Tajska zaseda vodilno mesto med izvoznicami sladoleda v Aziji

torek, 29. april 2025


Tajska se je trdno uveljavila kot vodilna izvoznica sladoleda v Aziji in je zdaj na četrtem mestu med svetovnimi izvozniki, pri čemer izkorišča svoje bogate naravne vire in prednosti sporazumov o prosti trgovini. Ta uspešna zgodba poudarja odpornost in potencial tajske industrije sladoleda na mednarodnem prizorišču.
 


Chotima Iemsawasdikul, generalna direktorica oddelka za mednarodna trgovinska pogajanja pri Ministrstvu za trgovino, je izpostavila izjemno priljubljenost tajskega sladoleda med vsemi starostnimi skupinami.

Ministrstvo je opozorilo na stalni naraščajoči trend izvoza sladoleda, ki je kljub izzivom svetovne trgovine pokazal impresivno prilagodljivost.

Tajska trenutno zaseda četrto mesto med svetovnimi izvoznicami sladoleda, takoj za Evropsko unijo, Združenimi državami Amerike in Združenim kraljestvom.

V zadnjih petih letih (od 2020 do 2024) je tajski izvoz sladoleda povprečno znašal 106 milijonov ameriških dolarjev letno, kar predstavlja povprečno rast v višini 11 odstotkov na leto.

V prvih dveh mesecih letošnjega leta (januar–februar 2025) je tajski izvoz sladoleda dosegel 22 milijonov ameriških dolarjev, kar je 3-odstotno povečanje v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Chotima je poudarila ključno vlogo sporazumov o prosti trgovini (FTA) pri spodbujanju izvoza ter odpravi uvoznih tarif v 18 partnerskih državah, ki jih pokriva 14 tajskih sporazumov o prosti trgovini. Mednje spadajo države ASEAN, Kitajska, Japonska, Južna Koreja, Avstralija, Nova Zelandija, Indija, Peru, Čile in Hongkong. Trenutno imajo vse kategorije tajskega sladoleda in drugih užitnih sladoledov brez tarifni dostop v 17 od teh držav.

Japonska ostaja edina država, ki uporablja uvozne dajatve v višini od 21 do 29,8 odstotka. Posledično se je izvoz sladoleda na trgih sporazumov o prosti trgovini stalno povečeval.

Rast je bila na večini trgov močna, pri čemer je ASEAN vodilni cilj Tajske z 9-odstotnim povečanjem. Predvsem Malezija je zabeležila 9-odstotno rast, Filipini 70 odstotkov, Vietnam pa 41 odstotkov.

V prihodnje je tajska industrija sladoleda pripravljena na še širitev, zahvaljujoč zmogljivosti proizvodnje visokokakovostnih izdelkov, ugodnim tarifnim uredbam v okviru sporazumov o prosti trgovini ter raznolikosti sestavin. To Tajsko postavlja v močan položaj, da postane osrednje središče industrije sladoleda v azijski regiji. Veliki svetovni proizvajalci sladoleda že vlagajo v Tajsko kot ključni proizvodno in izvozno bazo za regijo. Zato bi morala tajska podjetja dati poudarek ohranjanju visokih standardov kakovosti ter razvoju inovativnih in edinstvenih okusov sladoleda, morda z vključitvijo zdravju koristnih zelišč, da bi pritegnila sodobne potrošnike. Poleg tega je pomembno, da aktivno izkoriščajo priložnosti, ki jih ponujajo sporazumi o prosti trgovini, za širitev svojega izvoza na mednarodne trge.

Pripravil:

Slovenski poslovni klub Tajska
e-naslov: maeotrading@gmail.com

 

Preberite tudi:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini