotni trg, saj je lani beležila 106.138 novih registracij.
 
Najhitreje raste povpraševanje po avtodomih. Lani so v Nemčiji prodali 81.420 avtodomov, kar predstavlja 4,3 % medletno rast in že 11. rekordno leto zapored. Število prodanih prikolic se je v primerjavi z močnim predhodnim letom zmanjšalo za -15,2 % na slabih 25.000 enot. Celotna prodaja z uvozom se je tako v Nemčiji zmanjšala za -1 %.
 
Nemški Inštitut za raziskave javnega mnenja Allensbach je odkril precejšen potencial kupcev za prihodnji 2 leti, saj po izvedenih anketah 1,3 mio ljudi razmišlja o nakupu avtodoma, 700.000 pa jih razmišlja o nakupu počitniške prikolice. Dolgoročno bo 1,8 mio nemških lastnikov avtodomov prehitelo 2 mio lastnikov prikolic. Glede na raziskavo sta najpomembnejša razloga za nakup avtodoma predvsem neodvisnost (88 %) in bližina narave (75 %). Šele na tretjem mestu so anketiranci kot motiv nakupa z 62 % izbrali domnevno večjo varnost pred okužbami s korona virusom. 
 
Ker je v nemških kampih vse večja gneča, združenje CIVD ponuja nasvete zainteresiranim občinam, ki želijo sodelovati na rastočem počitniškem trgu.
 
Karavaning kot oblika počitnic je močan trend ne samo v Nemčiji, ampak po vsej Evropi.
 
Povpraševanje po nemških avtodomih in počitniških prikolicah je stalno v porastu. V letu 2021 je bil dosežen rekorden promet v višini 13,9 mlrd EUR, kar je 12,1 % več kot leto poprej. Poleg prodaje novih vozil, ki je lani dosegla 7,5 mlrd EUR, se je razmahnila tudi trgovina z rabljenimi vozili. Ta se je lani povečala za 6,3 % na 5,2 mlrd EUR. Narašča pa tudi prodaja dodatne opreme, ki se je v letu 2021 povečala za 14,2 % na 1,2 mlrd EUR. K rasti prodaje je prispevalo tudi vse večje število dodatkov, po katerih so povpraševali kupci.
 
Po podatkih CIVD je povprečna cena nove prikolice 23.000 EUR. Avtodomi stanejo v povprečju 77.500 EUR z zelo širokim razponom med enostavnimi in luksuznimi različicami. Glede na pomanjkanje ponudbe in izčrpan trg rabljenih vozil se cene avtodomov in počitniških prikolic v bodoče ne bodo znižale.


Viri: Factiva, Die Welt

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije