Avtomobilska proizvodnja v Mehiki septembra nižja za -30 %

torek, 19. oktober 2021

Proizvodnja avtomobilov v Mehiki je letos septembra upadla za tretjino v primerjavi z enakim obdobjem lani. To je posledica pomanjkanja sestavnih delov, pa tudi transportnih blokad. Čeprav bodo te motnje verjetno le začasne, pa hkrati poudarjajo ranljivost industrije na motnje v dobavni verigi, s katerimi se sooča svetovno gospodarstvo.

Po uradnih podatkih se je mehiška proizvodnja avtomobilov v letošnjem septembru zmanjšala za tretjino v primerjavi s septembrom 2020. Skoraj vsi večji proizvajalci avtomobilov v državi so v tem mesecu beležili dvomestni upad proizvodnje. Nemški Mercedes-Benz je zabeležil upad proizvodnje za skoraj dve tretjini. Japonski proizvajalec Honda in južnokorejski proizvajalec Kia sta imela v septembru nekoliko manjši izpad, in sicer v višini -1,5 %. Ameriški Ford je v tem obdobju poročal o znatnem povečanju proizvodnje, kar je bilo deloma posledica nizke proizvodnje v septembru 2020, a je bila kljub temu proizvodnja višja kot septembra 2019.

Padec izvoza mehiške avtomobilske industrije je bil septembra letos manj izrazit, saj je upadel le za -24,2 %. Mercedes-Benzu se je prodaja na tujih trgih zmanjšala za štiri petine, General Motors pa je beležil upad izvoza za dve tretjini. Zmanjšanje proizvodnje je imelo veliko manjši vpliv na domačo prodajo avtomobilov, saj se je ta v letošnjem septembru znižala za le -1,1 %.

Zmanjšanje proizvodnje je v veliki meri posledica pomanjkanja mikročipov in drugih elektronskih komponent, ki so prizadele vso industrijo. Pomemben dejavnik pa so bile tudi transportne blokade, ki postajajo vse pogostejše, zlasti v državah, kot je Michoacán.

Čeprav je večina mehiških avtomobilov namenjana za izvoz v ZDA, pa mehiški avtomobilski proizvajalci veliko sestavnih delov uvozijo iz Azije prek pristanišč, kot je Lázaro Cárdenas. Blokade so vplivale na povezave med temi pristanišči in glavnimi avtomobilskimi tovarnami na severu in v središču države.

Kljub slabim septembrskim podatkom pa se kumulativa avtomobilske proizvodnje v Mehiki v letu 2021 povečuje. Letos so v Mehiki do konca septembra proizvedli 2,3 mio avtomobilov, kar je 6,4 % več v primerjavi z letom 2020, vendar še vedno občutno pod 2,9 mio, kolikor so proizvedli avtomobilov v istem obdobju leta 2019. Čeprav se bo ponudba mikročipov morda izboljšala do prve polovice leta 2022, pa se transportne blokade lahko izkažejo za dolgotrajnejše, saj jih mehiška vlada ne želi obravnavati.

Proizvodnja avtomobilov bo leta 2021 in še posebej leta 2022 dosegla pozitivne učinke, kar bo okrepilo tudi gospodarsko okrevanje Mehike. Vendar to morda ne bo dovolj za izravnavo drugih dejavnikov, saj mehiško gospodarstvo od letošnjega naprej marca stagnira. EIU zato v svojem oktobrskem poročilu Mehiki napoveduje za leto 2020 6,4 % rast BDP v letu 2021, v letu 2022 pa naj bi rast BDP dosegla 2,7 %.



Viri: Factiva, Economist Intelligence Unit

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije