Grčija ima več kot polovico ladijske flote v EU

torek, 03. november 2020

Po podatkih Lloyd's List Inteligenca (LLI) so lani 13,1 % vse tonaže, oziroma prepeljanega tovora z ladjami po vsem svetu, prepeljali grški ladjarji. Grčija, oziroma grški lastniki ladij trenutno predstavljajo več kot polovico zmogljivosti flote EU. Po poročilu Lloydovega seznama so imeli grški ladjarji oktobra 2020 floto 4.981 plovil skupne nosilnosti 327,3 mio dwt, kar je 2,2 % več kot oktobra 2019, ko je flota znašala 4.965 ladij z 320,3 mio dwt.

Leta 2019 so ladje v grški lasti povečale svojo dejavnost, tako na svetovni ravni, kot v večini večjih regij. Pokrile so več kot 230.000 pristaniških klicev in skupno zbrale več kot 11,9 mlrd dwt. V letu 2018 so pokrile približno 221.000 mednarodnih klicev, kar je predstavljalo 11,3 mlrd dwt. Povečanje aktivnosti je odraz trgovinskih vzorcev in povečanega povpraševanja, hkrati pa tudi povečanja zmogljivosti flote v vmesnem času.

Grška domača trgovina tradicionalno prispeva manj kot 1 % k skupnemu tovoru, ki ga v enem letu prepeljejo grške ladijske družbe. Te so torej odvisne od mednarodnega trgovanja in povpraševanja po prevozu tovora v razsutem stanju, zato je njihova stabilnost vsako leto precej negotova.

Bližnji vzhod je bila edina večja ladjarska regija, v kateri so grški ladjarji lani prepeljali manj tovora kot prejšnje leto. V vseh ostalih regijah pa se je lani aktivnost povečala. Že več let zapored se povečuje grški ladijski promet v Aziji. Lani je regija s skupno zmogljivostjo predstavljala nekaj več kot 35 % svetovnih pristaniških ladij. Delež Azije v svetovni gospodarski proizvodnji pa trenutno znaša približno 40 %.

Tudi v evropskih pristaniščih so grški ladjarji v letu 2019 dostavili kar 100 mio ton več tovora kot leto prej. Grški lastniki ladij že dolgo trdijo, da bi morala Evropska unija nameniti večjo pozornost vlogi ladijskega prometa pri servisiranju zunanje trgovine.



 Viri: Factiva, Cyprus Mail

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike