Moller-Maersk s prvo kontejnersko ladjo na metanol

sreda, 12. julij 2023
 

Družba Møller-Maersk želi do leta 2040 doseči neto ničelne emisije toplogrednih plinov


Danski ladijski prevoznik A.P. Møller-Maersk je v ponedeljek iz ladjedelnice Hyundai Mipo v Južni Koreji prevzel 2100-tonsko težko kontejnersko ladjo, ki je prva tovrstna ladja na svetu, ki bo plula na metanol. V Kopenhagen naj bi prispela 14. septembra, kjer jo bo tudi uradno "krstila" predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen.

Družba je v sporočilu za javnost poudarila, da je plovilo pomemben korak k uresničitvi zaveze k ogljični nevtralnosti ter hkrati začetek nove dobe v ladijskem prometu, kjer lahko skupaj v sodelovanju z drugimi zmanjšajo emisije toplogrednih plinov in ustvarijo bolj zeleno prihodnost. Družba Møller-Maersk stremi k doseganju cilja 25 % prevoza čezoceanskega tovora z uporabo zelenih goriv do leta 2030. Na splošno želi podjetje do leta 2040 doseči neto ničelne emisije toplogrednih plinov. 

Kontejnerska ladja je končana po dveh letih od naročila. V tem času je južnokorejska ladjedelnica dobila skupno 100 naročil kontejnerskih ladji na metanol. Od tega je podjetje Møller-Maersk naročilo 19. Dobavitelj goriva OCI Global je zagotovil zadostno zalogo zelenega metanola za nemoteno obratovanje omenjene ladje. 

Iz Møller-Maersk so v izjavi za javnost poudarili, da omenjeno plovilo zagotavlja vpogled v proces načrtovanja in gradnje zelenih plovil ter zagotavlja izkušnje za njihovo floto večjih kontejnerskih ladij na metanol, katerih dobava naj bi se pričela leta 2024. 

Leonardo Sonzio, vodja upravljanja voznega parka in tehnologije za Møller-Maersk, je v predstavitvi tehničnih značilnosti ladje opozoril na nekatere konstrukcijske težave in na izzive integracije za sistem oskrbe z gorivom z metanolom ter novo tehnologijo motorja. V razvoj tega plovila je vloženih 5000 dodatnih inženirskih ur v primerjavi z običajno ladijsko novogradnjo. Med drugim ladja vključuje okolju prijazne tehnologije, vključno z zmožnostjo delovanja na energijo z obale. Møller-Maersk je uvedel tudi programe usposabljanja za ladijsko posadko in obalno osebje. 

Ta trenutek velik izziv predstavlja izgradnja oskrbe z zelenim metanolom in infrastruktura. V Møller-Maersk so prepričani, da je z naročilom velikega števila tovrstnih plovil, zelo zgodaj pokazal smeri razvoja ladijskega kontejnerskega prevoza v prihodnje. Hkrati pa samo podjetje vlaga v razvoj globalne dobavne verige z metanolom.



Pripravila:

Milena Stefanović Kajzer
Veleposlaništvo Republike Slovenije Kopenhagen

 

Preberite tudi: