EU je popustila pritisku avtomobilske industrije

četrtek, 18. december 2025
 

Popuščanje po pritisku avtomobilske industrije

Evropska komisija namerava omiliti načrtovano prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem po letu 2035.

Dovolila naj bi le nadaljnjo prodajo nekaterih ne-električnih vozil, kar je posledica močnega pritiska predvsem Nemčije in Italije, pa tudi celotne evropske avtomobilske industrije.

Po zdaj veljavnih pravilih bi morali vsi novi avtomobili od leta 2035 dosegati ničelne emisije CO2. V skladu z novim predlogom Evropske komisije pa bi bil cilj znižan na 90 % zmanjšanja izpustov glede na leto 2021. To bi omogočilo nadaljnjo prodajo priključnih hibridov ter vozil s podaljšanim dosegom, ki uporabljajo CO2-nevtralna bio-goriva ali sintetična goriva.


 

EU popušča, proizvajalci opozarjajo

Če bo predlog potrjen v državah članicah in Evropskem parlamentu, bo to najpomembnejše popuščanje EU pri zelenih politikah v zadnjih 5 letih.

Odločitev prihaja v času, ko se avtomobilski sektor sooča z resnimi izzivi.

Ameriški Ford je nedavno napovedal več milijardni odpis in ukinitev več modelov električnih vozil (EV), evropski proizvajalci, kot sta Volkswagen in Stellantis, pa opozarjajo na šibko povpraševanje in nižjo dobičkonosnost EV.

Avtomobilsko združenje ACEA je razmere označilo za prelomne in pozvalo k omilitvi tudi vmesnih ciljev za leto 2030 ter k nižjim kaznim za njihovo neizpolnjevanje.

Še posebej so pod pritiskom nemški avtomobilski proizvajalci zaradi izgube tržnih deležev na Kitajskem in vse večjega uvoza kitajskih EV v Evropo, pri čemer carine EU pritisk le delno blažijo.
 
 
 

Opozorila industrije EV

Na drugi strani industrija EV in okoljske organizacije svarijo, da bi omilitev ciljev oslabila naložbe in zmanjšala konkurenčnost Evrope v primerjavi s Kitajsko.

Po njihovem mnenju bi EU s tem izgubila zagon pri prehodu na električno mobilnost in ogrozila svoj ugled podnebnega voditelja.
 

Podpora EV ostaja

Evropska komisija kljub temu napoveduje dodatne ukrepe za spodbujanje EV, zlasti v korporativnih voznih parkih, ki predstavljajo okoli 60 % prodaje novih avtomobilov.

Razmišlja tudi o novi regulativni kategoriji za majhna EV z nižjimi davki ter o dodatnih dobropisih za doseganje ciljev CO2, tudi z bolj trajnostno proizvodnjo.
 

Popuščanje kljub rasti prodaje

Do popuščanja prihaja kljub rasti prodaje EV v EU, ki se je letos povečala za 26 % in dosegla 16 % tržnega deleža.

Rast prodaje pa je zelo neenakomerna.

Medtem ko severna in zahodna Evropa hitro napredujeta, južne in vzhodne države močno zaostajajo zaradi visokih cen in pomanjkanja polnilne infrastrukture.

Na Norveškem EV predstavljajo že 94 % prodaje, na Hrvaškem pa le okoli 1 %.

Razprava o omilitvi prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem razkriva razkorak med podnebnimi cilji, industrijskimi interesi in dejanskimi razmerami na evropskem avtomobilskem trgu.


Viri:
  • Factiva
  • Reuters
  • CE NoticiasFinancieras
  • Foto: iStock
 

Preberite še:

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: