Volkswagen vlaga v proizvodnjo električnih avtomobilov in baterij na Kitajskem

torek, 02. junij 2020


Volkswagen, največji avtomobilski proizvajalec iz Nemčije, povečuje svoj delež s 50 % na 70 % v obstoječem skupnem podjetju s kitajskim JAC Motors, ki izdeluje električna vozila. Delež bo povečal s prevzemom polovice matične družbe JAC, državne družbe Anhui Jianghuai Automobile Group. V prevzem bo Volkswagen vložil 1 mlrd EUR.

Poleg tega je Volkswagen investiral še 1,1 mlrd EUR v nakup 26 % deleža podjetja Guoxuan High-Tech Co, znanega tudi kot Gotion High-Tech, s čimer je postal največji delničar družbe, ki proizvaja baterije za električna vozila. Obe podjetji imata sedež v mestu Hefei, 483 km zahodno od Šanghaja.

Izvršni direktor Volkswagna, Stephan Wöllenstein, je na tiskovni konferenci v petek, 29. maja povedal, da je Volkswagen prepričan v razvoj kitajskega trga. Kitajski trg električnih vozil je po nekaj letih hitre rasti rahlo upadel. Prodaja električnih avtomobilov se je na Kitajskem v letu 2019 zmanjšala za -4 % na 1,2 mio vozil, nato pa je v prvih štirih mesecih leta 2020 padla za -43 %, kar je predstavljalo le 3,5 % vseh prodanih vozil. Toda Volkswagen in tudi drugi avtomobilski proizvajalci ostajajo prepričani, da bo Kitajski trg električnih vozil spet hitro zrasel, sledil pa mu po še preostali svet. Volkswagen namerava do leta 2025 lansirati 80 električnih vozil, do leta 2030 pa bo ponudil električne različice vseh svojih 300 modelov, ki jih izdeluje in prodaja po vsem svetu.

Kljub zmanjševanju povpraševanja je kitajska vlada pred kratkim povečala svoj cilj za električna vozila. Pričakovani delež električnih avtomobilov v celotni prodaji avtomobilov do leta 2025 je dvignila iz dosedanjih 20 % na 25 %, kar pomeni prodajo približno 6 do 7 mio vozil.

Volkswagen si je zastavil zelo ambiciozen cilj, da do leta 2025 na Kitajsko dostavi 1,5 mio električnih vozil. To je signal za celotno avtomobilsko industrijo in zlasti za proizvajalca električnih vozil Tesla Inc., ki je decembra 2019 že začel dobavljati vozila iz svoje nove tovarne v Šanghaju, kjer namerava letno proizvesti 500.000 električnih vozil.

Volkswagen je ustanovil svoje skupno podjetje z JAC v letu 2017. Podjetje je do sedaj lansiralo na trg samo eno vozilo. Na tiskovni konferenci konec maja 2020 pa je Volkswagen dejal, da bo do leta 2025 izdelal pet novih modelov, zgradil pa bo tudi tovarno električnih vozil ter raziskovalno-razvojni center v Hefeiju.

Volkswagen je pred kratkim končal gradnjo dveh novih obratov za proizvodnjo električnih vozil s skupno letno zmogljivostjo 600.000 vozil. Pri tem je pri skupnih vlaganjih sodeloval z dvema partnerjema, državnima proizvajalcema avtomobilov FAW Group Corp. in SAIC Motor Corp.

Kitajska je leta 2018 liberalizirala svoj avtomobilski trg, kar je tujim proizvajalcem avtomobilov omogočilo, da imajo lahko proizvodna podjetja v 100 % lasti. Prej so bili omejeni na 50 % lastništvo skupnega lokalnega podjetja. Stephan Wöllenstein je poudaril prednosti sodelovanja s kitajskimi partnerji, ki imajo lokalne povezave in dobro razumejo delovanje kitajskega trga. Tesla je do sedaj edini tuji konkurent, ki se je odločil, da na Kitajskem deluje brez lokalnega partnerja.

Leta 2018 je BMW AG najavil, da bo prevzel večinski delež v svojem skupnem podjetju z Brilliance China Automotive Holdings Ltd. in s tem za približno 4,2 mlrd USD povečal svoj delež na 75 %. Napovedal je tudi ustanovitev novega skupnega podjetja z Great Wall Motor Co za izdelavo električnega Minija.

Januarja 2020 je tudi Mercedes-Benz Daimler AG napovedal novo skupno podjetje z Zhejiang Geely Holding Group Co. za proizvodnjo električnih pametnih avtomobilov.

Tudi ameriški in japonski proizvajalci avtomobilov z električnimi vozili ciljajo na kitajski trg. General Motors Co namerava na Kitajskem do leta 2023 lansirati 20 električnih modelov, Ford Motor Co. pa 15 do leta 2025.

Investicija v podjetje Guoxuan, ki je tretji največji kitajski proizvajalec baterij za električne avtomobile (za Contemporary Amperex Technology Ltd. in BYD) bo pomagala Volkswagnu zagotavljati redne dobave baterij. Leta 2018 je Volkswagen izbral podjetje CATL za enega njegovih glavnih dobaviteljev baterij, poleg LG Chem Ltd. in Samsung SDI Co. Vsi trije proizvajalci baterij naj bi Volkswagnu dobavili baterije v vrednosti 25 mlrd USD. Nakup deleža proizvajalca baterij Guoxuan daje Volkswagnu večjo gotovost kot dosedanji dogovori o dobavah. Zanesljivost dobave baterij pa je osnova za vsakega proizvajalca električnih vozil.

Viri: Factiva; The Wall Street Journal , Dow Jones Newswires

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije