Japonska je 2. največji trg ekoloških živil v Aziji

četrtek, 29. julij 2021
Največji trg ekoloških živil v azijski regiji je Kitajska, ki ima 66,6 % tržni delež glede na vrednost. Japonska je z 11 % na 2. mestu.
Regijsko je največji trg ekoloških živil Evropa, ki ima 41,2 % delež glede na vrednost globalnega trga. Na 2. mestu so ZDA z 41 %, na 3. mestu pa je azijsko-pacifiška regija s 13,2 %.

Japonski maloprodajni trg z ekološko pridelano hrano je v zadnjih 5 letih beležil močno rast, še zlasti leta 2017. Izjema je bilo le leto 2020, ko se je rast trga zaradi pandemije nekoliko upočasnila in je dosegla le 1,8 % rast v primerjavi z 8,9 % v letu prej. Rast japonskega trga ekoloških živil je povezana s svetovnim trendom zdravega prehranjevanja, zaščite živali ter povečanim povpraševanjem po vnaprej pripravljenih obrokih.
Japonski trg ekoloških živil je v obdobju 2016-2020 rasel po 12 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel vrednost 1,8 mlrd USD.

Največji segment japonskega trga ekoloških živil predstavlja segment mesa, rib in perutnine. Ta segment je v letu 2020 dosegel prihodke v višini 468,8 mio USD, kar predstavlja 26,1 % skupne vrednosti trga. Segment sadja in zelenjave je leta 2020 prispeval 438 mio USD ali 24,4 % skupne vrednosti trga. Zaradi odvisnosti od uvoza je bil segment sadja in zelenjave nekoliko manj donosen kot segment mesa, rib in perutnine, kjer so pridelki večinoma iz domače pridelave. Analitiki napovedujejo v prihodnjih 5 letih največjo rast segmentoma vnaprej pripravljene hrane in mlečnih izdelkov.
 

Tržni deleži po segmentih za leto 2020 (v odstotkih)

Segment Odstotek
Meso, ribe in perutnina 26,1 %
Sadje in zelenjava 24,4 %
Kruh in žita 16,9 %
Ekološke pijače 15,1 %
Ekološki mlečni izdelki 8,9 %
Vnaprej pripravljena hrana 8,6 %
 

Pridelava ekoloških živil je na Japonskem težka, zaradi pomanjkanja obdelovalnih površin in neugodnih podnebnih razmer. Japonska zato večino ekoloških živil uvozi, saj je v državi razmeroma malo kmetijskih zemljišč z ekološkim certifikatom. Kljub temu v državi pridelujejo številne ekološke kmetijske pridelke, med katerimi so tudi riž, zeleni čaj, zelena zelenjava, sladki krompir, taro, buče, krompir in citrusi.

Po napovedih analitikov bo japonski trg ekoloških živil v obdobju 2021-2025 rasel po 4 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 2,2 mlrd USD.

Največji trg ekoloških živil v azijsko-pacifiški regiji je Kitajska, ki ima 66,6 % tržni delež. Japonska je z 11 % na drugem mestu.


Regijska segmentacija za leto 2020 (v odstotkih)

Država Odstotek
Kitajska 66,6 %
Japonska 11,0 %
Južna Koreja 2,5 %
Tajvan 1,4 %
Ostale države v regiji 18,5 %
 

Največji konkurenti na maloprodajnem trgu ekoloških živil na Japonskem

  • Aeon Co., Ltd .
  • Seven & i Holdings Co Ltd
  • Lawson Inc.
  • Natural House
Aeon je ena večjih trgovskih družb na Japonskem, ki ima 2.185 trgovin v  311 mestih po vsej državi. V družbi, ki je lani ustvarila približno 68,4 mlrd EUR prihodkov, je skupno zaposlenih približno 155.600 ljudi.

Seven & I je večnacionalno maloprodajno podjetje, katerega primarni trg je Japonska. Od 64 mio obiskov strank na dan, jih je 23 mio na Japonskem. V državi je tudi 21.001 od 66.200 trgovin, ki so trenutno odprte. Družba je v preteklem poslovnem letu ustvarila približno 45,8 mlrd EUR prihodkov, zaposluje pa okoli 59.000 ljudi.

Lawson Inc je hčerinsko podjetje Mitsubishi Corporation in upravlja verige trgovin z mešanimi izdelki na Japonskem. Portfelj izdelkov podjetja vključuje široko paleto živilskih in neživilskih izdelkov. Lawson upravlja 14.469 trgovin na Japonskem. Svojo konkurenčno prednost si je družba pridobila s svojo strategijo prodajaln več formatov, ki ji omogoča odpiranje trgovin na lokacijah, kjer delovanje običajnih trgovin ni donosno.

Natural House je japonska trgovska veriga, specializirana za ekološke in naravne izdelke. Njene trgovine ponujajo sveže pridelke, delikatese, naravno kozmetiko, zdravilna zelišča in druge ekološke izdelke. Natural House ima tudi spletno trgovino.



Viri: Factiva. MarketLine Industry reports

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije