Potniške letalske družbe svoja letala spreminjajo v tovorna letala

torek, 05. maj 2020

Logistična in letalska podjetja z inovativnimi pristopi povečujejo tovorne zmogljivosti v sistemu zračnega prometa, ki ima huda ozka grla zaradi pomanjkanja tovornih letal.

Nemška logistična skupina DB Schenker je 30. aprila sporočila, da je v sodelovanju z letalsko družbo Icelandair iz Islandije ustanovila virtualno letalsko družbo za prevoz medicinske opreme v Evropo in ZDA. Nova družba prevaža tovor na potniških letalih z odstranjenimi sedeži. Proizvajalec letal Airbus pa je razvil sistem za povečanje prostora za tovor v letalski potniški kabini.

Logistično podjetje Schenker, ki je v lasti železniškega prevoznika Deutsche Bahn iz Nemčije, je od letalske družbe Icelandair najelo tri potniška letala Boeing 767. Z njimi na dnevnih letih iz Šanghaja v München dostavlja medicinsko opremo. Osebno zaščitno opremo, kot so kirurške obleke in maske, lahko dostavijo v petih do sedmih dneh po rezervaciji. Letalska družba DB Schenker načrtuje 45 letalskih linij v 12 rotacijah na teden. DB Schenker, ki je tretje največje globalno logistično podjetje glede na bruto prihodke, med drugim načrtuje tudi dva leta na teden v Chicago.



Povpraševanje po zračnem tovornem prometu se povečuje zaradi nujne potrebe po hitrem pošiljanju medicinske opreme bolnišnicam in zdravstvenim ustanovam. Letalske družbe so izkoristile priložnost, zato letala, ki bi sicer ležala v skladišču, najemajo za prevoz tovora. Mnoge letalske družbe se trudijo izkoristiti prostor v kabini. Škatle postavljajo v odlagalne prostore in na sedeže, ki jih večkrat tudi odstranijo iz kabine.
Za dodatno opremljanje potniških kabin je potrebno dovoljenje nacionalnih letalskih organov. Ameriške letalske družbe so od Zvezne uprave za letalstvo že zaprosile, naj dovoli prevoz tovora na potniških sedežih.

Partnerstvo DB Schenker-Icelandair je do sedaj eno od obsežnejših in trajnejših namenskih čarterskih operacij, ki vključujejo potniška letala. V samo treh dneh je Icelandair iz treh letal odstranil potniške sedeže, s čimer so pridobili več kot 200 m3 skupnega tovornega prostora. DB Schenker se je za dobavo zaščitne opreme povezal s proizvajalcem avtomobilov Porsche in podjetjem Lufthansa Cargo. Porsche pomaga pri nabavi zaščitne opreme iz Kitajske, kjer ima svoje proizvodne zmogljivosti in številne mednarodne izkušnje v dobavni verigi. Od 9. aprila dalje vsak teden prispe 6 Lufthansinih letal na letališči v Frankfurt in München, kjer blago naložijo na tovornjake in prepeljejo v vmesno skladišče DB Schenker na letališče Stuttgart. Vlade nemških zveznih dežel Saške in Baden-Württemberga nato prevzamejo in distribuirajo zaščitno opremo bolnišnicam, reševalnim službam in drugim ustanovam. DB Schenker ocenjuje, da bo do konca maja vrednost uvoza opreme znašala več 100 mio EUR.

Proizvajalec letal Airbus je medtem razvil aplikacijo za letali A330 in A350, ki bo letalskih prevoznikom omogočila, da po odstranitvi sedežev v ekonomskem razredu namestijo tovorne palete neposredno v sedeže na dnu kabine. Prevoz tovora na paletah v kabini je lažji in hitrejši kot nakladanje in razkladanje posameznih šketel, hkrati pa zmanjšuje obrabo sedežev. Druge prednosti so še večja požarna zaščita in manjše premikanje tovora med letom. Airbus bo upravljal postopek pridobitve potrebnega potrdila za kabinske palete, ki ga izdaja Agencija Evropske unije za varnost v letalstvu.



Uradniki v letalski industriji pravijo, da postavljanje tovora v potniško kabino ni vedno najboljša rešitev, predvsem zaradi dodatnih potreb po delovni sili, omejenega prostora in časa, omejitve teže in omejitev pri prevozu nevarnih snovi.
 
 Vir: Factiva; American Shipper

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike