Trendi globalnega trga spletnih prodajnih platform v letu 2025
Globalni trg spletnih prodajnih platform se hitro spreminja, njegovo transformacijo pa poganjajo tehnološke inovacije, spreminjajoče se vedenje potrošnikov in ostra konkurenca.
Uveljavljeni veliki spletni ponudniki se vse pogosteje soočajo z naglo rastočimi novimi platformami, kar odpira nove priložnosti za blagovne znamke in prodajalce.
Spletne prodajne platforme so motor globalne e-trgovine
Spletne prodajne platforme so večnamenske platforme, ki povezujejo potrošnike in prodajalce ter omogočajo transakcije v različnih fazah nakupne poti, od odkrivanja izdelkov do dostave, plačil in vračil.Leta 2024 so spletne prodajne platforme dosegle 62 % svetovne prodaje prek e-trgovine, kar znaša 2,4 trl USD ali približno 2,2 trln EUR.
Ta prevlada temelji na rastočem deležu prodaje tretjih ponudnikov, ki se je povečala od 72 % leta 2014 na 81 % v letu 2024. Vodilne spletne prodajne platforme si prizadevajo pridobiti še več prodajalcev in povečati svoj delež prodaje tretjih ponudnikov, saj jim to omogoča širitev ponudbe, visok prihodek iz provizij in oglaševanja ter hitro rast brez tveganj zalog ali večje operativne zapletenosti.

Diskontne spletne prodajne platforme vse bolj priljubljene med cenovno občutljivimi potrošniki
V obdobju draginje so potrošniki vse bolj pozorni na cene. Glede na raziskavo Euromonitor Voice of the Consumer, objavljeno februarja 2025, je najboljša cena glavni razlog za spletno nakupovanje.To je spodbudilo rast diskontnih spletnih prodajnih platform, kot so Temu, Shein in AliExpress, ki ponujajo izključno izdelke z izredno nizkimi cenami. Delujejo po modelu neposredne prodaje proizvajalca potrošniku, s čimer zmanjšujejo neučinkovitosti v vrednostni verigi in prihranke prenašajo na kupce.
Trgovina prek družbenih medijev in umetna inteligenca preoblikujeta spletne prodajne platforme
Douyin in TikTok, spletni platformi v lasti ByteDance, sta se sprva uveljavili kot družbeni omrežji z visoko stopnjo angažiranosti. Danes pa z integracijo funkcij spletne prodajne platforme močno vplivata na maloprodajo. Z združevanjem družbenih medijev, videov v živo in e-trgovine v zaprtem ekosistemu omogočata odkrivanje izdelkov, vključevanje uporabnikov in brezhibno nakupovalno izkušnjo.Hitri razvoj umetne inteligence (AI) in generativne umetne inteligence (GenAI) prav tako preoblikuje uporabniško izkušnjo.
Novembra 2024 je blagovna znamka vode Evian predstavila virtualne avatarje, podprte z GenAI, na tajski platformi Shopee Live, kar omogoča 24/7 video nakupovanje v več jezikih.
Kitajska spletna platforma JD.com pa je s svojim modelom Yanxi opremila prodajalce z orodji za trženje, pridobivanje strank in analitiko.
Logistika in izpolnjevanje naročil kot ključ do zadovoljstva
Izpolnitev naročila je edina fizična točka stika v e-nakupovalni izkušnji in ključna za zadovoljstvo uporabnikov. Brezplačna dostava in možnost vračila zmanjšujeta opustitev nakupa in krepita lojalnost, to pa so lastnosti, ki jih potrošniki najbolj cenijo.Vodilne spletne prodajne platforme so veliko vlagale v logistično infrastrukturo.
Amazon je na primer razširil svojo storitev Prime, ki je sprva ponujala brezplačno 2-dnevno dostavo za 1 mio izdelkov, danes pa vključuje že več kot 300 mio izdelkov.
Cainiao, logistični oddelek Alibabe, upravlja z več kot 1.100 skladišči, 380 centri za razvrščanje in največjo mrežo prevzemno-oddajnih točk na svetu, kar omogoča hitro, cenovno ugodno in zanesljivo dostavo.
Diverzifikacija je ključ do dolgoročnega uspeha
S ciljem dolgoročne odpornosti se spletne maloprodajne platforme širijo v sorodna področja, kot so finančne storitve, medijsko oglaševanje, logistika in programi zvestobe.Povečujejo tudi svojo prisotnost v segmentu živilske e-trgovine, ki je ključnega pomena za rast v kategoriji hitre potrošnje (FMCG).
Leta 2024 so spletne prodajne platforme predstavljale 49 % svetovne FMCG e-prodaje po vrednosti.
Amazon zdaj povezuje nekoč ločene dele svoje maloprodaje, Amazon.com, AmazonFresh in Whole Foods, da bi potrošnikom zagotovil bolj celovito nakupovalno izkušnjo in hkrati povečeval konkurenčno prednost proti velikim trgovcem, kot je Walmart.
Spletne prodajne platforme se morajo nenehno prilagajati pričakovanjem kupcev
V prihodnje bodo morale spletne prodajne platforme še naprej naslavljati ključne potrošniške prioritete. To so cena, kakovost, izkušnje in vrednote.Pametna in učinkovita uporaba podatkov o strankah in AI bosta ključni za preoblikovanje storitev, personalizacije in prodajalčevih operacij.
Spletne prodajne platforme imajo dostop do velike količine podatkov in so zaradi svoje tehnološke usmerjenosti idealno izhodišče za ohranjanje konkurenčne prednosti v svetovni maloprodaji.
Viri:
- Factiva
- Euromonitor International
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju IKT
Spletne prodajne platforme
Evropa bo pri spletni prodaji potrošniškega blaga prehitela Kitajsko in ZDA
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.