Odprt je razpis za zbiranje predlogov malih in srednjih podjetij v turističnem sektorju

sreda, 10. januar 2024
 

Do 21. februarja je odprt razpis za zbiranje predlogov malih in srednjih podjetij v turističnem sektorju

 
Financiranje je namenjeno zagotavljanju celovitega paketa podpore, ki vključuje usposabljanje, finančno pomoč in tudi svetovalne storitve, ponujene v okviru sodelovalnega partnerstva, ki vključuje ključne deležnike v turistični industriji.
 
Splošni cilj tega razpisa za zbiranje predlogov je povečati konkurenčnost turističnega ekosistema, zlasti MSP v turističnem ekosistemu. Njegov namen je opremiti in opolnomočiti MSP, da postanejo bolj odporna, in sicer s krepitvijo zmogljivosti MSP za uspešno izvedbo dvojnega prehoda k bolj trajnostnim, digitalnim in konkurenčnim praksam, kot je prednostno določeno v programu za prehod v turizmu.
 
Čeprav je na voljo veliko informacij o teh temah, MSP ni lahko dostopati do vseh teh informacij, jih razumeti in prenesti v svoje vsakodnevne dejavnosti.
 
Turistična MSP potrebujejo podporo za vključitev modelov upravljanja in vedenjskih sprememb v svoje ukrepe, upravljanje in gospodarske dejavnosti, kar povečuje njihovo odpornost, digitalizacijo in trajnost. V širšem kontekstu okrog teh smernic se MSP omogoči, da razmislijo o svojem splošnem vplivu na družbo in gospodarstvo. Novi koncepti, postopki in metodologije jim bodo omogočili:
 
  • biti bolj odporna, 
  • biti bolj trajnostna, 
  • bolj odgovorna do okolja, 
  • spodbujati inovacije in uporabo digitalnih orodij, 
  • izboljšati kakovost v celotni turistični vrednostni verigi.
 
Končni namen tega razpisa za zbiranje predlogov je pomagati malim in srednje velikim podjetjem pri njihovi močni in trajni rasti.
 

Posebni cilji tega razpisa za zbiranje predlogov so:

  1. Zbrati najboljše prakse glede odpornosti, digitalnih in trajnostnih sprememb, pomembnih za turistična MSP v turističnem ekosistemu, da bi jih razširili med zainteresirane strani v turizmu, vključno s turističnimi MSP.
  1. Organizirati posebna usposabljanja za ključne turistične deležnike o povečanju odpornosti, trajnosti (z okoljskega, družbenega in gospodarskega vidika) ter o digitalizaciji kot spodbujevalcu trajnosti. Namen tega usposabljanja je omogočiti tem ključnim deležnikom, da delujejo kot multiplikatorji, tako da postanejo trenerji in prenašajo znanje v svoje lokalne ekosisteme, da bi dosegli veliko število turističnih MSP. 
  1. Omogočiti prilagojeno krepitev zmogljivosti turističnih MSP za povečanje njihove odpornosti, trajnosti (z okoljskega, družbenega in ?gospodarskega vidika) ter digitalizacije, in sicer v zvezi z orodji in strategijami upravljanja v smeri trajnosti, svetovanjem o certificiranju in razpoložljivimi sredstvi, ki prispevajo k tem ciljem.
  1. Podpirati MSP v turističnem ekosistemu pri razvoju in izvajanju novih poslovnih strategij, novih proizvodov in medsektorskih pristopov, ki spodbujajo in povečujejo odporne prakse v njihovih vsakodnevnih dejavnostih.
 
Glede na različne stopnje zrelosti, ki jih MSP v turističnem ekosistemu izkazujejo na področju odpornosti, digitalizacije in trajnostnih praks, ta razpis priznava obstoj širokega nabora rešitev, ki lahko prispevajo k doseganju opisanih ciljev. Gre lahko za rešitve, ki temeljijo na inovacijah, kot so zelo izpopolnjene tehnološke aplikacije, z viri učinkovite operativne metode in sheme javno-zasebnega sodelovanja ali celo medsektorski projekti in razvoj novih proizvodov, ki povezujejo turistične dejavnosti z drugimi ekosistemi. Obstajajo pa lahko tudi pristopi, ki temeljijo na učinkovitih preizkušenih metodologijah, kot so izmenjava najboljših praks, sodelovanje in povezovanje med podsektorji in/ali medsektorji ter tudi spodbujanje celostnih programov s strani destinacij ali lokalnih ali izvajanje okoljsko skladnih zahtev, kot je predvideno v znaku EU za okolje za turistične nastanitve in/ali sistemu za okoljsko ravnanje in presojo (EMAS).
 
Več: Razpis
 
Pripravil:
 
Boštjan Šinkovec
Slovensko gospodarsko in raziskovalno združenje


 

Preberite tudi:


Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini

Globalni trendi na področju turizma