Kanada: 10 najhitreje rastočih panog v letu 2022

torek, 12. julij 2022

Predstavljeni statistični podatki temeljijo na strokovni analizi s strani IBISWorld in njihovi bazi podatkov o 480+ kanadskih panogah. Podatki so bili zbrani v zadnjih petih letih in vključujejo petletno projekcijo. Na podlagi te zbirke podatkov navajamo najhitreje rastoče panoge v Kanadi glede na rast prihodkov v letu 2022.
 

1. Organizacija in promocija koncertov in drugih dogodkov

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 76,4 % 
Ta sektor v Kanadi pripravlja, organizira in promovira zabavne dogodke v živo, ki vključujejo glasbene koncerte, gledališke predstave in športne dogodke. Medtem ko nekatera podjetja pridobijo večino prihodka z oddajanjem svojih prostorov v najem, velik del dodane vrednosti v tem sektorju izhaja iz trženja in promocije dogodkov. V petih letih do leta 2021 je industrija še naprej rasla zahvaljujoč hitro razvijajočemu se digitalnemu okolju. Čeprav je pandemija močno prizadela panogo, se je lahko hitro opomogla, saj kanadsko gospodarstvo še naprej okreva in se vrača zabava v živo.
 

2. Kampi in parki za avtodome

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 61,0 % 
V petih letih do leta 2021 je panoga kampov in parkov za avtodome po prvih napovedih doživela drastičen upad, še posebej, ko se je začela pandemija COVID-19. Ker pa so zaradi epidemioloških ukrepov ustavila mednarodna potovanja in uvedle omejitve za večino storitev v zaprtih prostorih, so Kanadčani improvizirali tako, da so več časa začeli preživljati na prostem in se odpravljali na cestna potovanja znotraj države. To je ustvarilo opazne trende v panogi, vključno s povečanjem prodaje avtodomov in povečanjem razpoložljivega dohodka, ki so ga povečali tudi vavčerji, ki jih je podelila kanadska vlada. Ker je socialno distanciranje v kampih in objektih za rekreacijska vozila relativno enostavno izvedljivo, je to tej panogi omogočilo, da je ostala odprta in uspešna v času, ko so bila mnoga druga podjetja zakonsko prisiljena zapirati svoje obrate.
 

3. Letalski prevozi

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 46,2 %
Pred pandemijo je panoga letalskih prevozov v Kanadi delovala odlično. Čeprav so omejitve potovanj, povezane s pandemijo, in spori glede letal Boeing 737 MAX 8 močno prizadele panogo, je le-ta začela hitro okrevati, ko so države odpravile svoje omejitve potovanj in je bil MAX 8 ponovno certificiran. Z manj omejitvami si mnogi Kanadčani zelo želijo privoščiti počitnice, potem ko so bili zadnjih nekaj let zaprti v Kanadi, zlasti ker imajo Kanadčani v povprečju višji razpoložljivi dohodek od začetka pandemije.
 

4. Hoteli in moteli

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 45,4 %
Panoga nastanitev v hotelih in motelih v Kanadi je bila v prvem letu pandemije izjemno nestanovitna. Ko pa se je začelo uvajanje cepiva in so se sprostile omejitve potovanj, je turizem tako doma kot v tujini začel okrevati, kar je privedlo do znatne ponovne rasti prihodkov.
 

5. Organizatorji potovanj

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 40,8 %
Tako kot ostale potovalne in turistične panoge v Kanadi je tudi organizatorje potovanj v Kanadi močno prizadela pandemija COVID-19. Ko pa se je meja odprla za ne-nujna potovanja, se je povpraševanje po turističnih potovanjih nenadoma močno povečalo.
 

6. Proizvodnja letal, letalskih motorjev in delov

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 40,3 %
Ker se je svetovno povpraševanje po letalskih prevozih povečalo, odkar so se omejitve zaradi pandemije sprostile, je to privedlo do znatnih rast prihodkov v industriji letal, letalskih motorjev in delov v Kanadi. Čeprav so se komercialna potovanja ob začetku pandemije drastično zmanjšala, se je potreba po tovornih letalih povečala, saj je večina držav morala uvažati opremo za spopadanje s COVID-19. Ker so se stroški goriva v zadnjem desetletju povečali, se je povečalo tudi povpraševanje po varčnejših letalih. Kanada je ena izmed vodilnih držav pri izvozu letalskih delov. Kanadsko podjetje Bombardier je vodilni svetovni proizvajalec poslovnih letal z globalno mrežo servisnih centrov, ki zagotavlja približno 12.500 delovnih mest na severnoameriški celini.
 

7. Zabaviščni parki in arkadne igre

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 33,6 %
Zabaviščne parke in igralnice arkadnih iger v Kanadi so močno prizadeli epidemiološki ukrepi; vendar si je panoga lahko hitro opomogla, ko so bili ukrepi preklicani. Kanadčani in mednarodni popotniki, ki so bili zaprti v svojih domovih, so se veselili vrnitve v svoje življenje pred pandemijo, kar je privedlo do nenadnega povečanja prihodkov v panogi poleti 2021. Pomembno je omeniti, da je vzpon domačih konzol za video igre pomenil težavo za panogo arkadnih iger. Najuspešnejše igralne dvorane v Kanadi ponujajo dodatno ponudbo za goste, kot so nastanitve,  ponudba restavracij in praznovanja rojstnodnevnih zabava, s katerim spodbudijo potrošnike, da obiščejo njihove prostore, namesto da igrajo videoigre doma.
 

8. Smučarska letovišča

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 22,4 %
V času pandemije se je veliko število Kanadčanov začelo odločati za aktivnosti na prostem, ki so omogočale hkratno socialno distanco. V drugem letu pandemije je veliko ljudi začelo kupovati sezonske vozovnice v svojih priljubljenih zimskih letoviščih, saj so še vedno veljale stroge omejitve za mednarodna potovanja. Panoga ostaja konkurenčna po vsej Severni Ameriki, saj se vsako letovišče bori za pridobitev in ohranitev zvestih stalnih strank.
 

9. Kinematografi

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 20,1 %
Uspešnost kinematografske panoge v Kanadi nenehno niha glede na to, ali so nedavni filmi uspešni ali ne. Panoga je med epidemiološkimi omejitvami utrpela ogromne izgube, vendar so se veliki igralci v panogi, kot je Cineplex Inc., lahko opomogli, medtem ko so manjša kina na žalost propadla. Medtem ko nekateri Kanadčani še vedno radi hodijo v kino gledati najnovejše filme, več Kanadčanov počaka, da postane film na voljo v storitvah pretočnih spletnih vsebin.
 

10. Maloprodaja torbic, prtljage in dodatkov

  • 2022-2023 Rast prihodkov: 18,8 %
Kanadska industrija torbic, prtljage in dodatkov je v zadnjih nekaj letih postala vedno bolj priljubljena. Čeprav se je kanadski razpoložljivi dohodek med pandemijo povečal, je povečanje večinoma posledica večjih trgovcev, kot je Walmart Inc., ki ponuja nizko in srednje cenovne dodatke, ki poskušajo posnemati prestižne dodatke višje kakovosti. Prestižne blagovne znamke imajo še vedno svojo tržno oporo v državi, vendar je to še vedno izjemno konkurenčna panoga v Severni Ameriki in mala podjetja pogosto ne morejo tekmovati z velikimi trgovci na drobno.

Povzeto po: IBISWorld

Uredila: Angela Orazem
Prevedel: Simon Pribac

Za svetovanje in pomoč pri poslovanju s Kanado se lahko obrnete na predstavnike Kanadsko slovenske gospodarske zbornice:

Sonya Rosenwirth, izvršna direktorica, e-mail: sonya@canslo.com, telefon: +1 905 847 8566
Simon Pribac, član upravnega odbora, e-mail: simon@canslo.com, telefon: +1 613 410 3568


 

Preberite tudi:

Priložnosti na kanadskem trgu