Hrana je v Belorusiji v letu 2020 predstavljala 20 % izvoza

četrtek, 04. marec 2021

Po besedah beloruskega ministra za kmetijstvo in prehrano, Ivana Krupka, je hrana v letu 2020 predstavljala petino beloruskega izvoza.

Izvoz hrane se je lani v primerjavi z letom prej povečal za 4,3 % na 5,8 mlrd USD, v zadnjih 5 letih pa je izvoz hrane narasel kar za 37 %. Presežek v zunanji trgovini je leta 2020 znašal 1,5 mlrd USD, medtem ko je v letu 2016 znašal 155 mio USD. Uvoz hrane se je v zadnjih 5 letih zmanjšal za več kot 400 mio USD.

Delež kmetijskega in živilskega izvoza v celotnem izvozu Belorusije je leta 2020 dosegel skoraj 20 % in se je v primerjavi z letom 2019 povečal za več kot 3 %.

Belorusija je v letu 2020 hrano izvozila v 116 držav, vključno z Evrazijsko ekonomsko unijo, Evropsko unijo, Azijo, Afriko, Bližnjim vzhodom ter Južno in Severno Ameriko.

Rast bruto kmetijske proizvodnje je v letu 2020 dosegla 4,9 % v vseh kategorijah podjetij in 6,9 % v kmetijskih organizacijah.

Povečanje kmetijske proizvodnje so lani zabeležile vse beloruske regije. V zadnjih 5 letih so k kmetijski proizvodnji največ prispevale regije Brest (22 %), Minsk (18 %) in Grodno (14 %). Pozitivno dinamiko so zabeležili v regiji Mogilev (7 %) in regiji Vitebsk (6 %). Edina regija, ki je zabeležila zmanjšanje kmetijske proizvodnje, je regija Gomel, kjer se je proizvodnja v zadnjih 5 letih zmanjšala za 97,7 %.

Iz tiskovne službe beloruskega ministrstva za kmetijstvo in prehrano so sporočili, da se je v letu 2020 proizvodnja beloruske prehrambne industrije medletno povečala za 2,9 %.
 
Proizvodnja mesa in mesnih izdelkov se je lani povečala za 3,4 %, proizvodnja mlečnih izdelkov za 6 %, od tega proizvodnja polnomastnih mlečnih izdelkov za 5,4 %, masla za 3,4 %, sirov za 11,1 %, skute za 5,7 %, mleka v prahu in smetane za 5,7 %, kondenziranega mleka in smetane pa za 20,6 %.
 
Po poročanju ministrstva se izboljšuje tudi uspešnost beloruskih podjetij v živilski industriji. V obdobju januar-november 2020 so prihodki od prodaje v primerjavi z enakim obdobjem leta 2019 narasli za 14,2 %. Dobiček od prodaje se je v tem obdobju povečal za 17,6 %, donosnost prodaje pa se je povečala na 5,7 %, v primerjavi s 5,6 % v enakem obdobju 2019.
 
Število podjetij, ki so poslovala z izgubo, se je zaradi sprejetih ukrepov finančne sanacije znižalo, in sicer s 184 podjetij v začetku leta 2020, na 103 podjetja v začetku decembra 2020.


Viri: Factiva, Business World Agency, Belta

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije