Nemčija prosi Tajvan za pomoč pri dobavi avtomobilskih čipov

torek, 26. januar 2021

Nemški minister za gospodarske zadeve Peter Altmaier je tajvansko vlado v pismu prosil za pomoč pri reševanju trenutnega pomanjkanja polprevodniških izdelkov, kot so mikročipi in senzorji, ki so ključnega pomena za avtomobilsko industrijo v Nemčiji.

Proizvajalci avtomobilov po vsem svetu že zmanjšujejo proizvodnjo zaradi težav pri dobavi polprevodnikov. Težave so v nekaterih primerih poslabšali tudi ukrepi nekdanje Trumpove administracije proti ključnim kitajskim tovarnam čipov. Pomanjkanje je prizadelo Volkswagen, Ford Motor Co, Subaru Corp, Toyota Motor Corp, Nissan Motor Co Ltd, Fiat Chrysler Automobiles in druge proizvajalce avtomobilov.

Nemški minister za gospodarstvo Peter Altmaier je prosil svojega tajvanskega kolega Wang Mei-hua, naj se glede pomanjkanja pogovori s Tajvanskim podjetjem Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC), ki je največji svetovni proizvajalec čipov in eden največjih dobaviteljev nemške avtomobilske industrije.

"Vesel bi bil, če bi se lahko lotili te zadeve in v TSMC poudarili pomen dodatnih polprevodniških zmogljivosti za nemško avtomobilsko industrijo," je zapisal Altmaier, ki je še poudaril, da je cilj kratkoročno in srednjeročno omogočiti dodatne zmogljivosti in dobave polprevodnikov. V pismu je tudi zapisal, da se je nemška avtomobilska industrija že predhodno neposredno pogovarjala s TSMC o dobavah, TSMC pa je poslal zelo konstruktivne predloge za rešitev problema.

Da bi zmanjšali odvisnost od azijskih dobaviteljev in se v prihodnosti izognili podobnim težavam, v Berlinu načrtujejo povečanje državne podpore za razširitev proizvodnih zmogljivosti polprevodnikov v Nemčiji in Evropi.

Tajvansko ministrstvo za gospodarske zadeve je sporočilo, da je po diplomatski poti prejelo prošnje za pomoč pri lajšanju pomanjkanja čipov za avtomobilski sektor. Iz ministrstva tudi so sporočili, da so že začeli pogovore z domačimi dobavitelji čipov, kot odgovor na zahteve številnih držav, in jih prosili, naj zagotovijo ustrezno pomoč. "Ustrezne razmere na področju ponudbe in povpraševanja so tesno povezane tudi z načrti proizvajalcev avtomobilskih čipov za zmanjšanje zalog izven sezone," so sporočili z ministrstva.

TSMC je v izjavi dejal, da je vprašanje pomanjkanja čipov za avtomobilska podjetja tudi zanje zelo pomembno. "To je naša glavna prednostna naloga in TSMC tesno sodeluje z avtomobilskimi kupci pri reševanju težav s podporo zmogljivosti," so sporočili iz podjetja.

Zahteva Nemčije, da Tajvan pomaga pri reševanju problematike pomanjkanja čipov, poudarja ključno vlogo, ki jo ima podjetje Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC) v svetovni dobavni verigi polprevodnikov. Čeprav je TSMC največji svetovni proizvajalec čipov, pa vendarle ni edini. Ima pa najobsežnejši portfelj namenskih livarskih procesnih tehnologij in najvišjo stopnjo proizvodnje brez napak.

Hiter razvoj visokozmogljivega računalništva, interneta stvari, potrošniške elektronike in mobilnih naprav, ki ga je lani še pospešila pandemija COVID-19, je povzročil naraščajoče povpraševanje po čipih, ki so jih številna podjetja naročala pri TSMC.

Ker je svetovna avtomobilska industrija zaradi pandemije za nekaj časa zaustavila proizvodnjo in jo ponovno zagnala šele v Q3 2020, so naročila oddali zelo pozno. Zaradi tega so v TSMC težko izpolnili njihove zahteve, saj so v tem času prejeli povpraševanje že s strani drugih proizvajalcev iz drugih sektorjev.

Zaloge čipov pri proizvajalcih avtomobilov so se zmanjšale in sedaj se že postavlja vprašanje, ali bo nemška avtomobilska industrija, ki ima ključno vlogo v nemškem gospodarstvu, lahko rešila trenutni položaj.

TSMC je povečal svoj proračun za kapitalske izdatke za leto 2021, da bi razširil proizvodne zmogljivosti, a sodeč po časovnem načrtu podjetja, bo lahko dobavil čipe za avtomobilsko industrijo šele v Q2 leta 2021. Analitiki ocenjujejo, da bi lahko pomanjkanje avtomobilskih čipov odpravili v približno enem letu, kar je lahko pripisati tudi kopičenju zalog podjetij Huawei, Xiaomi in Oppo. Ta podjetja so želela povečati tržne deleže s povečevanjem naročil polprevodniških komponent, potem ko so ZDA septembra 2020 uvedle sankcije proti Huaweiju.

Globalna prodaja avtomobilskih polprevodnikov se je v letu 2020 medletno zmanjšala za 12,2 %, prodaja avtomobilskih čipov pa je zrasla za 10,6 %. Do leta 2024 naj bi prodaja avtomobilskih polprevodnikov dosegla 63,9 mlrd USD, kar predstavlja 10,8 % celotnega trga polprevodnikov po vsem svetu.

Podjetje Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., Ltd. (TSMC) se ukvarja s proizvodnjo in prodajo integriranih vezij in polprevodniških naprav. Njihovi čipi se uporabljajo v osebnih računalnikih in perifernih izdelkih, v informacijskih aplikacijah, v izdelkih za žične in brezžične komunikacijske sisteme, v avtomobilski in industrijski opremi, vključno s potrošno elektroniko, kot so predvajalniki digitalnih video zgoščenk, digitalna televizija, igralne konzole in digitalni fotoaparati. Podjetje je bilo ustanovljeno februarja 1987 in ima sedež v Hsinchuju na Tajvanu. V letu 2020 je podjetje ustvarilo prihodke v višini 1.339.255 TWD (približno 39,3 mlrd EUR), zaposlovalo pa je 51.297 delavcev.



Viri: Factiva, Reuters, Central News Agency Hong Kong

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije

Več informacij o globalnih trendih na področju panoge strojev in naprav