Stavka korejskih avtoprevoznikov povzročila 1,84 mlrd EUR škode

četrtek, 16. junij 2022
 

8-dnevna stavka povzročila 1,84 mlrd EUR škode, največ v jeklarski industriji

Vozniki tovornjakov v Južni Koreji so 15. junija končali enotedensko stavko in se vrnili na delo, potem ko so z vlado dosegli dogovor o podaljšanju sistema minimalne plače na podlagi voznine.
 
Južnokorejsko ministrstvo za trgovino je sporočilo, da je protest voznikov tovornjakov povzročil velike motnje v oskrbi po vsej državi, podjetjem v industriji pa prinesel škodo v višini 2,5 trln KRW ali približno 1,84 mlrd EUR.
 
Največ škode so utrpela podjetja v jeklarski industriji, saj jim je stavka povzročila izgubo v višini 1,15 trln KRW ali 849 mio EUR.
Sledijo petrokemična industrija, ki je izgubila 500 mlrd KRW ali 369 mio EUR, avtomobilska industrija z izgubo v višini 257 mlrd KRW ali 189 mio EUR, cementna industrija z 91,2 mlrd KRW ali 67 mio EUR izgube in industrija pnevmatik z izgubo 57 mlrd KRW ali 42 mio EUR.
 
Proizvajalci so morali v času stavke svoje izdelke skladiščiti znotraj tovarn in niso mogli izpolnjevati dostavnih rokov. Dobave so zamujale za približno 450.000 ton jekla, pomanjkanje komponent je motilo proizvodnjo 5.400 vozil, pošiljke cementa pa so bile po ocenah ministrstva za trgovino in industrijo, za 90 % nižje kot običajno. Korejsko ministrstvo za promet je sporočilo, da si bo prizadevalo za hitro obnovitev logističnega sistema v državi.
 

Dogovori med sindikalnim združenjem in prometnim ministrstvom 

Predstavniki 22.000-članskega sindikalnega združenja Cargo Truckers Solidarity, ki deluje pod okriljem korejske konfederacije sindikatov, so se 14. junija zvečer sestali z uradniki prometnega ministrstva v logističnem središču Uiwang, na že 5. krogu pogovorov. Obe strani sta dosegli dogovor o končanju 8- dnevnega protesta, ki je nastal zaradi močnega dviga cen goriva, visoke inflacije in prenehanja jamstva za minimalno plačo.

Pogovori o sistemu varnega tovornega prevoza naj bi potekali pozneje letos, vendar sta se obe strani strinjali, da ga ohranita, saj je bila politika zasnovana tako, da bi preprečila nevarno vožnjo tovornjakov in zagotovila minimalne cene prevoza. V sindikatu zahtevajo, da se tudi vnaprej zagotovi varnost pri vožnji.
 

Vpliv stavke na mednarodne dobavne verige 

Stavka v 4. največjem azijskem gospodarstvu je bil velik udarec za mednarodne oskrbovalne verige, ki so že tako obremenjene zaradi Covid-19 zapor na Kitajskem in ruske invazije na Ukrajino. Stavka je ohromila vsa pristanišča in industrijska središča in državi.

Južna Koreja je največji svetovni izvoznik pomnilniških čipov, kjer ima sedež tudi globalna družba Samsung Electronics ter številni veliki svetovni avtomobilski proizvajalci, vključno s Kio in Hyundai Motors.
 


Viri: Factiva, The Korea Herald, Agence France Presse, Wall Street Journal
 

Preberite še: 

Globalni trendi na področju transporta in logistike

Glavni trendi, ki vplivajo na globalne dobavne verige v 2022