Norveški zeleni ladijski program

torek, 28. junij 2022

Zeleni projekt trgovske verige ASKO Maritime AS 

Indijska ladjedelnica Cochin Shipyard Limited je 24. junija na Norveško dostavila 2 avtonomni električni plovili, ki jih je zgradila za ASKO Maritime AS.

ASKO Maritime AS je največja veriga supermarketov na Norveškem, ki želi doseči cilje brez emisij ogljika v svoji logistični storitvi do leta 2026. Projekt družbe ASKO je ambiciozen projekt na Norveškem, ki ga v okviru zelenega ladijskega programa delno financira norveška vlada. Cilj projekta je prevoz blaga brez emisij po fjordih Osla.

Ti dve električni plovili bo upravljala družba Massterly AS, ki je skupno podjetje Kongsberga, vodilnega svetovnega proizvajalca avtonomne tehnologije, in podjetja Wilhelmsen, enega največjih pomorskih ladijskih podjetij.

Avtonomna trajekta

Ti dve 67 m dolgi plovili sta popolnoma električna transportna trajekta, ki jih poganja baterija z zmogljivostjo 1.846 kWh. Po zagonu avtonomne opreme in terenskih preizkusih na Norveškem, bosta ta dva trajekta delovala kot popolnoma avtonomi plovili, kar pomeni, da na krovu osebje ne bo potrebno. Za vse operacije bosta plovili skrbeli sami, prek že integriranega poveljevanja in nadzora v sistemu. To je revolucionaren projekt in prvi te vrste v svetu.

Plovili sta bili zgrajeni v indijski ladjedelnici Cochin Shipyard, zasnovala pa ju je norveška družba Naval Dynamics. 

Po ocenah strokovnjakov bosta ti dve plovili, ko bosta enkrat začeli delovati, ustvarili novo merilo za svet trgovskega ladijskega prometa na področju avtonomnih plovil z ničelnimi emisijami ogljika.
 

O družbi ASKO Maritime

ASKO Maritime AS je največji norveški veletrgovec z živili in je del skupine Norges Gruppen. ASKO se ukvarja z distribucijo izdelkov v živilskem, maloprodajnem in institucionalnem gostinskem sektorju. ASKO ima 3.300 zaposlenih, po vsej Norveški pa ima 13 regionalnih skladišč, 8 trgovin Storcash (B2B), dve centralni skladišči in en konsolidacijski terminal v Vestbyju. ASKO je hkrati tudi eno največjih norveških transportnih podjetij z več kot 600 tovornjaki.
 

Drugi zeleni projekti v norveškem pomorskem transportu 

Tudi norveški ponudnik pomorskih logističnih storitev Samskip načrtuje gradnjo dveh kontejnerskih ladij brez emisij, ki naj bi avtonomno vozili na liniji Oslo - Rotterdam. V projektu sodeluje tudi ameriški ponudnik tehnoloških storitev Ocean Infinity.
 
Kontejnerski ladji naj bi poganjala 3,2 mW gorivna celica na osnovi vodika. Dizelsko-električni pogonski sistem je načrtovan kot nekakšna rezerva gorivnih celic. Obe kontejnerski ladji naj bi začeli voziti že leta 2025.

Projekt je v višini 15 mio EUR delno financirala tudi norveška državna energetska skupina Enova, ki si prizadeva spodbujati prehod na ekološko naravnano proizvodnjo energije in tehnologije, ki temeljijo na trajnostni energiji.
 


Viri: Factiva, The Hindu, Asian News International, THB Täglicher Hafenbericht
 

Preberite še: 

Globalni trendi na področju zelenih tehnologij

Globalni trendi na področju transporta in logistike

Priložnosti na norveškem trgu