V Srbiji so odprli nov odsek hitre železniške proge Beograd–Budimpešta
V Srbiji so odprli nov odsek hitre železniške proge Novi Sad–Subotica
V Srbiji je bil v petek, 3. oktobra 2025, odprt nov odsek hitre železniške proge med Beogradom in Budimpešto. Po odseku med Beogradom in Novim Sadom je zdaj v obratovanju še odsek med Novim Sadom in Subotico, severnim srbskim mestom blizu madžarske meje.Otvoritvene vožnje s kitajskim hitrim vlakom z imenom Soko se je udeležil srbski predsednik Aleksandar Vučić, skupaj s številnimi ministri ter veleposlaniki Kitajske in Madžarske.
Vučić je ob prihodu na postajo Subotica nagovoril množico ljudi in povedal, da je čas vožnje na skoraj 190 km dolgi progi od Beograda do Subotice znašal 68 minut. Železniški odsek Novi Sad–Subotica, ki bo omogočal hitrosti vlakov do 200 km na uro, bo 8. oktobra 2025 odprt za komercialni promet.
Vučić je izjavil, da je madžarsko-srbska hitra železnica izjemen uspeh za Srbijo, saj bo znatno skrajšala čas potovanja in spodbudila gospodarsko povezovanje na tej poti. Posledično bo to močno spodbudilo uravnotežen regionalni razvoj in nacionalno gospodarsko blaginjo Srbije ter znatno okrepilo status Srbije kot prometnega vozlišča, ki povezuje Balkan s srcem Evrope.
Cena povratne vozovnice med Beogradom in Subotico bo znašala 2.000 RSD ali približno 17 EUR. V času od 8. do 12. oktobra 2025 bo potovanje za vse brezplačno.
Železniški odsek Novi Sad–Subotica naj bi bil po prvotnih načrtih odprt za promet že 24. novembra 2024, vendar pa je pri odprtju prišlo do zamude, potem ko se je 1. novembra lani na glavni železniški postaji v Novem Sadu zrušila betonska nadstrešnica, zaradi česar je umrlo 16 ljudi. Nesreča na železniški postaji, ki je bila predhodno rekonstruirana v okviru prenove železniške povezave, je v državi sprožila val protivladnih protestov, ki za nesrečo krivijo korupcijo.

Hitra železniška proga Beograd–Budimpešta bo čas potovanja skrajšala iz 8 na manj kot 3 ure
Železniška proga med srbsko prestolnico Beograd in madžarsko prestolnico Budimpešto je dolga 341,7 km, srbski odsek pa meri skupno 183,1 km.Gradnja se je uradno začela leta 2017, odsek Beograd–Novi Sad pa je bil odprt za obratovanje 19. marca 2022.
Projektirana hitrost je 200 km na uro. Gradi jo skupno podjetje China Railway International Co., Ltd. in China Communications Construction Co., Ltd.
Celotna hitra proga med Beogradom in Budimpešto bo po besedah Vučiča odprta za potniški promet med februarjem in marcem 2026, nato pa bo čez nekaj mesecev začela obratovati še za tovorni promet.
Ko bo projekt posodobitve železniške proge Beograd–Budimpešta dokončan, se bo čas potovanja med mestoma s sedanjih 8 ur skrajšal na manj kot 3 ure.
Železnica Beograd–Budimpešta je del evropskega prometnega koridorja X.
Viri:
- Factiva
- ANSA
- China News Service
- See News
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Poslovno okolje Srbije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.