Norveški trg ekoloških živil ponuja številne priložnosti za nove konkurente na trgu

sreda, 11. marec 2020

Norveški trg ekoloških živil je v primerjavi s Švedsko in Dansko še precej nerazvit, a hitro raste. V letu 2019 je 2,2 % celotnega norveškega trga hrane predstavljala ekološka hrana. Vrednost trga je za leto 2019 ocenjena na cca 450 mio EUR, vrednost maloprodaje pa na 293 mio EUR.

Po napovedih analitikov naj bi trg ekoloških živil na Norveškem leta 2020 dosegel 507 mio EUR, leta 2025 795 mio EUR, leta 2030 pa že več kot 1 mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti med leti 2018 in 2030 naj bi bila 8 %. Glavno gonilo prihodnje rasti bo povečano povpraševanje potrošnikov po ekoloških izdelkih, saj se potrošniki vse bolj se zavedajo njihovih prednosti za zdravje. Kljub pozitivnim napovedim do leta 2030 pa obstajajo nekateri dejavniki, ki negativno vplivajo na razvoj norveškega trga ekološke hrane. Eden od njih je nezadostna podpora ekološkim kmetom pri preoblikovanju običajnih kmetijskih zemljišč v ekološka, saj je prehod na ekološko kmetovanje povezan z visokimi stroški.

Norveška zelo malo ekoloških živil izvozi, več pa jih uvozi. Ker norveška carina ne razlikuje med ekološkimi in neekološkimi izdelki, ni mogoče točno določiti vrednosti uvoza teh izdelkov. Po podatkih norveške kmetijske agencije (Norwegian Agriculture Agency) Norveška največ uvaža ekološke sire, sadje, oreščke, jagodičevje, pa tudi pakirana ekološka živila.

Norveški trg pakiranih ekoloških živil se je v letu 2019 povečal za 18 % in dosegel vrednost 165,2 mio EUR. Največ se je v letu 2019 povečal segment ekoloških sladoledov, saj se je v tem segmentu prodaja lani povečala kar za 72 %. Trg naj bi po napovedih do leta 2024 rasel po 9 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel vrednost 257 mio EUR. Na trgu hitro raste tržni delež trgovskih blagovnih znamk, ki so imele v letu 2019 že 18 % tržni delež. Večina glavnih konkurentov na trgu proizvaja ekološke mlečne izdelke, ekološko otroško hrano in ekološki kruh.

Vir: Factiva; Euromonitor International

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije